Jij begint over racen, zoek dan eerst de definitie van racen op.![]()
Verder heb ik het over 1 a 2 uur en geen 24 uur, maar ik denk dat de bak het eerste uur niet volmaakt![]()
Laten we het anders stellen, geef mij zon hok een uur mee en dan zien we of de bak heel blijft, ik garandeer van niet, zon bak kan het koppel gewoon niet aan, bak is namelijk gemaakt op een atmo motor en niet voor een turbomotor, dat koppelverloop is heel anders en kan de bak absoluut niet hebben.
Nu begin je eerst over standaard motor en nu zijn de zuigers ineens wel aangepast.
Voordat je nou uitspraken doet dat motoren van 1000pk heel blijven op een circuit zou ik me er eerst wat meer in verdiepen![]()
Kom de 30e maar naar zandvoort, ik denk dat je dan wat anders roept.
Amerikanen rijden bijna allemaal als luie zwijnen en dat noemen ze dan racen
Hi Luco,
Ik heb minder en minder zin om nog op je verhaaltjes te antwoorden want je trekt dingen uit hun context en legt woorden in mijn mond. Overigens heeft filosoof Schoppenhauer prima beschreven hoe jij de discussie hier wilt winnen en daar doe ik liever niet aan mee
Toch nog een laatste poging.
(1) De kits zijn allemaal gemaakt voor een "gewone" M3. Je haalt er veel PK's mee uit en dat doen ze prima; over and over again.
Racen zorgt voor ander soort belasting op de auto en die manier van rijden zoekt uiteraard al snel de grenzen op van elke auto; daar is geen discussie over. Ik geloof best dat als je de koppeling niet intrapt, jij elke versnellingsbak in no time om zeep helpt; dat jij dat voorelkaar krijgt, wil niet zeggen dat dus iedereen die ooit in een opgevoerde M3 binnen een uur zijn versnellingsbak kapot heeft. Wellicht zegt dit meer over jou rijstijl dan over de versnellingsbak. Er zijn twee merken bakken voor de M3 (getrag en zf) en blijkbaar zit daar wat kwaliteitsverschil tussen.
Ik ga geen uitspraken doen over de 1000 PK monsters. We hebben het over de "standaard" FI kits die 60% meer vermogen leveren. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er ueberhaupt veel versnellingsbakken ooit zijn gemaakt die 1000 pk non stop uur na uur aan kunnen. Maar dit is dus niet de discussie.
Wat je zegt over Amerikanen zal ik maar als grapje opvatten.
Ik wacht af wat de gebruikers van deze kits op e46 gaan vertellen. Als zij hetzelfde zeggen dan jij, dus dat idd tranny en crank het niet volhouden dan heb ik weer iets geleerd. Ik hoop dat bij het tegenovergestelde uitkomst jij iets hebt geleerd.
groetjes,
Jeroen