Die 20% extra vermogen ga ik ruimschoots overheen
Hoe zit dit eigenlijk?
- Ferdi
- Berichten: 3093
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Duidelijk verhaal, zal binnenkort eens een telefoontje plegen om een afspraak te maken bij het dichtstbijzijnde keuringsstation.
Die 20% extra vermogen ga ik ruimschoots overheen
Die 20% extra vermogen ga ik ruimschoots overheen
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Dank voor de info Luco. Ik had dus gelijk met de motorcodes.
-
Luco
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Klopt, al is het minder ingewikkeld dan voorheen, deze mail is van aug 2009.RutgerK schreef:Dank voor de info Luco. Ik had dus gelijk met de motorcodes.
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Ik ga dat herkeuren ook maar overwegen bij de volgende onderhoudsbeurt.
-
Luco
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Verstandigste is vantevoren even overleggen met het desbetreffende keuringsstation.
Ik ga kijken of ik de racevijf op kenteken kan krijgen.
Helaas is dat wat meer werk omdat chassisnummer mist, dus moet wat meer bewijzen, of koker omlassen.
Ik ga kijken of ik de racevijf op kenteken kan krijgen.
Helaas is dat wat meer werk omdat chassisnummer mist, dus moet wat meer bewijzen, of koker omlassen.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Waarom wil je 'm op kenteken?
-
Luco
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Gewoon leukRobertdj schreef:Waarom wil je 'm op kenteken?
Kan ik er nog eens wat M3 tjes uitrijden bij het stoplicht
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Je moet idd wat als je het op de baan niet voor elkaar krijgt......Luco schreef:Gewoon leukRobertdj schreef:Waarom wil je 'm op kenteken?![]()
Kan ik er nog eens wat M3 tjes uitrijden bij het stoplicht
Laatst gewijzigd door steve smith op 13 sep 2010, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
-
Luco
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
als er meer vermogen in zit en of andere motor moest je geloof ik dat ff vermelden aan de verzekering en dan is het in de meeste gevallen al oke als zij er een notitie van maken en toevoegen.Luco schreef:Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Ok, maar waar ik meer voor vrees is dat de vermogens toename tot een stijging van de premie tot gevolg heeft, of dat men de auto uberhaupt niet meer willen verzekeren (met name daar waar leeftijd ook een rol speelt).Luco schreef:Als die zwaarder is zal je meer moeten betalen aan premie vermoed ik.Evert Thomas schreef:Als hij opnieuw gekeurd wordt, wat betekend dan een en ander voor de verzekering?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Dus de kans is sterk aanwezig dat de premie de lucht in zal schieten?Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
-
Luco
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Dan weigeren ze de bestuurder, niet de auto op zichEvert Thomas schreef:Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
- Evert Thomas
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 02 apr 2010, 23:17
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Ja precies, resultaat is hetzelfde hahaLuco schreef:Dan weigeren ze de bestuurder, niet de auto op zichEvert Thomas schreef:Ok. Ik heb mijn audi toendertijd van een jongen gekocht die de auto zelf een paar maanden had, maar hem niet in de verzekering kon krijgen, omdat hij te jong was.Luco schreef:Volgens de wet mogen ze een rdw gekeurde auto niet weigeren.
-
Andre
- Berichten: 11437
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
De 46-XF-JH
Skodia Fabia Model komt wel overeen met zelfde type wrc. Zelfs de model type is nu Fabia WRC.
Zijn wij nu allemaal gek geworden om de dure types te kopen dan?
Want als dit dus kan. Kan je net zo goed de allergoedkoopste type van welk merk auto dan ook kopen en opbouwen tot het duurste type en met de bpm van het goedkoopste types wegkomen. Want uiteindelijk is dat namelijk hetzelfde wat hier ook gebeurt. Hier liggen wel mogelijkheden zo. Zelfs aanpassingen van fwd naar AWD wordt door de RDW dus niet gezien als waarde verhoging van de auto.
Merk SKODA
Model FABIA WRC
Kleur BLAUW
Brandstof benzine
Carrosserie hatchback
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 2
BPM € 4.924
Indicatieve aanschafprijs € 22.620
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 8 juli 2003
Datum eerste tenaamstelling 20 april 2007
Datum laatste tenaamstelling 21 april 2010
APK
APK melddatum 1 juni 2010
APK vervaldatum 1 juni 2011
MOTOR
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1996 cc
Vermogen 225 kW (306 pk)
MILIEU
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1230 kg
Maximum toelaatbare massa 1630 kg
Voorasdruk 960 kg
Achterasdruk 800 kg
Wielbasis 2,48 m
Skodia Fabia Model komt wel overeen met zelfde type wrc. Zelfs de model type is nu Fabia WRC.
Zijn wij nu allemaal gek geworden om de dure types te kopen dan?
Want als dit dus kan. Kan je net zo goed de allergoedkoopste type van welk merk auto dan ook kopen en opbouwen tot het duurste type en met de bpm van het goedkoopste types wegkomen. Want uiteindelijk is dat namelijk hetzelfde wat hier ook gebeurt. Hier liggen wel mogelijkheden zo. Zelfs aanpassingen van fwd naar AWD wordt door de RDW dus niet gezien als waarde verhoging van de auto.
Merk SKODA
Model FABIA WRC
Kleur BLAUW
Brandstof benzine
Carrosserie hatchback
Aantal deuren 4
Aantal zitplaatsen 2
BPM € 4.924
Indicatieve aanschafprijs € 22.620
REGISTRATIE
Datum eerste toelating 8 juli 2003
Datum eerste tenaamstelling 20 april 2007
Datum laatste tenaamstelling 21 april 2010
APK
APK melddatum 1 juni 2010
APK vervaldatum 1 juni 2011
MOTOR
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1996 cc
Vermogen 225 kW (306 pk)
MILIEU
Energielabel -
Roetfilter nee
GEWICHTEN
Massa leeg 1230 kg
Maximum toelaatbare massa 1630 kg
Voorasdruk 960 kg
Achterasdruk 800 kg
Wielbasis 2,48 m
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
D'r zit in Brabant een club die dit al jaren doet met BMWs... De naam ontschiet me even...
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Sterkens in Made?
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
*bingbingbingbing!* Jij gaat door voor de koelkast
Sterkens inderdaad.
- ///Martin
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:31
- Locatie: Rotterdam
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Maar dat is toch anders daar. De auto's die daar worden samengesteld zijn niet meer van het merk BMW...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Hoe zit dit eigenlijk?
Klopt, maar het doel is het hetzelfde.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 17 gasten

