Ben zelf ook BMW rijder in hart en nieren, maar de A5 staat wel als eerst mogelijke opvolger op het lijstje...
...ben wel van mening dat de 'dikkere' uitvoeringen, dus minimaal met quattro aandrijving, wel het premium labeltje verdienen. De overige modellen neigen toch te veel naar VW's met een te dure jas. Premium geeft aan dat je je onderscheid van de rest (voorzover je over premium kunt spreken, want dat is ook maar een labeltje, verzonnen door de auto-industrie); Mercedes en BMW hebben zo hun eigen USP's; Audi heeft die eigenlijk nog niet echt; of het diep in de buidel tasten moet daarbij bijdragen. Herkenbaar is bij Audi's wel dik in orde; alleen dusdanig goed dat je het onderscheid tussen de verschillende klasses, maar ook de diverse bouwjaren niet echt ziet. Goed voor de verkopen lijkt me dat dus niet. Gevalletje waarom zou ik nieuwer en groter rijden zodat de buurman het kan zien gaat hier al niet op.
Audi heeft verder zijn zaakjes gewoon goed voor elkaar. Goede producten, goede marketing en heeft daarmee zijn plaatsje tussen de BMW en Mercedes wel verdiend. Vooral in de zakelijke markt doet de Audi het erg goed. Met een BMW of Mercedes geef je (blijkbaar) toch onbedoeld snel het verkeerde beeld. De Audi heeft daarmee toch een meer neutralere uitstraling. Maar dat ligt meer aan de Nederlandse markt.
Bovendien een Audi steekt altijd goed in elkaar, dat is niet altijd van de concurrentie te zeggen. BMW en vooral Mercedes hebben toch wel hun dipje gehad de afgelopen jaren. Wat bouwkwaliteit ben ik over mijn E92 ook niet echt laaiend enthousiast t.o.v. de E46 coupe. De A5 bijvoorbeeld steekt dan echt vele malen beter in elkaar om maar een voorbeeld te noemen. Met de nieuwe modellen van de drie grote merken groeit alles wel weer meer naar elkaar toe. Blijkbaar hebben ze alle drie wel door dat degelijkheid wel degelijk tot de premium-badge hoort om goed te blijven scoren.
Macboy schreef:...Maar dat geldt ook voor de 4-deurs A5 van Audi waar je over 2 jaar nog steeds geen enkele van op straat zal zien. Dit zal ook voor de A7 gelden. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te begrijpen dat sommige auto's gewoonweg overbodig zijn en waar niemand om gevraagd heeft...!
Waarom zie ik meer A5 Sportbacks dan A5 coupés rijden dan???
...beter om je heen kijken dus; want ik denk dat de verhouding bijna eerder 1 op 1 is.
Net als BMW vult Audi de niches op die er schijnbaar niet zijn. Bovendien beiden met succes...
In the end: Why bother? Als Audi meer verkoopt dan BMW of MB dan zorgt dat er wel voor dat ze in München of Stuttgart wel wakker worden om weer met iets beters te komen... Maar dat geldt andersom voor de Ingolstadters ook.