En daarom is alles maar subjectief en ook nog eens segment afhankelijk. Ik heb de nieuwe A8 en de nieuwe 7serie mogen proeven. De 7 komt niet in eens in de buurt van een A8 voor waar zo'n auto voor bedoelt is. Rust, comfort en luxe. Rijbeleving in zon sloep? Kom nouM@rcel schreef:Rij nu bijna 2 jaar zakelijk Audi, en echt geen enkel moment levert mij dat hetzelfde rij-plezier op als wat ik in een BMW ervaar. Het is me allemaal te afstandelijk, heb er niets mee.
Dat laatste vind ik ook wel een beetje. Het staat natuurlijk buiten kijf dat dik uitgevoerde vierwielaangedreven Audi's premium zijn, maar de instappertjes met voorwielaandriving vind ik maar wannabe's. Wat ik tevens minder vind is het copy/paste-gebaseerde design van Audi. Van een premiumfabrikant mag je verwachten dat elk model uniek is. Anders heb je het gevoel dat er minder zorg is besteed aan de ontwikkeling van het model. BMW heeft dat onderscheid nog wel hoewel het is minder is geworden dan in het recente verleden.Kasteel schreef:Audi is het voorbeeld van de illusie van premium volgens mij en dat verkoopt gewoon top....
Audi ligt gewoon heel sterk in de zakelijke markt, door het neutrale en premium imago van het merk.
BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil, maar dat is iets heel anders dan het tegenovergestelde doen van wat de koper wil.... de meeste kopers van een BMW zijn geen liefhebbers denk ik.Macboy schreef:Audi verkoopt precies datgene wat de kopers willen: namelijk een premium automerk. BMW verkoopt marketing met als gevolg dat 90% van de kopers niet weet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.
Audi doet wat hun kopers willen. BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil.
Daarom is Audi zo'n groot succes.
Macboy schreef:Audi verkoopt precies datgene wat de kopers willen: namelijk een premium automerk. BMW verkoopt marketing met als gevolg dat 90% van de kopers niet weet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.
Audi doet wat hun kopers willen. BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil.
Daarom is Audi zo'n groot succes.
romo schreef:idd die hang-sik-boerka heb ik nooit begrepen........................
Snipe schreef:Wereldheerschappij.
Waarom zie ik meer A5 Sportbacks dan A5 coupés rijden dan???Macboy schreef:...Maar dat geldt ook voor de 4-deurs A5 van Audi waar je over 2 jaar nog steeds geen enkele van op straat zal zien. Dit zal ook voor de A7 gelden. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat sommige auto's gewoonweg overbodig zijn en waar niemand om gevraagd heeft...!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten