Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
Audi RS5 Coupe
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Re: Audi RS5 Coupe
Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind 
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Audi RS5 Coupe
1) Porsches zijn voor kale 40-gers!
2) Kappers rijden er niet in, want die hebben het geld gewoonweg niet. Die rijden een tweede hands tietie-tje (oud model) op afbetaling met bedrijfsreclame er op.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Audi RS5 Coupe
Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
Oh wacht, dat is ook zo.
-
BrianV
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: Audi RS5 Coupe
Lekkere ruige bak van audi 
Laatst gewijzigd door BrianV op 22 feb 2010, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Audi RS5 Coupe
En BMW's?Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.

En ja, de RS5 is geweldig, het interieur alleen al
-
Robin
- Berichten: 56474
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Audi RS5 Coupe
Zeker vanuit Vancouver aan de zwier met Erica?BrianV schreef:Lekkere ruige bak bak van auto
-
BrianV
- Berichten: 1467
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16
Re: Audi RS5 Coupe
ssst me vriendin mag het niet wetenRobin schreef:Zeker vanuit Vancouver aan de zwier met Erica?BrianV schreef:Lekkere ruige bak bak van auto
ff edit gedaan
- JP
- Berichten: 35291
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: Audi RS5 Coupe
Zoooo jammer, dit.....Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Audi RS5 Coupe
Sarcasme JP, sarcasme.JP schreef:Zoooo jammer, dit.....Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Audi RS5 Coupe
Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
Ik heb geen petje.. ik heb een muts
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi RS5 Coupe
meer info:

dus gewoon NA
Der 4,2-Liter-Achtzylinder im Audi RS5 ist eng mit dem V10 aus dem Audi R8 verwandt, arbeitet mit Direkteinspritzung als Sauger und nach dem Hochdrehzahlkonzept. Premiere feiert der neue Audi RS5 auf dem Autosalon in Genf.
Hochdrehzahl-V8 mit 450 PS
Neben seiner Maximalleistung von 450 PS stellt der RS5 ein maximales Drehmoment von 430 Nm bei 4.000/min. bereit. Gekoppelt an ein Siebengang-Doppelkupplungsgetriebe soll der knapp 1,7 Tonnen schwere Audi RS5 in 4,6 Sekunden von null auf 100 km/h beschleunigen. Die Höchstgeschwindigkeit ist bei 250 km/h elektronisch abgeregelt erreicht. Dabei soll sich der V8 im Schnitt mit 10,8 Litern Super Plus begnügen. Auf Wunsch lässt Audi den RS5 aber auch bis 280 km/h schnell rennen. Gangwechsel erfolgen wahlweise automatisch oder per Schaltpaddel am Lenkrad. Optimale Ampelsprints unterstützt eine Launch Control. Die Traktion sichert, wie nicht anders zu erwarten, ein Allradantrieb. Dieser trägt allerdings ein neu entwickeltes Mittendifferenzial mit dem Beinamen Kronenraddifferenzial. Dieses selbstsperrende Differenzial verteilt bis zu 70 Prozent der Kräfte auf die Vorderachse und bis zu 85 Prozent auf die Hinterachse. Die Standard-Auslegeung ist mit 40:60 weiterhin heckbetont. Auf Wunsch optimiert an der Hinterachse auch noch ein Sportdifferential die Momentverteilung zwischen den Rädern. Diese messen 19 Zoll im Durchmesser und tragen 265/35er Reifen. Optional können auch 20-Zöller mit 275/30er Pneus geordert werden. Die Karosserie des RS5 wurde dabei gegenüber dem Standard-Modell um 20 Millimeter abgesenkt.
Verzögert wird mit einer Vebundbremsanlage mit 380er Scheiben vorn und 365er Scheiben hinten. Die schwarz lackierten Sättel sind aus Aluminium gefertigt und tragen einen RS-Schriftzug.
Zur Fahrsicherheit trägt stets ESP bei, für den individuellen Fahrspaß hat Audi dem RS5 ein mehrstufiges, optionales Fahrdynamiksystem spendiert, das in die Kennfelder der Sportdifferenzials, des Motors und der Abgasanlagenklappensteuerung eingreift.
Audi RS5 ab Frühjahr, ab 77.700 Euro
Zur RS-Ausstattung zählen Xenon-Plus-Scheinwerfer, ein graues Gitter im Kühlergrill, diverse RS5-Logos, vergrößerte Lufteinlässe in der neu geformten Frontschürze, ausgestellte Kotflügel und Alukappen an den Außenspiegeln. Das Heck dominieren die ovalen Auspuffendrohre, der große Diffusor und der ausfahrbare Heckspoiler.
Den schwarz gehaltenen Innenraum prägen Leder-Alcantara-Sportsitze, Karbon- und Klavierlackapplikationen, Alupedale, Einstiegsleisten und weitere Aluminiumdetails.
Zu den Händlern soll der neue Audi RS5 noch im Frühjahr rollen. Den Grundpreis für den neuen Sportler gibt Audi mit 77.700 Euro an.
dus gewoon NA
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Audi RS5 Coupe
Als ik het goed zie, ligt het blok vrijwel geheel voor de vooras. Dan kan het in de basis toch nooit lekker sturen?GTRene schreef:meer info:
Der 4,2-Liter-Achtzylinder im Audi RS5 ist eng mit dem V10 aus dem Audi R8 verwandt, arbeitet mit Direkteinspritzung als Sauger und nach dem Hochdrehzahlkonzept. Premiere feiert der neue Audi RS5 auf dem Autosalon in Genf.
Hochdrehzahl-V8 mit 450 PS
Neben seiner Maximalleistung von 450 PS stellt der RS5 ein maximales Drehmoment von 430 Nm bei 4.000/min. bereit. Gekoppelt an ein Siebengang-Doppelkupplungsgetriebe soll der knapp 1,7 Tonnen schwere Audi RS5 in 4,6 Sekunden von null auf 100 km/h beschleunigen. Die Höchstgeschwindigkeit ist bei 250 km/h elektronisch abgeregelt erreicht. Dabei soll sich der V8 im Schnitt mit 10,8 Litern Super Plus begnügen. Auf Wunsch lässt Audi den RS5 aber auch bis 280 km/h schnell rennen. Gangwechsel erfolgen wahlweise automatisch oder per Schaltpaddel am Lenkrad. Optimale Ampelsprints unterstützt eine Launch Control. Die Traktion sichert, wie nicht anders zu erwarten, ein Allradantrieb. Dieser trägt allerdings ein neu entwickeltes Mittendifferenzial mit dem Beinamen Kronenraddifferenzial. Dieses selbstsperrende Differenzial verteilt bis zu 70 Prozent der Kräfte auf die Vorderachse und bis zu 85 Prozent auf die Hinterachse. Die Standard-Auslegeung ist mit 40:60 weiterhin heckbetont. Auf Wunsch optimiert an der Hinterachse auch noch ein Sportdifferential die Momentverteilung zwischen den Rädern. Diese messen 19 Zoll im Durchmesser und tragen 265/35er Reifen. Optional können auch 20-Zöller mit 275/30er Pneus geordert werden. Die Karosserie des RS5 wurde dabei gegenüber dem Standard-Modell um 20 Millimeter abgesenkt.
Verzögert wird mit einer Vebundbremsanlage mit 380er Scheiben vorn und 365er Scheiben hinten. Die schwarz lackierten Sättel sind aus Aluminium gefertigt und tragen einen RS-Schriftzug.
Zur Fahrsicherheit trägt stets ESP bei, für den individuellen Fahrspaß hat Audi dem RS5 ein mehrstufiges, optionales Fahrdynamiksystem spendiert, das in die Kennfelder der Sportdifferenzials, des Motors und der Abgasanlagenklappensteuerung eingreift.
Audi RS5 ab Frühjahr, ab 77.700 Euro
Zur RS-Ausstattung zählen Xenon-Plus-Scheinwerfer, ein graues Gitter im Kühlergrill, diverse RS5-Logos, vergrößerte Lufteinlässe in der neu geformten Frontschürze, ausgestellte Kotflügel und Alukappen an den Außenspiegeln. Das Heck dominieren die ovalen Auspuffendrohre, der große Diffusor und der ausfahrbare Heckspoiler.
Den schwarz gehaltenen Innenraum prägen Leder-Alcantara-Sportsitze, Karbon- und Klavierlackapplikationen, Alupedale, Einstiegsleisten und weitere Aluminiumdetails.
Zu den Händlern soll der neue Audi RS5 noch im Frühjahr rollen. Den Grundpreis für den neuen Sportler gibt Audi mit 77.700 Euro an.
![]()
dus gewoon NA
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Audi RS5 Coupe
das ook wel een beetje een nadeel van veel audi's zwaar in de neus, maar wie weet zit er zo'n goed onderstel onder dat...testen weer afwachten 
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Audi RS5 Coupe
Als ik het correct begrijp;
1 1700kg +/-
2 € 78.000 bij de buren (dat is €12K meer dan een basis M3 daarzo)
Conclusie; ik denk qua prijs dat ie het heel moeilijk krijgt in Nederland t.o.v. de M3, waarbij deze ook nog iets lichter is (voorzichtige inschatting)
Een M3 is reeds 3 jaar (nagenoeg ongewijzigd) op de markt, dan is de RS5 niet meteen de de killer die je zou verwachten na zoveel voorbereidings tijd (althans zoals ik het nu op papier zie)
Voor de rest zal het mekaar niet veel doen denk ik zo, we zullen het zien............
1 1700kg +/-
2 € 78.000 bij de buren (dat is €12K meer dan een basis M3 daarzo)
Conclusie; ik denk qua prijs dat ie het heel moeilijk krijgt in Nederland t.o.v. de M3, waarbij deze ook nog iets lichter is (voorzichtige inschatting)
Een M3 is reeds 3 jaar (nagenoeg ongewijzigd) op de markt, dan is de RS5 niet meteen de de killer die je zou verwachten na zoveel voorbereidings tijd (althans zoals ik het nu op papier zie)
Voor de rest zal het mekaar niet veel doen denk ik zo, we zullen het zien............
-
OnlineBram
- Berichten: 16841
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Audi RS5 Coupe
Vette sjaak!
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: Audi RS5 Coupe
Ben het wel met Romo eens:
- 1.700kg
- 450 PS / 430 Nm (die toch niet gehaald zullen worden, gok ik zo)
- 100K is geen probleem in NL met opties
- Motor lekker voor de vooras
(Waarom doet Audi dat toch? Moet je eens kijken bijv. hoe schitterend BMW mijn 3 liter blok naar achter heeft weten te schuiven, ver achter de vooras. Ook dat is een dik blok ik een kleine auto. Ik kan de warmte voelen met m'n ballen (omdat de turbo te heet wordt ....
)
- Het gat met de huidige (RS4 voorlaatste model) is mi. te klein. Inderdaad, had 500pk moeten zijn. Zeg, wat kost een S5, en wat biedt die?
Kortom, laat maar komen, daar durf ik met mijn BMW-tje 1 serie wel tegen te sporten
Zonder gekheid. Tuurlijk, dikke sjaak. Maar jeetje, wil je dit? Op het filmpje van hierboven, echt, wat heeft de auto een machtig botorgeil diep V8 geluid. Echt waar. Heerlijk. Maar da's ook het enige wat ik mooi vind. Want oei, wat laat ik deze beker aan mij voorbij gaan.. Ben bang dat de huidige M3 'm de oren wast. Maar goed, eerst maar eens zien, dan pas schreeuwen.
- 1.700kg
- 450 PS / 430 Nm (die toch niet gehaald zullen worden, gok ik zo)
- 100K is geen probleem in NL met opties
- Motor lekker voor de vooras
(Waarom doet Audi dat toch? Moet je eens kijken bijv. hoe schitterend BMW mijn 3 liter blok naar achter heeft weten te schuiven, ver achter de vooras. Ook dat is een dik blok ik een kleine auto. Ik kan de warmte voelen met m'n ballen (omdat de turbo te heet wordt ....
- Het gat met de huidige (RS4 voorlaatste model) is mi. te klein. Inderdaad, had 500pk moeten zijn. Zeg, wat kost een S5, en wat biedt die?
Kortom, laat maar komen, daar durf ik met mijn BMW-tje 1 serie wel tegen te sporten
Zonder gekheid. Tuurlijk, dikke sjaak. Maar jeetje, wil je dit? Op het filmpje van hierboven, echt, wat heeft de auto een machtig botorgeil diep V8 geluid. Echt waar. Heerlijk. Maar da's ook het enige wat ik mooi vind. Want oei, wat laat ik deze beker aan mij voorbij gaan.. Ben bang dat de huidige M3 'm de oren wast. Maar goed, eerst maar eens zien, dan pas schreeuwen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Audi RS5 Coupe
Ach, een Audi S5 is porno genoeg. Nooit kom je ook maar iets te kort qua power. En het uiterlijk ook ingetogener. Daarom is de prijs van de RS5 niet relevant: is voor de meer rijken die dat weinig uitmaakt. Interieur vind ik geweldig. Dat rood ook, maar is een optie. Je hoeft het niet te bestellen natuurlijk. Dat wildlederen stuurtje en die pook zijn porno, maar was eerder al bestelbaar. Achterspoiler inklapbaar vind ik niks, maar kennelijk noodzakelijk. Velgen zijn super qua design en kleur en vooral de verbrede zijkanten zijn geweldig gedaan.
Is dat niemand hier opgevallen ?? Of lees ik eroverheen ...
Is dat niemand hier opgevallen ?? Of lees ik eroverheen ...
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Audi RS5 Coupe
Juist de nieuwe A5 werd gebracht met het verhaal dat de motor een stuk verder naar achter is gelegd ten opzichte van de A4 B7.
Ik kan niet een goede doorsnede vinden maar volgens mij ligt de motor bijna boven de voorassen
Ik kan niet een goede doorsnede vinden maar volgens mij ligt de motor bijna boven de voorassen
- Joop
- Berichten: 9086
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Audi RS5 Coupe
Het blok van de A5 ligt idd. nagenoeg boven de vooras (zie 3.0Tdi blok); echter het blok van de E9x 3er ligt een fractie meer achter de vooras...:RutgerK schreef:Juist de nieuwe A5 werd gebracht met het verhaal dat de motor een stuk verder naar achter is gelegd ten opzichte van de A4 B7.
Ik kan niet een goede doorsnede vinden maar volgens mij ligt de motor bijna boven de voorassen
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Audi RS5 Coupe
Macboy schreef:Ach, een Audi S5 is porno genoeg. Nooit kom je ook maar iets te kort qua power. En het uiterlijk ook ingetogener. Daarom is de prijs van de RS5 niet relevant: is voor de meer rijken die dat weinig uitmaakt. Interieur vind ik geweldig. Dat rood ook, maar is een optie. Je hoeft het niet te bestellen natuurlijk. Dat wildlederen stuurtje en die pook zijn porno, maar was eerder al bestelbaar. Achterspoiler inklapbaar vind ik niks, maar kennelijk noodzakelijk. Velgen zijn super qua design en kleur en vooral de verbrede zijkanten zijn geweldig gedaan.
Is dat niemand hier opgevallen ?? Of lees ik eroverheen ...
De prijs is nooit relevant voor rijken, die kopen toch wat ze willen..............
Raar dat ik bij een Audi dit argument hoor, en bij een M3 nooit want dat is toch maar een veredelde 3er natuurlijk................
De prijs is vanuit cuncurrentie overwegingen voor de rest van de bevolking wel interessant uiteraard...........Hoe dan ook kan je een M3, C63 AMG en een RS5 niet los van elkaar zien..................technisch niet, prijstechnisch ook niet..........
- Koos Buurman
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:59
- Locatie: nul achtenfieftuch
Re: Audi RS5 Coupe
Ik vind m toch "gemaakt" dik. een S5 vind ik vele malen mooier. Dit is me gewoon te schreeuwerig en dat heb ik bij een M3 niet. Zonder verder die vergelijking steeds te willen trekken: ik moet zeggen dat ik de stoelen prachtig vind, maar dat er wel een grote groep knoppen rond de pook zitten, die een rommelige aanblik geven, netals bij de A4. Per saldo? doe mij maar een S5.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Audi RS5 Coupe
Romo dat bedoel ik niet.
S5 is genoeg. Punt uit. RS5 is compleet overbodig. Net zoals een S5 mogelijk overbodig is, hoewel je aan een 3.2 echt niet altijd genoeg hebt. Daarom is een S5 gewoon snel en hard en sportief genoeg. Wat ik bedoel is dat voor de gemiddelde koper van een RS5 een 3.2 al zou volstaan, maar de koper wil gewoon de dikste Audi. Dat is zijn bestaansrecht.
S5 is genoeg. Punt uit. RS5 is compleet overbodig. Net zoals een S5 mogelijk overbodig is, hoewel je aan een 3.2 echt niet altijd genoeg hebt. Daarom is een S5 gewoon snel en hard en sportief genoeg. Wat ik bedoel is dat voor de gemiddelde koper van een RS5 een 3.2 al zou volstaan, maar de koper wil gewoon de dikste Audi. Dat is zijn bestaansrecht.
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: Audi RS5 Coupe
Het bestaansrecht van de S5 is de V8. Als de V6 3.2 'genoeg' zou zijn dan is de 211pk TFSI dat eigenlijk ook al.Macboy schreef:Romo dat bedoel ik niet.
S5 is genoeg. Punt uit. RS5 is compleet overbodig. Net zoals een S5 mogelijk overbodig is, hoewel je aan een 3.2 echt niet altijd genoeg hebt. Daarom is een S5 gewoon snel en hard en sportief genoeg. Wat ik bedoel is dat voor de gemiddelde koper van een RS5 een 3.2 al zou volstaan, maar de koper wil gewoon de dikste Audi. Dat is zijn bestaansrecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Majestic-12 [Bot] en 24 gasten
