Afgezien van vorige week 4 nieuwe banden (toyo proxes4 in 195/50/15), de week dr voor 2 nieuwe koelslangen naar de gasverdamper en een verwarmde stoelhoes/kussen van de action (die boven verwachtig goed werkt

Maar vorige week donderdag na Essen toch maar eens de knoop doorgehakt en op ebay een paar bi-xenon projectors besteld (zoek op G3 bi xenon projector, dan vind je ze wel)
Ik was het willekeurige en niet bestaande lichtbeeld van H4 bi-xenon set in de golf koplampen volledig zat en dit leek me wel een goede oplossing.
Voordat ik die projectors bestelde had ik al een setje originele koplampen met rotte reflectors gehaald en hier de glazen uit gehaald en de behuizing + reflectors gestraald (de reflectors doen toch niks meer met die projectors)
Goed, afgelopen maandag had ik mn projectordingen al binnen vanuit hong kong wat ik vrij rap vond.
Het lichtbeeld is een aardige vooruitgang tov de lichtvlek die de golf lampen produceren
Natuurlijk staken ze wat te ver uit de koplamp om er nog een glas overheen te zetten, maar dat had ik ook al verwacht.
Dus het draaipunt en de verstelbeugeltjes net geen 4cm naar achteren verplaatst en toen ging het wel.
Aangezien je met dit soort projectors helder glas nodig hebt voor een goed lichtbeeld (met ribbeltjesglas gaat het opzich wel, maar die scherpe lijn ben je kwijt en het licht is minder fel) besloten om mn golf koplampen maar uit elkaar te slopen om daar de glazen van te gebruiken.
Normaal gesproken stook je dan de lampen warm, laat de lijm los en haal je het zooitje uit elkaar.
Maar niet bij deze @#$@$ lampen, dus dat heeft een hoop geknoei gekost om de kitlaag met een mesje door te snijden.
Daarbij brak er natuurlijk een stuk glas uit 1 van de lampen, maar dat was op de rand en was gelukkig goed te lijmen.
De glazen heb ik vastgezet door de originele 02 behuizingen wat in te korten, het glas dr in te leggen en heb het vervolgens op zn plek geklemd door de originele 02 koplampringen er overheen te zetten en vast te lassen.
De reflectors en koplampbehuizing toen maar zwart gespoten en de hele rommel in de auto geschroefd (wat redelijk simpel ging, wel iets ruimte moeten maken voor de wat verder uitstekende verstelbeugeltjes, maar niks bijzonders)
Met dit als resultaat:
Met de angel eyes (helaas, maar het originele stadslicht zit nu achter die projector, dus weinig keus)
Dimlicht:
Grootlicht
Ik vind de originele koplampen beter staan, maar als ik zo beter licht heb zonder een berg strooilicht dan vind ik het wel prima, het is niet zo alsof die auto nog erg origineel is (op het amerikaanse 02 forum had ik ook een topic geplaatst en in de topictitel "purists take a hike" gezet, maar blijkbaar zijn ze te stom om dat te snappen)