0- 180 200 km/u tijden
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Ik heb ook even gemeten, de uitslag verbaasde me
25 sec 0-210 teller
ik zal iets minder pk hebben dan Tristan maar rijd zonder achterbank / reservewiel/krikbende omdat ik 4x in de week mn mountainbike achterin heb liggen
Ik heb dus een 2zits Leon 8)
1193kg weegt ie op de brug met 1/4 tank , 345Nm / ca 220pk zonder berijder dus pk/kg ratio is concurerend met de echte kanonnen maar daar komt de maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..............
Als zowel Tristan als ik echt gaan rossen verlies je tot ca 40pk (schat ik) aan getuned vermogen omdat alles enorm opwarmt met de std intercooler, charge air T zie je zo de 80 grd celcius passeren en dan wordt je ontstekingstijdstip met graden verlaat. Op corsica -40 grd- reed de Leon (op RON95) slechter dan origineel....................
een wagen die in de basis WEL een fatsoenlijke IC heeft die op de juiste plaats hangt -een FMIC- dan heb je nergens last van (Focus St bijv)
Mijn sprint was eenmalig met warme banden vanaf de vluchtstrook op een vlak stuk A12, zeer weinig wielspin (Toyo Proxes dankuwel heersende plakbanden), sneller gaat niet lukken met mijn wagen denk ik.
Laten we in dit vergelijk nu eens een echte test doen :
0-160-0
Dat wordt erg intressant met mijn wagengewicht....................
E
P.S. Ik doe de 80-120 niet meetbaar langzamer dan de 300pk subaru waar ik regelmatig in tuf............3rond. Echter die gtt doet het altijd en overal en met de Leon moet ik eerst ff rustig aan doen, alles af laten koelen etc en dan hop 1 recordje zetten. Gewoon kut happiewappie pk's dus. Maar wel leuk :twisted:
25 sec 0-210 teller
ik zal iets minder pk hebben dan Tristan maar rijd zonder achterbank / reservewiel/krikbende omdat ik 4x in de week mn mountainbike achterin heb liggen
Ik heb dus een 2zits Leon 8)
1193kg weegt ie op de brug met 1/4 tank , 345Nm / ca 220pk zonder berijder dus pk/kg ratio is concurerend met de echte kanonnen maar daar komt de maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..............
Als zowel Tristan als ik echt gaan rossen verlies je tot ca 40pk (schat ik) aan getuned vermogen omdat alles enorm opwarmt met de std intercooler, charge air T zie je zo de 80 grd celcius passeren en dan wordt je ontstekingstijdstip met graden verlaat. Op corsica -40 grd- reed de Leon (op RON95) slechter dan origineel....................
een wagen die in de basis WEL een fatsoenlijke IC heeft die op de juiste plaats hangt -een FMIC- dan heb je nergens last van (Focus St bijv)
Mijn sprint was eenmalig met warme banden vanaf de vluchtstrook op een vlak stuk A12, zeer weinig wielspin (Toyo Proxes dankuwel heersende plakbanden), sneller gaat niet lukken met mijn wagen denk ik.
Laten we in dit vergelijk nu eens een echte test doen :
0-160-0
Dat wordt erg intressant met mijn wagengewicht....................
E
P.S. Ik doe de 80-120 niet meetbaar langzamer dan de 300pk subaru waar ik regelmatig in tuf............3rond. Echter die gtt doet het altijd en overal en met de Leon moet ik eerst ff rustig aan doen, alles af laten koelen etc en dan hop 1 recordje zetten. Gewoon kut happiewappie pk's dus. Maar wel leuk :twisted:
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
@Tristan,
Hier staat een filmpje van de Clio die ik had gaat ook vlot van 0-200.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3705#33705
Hier staat een filmpje van de Clio die ik had gaat ook vlot van 0-200.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 3705#33705
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Acceleratie-tijden van mijn roadster zijn nog niet de moeite waard, maar dit apparaatje is wel handig: http://members.chello.nl/a.veraart1/Xgauge.wmv
Hiermee kun je zelf een (op werkelijke snelheid) in te stellen waarde bepalen waarop je de meting wilt doen. Je stelt de start- en eindwaarde in en vervolgens zie je de meter op het schermpje lopen zonder dat je er wat aan hoeft te doen. Hij onthoudt de snelste tijd ook nog, dus dat is wel grappig als je dit soort dingen test. Zal later de vergelijkingen tussen nu en straks wel eens posten. 200 km/u haalt-ie nu niet eens
Hiermee kun je zelf een (op werkelijke snelheid) in te stellen waarde bepalen waarop je de meting wilt doen. Je stelt de start- en eindwaarde in en vervolgens zie je de meter op het schermpje lopen zonder dat je er wat aan hoeft te doen. Hij onthoudt de snelste tijd ook nog, dus dat is wel grappig als je dit soort dingen test. Zal later de vergelijkingen tussen nu en straks wel eens posten. 200 km/u haalt-ie nu niet eens

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dat zijn hele serieuze tijden, als je zegt dat je een Ferrari Modena afdroogt snap ik dat ook wel met zulke cijfersEricYellow schreef:0-100 zal rond de 5 seconden liggen, beetje lastig meten...alles gaat nogal vlug dan...
100-200 in 7,6 seconden, is dat de moeite van het vermelden waard ?
0-200 zal ik nog een keer klokken, moet nog iets vlugger kunnen dan de 0-100 en 100-200 bij elkaar opgeteld.


- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
- Naughty
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
- Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM
@Tristan,
de huidige turbo geeft genoeg vermogen maar is te groot en hou daardoor te weinig powerband over(4000-6500 toeren daarna stijgt het vermogen niet meer).
De volgende setup word iets in de richting van 2 garret's en externe wastegate. Een 400pk turbo voor dagelijks gebruik en een big ass turbo om mee te sprinten of vergelijkjes te doen
en nee we zijn nooit klaar of tevreden..
Maargoed deze plannen worden pas volgend voorjaar uitgevoerd.
de huidige turbo geeft genoeg vermogen maar is te groot en hou daardoor te weinig powerband over(4000-6500 toeren daarna stijgt het vermogen niet meer).
De volgende setup word iets in de richting van 2 garret's en externe wastegate. Een 400pk turbo voor dagelijks gebruik en een big ass turbo om mee te sprinten of vergelijkjes te doen

en nee we zijn nooit klaar of tevreden..
Maargoed deze plannen worden pas volgend voorjaar uitgevoerd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten