Hoe zit dit eigenlijk?

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3091
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Ferdi » 13 sep 2010, 21:36

Duidelijk verhaal, zal binnenkort eens een telefoontje plegen om een afspraak te maken bij het dichtstbijzijnde keuringsstation.

Die 20% extra vermogen ga ik ruimschoots overheen :bag:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door RutgerK » 13 sep 2010, 21:37

Dank voor de info Luco. Ik had dus gelijk met de motorcodes.

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 21:38

RutgerK schreef:Dank voor de info Luco. Ik had dus gelijk met de motorcodes.
Klopt, al is het minder ingewikkeld dan voorheen, deze mail is van aug 2009.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door RutgerK » 13 sep 2010, 21:42

Ik ga dat herkeuren ook maar overwegen bij de volgende onderhoudsbeurt.

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 21:45

Verstandigste is vantevoren even overleggen met het desbetreffende keuringsstation.

Ik ga kijken of ik de racevijf op kenteken kan krijgen.
Helaas is dat wat meer werk omdat chassisnummer mist, dus moet wat meer bewijzen, of koker omlassen.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Robertdj » 13 sep 2010, 21:46

Waarom wil je 'm op kenteken?

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 21:48

Robertdj schreef:Waarom wil je 'm op kenteken?
Gewoon leuk :mrgreen:
Kan ik er nog eens wat M3 tjes uitrijden bij het stoplicht :angel:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door steve smith » 13 sep 2010, 21:51

Luco schreef:
Robertdj schreef:Waarom wil je 'm op kenteken?
Gewoon leuk :mrgreen:
Kan ik er nog eens wat M3 tjes uitrijden bij het stoplicht :angel:
Je moet idd wat als je het op de baan niet voor elkaar krijgt...... :mrgreen: :lol:
Laatst gewijzigd door steve smith op 13 sep 2010, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 21:52

:popcorn:

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 21:53

Lukte met de 5 toch aardig hoor bij de dnrt :mrgreen:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Evert Thomas » 13 sep 2010, 21:58

Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 22:00

Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door GTRene » 13 sep 2010, 22:07

Luco schreef:
Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.
als er meer vermogen in zit en of andere motor moest je geloof ik dat ff vermelden aan de verzekering en dan is het in de meeste gevallen al oke als zij er een notitie van maken en toevoegen.

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Evert Thomas » 13 sep 2010, 22:09

Luco schreef:
Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.
Ok, maar waar ik meer voor vrees is dat de vermogens toename tot een stijging van de premie tot gevolg heeft, of dat men de auto uberhaupt niet meer willen verzekeren (met name daar waar leeftijd ook een rol speelt).

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 22:14

Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Robin Hartog » 13 sep 2010, 22:20

Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
Dus de kans is sterk aanwezig dat de premie de lucht in zal schieten?

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Evert Thomas » 13 sep 2010, 22:22

Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.

Luco

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Luco » 13 sep 2010, 22:25

Evert Thomas schreef:
Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.
Dan weigeren ze de bestuurder, niet de auto op zich :mrgreen:

Gebruikersavatar
Evert Thomas
Berichten: 399
Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Evert Thomas » 13 sep 2010, 22:32

Luco schreef:
Evert Thomas schreef:
Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.
Dan weigeren ze de bestuurder, niet de auto op zich :mrgreen:
Ja precies, resultaat is hetzelfde haha

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door Andre » 20 sep 2010, 17:36

De 46-XF-JH

Skodia Fabia Model komt wel overeen met zelfde type wrc. Zelfs de model type is nu Fabia WRC.

Zijn wij nu allemaal gek geworden om de dure types te kopen dan?
Want als dit dus kan. Kan je net zo goed de allergoedkoopste type van welk merk auto dan ook kopen en opbouwen tot het duurste type en met de bpm van het goedkoopste types wegkomen. Want uiteindelijk is dat namelijk hetzelfde wat hier ook gebeurt. Hier liggen wel mogelijkheden zo. Zelfs aanpassingen van fwd naar AWD wordt door de RDW dus niet gezien als waarde verhoging van de auto.


Merk SKODA
Model FABIA WRC
Kleur BLAUW
Brandstof benzine
Carrosserie hatchback
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 2
BPM € 4.924
Indicatieve aanschafprijs € 22.620
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 8 juli 2003
Datum eerste tenaamstelling 20 april 2007
Datum laatste tenaamstelling 21 april 2010
APK
APK melddatum 1 juni 2010
APK vervaldatum 1 juni 2011
MOTOR
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1996 cc
Vermogen 225 kW (306 pk)
MILIEU
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1230 kg
Maximum toelaatbare massa 1630 kg
Voorasdruk 960 kg
Achterasdruk 800 kg
Wielbasis 2,48 m

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door FreudeamFahren » 20 sep 2010, 17:47

D'r zit in Brabant een club die dit al jaren doet met BMWs... De naam ontschiet me even...

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door ///Martin » 20 sep 2010, 17:48

Sterkens in Made?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door FreudeamFahren » 20 sep 2010, 17:51

*bingbingbingbing!* Jij gaat door voor de koelkast :-) Sterkens inderdaad.

Gebruikersavatar
///Martin
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door ///Martin » 20 sep 2010, 17:55

Maar dat is toch anders daar. De auto's die daar worden samengesteld zijn niet meer van het merk BMW...

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Hoe zit dit eigenlijk?

Bericht door FreudeamFahren » 20 sep 2010, 17:56

Klopt, maar het doel is het hetzelfde.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Bing [Bot], De fiscalist, WillemBoer, Wimo en 5 gasten