dvh schreef:Welk type blok was het nu van de E30 dat vrijwel altijd last kreeg van tikkende kleppen en nokkenassen die overmatig slijten door een of ander olieding wat kapot ging ?
de M40 motor vanaf ong 1988 gebruikt in de 316i en 318i

dvh schreef:Welk type blok was het nu van de E30 dat vrijwel altijd last kreeg van tikkende kleppen en nokkenassen die overmatig slijten door een of ander olieding wat kapot ging ?
Heb ik gezien maar een 100% roestvrije E30 325i onder de 4K is moeilijk te vinden.bmw320i schreef:ziet er op een roestplek op de wielkastrand na idd netjes uit!Tristan schreef:Zou snel eens bij deze gaan kijken. Km-stand zou mij niet afschrikken. Zo aan de koets te zien zijn het geen zware km's geweest. Voor de rest lekker origineel:
http://link.marktplaats.nl/372143645" onclick="window.open(this.href);return false;
100% eens! al vind ik zelf de 320i wel een lekkere motor en een stuk beter betaalbaar bij aanschaf c.q. nettere te vinden omdat de 325i vaan afgeragd is in zijn leven...Mark 320iS schreef:Heb ook vier e30's gehad (316i, 2x 318iS en nu de 320iS), mn broertje heeft er ook drie gehad (316i, 318iS en nu een 325i). Ik kan eigenlijk alleen maar beamen wat de rest hier al schrijft.
Roest is denk ik met jouw budget het grootste probleem. e30's kunnen roesten als de beste en herstel is erg duur, met name bij bijvoorbeeld de wielkasten omdat het dubbel plaatwerk is. Als je e30 wilt rijden voor EUR 2k heb je mi. twee keuzes:
a) een 325i om mee te raggen die er niet goed uitziet en diverse roestplekken heeft,
b) een echte nette 316i of 318i kopen. Een 318i loopt ook best lekker, afhankelijk van je referentiekader. Ze zijn niet zo zwaar in vergelijking met moderne auto's he. Nokkenasproblemen vallen best mee en kun je goed horen als je gaat proefrijden. Als je persé een 6 cylinder wilt houdt en natuurlijk op en zou ik gewoon een technisch goede 325i kopen.
Een 320i zou ik niet doen. Ze zijn namelijk traag (een 318i is net zo snel) en hebben een vervelende versnellingsbakverhouding (bijv +/-4k toeren in de 3 bij 50 geloof ik), daarnaast verbruiken ze meer dan een 325i.
Je kunt ook eens op e30fansite.nl kijken niet altijd het meest 'intelligente' forum maar er is wel een boel info te vinden, en wellicht staat er op het forum nog een nette e30 te koop.
Een 318iS is ook een heerlijke auto, beetje mini m3. In aanschaf zijn ze alleen weer een stuk duurder dan een normale 318i, en zie maar eens een nette te vinden, want er zijn er een stuk minder gemaakt dan van de 325i.Tristan schreef:318is is ook een goede mogelijkheid. Qua sturen net even iets lekkerder dan de 325i.