Ik zeg Morgan EvaGT, een .35i-motor in een auto van 1250 kiloMathieu schreef:Ik zeg Hartge H1, Een 1 serie met 420 pk V8 blok
Porsche, merk/beleving/marketing (opgesplitst)
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 918 Spyder concept
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Porsche 918 Spyder concept
Ik zeg je moet een stukje in een Porsche gaan sturen.
-
Wouter81
- Berichten: 9540
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: Porsche 918 Spyder concept
Een tijdje terug heb ik een uur in een 997 S mogen sturen. Bijzonder leuk natuurlijk maar ik vond de auto nog behoorlijk comfortabel. Zo comfortabel dat ik na dat uur al benieuwd was naar de sportievere variant: de GT3.
Lijkt me best goed te doen, regelmatig straatrijden in een GT3.
Lijkt me best goed te doen, regelmatig straatrijden in een GT3.
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Porsche 918 Spyder concept
Heb ik wel eens gedaan en was super. Alleen dat maakt me niet minder nieuwsgierig naar die Morgan, want die 306 pk in een 1250 kilo zware auto lijkt me niet verkeerd. Komt bij dat die Morgan Engels is, dus in verband met afvallende onderdelen kan 'ie ook alleen maar lichter worden.Hielke schreef:Ik zeg je moet een stukje in een Porsche gaan sturen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Porsche 918 Spyder concept
Een interessante discussie waar ik de volgende opmerkingen bij wil plaatsen.
Er zijn een aantal type rijders op DF. We hebben een Andre en Hielke die een hard core auto ambieren. Voor hen zou een GT3 een perfecte auto zijn voor erbij. Met een gewone Porsche hebben zij niets.
Maar voor de overige 95% van DF zou een 'standaard' 911 Carrera S handbak wel degelijk een ultieme sportwagen zijn. Er is echter een grote groep DF-ers die nog nooit in een 997 heeft gereden, maar wel een grote bek heeft over wat Porsche wel of niet is. En dat vind ik niet gepast.
Ik vind dat je geen mening moet hebben over de sportieve kwaliteiten van een Porsche zonder dat je er een meter in gereden hebt. Persoonlijk hoef ik niet in een GT3 te rijden, omdat ik weet dat dit een goed product is omdat ik de 997 S al een geweldige auto vind.
Robin heb ik altijd hoog gehad als rijder. Die reed vroeger op de normale weg zoals de meeste mensen niet op een afgesloten circuit kunnen rijden. Hij vindt de 997 S te zwak, omdat het te comfortabel is. Dat is ook wat Andre zou vinden.
Dan kom je dus automatisch tot de conclusie dat een 997 S dus wel degelijk een daily driver kan zijn. Namelijk voldoende comfort om er veel kilometers in te kunnen rijden (en een aantal DF-ers bevestigen die stelling) en natuurlijk voldoende sportief om op het circuit te rijden (hier hoor je te weinig mensen over, maar dat komt puur door onwetendheid en onbekendheid met het product).
Volgens mij is hier geen speld tussen te krijgen ...
En dan kom je meteen op een rijder als mezelf of als Romo. Voor ons zou een 997 S wel degelijk de ultieme daily driver zijn. Helaas vindt hij de 997 gewoon lelijk. Maar ik blijf er vertrouwen in hebben... desnoods dan een GT3 met die height adjustment.
Er zijn een aantal type rijders op DF. We hebben een Andre en Hielke die een hard core auto ambieren. Voor hen zou een GT3 een perfecte auto zijn voor erbij. Met een gewone Porsche hebben zij niets.
Maar voor de overige 95% van DF zou een 'standaard' 911 Carrera S handbak wel degelijk een ultieme sportwagen zijn. Er is echter een grote groep DF-ers die nog nooit in een 997 heeft gereden, maar wel een grote bek heeft over wat Porsche wel of niet is. En dat vind ik niet gepast.
Ik vind dat je geen mening moet hebben over de sportieve kwaliteiten van een Porsche zonder dat je er een meter in gereden hebt. Persoonlijk hoef ik niet in een GT3 te rijden, omdat ik weet dat dit een goed product is omdat ik de 997 S al een geweldige auto vind.
Robin heb ik altijd hoog gehad als rijder. Die reed vroeger op de normale weg zoals de meeste mensen niet op een afgesloten circuit kunnen rijden. Hij vindt de 997 S te zwak, omdat het te comfortabel is. Dat is ook wat Andre zou vinden.
Dan kom je dus automatisch tot de conclusie dat een 997 S dus wel degelijk een daily driver kan zijn. Namelijk voldoende comfort om er veel kilometers in te kunnen rijden (en een aantal DF-ers bevestigen die stelling) en natuurlijk voldoende sportief om op het circuit te rijden (hier hoor je te weinig mensen over, maar dat komt puur door onwetendheid en onbekendheid met het product).
Volgens mij is hier geen speld tussen te krijgen ...
En dan kom je meteen op een rijder als mezelf of als Romo. Voor ons zou een 997 S wel degelijk de ultieme daily driver zijn. Helaas vindt hij de 997 gewoon lelijk. Maar ik blijf er vertrouwen in hebben... desnoods dan een GT3 met die height adjustment.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 918 Spyder concept
Elke dag met een gt3 zou ik ook geen probleem vinden.Wouter81 schreef:Een tijdje terug heb ik een uur in een 997 S mogen sturen. Bijzonder leuk natuurlijk maar ik vond de auto nog behoorlijk comfortabel. Zo comfortabel dat ik na dat uur al benieuwd was naar de sportievere variant: de GT3.
Lijkt me best goed te doen, regelmatig straatrijden in een GT3.
Je hoeft ook niet altijd met zo`n ding op de grens of knetterhard te rijden.
Gewoon vloeiend elk richeltje en elke bocht strak nemen kan ook genieten zijn.......
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Porsche 918 Spyder concept
dat getypte na "bocht" laatste zin, ben ik ook met je eens 
- Linc (Bas)
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Porsche 918 Spyder concept
Ik dacht dat dit topic over de 918 spyder concept ging? 
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
Ik zie liever 'n dik bemotoriseerde en aangeklede 3/5/7 serie of C/E/S Klasse of A4/5/6/7/8/9/0 dan de gemiddelde Boxster/Cayman/911/Panamera /Cayenne.
Dus 't oog wil ook wat!
Pas bij 'n Turbo of liever GT3/2 RS etc denk ik:JAWOHL.
997S mk1 heeft toch wat teveel onderstuur om cat-like over te komen imo, de rooie 964RS had dat weer niet.(Dijkje van 'n autootje)
Zat in D nog achter 'n nieuwe BoxsterS met 'n patsertje achter 't stuur, ding liep elke keer BRULLEND een meter of 15 uit terwijl de snelheden al op 230 + zaten. In de lange rollercoasterdoordraaiers bij Mannheim moest ie echter aan de kant, door mij 'gedwongen'.
Popeye in z'n Neeltje Jacoba V ging 'm bakboord langszij, waarbij m'n vrouw(2e stuurman) al in de touwen(handvatje dakhemel) hing.
Viele Grüsse, du Bratkartoffel ohne Eier.
Cheers
Robin
Dus 't oog wil ook wat!
Pas bij 'n Turbo of liever GT3/2 RS etc denk ik:JAWOHL.
997S mk1 heeft toch wat teveel onderstuur om cat-like over te komen imo, de rooie 964RS had dat weer niet.(Dijkje van 'n autootje)
Zat in D nog achter 'n nieuwe BoxsterS met 'n patsertje achter 't stuur, ding liep elke keer BRULLEND een meter of 15 uit terwijl de snelheden al op 230 + zaten. In de lange rollercoasterdoordraaiers bij Mannheim moest ie echter aan de kant, door mij 'gedwongen'.
Popeye in z'n Neeltje Jacoba V ging 'm bakboord langszij, waarbij m'n vrouw(2e stuurman) al in de touwen(handvatje dakhemel) hing.
Viele Grüsse, du Bratkartoffel ohne Eier.
Cheers
Robin
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Porsche 918 Spyder concept
Hoe zag je dat het een patser was, aan zijn klokkie

-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
Ik ging langszij en zag 'm later bij Kreis nogwat naast ons. 25, haar alle kanten op, bloesje, scheef achter 't stuur met 'n popje ernaast die net in d'r broek gediareerd had waarschijnlijk.Downforce Hans schreef:Hoe zag je dat het een patser was, aan zijn klokkie![]()
Nieuwe sportzetelkleur bij Porsche, leder in Angstbraun.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Porsche 918 Spyder concept
Robin schreef:
Nieuwe sportzetelkleur bij Porsche, leder in Angstbraun.
Maar om met Bentsen versus Quayle in '88 te spreken: "Mr BMW driver, I was a Porsche testdriver, I really knew Porsches, Ferdinand was a friend of mine. Mister, you're BMW is no Porsche.
Jij kunt nog 100 van die flapdrollen in lange Autobahn doordraaiers buitenom inhalen, in dé beleving van die auto's verandert daarmee helemaal niks.
En Macboy, even voor de goede orde, ik ben niet zoals André op power gericht. Als het mooi stuurt ben ik al tevreden. Ook met 120 of 235 pk. Over een Boxster bijv. durf ik nog niet echt iets te zeggen. Heb nog niet de kans gehad serieus in zo'n poor man's hok te sturen
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
Mee eens, maar ik vertel je wél dat ik met zo'n domme dikke boot wél ff harder er doorheen ging.En daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat heb ik wel vaker,bepaalde Porscherijders afschudden, 't leven zuur maken.Is ook 'n beleving.Hielke schreef:Jij kunt nog 100 van die flapdrollen in lange Autobahn doordraaiers buitenom inhalen, in dé beleving van die auto's verandert daarmee helemaal niks.
.
En als ik in die Porker had gereden had ik die lompe 5 serie boot achter me meteen laten zien wie echt de baas was.Natürlich!
Deze flapdrol inderdaad niet. Nadien is die 'beleving' van de Porsche rijder er eerder 1 van:
Verdammt noch mal, blöde fliegende Holländer in ein 7er Boot, Scheisse Scheisse und nochmal Scheise:
Lekkere beleving dan.
Op momenten moet jre echt uit 'n kar halen wat erin zit, dat doe ik zeer zeker ook in de bends met dat ding
Dus op dat moment had ik wel GRAAG de beschikking over 'n GT3/2RS willen hebben Hylke, maar neen 't was 'n boot 535i die z'n mannetje stond.
Het hangt van de rijder af, a car is as good as its driver ofzo.En je moet roeien met de riemen die je hebt(op dat moment ook)en er is altijd baas boven baas, maar dat is 'n Boxster S tov 'n 535i in kein 100 Jahre. Dort sorg Ich wohl führ LOL.
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
Ik zie Andre met z'n 130i op klaverbladen en in bochten 'n Cayenne/Panamera of Boxster/997 basis 't leven zuur maken.Hielke schreef: Maar om met Bentsen versus Quayle in '88 te spreken: "Mr BMW driver, I was a Porsche testdriver, I really knew Porsches, Ferdinand was a friend of mine. Mister, you're BMW is no Porsche.
"Mister, your(niet 're) BMW is no Porsche' spraken de Flappdröllen im Chor.
-
Tom
- Berichten: 22515
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 918 Spyder concept
Als ik een Porsche had zou ik schijtziek worden van al die mongolen die telkens willen 'racen'.Robin schreef: Mee eens, maar ik vertel je wél dat ik met zo'n domme dikke boot wél ff harder er doorheen ging.En daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat heb ik wel vaker,bepaalde Porscherijders afschudden, 't leven zuur maken.Is ook 'n beleving.
En als ik in die Porker had gereden had ik die lompe 5 serie boot achter me meteen laten zien wie echt de baas was.Natürlich!
Deze flapdrol inderdaad niet. Nadien is die 'beleving' van de Porsche rijder er eerder 1 van:
Verdammt noch mal, blöde fliegende Holländer in ein 7er Boot, Scheisse Scheisse und nochmal Scheise:
Lekkere beleving dan.![]()
![]()
![]()
Op momenten moet jre echt uit 'n kar halen wat erin zit, dat doe ik zeer zeker ook in de bends met dat ding![]()
Dus op dat moment had ik wel GRAAG de beschikking over 'n GT3/2RS willen hebben Hylke, maar neen 't was 'n boot 535i die z'n mannetje stond.![]()
Het hangt van de rijder af, a car is as good as its driver ofzo.En je moet roeien met de riemen die je hebt(op dat moment ook)en er is altijd baas boven baas, maar dat is 'n Boxster S tov 'n 535i in kein 100 Jahre. Dort sorg Ich wohl führ LOL.
Trek je als BMW rijder gewoon redelijk vlot op maar niet voluit heb je ook vaak zat leasemongolen die denken dat je wilt racen. Like I care dat zo'n knuppel in z'n leasebak een keer sneller is.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Porsche 918 Spyder concept
Misschien had die blonde gillende keukenmeid de noten van die patser al drie keer om haar duim gedraaid zitten van angst in die bochten.Tom schreef:Als ik een Porsche had zou ik schijtziek worden van al die mongolen die telkens willen 'racen'.Robin schreef: Mee eens, maar ik vertel je wél dat ik met zo'n domme dikke boot wél ff harder er doorheen ging.En daar valt geen speld tussen te krijgen. Dat heb ik wel vaker,bepaalde Porscherijders afschudden, 't leven zuur maken.Is ook 'n beleving.
En als ik in die Porker had gereden had ik die lompe 5 serie boot achter me meteen laten zien wie echt de baas was.Natürlich!
Deze flapdrol inderdaad niet. Nadien is die 'beleving' van de Porsche rijder er eerder 1 van:
Verdammt noch mal, blöde fliegende Holländer in ein 7er Boot, Scheisse Scheisse und nochmal Scheise:
Lekkere beleving dan.![]()
![]()
![]()
Op momenten moet jre echt uit 'n kar halen wat erin zit, dat doe ik zeer zeker ook in de bends met dat ding![]()
Dus op dat moment had ik wel GRAAG de beschikking over 'n GT3/2RS willen hebben Hylke, maar neen 't was 'n boot 535i die z'n mannetje stond.![]()
Het hangt van de rijder af, a car is as good as its driver ofzo.En je moet roeien met de riemen die je hebt(op dat moment ook)en er is altijd baas boven baas, maar dat is 'n Boxster S tov 'n 535i in kein 100 Jahre. Dort sorg Ich wohl führ LOL.
Trek je als BMW rijder gewoon redelijk vlot op maar niet voluit heb je ook vaak zat leasemongolen die denken dat je wilt racen. Like I care dat zo'n knuppel in z'n leasebak een keer sneller is.
Ik kan me voorstellen dat je dan wat snelheid laat liggen in de bochten
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
?Tom schreef:Als ik een Porsche had zou ik schijtziek worden van al die mongolen die telkens willen 'racen'.
Trek je als BMW rijder gewoon redelijk vlot op maar niet voluit heb je ook vaak zat leasemongolen die denken dat je wilt racen. Like I care dat zo'n knuppel in z'n leasebak een keer sneller is.
Ik zit daar op de Autobahn, niet op de vastzittende A6 richting Almere...
IK wil aufschiessen, hij ook.Niks 'racen', eerder toeval. En dan krijg je dat soort taferelen. Hij was overigens 1 van de weinige Aufschiessers op de Autobahn .
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Porsche 918 Spyder concept
lol@bijdrage Robin 
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Porsche 918 Spyder concept
LOL
Aan een porsche hangen veel nadelen. Maar qua rijbeleving en emotie geen een. Bij bmw schort het daar de laatste tijd wel aan. Voor vervoer zit je bmw zeker goed. Maar kan op dit moment niet een bmw vinden die mij de emotie kan tonen zoals een porsche dat doet met GT3 en Spyders. Misschien is de 1///M coupe er een die daar verandering in kan brengen.
Aan een porsche hangen veel nadelen. Maar qua rijbeleving en emotie geen een. Bij bmw schort het daar de laatste tijd wel aan. Voor vervoer zit je bmw zeker goed. Maar kan op dit moment niet een bmw vinden die mij de emotie kan tonen zoals een porsche dat doet met GT3 en Spyders. Misschien is de 1///M coupe er een die daar verandering in kan brengen.
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
ja je moet wat he.(@ Michel)
Ik denk dat we 't met elkaar wel eens zijn hier.
Maar ik vertik 't om 3500km in 'n aasntal dagen door EU te rijden in 'n GT3 achtig apparaat, naar de Ring a la. Prachtig, en weer terug. Da's mooi. Maar Autobahn? Ik zou altijd plankgas rijden met dat ding en er gebroken uitkomen.
Ik denk dat die patser met z'n bruluitlaat in z'n Boxster daar ook wel achter was, 't verveelt gauw imo.
Maar op trackdays , doe maar zo'n GT3 ding.
Mijn emotie haal ik uit 't 16 speaker surround sound system en 'Highway to Hell' ervoor
Ik denk dat we 't met elkaar wel eens zijn hier.
Maar ik vertik 't om 3500km in 'n aasntal dagen door EU te rijden in 'n GT3 achtig apparaat, naar de Ring a la. Prachtig, en weer terug. Da's mooi. Maar Autobahn? Ik zou altijd plankgas rijden met dat ding en er gebroken uitkomen.
Ik denk dat die patser met z'n bruluitlaat in z'n Boxster daar ook wel achter was, 't verveelt gauw imo.
Maar op trackdays , doe maar zo'n GT3 ding.
Mijn emotie haal ik uit 't 16 speaker surround sound system en 'Highway to Hell' ervoor
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
ONTOPIC< ik vind de 918 Spyder CONCEPT nogmaals OOGSTRELEND MOOI. KUNST OP WIELEN. EENVOUD IN DESIGN.
Maar ik denk niet dat ie zo op de markt komt.....
Maar ik denk niet dat ie zo op de markt komt.....
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Porsche 918 Spyder concept
Waarom er gebroken uit komen? Op snelheid op de autobahn is een GT3 comfortabeler dan een 130i of 530d.Robin schreef:Maar Autobahn? Ik zou altijd plankgas rijden met dat ding en er gebroken uitkomen.
Mijn emotie haal ik uit 't 16 speaker surround sound system en 'Highway to Hell' ervoor
- Joy
- Berichten: 10902
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Porsche 918 Spyder concept
Echt oncomfortabel kan ik een GT3 inderdaad niet noemen. Geluid is muted als je niet volle pollen gaat en het onderstel werkt ook nog veel weg. Maar misschien ligt het een beetje aan je referentiepunt. Vanuit BMW's met aftermarket onderstellen gezien vond ik de GT3 goed te doen.
-
Robin
- Berichten: 56475
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Porsche 918 Spyder concept
gelul in 't kwadraat en niet waar. Period.Je weet niet waar je 't over hebt Hylke...Hielke schreef:Waarom er gebroken uit komen? Op snelheid op de autobahn is een GT3 comfortabeler dan een 130i of 530d.Robin schreef:Maar Autobahn? Ik zou altijd plankgas rijden met dat ding en er gebroken uitkomen.
Mijn emotie haal ik uit 't 16 speaker surround sound system en 'Highway to Hell' ervoor
Ik heb jaren op bijna volle snelheid met 1ers/3ers en M3s Heerenveen-Basel vice versa gereden,
De M3 werd je al bijna gek van.M3 zit in 997S territorium.
Vooral GELUIDSPRODUCTIE> 997 GT3 is 1 van de luidst geteste straatauto's ooit in SPORTAUTO qua dB, een 458 is 't zelfde en nog wat luider.
Comfort ofzo is niet alleen 't onderstel.
En 'n half uurtje Autobahnknallen is iets anders dan vol 4,5 uur ramwerk + even tanken natuurlijk....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten
