Audi wil de grootste worden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Audi wil de grootste worden

Bericht door romo » 28 jul 2010, 15:03

Audi heeft geen K maar is wel K........................zo, nu is het er uit.............. :wink: :roflol:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 28 jul 2010, 15:08

Bedankt voor deze heldere conclusie :roflol:

Nu weer aan het werk... :forum:

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 15:09

Het is rustig hier, heb niks te doen :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jul 2010, 15:47

M@rcel schreef:Rij nu bijna 2 jaar zakelijk Audi, en echt geen enkel moment levert mij dat hetzelfde rij-plezier op als wat ik in een BMW ervaar. Het is me allemaal te afstandelijk, heb er niets mee.
En daarom is alles maar subjectief en ook nog eens segment afhankelijk. Ik heb de nieuwe A8 en de nieuwe 7serie mogen proeven. De 7 komt niet in eens in de buurt van een A8 voor waar zo'n auto voor bedoelt is. Rust, comfort en luxe. Rijbeleving in zon sloep? Kom nou :mrgreen:

A3 1.9 tdi vergeleken met een 118d ofzo? Tsja 100% A3.. ik heb niks met dat hangbuikzwijntje. Oftewel: er valt nergens een lijn te trekken.

Femme

Bericht door Femme » 28 jul 2010, 15:51

Kasteel schreef:Audi is het voorbeeld van de illusie van premium volgens mij en dat verkoopt gewoon top....
Audi ligt gewoon heel sterk in de zakelijke markt, door het neutrale en premium imago van het merk.
Dat laatste vind ik ook wel een beetje. Het staat natuurlijk buiten kijf dat dik uitgevoerde vierwielaangedreven Audi's premium zijn, maar de instappertjes met voorwielaandriving vind ik maar wannabe's. Wat ik tevens minder vind is het copy/paste-gebaseerde design van Audi. Van een premiumfabrikant mag je verwachten dat elk model uniek is. Anders heb je het gevoel dat er minder zorg is besteed aan de ontwikkeling van het model. BMW heeft dat onderscheid nog wel hoewel het is minder is geworden dan in het recente verleden.

Persoonlijk vind ik veel Audi's ook gewoon niet mooi en ben ik nogal uitgekeken op de single frame grille. De Audi's van voor de single frame grille (excl. de S8 waarop het wel gepast is) kon ik wat betreft het design beter waarderen, ook al waren dat ook eenheidsworsten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2010, 19:30

idd die hang-sik-boerka heb ik nooit begrepen........................ :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 jul 2010, 21:13

Heerlijk dat het weer eens in een ouderwetse BMW vs. draadje ontaardt :mrgreen: Allemaal jaloerse BMW rijders die het niet kunnen hebben dat hun merk minder wordt verkocht :P

Audi was de afgelopen jaren al flink stijgende met in de EU een 10e plek voor meest verkocht merk. Dan heb je het als premium gewoon goed voor elkaar. Qua design vind ik ze momenteel minder maar dat is subjectief. Ik heb zo'n 7 jaar in het spul kunnen rijden en ze delen elektronica en motoren met de rest van de VAG groep maar de lay-out is vaak geheel anders met de motoren in lengte richting.

Net als BMW voelen die dingen na 3 ton ook nog goed aan en net als bij BMW gaat er ook genoeg aan kapot :wink:

romo

Bericht door romo » 28 jul 2010, 21:53

Ik zie dat anders; ik denk dat zo de concurentie op scherp gezet wordt............daar worden wij als consument (wat je ook mocht kiezen) alleen maar beter van.....................

Als je 2 (nagenoeg) gelijkwaardige producten hebt van een verschillend merk, dan maak je keuzes op basis van andere criteria...................bv styling..............nou ja iedereen maakt zijn eigen afweging in deze................

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2010, 00:52

Audi verkoopt precies datgene wat de kopers willen: namelijk een premium automerk. BMW verkoopt marketing met als gevolg dat 90% van de kopers niet weet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.

Audi doet wat hun kopers willen. BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil.

Daarom is Audi zo'n groot succes.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 29 jul 2010, 02:51

Macboy schreef:Audi verkoopt precies datgene wat de kopers willen: namelijk een premium automerk. BMW verkoopt marketing met als gevolg dat 90% van de kopers niet weet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.

Audi doet wat hun kopers willen. BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil.

BMW doet het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil, maar dat is iets heel anders dan het tegenovergestelde doen van wat de koper wil.... de meeste kopers van een BMW zijn geen liefhebbers denk ik.
Ik denk dat BMW precies doet wat de consument op dit moment wil, namelijk een snelle zuinige dynamische auto met premium kwaliteit en uitstraling produceren... BMW zet nog steeds een heel goed product neer, kijk maar naar de nieuwe 5-serie....... Audi zal nog erg hard zijn best moeten doen op de nieuwe A6 om daar bij in de buurt te komen. Het is bij BMW dus niet alleen maar marketing..... Met ///M GmbH slaan ze daarentegen de verkeerde weg in... op dat vlak klopt het wel wat je zegt over marketing. Daar verliezen ze liefhebbers mee.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 29 jul 2010, 11:28

Macboy schreef:Audi verkoopt precies datgene wat de kopers willen: namelijk een premium automerk. BMW verkoopt marketing met als gevolg dat 90% van de kopers niet weet dat hun auto achterwielaandrijving heeft.

Als BMW perfect zijn marketing zou verkopen, dan weet minimaal 90% van de BMW rijders dat zijn auto achterwielaandrijving heeft.
Volgens mij kwam dat getal ook bij de 1 serie rijders vandaan?

En wat doet BMW het tegenovergestelde van wat de liefhebber wil?
Dat ze nu geblazen motoren in M's produceren? Wakker worden Ilija...de emissies eisen dat, dat weten we hier intussen toch wel? Audi is weer terug bij geblazen varianten voor de RS, Mercedes 63 AMG motoren zijn ook weer biturbo V8-en met minder dan 6,3 liter, sterker nog....5 komma nog wat liter.

Dat Audi de grootste speler in het premium segment wil en kan worden, komt simpelweg doordat er meer vraag is naar het soort auto's dat zij maken. Laat BMW zich maar lekker focussen op het soort auto's wat door een kleinere groep wordt gewaardeerd, en dat zijn echt niet alleen de kerels die iedere keer de nieuwste ///M kunnen betalen, maar ook de man die elke keer met moeite de kosten van zijn 3e hands 316i weet op te brengen, maar wel intussen aan zijn 10e BMW toe is.

Marc R

Bericht door Marc R » 29 jul 2010, 12:42

*Audi wil de grootste worden* en als ze dat dan zijn,wat dan??

Snipe

Bericht door Snipe » 29 jul 2010, 12:43

Wereldheerschappij.

Marc R

Bericht door Marc R » 29 jul 2010, 12:43

romo schreef:idd die hang-sik-boerka heb ik nooit begrepen........................ :mrgreen:

Zelfde met die nieren.....snap ik ook geen ene reet van.

T lijken wel ramen van een middeleeuwse gevangenis.

Joop

Bericht door Joop » 29 jul 2010, 13:18

Snipe schreef:Wereldheerschappij.
Afbeelding

Evert Thomas

Bericht door Evert Thomas » 29 jul 2010, 14:19

Om ook maar even een duit in het zakje te doen! Het principe is heel simpel, de doelstelling vna Audi is om zoveel mogelijk geld te verdienen aan de productie en verkoop van auto's (niet anders dan de concurentie overigens). Dit betekent hoe meer auto's er verkocht worden, hoe meer geld er verdient wordt.

De vraag die nu interessant is, is waarom audi in 'de lift' zit ten opzichte van de concurentie. Factoren die een rol spelen zijn volgens mij:
- Herkenbaarheid van het product. Je ziet van mijlen ver dat het om een audi gaat. En het voorgaande model is niet gelijk waardeloos geworden omdat het nieuwe model weer totaal verandert is (zie je vooral veel bij Japanse en Franse auto's);
- Styling (met name single frame) slaat goed aan bij een brede doelgroep. De nieuwe styling van BWM is niet iedereen even gecharmeerd van (met name BMW liefhebbers zelf niet);
- Afwerkingsniveau van met name het interieur is hoog. Ik vindt het zelfs iets mooier als van een BWM (maar dat is een persoonlijke noot en doet dus eigenlijk niet terzake);
- BMW heeft een wat sportiever imago, maar wordt soms ook wat als een patser bak gezien. Mercedes wordt vaak gewoon gezien als een dure auto en is toch een beetje voor 50 plus. Met een audi kun je eigenlijk overal zorgeloos mee aankomen (met name in de zakelijke markt is dit een belangrijk aspect);
- Mercedes heeft een aantal jaar erg slecht gedraait met matige modellen (zelfd de duitse taxichaufeurs wilden er niet meer in rijden) en zal daar nog steeds de wrange vruchten van plukken.

Met andere woorden audi slaagt er beter in om een product te leveren wat aansluit op de vraag vanuit de markt. Welk product beter is, is eigenlijk niet zo relevant en bovendien erg subjectief.

raymondw

Bericht door raymondw » 29 jul 2010, 21:44

De doelstelling van Audi is prima; dat houdt de tegenstrevers scherp. Ik heb niets tegen Audi, sterker nog ik heb een S2 Avant gehad en mis dat ding nog steeds. Daarnaast heeft mijn vader nog een A6, een goed rijdende auto (nu de motor eindelijk goed is :hmmm: ). Maar ja, de ervaringen in het verleden zijn met Audi gewoon wat minder en dat blijft hangen.

Dagelijks rijdt ik sinds drie jaar een MB. Voor sommige DFérs mag het een suffe auto zijn, maar het 'ding voldoet aan de eisen die we stellen en sportiviteit valt daar niet onder. Daarnaast is de dealer waar ik hem in onderhoud heb top. Daar kan BMW niet aan tippen en Audi al helemaal niet. Bij Audi werd ik altijd met de neus aangekeken, bij Smudde wordt ik correct behandeld en bij Wensink is de klant koning en zo ervaar ik dat ook. Ook al maakt Audi nog zulke mooie en goede auto's; door die houding zullen de andere twee altijd een streepje voor hebben als ik in de markt ben voor iets anders.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jul 2010, 23:25

Mooi verhaal Evert :thumbup: En precies wat ik al zei: Audi doet gewoon wat de kopers willen.

Je slaat alleen de plank mis betreffende de nieuwe styling van BMW. Die nieuwe styling is juist PRECIES wat de BMW kopers juist willen. Bangle is afgekraakt tot op het bot. Zou wel erg triest zijn als mensen opeens gaan ontkennen dat ze de 7-serie, 6-serie en de E60 5-serie bij hun introductie als lelijk hadden betiteld. De schoonheid daarvan leren kennen duurde gemiddeld 3 jaar schat ik. Geloof me: de F10 wordt de best verkochte 5-serie alle tijden.

Voor het overige heeft niemand gevraagd om een 5 GT en een X3. Om maar te zwijgen over de gekkigheid waarmee ze nog gaan komen. Maar dat geldt ook voor de 4-deurs A5 van Audi waar je over 2 jaar nog steeds geen enkele van op straat zal zien. Dit zal ook voor de A7 gelden. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat sommige auto's gewoonweg overbodig zijn en waar niemand om gevraagd heeft.

Buiten dat gaat deze draad over het succes van Audi en daarmee is niet gezegd dat BMW het niet goed !

Joop

Bericht door Joop » 30 jul 2010, 00:07

Ben zelf ook BMW rijder in hart en nieren, maar de A5 staat wel als eerst mogelijke opvolger op het lijstje...
...ben wel van mening dat de 'dikkere' uitvoeringen, dus minimaal met quattro aandrijving, wel het premium labeltje verdienen. De overige modellen neigen toch te veel naar VW's met een te dure jas. Premium geeft aan dat je je onderscheid van de rest (voorzover je over premium kunt spreken, want dat is ook maar een labeltje, verzonnen door de auto-industrie); Mercedes en BMW hebben zo hun eigen USP's; Audi heeft die eigenlijk nog niet echt; of het diep in de buidel tasten moet daarbij bijdragen. Herkenbaar is bij Audi's wel dik in orde; alleen dusdanig goed dat je het onderscheid tussen de verschillende klasses, maar ook de diverse bouwjaren niet echt ziet. Goed voor de verkopen lijkt me dat dus niet. Gevalletje waarom zou ik nieuwer en groter rijden zodat de buurman het kan zien gaat hier al niet op.

Audi heeft verder zijn zaakjes gewoon goed voor elkaar. Goede producten, goede marketing en heeft daarmee zijn plaatsje tussen de BMW en Mercedes wel verdiend. Vooral in de zakelijke markt doet de Audi het erg goed. Met een BMW of Mercedes geef je (blijkbaar) toch onbedoeld snel het verkeerde beeld. De Audi heeft daarmee toch een meer neutralere uitstraling. Maar dat ligt meer aan de Nederlandse markt.

Bovendien een Audi steekt altijd goed in elkaar, dat is niet altijd van de concurrentie te zeggen. BMW en vooral Mercedes hebben toch wel hun dipje gehad de afgelopen jaren. Wat bouwkwaliteit ben ik over mijn E92 ook niet echt laaiend enthousiast t.o.v. de E46 coupe. De A5 bijvoorbeeld steekt dan echt vele malen beter in elkaar om maar een voorbeeld te noemen. Met de nieuwe modellen van de drie grote merken groeit alles wel weer meer naar elkaar toe. Blijkbaar hebben ze alle drie wel door dat degelijkheid wel degelijk tot de premium-badge hoort om goed te blijven scoren.
Macboy schreef:...Maar dat geldt ook voor de 4-deurs A5 van Audi waar je over 2 jaar nog steeds geen enkele van op straat zal zien. Dit zal ook voor de A7 gelden. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat sommige auto's gewoonweg overbodig zijn en waar niemand om gevraagd heeft...!
Waarom zie ik meer A5 Sportbacks dan A5 coupés rijden dan???

...beter om je heen kijken dus; want ik denk dat de verhouding bijna eerder 1 op 1 is.

Net als BMW vult Audi de niches op die er schijnbaar niet zijn. Bovendien beiden met succes...

In the end: Why bother? Als Audi meer verkoopt dan BMW of MB dan zorgt dat er wel voor dat ze in München of Stuttgart wel wakker worden om weer met iets beters te komen... Maar dat geldt andersom voor de Ingolstadters ook.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 jul 2010, 01:03

Voorlopig heeft BMW nog steeds de gezondste bedrijfsresultaten. Er komt tegenwoordig geen auto meer van hen op de markt waar ze geen geld op verdienen. Dat is misschien voor de die-hard BMW performance liefhebber jammer omdat er geen droomcreaties als een M3 Touring, 135d, 135i 3/5-drs, M7 oid op de markt wordt gezet.

Plaats reactie