335i en 135i tuning & 35is e.d.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 mei 2008, 14:07

Ik denk er ook sterk over. Een 123d-tje(..) en een 996GT3.

maar zal wel niks worden.

Weer een lamme(lees je mee Dennis) 335i sedan burgerbak met BMW performance stoeltjes. Whoehiiiiiaaa!

:twisted:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 13 mei 2008, 15:02

Robin schreef:Dennis heb je al met de M3 V8 gereden? Ik heb ook een M3 E46 gehad, en geen problemen mee.(track/driftdays gedaan) Wel vind ik het vreemd dat als je nog niet met een M3 V8 hebt gereden het ding verdedigt al was 't Fort Knox. Mijn kar heeft ook z'n nukken, ik wil ook meer pk's en een strakker weggedrag. Dus ik ben aan 't testrijden de laatste maanden ja.

Dus als je al met de M3 V8 hebt proefgereden heb ik niks gezegd. En anders is er nog geen man overboord. Ik snap alleen je hostility niet zo. Maar dat heb je wel vaker dus dat weet ik(ik ben zelf soms ook een beetje zo)
Robin, ik ben niet Hostile :lol:

Heb in Japan met de e92 M3 gereden ja. Op Testbaan welliswaar. Vond het zeker geen verkeerde auto. Ik ben hem niet aan het verdedigen, ik ben N/A karren aan't verdedigen tegenover die turbo playstation dingen :lol:

Laat me zeggen dat ik ook een stukje grote fan ben van mooie techniek. En daar kan die TT me niet in bekoren. En idd, adhv mijn ervaringen 335i vs M3 ben ik erg M3 geneigd. 335i is erg leuk, begrijp me niet verkeerd! Maar als budget geen groot issue is, M3 all the way. Als budget helemaal geen issue is, GT3 RS :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 mei 2008, 15:11

Robin, de 335i is een auto waar menigeen zijn vingers bij af zou likken, ergo; (bijna) iedereen zou er mee willen rijden c.q. bezitten, maar is voor weinig mensen onderons weggelegd. Verkopen wordt wat lastig zonder navigatie, (s)tom (s)tom hehehe :lol: ( sorry kon het niet laten)
Dus lam, tam, burgerbak vind ik wat kort door de bocht. Ook de techniek vind ik prachtig; het is gewoon een briljant ding in het segment waar ie geplaatst is. In dat segment wordt het niet veel beter IMHO. Een Porker een M3 een RS4 weet ik wat nog meer is weer geheel wat anders.

Niall

Bericht door Niall » 13 mei 2008, 16:29

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2008, 00:58

Alle AG auto s zijn niet heel speciaal. Maar een E46 m3 is ook niet zo speciaal meer. Time goes on. Onderstel techniek is niet meer van deze tijd. Motortje is wel top.

Ik moet gewoon concluderen dat een GT3 eigenlijk de enige auto is die bij mij nog rij emotie kan opwekken. Reed laatst in ferrari 599 ook die kan met niet bekoren. Een e92 m3 al helemaal niet. Er zijn in real life maar heel weinig auto s die de zaakjes goed voorelkaar hebben. Mijn keus voor de 1 serie is altijd zo geweest. Het kost ook niet het meeste en rijdt leuk voor het geld. Maar ik zou nooit 70k uitgeven voor 335i coupe of zo. Tis en blijft een snel vervoers middel. Met 320d kom je er ook. 335i is emotieloos en dat geld voor zoveel auto s.

emotie heb ik bij een gt3 en bmw race auto s. Van wtcc tot de 120d motorsport tot ALMS m3.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 mei 2008, 07:28

Als elke auto emotieloos is en de de GT hupeldepup is het enige waar je nog warm van wordt...................................kan je beter stoppen met autorijden lijkt me. Mischien maar blijven dromen, want OMG wat moet jij nou nog Andre als je die GT3 gaat rijden..................ook dat went, wat zal het een groot zwart gat worden nadien, een zoektocht die tot in de eeuwigheid zal duren, je zal over de aarde zwerven als een flying Dutchman, die never nooit zal vinden wat ie zoekt en rusteloos ten onder gaat......................................... :wink:

Met elke auto kom je er, ja dus ook met een 320d........................maar de vergelijking met een 335i gaat dan wel erg mank lijkt me.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 08:33

Ik had gisteren nog een gesprek met Andre erover. Feitelijk is een 320d ofzo voldoende om relaxed van A naar B met wife en kids(ik hoef geen hybride dank u), en dan een GT3 in de garage, ik denk daar dus wel over he. Kan nog wel een jaartje duren(of dat ik gewoon stom weer een 335i doe...), maar dat zou toch wel fijn zijn.

Ik zoek in een auto niet alleen comfort en pit, maar ook thrills. Ik denk dat ik bij BMW dan niet meer kan shoppen, de 335i verveelt me al, niet alleen in pk's, ook in weggedrag en spanning, het is een dweil tov die 997S, maar da's een M3 ook, allemaal mooie compromissen bij BMW, maar ze vergeten de thrills.

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 08:40

Robin daarom rij ik ook een normale 325i en heb de M3 als thrills auto. Die bied mij nog alles wat ik wil hebben en zoek op sportief vlak.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 08:45

Ik snap je Rico, als ik bijv. een Starlet ofzo zou rijden zou ik een M3 ook een thrills-auto vinden, no offence.

Ik ben er in ieder geval nog niet uit wat ik moet doen.Of gewoon met de flow meegaan en weer een dikkere BMW voor alledag die eigenlijk nu al weer verveelt, maar wel best rijdt, of het systeem zojuist aangedragen...

romo

Bericht door romo » 14 mei 2008, 09:08

Robin; een Suzuki Alto voor jou..................................snel aan de grens, gassen tot het max omdat ie ander toch niet vooruitkomt, continu corrigeren..............................man wat een thrills, wat een spanning, elke keer weer bruine strepen in je unterhose.

De oplossing; met minder auto, meer spanning.............................makkelijker kunnen we het niet maken :lol:

romo

Bericht door romo » 14 mei 2008, 09:10

Even serieus; er is geen oplossing in het dagelijks autorijden voor jou; je moet naar het circuit, en rap ook, daar heb je thrills, daar kun je tot de max (en er overheen) en ook nog weer veilig uitstappen, voor de rest gewoon die burgerbak blijven rijden....................................

Francisco

Bericht door Francisco » 14 mei 2008, 09:20

Vervoer en Thrill car combo

320d en GT-3 mk-1
120d ;) en M3 CSL/Donkervoort/Noble?

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 09:52

romo schreef:Even serieus; er is geen oplossing in het dagelijks autorijden voor jou; je moet naar het circuit, en rap ook, daar heb je thrills, daar kun je tot de max (en er overheen) en ook nog weer veilig uitstappen, voor de rest gewoon die burgerbak blijven rijden....................................
I know, en dat komt ook wel weer, Assen, Ring etc. Maar het moet ook zonder circuit kunnen en zonder dat je jezelf en andere weggebruikers naar 't leven staat. En zo'n auto zoek ik, maar wél met vast dak en bouwkwaliteit(voor naar de Ring heen en weer) dan blijft er maar 1 kar over voor MIJ: (996)GT3(mk II)

M'n vrouw en ik zijn beide achtbaangek, en met een reden.Het liefst zou ik zo'n achtbaan zélf besturen, maar dat kan niet, maar 't zijn wel 'goedkope' thrills, voor even. :wink:

Francisco, ik hoef geen M achtig iets(meer)

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 09:59

Robin het gaat even niet om het feit of een e46 M3 een thrills car is in absolute zin. (ik ervaar hem relatief als een thrills car en het gaat mij vooral om de beleving).

Mijn punt is dat ik al jarenlang geleden (sinds de Cooper S) het verhaal vervoersmiddel en plezier auto heb losgekoppeld. Ik ben namelijk van mening dat je er niet een alles in één auto bestaat.

Ik heb nu een kleine week de e90 325i die op de motor na gelijk is aan de 335i. De auto zit ongelooflijk goed in mekaar. Een perfect geëvolueerd BMW produkt waar ook alle rauwe kantjes zijn afgehaald. De auto filtert ook veel beleving weg. Die beleving heb ik nog ruimschoots in de e46 M3. Dit heeft allemaal niet zoveel met beter of slechter te maken.

Je ziet nu zelf ook wel in dat een alles in één auto eigenlijk niet bestaat. Een vervoersmiddel moet je hebben en een plezier/fun auto. Je moet alleen niet in Porsche's gaan rijden als je er nog niet aan toe bent. Dat maakt je gek, niks is meer goed etc. Zag je indertijd ook bij Andre, na een paar ritjes was ie klaar met de e46 M3 en zette hem te koop. Maar ik die nog niet in moderne Porsche's heb gereden heb nog steeds veel plezier van de e46 M3..

Ik weet 100% zeker dat als ik morgen in een 996/997 GT3 danwel een gewone 997 ga rijden ik ook snel klaar ben met de e46 M3.

Ik maakte al eens eerder zoiets mee toen ik de Cooper S kocht, ik was altijd heel tevreden over de S3..Was gewoon een hele goede auto, totdat ik ging proefrijden in de Cooper S die kocht en na een tijdje tot de conclussie kwam dat de Cooper S als rijders auto veel beter was dan de S3. Toen was ik ook rap klaar met de S3.

Om mezelf financieel en vooral het plezier wat ik nog in de M3 heb te beschermen blijf ik gewoon uit de buurt van Porsche's. Het gaat er namelijk niet om hoe goed een auto is, maar om het plezier wat die je kan bieden. Is dat plezier er niet meer dan is de auto ook niet meer goed.

En als ik uitgekeken ben op de M3 dan heb ik ook een probleempje.. want what's next ? Eigenlijk alleen maar Porsche.. en dat kan ik me niet permiteren (op meerdere vlakken niet)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 10:51

Robin schreef:Ik had gisteren nog een gesprek met Andre erover. Feitelijk is een 320d ofzo voldoende om relaxed van A naar B met wife en kids(ik hoef geen hybride dank u), en dan een GT3 in de garage, ik denk daar dus wel over he. Kan nog wel een jaartje duren(of dat ik gewoon stom weer een 335i doe...), maar dat zou toch wel fijn zijn.

Ik zoek in een auto niet alleen comfort en pit, maar ook thrills. Ik denk dat ik bij BMW dan niet meer kan shoppen, de 335i verveelt me al, niet alleen in pk's, ook in weggedrag en spanning, het is een dweil tov die 997S, maar da's een M3 ook, allemaal mooie compromissen bij BMW, maar ze vergeten de thrills.
Maar dan is een 320d toch ook niets?
Als het alleen maar relaxed van A->B is met wife en kids kun je ook geld besparen en bijvoorbeeld een Passat of Octavia nemen :shock:
Anders klopt BMW je alsnog veel geld uit je zak terwijl je die beter kunt besteden aan je GT3, toch?

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 11:21

Rico, mooi verhaal en redelijk mee eens, ware het niet dat ik een E46 M3 ook zie als een E46 met een andere motor...

ieder heeft z'n eigen rijbeleving.
('mn rit in de Z4M coupe bewees me weer waar ik wezen moet voor thrills, iig niet meer bij BMW)

Arthur, klopt, maar ik wil dan wél voor nog nét dat tikkie beleving niet 'terugvallen'(no offence) en ivm representativiteit een 120d/320d 'kiezen'. Geen haar op m'n hoofd die aan een ander merk in 't normalere segment denkt, ja 2 neusharen: De een denkt aan een C Klasse en de ander aan een A4.LOL

Kortom voor 6 dagen per week Passat(oid) rijden,om 1 zondag in een GT3 te rijden, dank je de koekoek. :lol: En dat hoeft ook niet in mijn geval. Als dát zou moeten, begon ik niet eens aan een GT3 te denken.
Laatst gewijzigd door Robin op 14 mei 2008, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 mei 2008, 11:25

Duidelijk :wink:

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 11:27

Een goede klant van me rijdt 50k km/j in een 120d en voor 'mooi'een Z3 M roadster. Ook prima(ben wel Z3M gek, meer BELEVING dan een Z4 imho)

Dat kan dus ook.

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 11:32

Robin schreef:Rico, mooi verhaal en redelijk mee eens, ware het niet dat ik een E46 M3 ook zie als een E46 met een andere motor...

ieder heeft z'n eigen rijbeleving.
('mn rit in de Z4M coupe bewees me weer waar ik wezen moet voor thrills, iig niet meer bij BMW)

Arthur, klopt, maar ik wil dan wél voor nog nét dat tikkie beleving niet 'terugvallen'(no offence) en ivm representativiteit een 120d/320d 'kiezen'. Geen haar op m'n hoofd die aan een ander merk in 't normalere segment denkt, ja 2 neusharen: De een denkt aan een C Klasse en de ander aan een A4.LOL

Kortom voor 6 dagen per week Passat(oid) rijden, dank je de koekoek. :lol: En dat hoeft ook niet in mijn geval.

Inderdaad volledig mee eens, ik ben ook de laatste die je in een e46 wil lullen, die heb jij als sinds 2004 achter je gelaten. Dat een Z4 M coupe het ook niet is kan ik me ook wel indenken, helemaal als je Posche's als meetlat gaat gebruiken.

Maar als je thrills wilt Robin dan hoef je niet perse voor de financiele zelfmoord 996 GT3 route te gaan. Waarom geen lotus exige ernaast ? (naast een eenvoudige 320d ) 0-100 in 4 seconden. Geen autbahn sturmer maar dat wil je ook niet als je thrills zoekt. Volgas op de autobahn is ook niet echt spannend. Of koop een roadster. Er is vast wel iets aan deze kant van de GT3 te koop wat je genoeg thrills kan bieden.

Andre

Bericht door Andre » 14 mei 2008, 11:47

Met een lotus naar de ring. Nee jongens.

Waarom is gt3 top.

race kuipen
rollkooi
sper
6 punts gordels
super motor 400pk
relatief licht
Je gaat niet met de spiegels over de grond als je door een bocht gaat.
etc etc.

en dat alles af fabriek geen gekloot gewoon klaar. En je rijdt lekker 200 met zo n ding naar de ring. Nog redelijk comfort ook vergeleken met een lotus etc.

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 13:15

^^^^
inderdaad. Ik zei gisteren nog tegen Andre: Jonge, waarom geen skitterend Radical/Donkervoortachtig iets(had ik ook over nagedacht) (wat jij nu ook zegt Rico)

Maar toen kwam Dre met het bovenstaande betoog. En was ik gauw uitgeluld :lol:

Bouwkwaliteit/out of the box/een stalen dak en rammen.

Tja dan blijven er maar een paar over en die zijn van het merk Porsche :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mei 2008, 13:20

Hoezo Robin zit jij dan elk weekend op de ring :wink:

Da's toch ook hooguit 2 keer per jaar ? Als dat het al is.

Even zonder gekheid, Dre en Robin praat mekaar de kop gek, maar deze ronde doe ik even niet mee :wink:

Dit is andere shit dan 120d's :lol: :lol: :lol: :lol:

Robin

Bericht door Robin » 14 mei 2008, 13:22

Rico v Velzen schreef:Hoezo Robin zit jij dan elk weekend op de ring :wink:

Da's toch ook hooguit 2 keer per jaar ? Als dat het al is.

Even zonder gekheid, Dre en Robin praat mekaar de kop gek, maar deze ronde doe ik even niet mee :wink:

Dit is andere shit dan 120d's :lol: :lol: :lol: :lol:
Nee, maar als het elk weekend REGENT heb je nog wat aan een 911 Rico. En voor als ik toch 'n keer gek doe en een keer een dagje Randstad doe met zo'n ding of Belgie.

Geniet jij nu maar mooi van je 325i :lol: 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2008, 13:23

Rico v Velzen schreef: Dit is andere shit dan 120d's :lol: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:

romo

Bericht door romo » 14 mei 2008, 13:25

Zo snel als jullie uitgekeken zijn op auto`s.................................dat voorspelt niet veel goeds........................................hoe zit dat met die vrouwen daarzo.............................................of ook reeds ingeruild, vast out off the box nog wat beters te krijgen.................. :lol:

Plaats reactie