0- 180 200 km/u tijden

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 29 aug 2006, 23:16

Ik heb ook even gemeten, de uitslag verbaasde me
25 sec 0-210 teller
ik zal iets minder pk hebben dan Tristan maar rijd zonder achterbank / reservewiel/krikbende omdat ik 4x in de week mn mountainbike achterin heb liggen

Ik heb dus een 2zits Leon 8)

1193kg weegt ie op de brug met 1/4 tank , 345Nm / ca 220pk zonder berijder dus pk/kg ratio is concurerend met de echte kanonnen maar daar komt de maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..............

Als zowel Tristan als ik echt gaan rossen verlies je tot ca 40pk (schat ik) aan getuned vermogen omdat alles enorm opwarmt met de std intercooler, charge air T zie je zo de 80 grd celcius passeren en dan wordt je ontstekingstijdstip met graden verlaat. Op corsica -40 grd- reed de Leon (op RON95) slechter dan origineel....................

een wagen die in de basis WEL een fatsoenlijke IC heeft die op de juiste plaats hangt -een FMIC- dan heb je nergens last van (Focus St bijv)

Mijn sprint was eenmalig met warme banden vanaf de vluchtstrook op een vlak stuk A12, zeer weinig wielspin (Toyo Proxes dankuwel heersende plakbanden), sneller gaat niet lukken met mijn wagen denk ik.

Laten we in dit vergelijk nu eens een echte test doen :

0-160-0

Dat wordt erg intressant met mijn wagengewicht....................

E

P.S. Ik doe de 80-120 niet meetbaar langzamer dan de 300pk subaru waar ik regelmatig in tuf............3rond. Echter die gtt doet het altijd en overal en met de Leon moet ik eerst ff rustig aan doen, alles af laten koelen etc en dan hop 1 recordje zetten. Gewoon kut happiewappie pk's dus. Maar wel leuk :twisted:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2006, 23:25

Nette prestatie, van die montain bike is natuurlijk een kut smoesje. we weten hier allemaal al van je parkeerplaats espacades af. gehehe

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 29 aug 2006, 23:28

heb ik het over een matras dan ?

(rent hard weg)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 aug 2006, 23:33

:-)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 aug 2006, 10:17

@Erik: Die 26 sec was op vochtig wegdek, dus kwam niet helemaal lekker weg. Op droog wegdek zal ik ook wel 25 sec halen en misschien er net onder duiken. (met volledig gewicht uiteraard ). :wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 aug 2006, 10:32

Ja dat mooie V6 interieur weegt ook het nodige denk ik ;)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 aug 2006, 10:39

@Tristan,

Hier staat een filmpje van de Clio die ik had gaat ook vlot van 0-200.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3705#33705

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 aug 2006, 10:42

ErikKramer schreef:Ja dat mooie V6 interieur weegt ook het nodige denk ik ;)
Tonnen weegt het. :wink: Maar het zit wel geweldig. 8)

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 30 aug 2006, 11:30

Vermogensverlies klopt na 2 sprintjes. 1ste 2 sprintjes als de motor net warm is dan gaat hij als een rakket maar dan 'voel' je gewoon dat de boel heet word en je wat tijd inleverd. (ICR ook zonder reservewiel :wink: )

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Meerlo

Bericht door EricYellow » 30 aug 2006, 23:16

0-100 zal rond de 5 seconden liggen, beetje lastig meten...alles gaat nogal vlug dan...
100-200 in 7,6 seconden, is dat de moeite van het vermelden waard ? :wink:
0-200 zal ik nog een keer klokken, moet nog iets vlugger kunnen dan de 0-100 en 100-200 bij elkaar opgeteld.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 30 aug 2006, 23:25

Acceleratie-tijden van mijn roadster zijn nog niet de moeite waard, maar dit apparaatje is wel handig: http://members.chello.nl/a.veraart1/Xgauge.wmv

Hiermee kun je zelf een (op werkelijke snelheid) in te stellen waarde bepalen waarop je de meting wilt doen. Je stelt de start- en eindwaarde in en vervolgens zie je de meter op het schermpje lopen zonder dat je er wat aan hoeft te doen. Hij onthoudt de snelste tijd ook nog, dus dat is wel grappig als je dit soort dingen test. Zal later de vergelijkingen tussen nu en straks wel eens posten. 200 km/u haalt-ie nu niet eens ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 10:07

@Stephane: Maar zometeen toch wel na die tuning :?:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 10:45

EricYellow schreef:0-100 zal rond de 5 seconden liggen, beetje lastig meten...alles gaat nogal vlug dan...
100-200 in 7,6 seconden, is dat de moeite van het vermelden waard ? :wink:
0-200 zal ik nog een keer klokken, moet nog iets vlugger kunnen dan de 0-100 en 100-200 bij elkaar opgeteld.
Dat zijn hele serieuze tijden, als je zegt dat je een Ferrari Modena afdroogt snap ik dat ook wel met zulke cijfers :shock: Moet mijn mening, dat de EVO van Mark de snelste auto is van dit forum maar weer herzien :roll:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 aug 2006, 10:59

Met een tijd van 7.6s van 100-200 kun je ook nog eens heel wat motorfietsen afdrogen denk ik zo!

Eric laat eens wat meer los over je auto, b.v. bij MIJN AUTO.
Het is toch een Sierra Cosworth o.i.d?

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Meerlo

Bericht door EricYellow » 31 aug 2006, 12:12

Heb me al aardig uitgebreid voorgesteld (zie: voorstellen 8) ), staan ook zo ongeveer alles specs van de auto bij.
En het is inderdaad een ouwe Ford (Cosworth) ja... :wink:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 12:12

Staat als het goed is bij zijn introductie.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 aug 2006, 12:28

Thx,
Ik heb hem gevonden ;)

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 31 aug 2006, 16:21

subaru impreza turbo 400+ pk

0-100 +/-4.2
100-200 8,6
¼mile 12.2 @ 181km bij 35 graden

M5 V10 rij ik voorbij tot aan de 230+ evenals diverse lambo's ferrari's en motorfietsen :lol:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 16:34

Dus dat betekent dat die Cossie van Eric wel 500pk moet hebben als hij al sneller is dan een 400+pk Impreza. :shock:

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 31 aug 2006, 16:49

De auto van Eric is wat lichter en minder aandrijfverliezen.
Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannen ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 16:59

Naughty schreef:De auto van Eric is wat lichter en minder aandrijfverliezen.
Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannen ;)
Vond je het niet genoeg dan. :wink: Heb dat bekende filmpje van je gezien, maar dat gaat ook af. :shock:

Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 551
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Meerlo

Bericht door EricYellow » 31 aug 2006, 17:45

Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannen
Ook bij mj zijn de onderdelen ondertussen al weer onderweg richting Holland...
Stilstand is achteruitgang zullen we maar zeggen.. :wink:

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 31 aug 2006, 19:13

@Tristan,

de huidige turbo geeft genoeg vermogen maar is te groot en hou daardoor te weinig powerband over(4000-6500 toeren daarna stijgt het vermogen niet meer).
De volgende setup word iets in de richting van 2 garret's en externe wastegate. Een 400pk turbo voor dagelijks gebruik en een big ass turbo om mee te sprinten of vergelijkjes te doen ;)

en nee we zijn nooit klaar of tevreden..
Maargoed deze plannen worden pas volgend voorjaar uitgevoerd.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 31 aug 2006, 19:39

Heb dat bekende filmpje van je gezien, maar dat gaat ook af.
Kan dat filmpje nog eens gepost worden?? 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 20:01

Tristan schreef:
Naughty schreef:De auto van Eric is wat lichter en minder aandrijfverliezen.
Maargoed ik heb ook alweer nieuwe plannen ;)
Vond je het niet genoeg dan. :wink: Heb dat bekende filmpje van je gezien, maar dat gaat ook af. :shock:
Eh filmpje wadan ? zien !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten