
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)
En BMW's?Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
Zeker vanuit Vancouver aan de zwier met Erica?BrianV schreef:Lekkere ruige bak bak van auto
ssst me vriendin mag het niet wetenRobin schreef:Zeker vanuit Vancouver aan de zwier met Erica?BrianV schreef:Lekkere ruige bak bak van auto
Zoooo jammer, dit.....Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
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Oh wacht, dat is ook zo.
Sarcasme JP, sarcasme.JP schreef:Zoooo jammer, dit.....Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
Robin Hartog schreef:Haha jahoor en Golfjes worden alleen gereden door Petjes-figuren.Maus335i schreef:Ferdi en Mark, over smaak valt niet te twisten. Porsche doet mij weer helemaal niks, noppes, nada. Kappersauto, geschikt voor overaged mannen (60+) met kale hoofden over de boulevard. Ik doe ongetwijfeld het merk Porsche daarmee teniet in enkele ogen hier, maar dat is gewoon wat IK er van vind
Ohja, de RS5 vind ik echt een mooi apparaat 8)![]()
Oh wacht, dat is ook zo.
Der 4,2-Liter-Achtzylinder im Audi RS5 ist eng mit dem V10 aus dem Audi R8 verwandt, arbeitet mit Direkteinspritzung als Sauger und nach dem Hochdrehzahlkonzept. Premiere feiert der neue Audi RS5 auf dem Autosalon in Genf.
Hochdrehzahl-V8 mit 450 PS
Neben seiner Maximalleistung von 450 PS stellt der RS5 ein maximales Drehmoment von 430 Nm bei 4.000/min. bereit. Gekoppelt an ein Siebengang-Doppelkupplungsgetriebe soll der knapp 1,7 Tonnen schwere Audi RS5 in 4,6 Sekunden von null auf 100 km/h beschleunigen. Die Höchstgeschwindigkeit ist bei 250 km/h elektronisch abgeregelt erreicht. Dabei soll sich der V8 im Schnitt mit 10,8 Litern Super Plus begnügen. Auf Wunsch lässt Audi den RS5 aber auch bis 280 km/h schnell rennen. Gangwechsel erfolgen wahlweise automatisch oder per Schaltpaddel am Lenkrad. Optimale Ampelsprints unterstützt eine Launch Control. Die Traktion sichert, wie nicht anders zu erwarten, ein Allradantrieb. Dieser trägt allerdings ein neu entwickeltes Mittendifferenzial mit dem Beinamen Kronenraddifferenzial. Dieses selbstsperrende Differenzial verteilt bis zu 70 Prozent der Kräfte auf die Vorderachse und bis zu 85 Prozent auf die Hinterachse. Die Standard-Auslegeung ist mit 40:60 weiterhin heckbetont. Auf Wunsch optimiert an der Hinterachse auch noch ein Sportdifferential die Momentverteilung zwischen den Rädern. Diese messen 19 Zoll im Durchmesser und tragen 265/35er Reifen. Optional können auch 20-Zöller mit 275/30er Pneus geordert werden. Die Karosserie des RS5 wurde dabei gegenüber dem Standard-Modell um 20 Millimeter abgesenkt.
Verzögert wird mit einer Vebundbremsanlage mit 380er Scheiben vorn und 365er Scheiben hinten. Die schwarz lackierten Sättel sind aus Aluminium gefertigt und tragen einen RS-Schriftzug.
Zur Fahrsicherheit trägt stets ESP bei, für den individuellen Fahrspaß hat Audi dem RS5 ein mehrstufiges, optionales Fahrdynamiksystem spendiert, das in die Kennfelder der Sportdifferenzials, des Motors und der Abgasanlagenklappensteuerung eingreift.
Audi RS5 ab Frühjahr, ab 77.700 Euro
Zur RS-Ausstattung zählen Xenon-Plus-Scheinwerfer, ein graues Gitter im Kühlergrill, diverse RS5-Logos, vergrößerte Lufteinlässe in der neu geformten Frontschürze, ausgestellte Kotflügel und Alukappen an den Außenspiegeln. Das Heck dominieren die ovalen Auspuffendrohre, der große Diffusor und der ausfahrbare Heckspoiler.
Den schwarz gehaltenen Innenraum prägen Leder-Alcantara-Sportsitze, Karbon- und Klavierlackapplikationen, Alupedale, Einstiegsleisten und weitere Aluminiumdetails.
Zu den Händlern soll der neue Audi RS5 noch im Frühjahr rollen. Den Grundpreis für den neuen Sportler gibt Audi mit 77.700 Euro an.
Als ik het goed zie, ligt het blok vrijwel geheel voor de vooras. Dan kan het in de basis toch nooit lekker sturen?GTRene schreef:meer info:
Der 4,2-Liter-Achtzylinder im Audi RS5 ist eng mit dem V10 aus dem Audi R8 verwandt, arbeitet mit Direkteinspritzung als Sauger und nach dem Hochdrehzahlkonzept. Premiere feiert der neue Audi RS5 auf dem Autosalon in Genf.
Hochdrehzahl-V8 mit 450 PS
Neben seiner Maximalleistung von 450 PS stellt der RS5 ein maximales Drehmoment von 430 Nm bei 4.000/min. bereit. Gekoppelt an ein Siebengang-Doppelkupplungsgetriebe soll der knapp 1,7 Tonnen schwere Audi RS5 in 4,6 Sekunden von null auf 100 km/h beschleunigen. Die Höchstgeschwindigkeit ist bei 250 km/h elektronisch abgeregelt erreicht. Dabei soll sich der V8 im Schnitt mit 10,8 Litern Super Plus begnügen. Auf Wunsch lässt Audi den RS5 aber auch bis 280 km/h schnell rennen. Gangwechsel erfolgen wahlweise automatisch oder per Schaltpaddel am Lenkrad. Optimale Ampelsprints unterstützt eine Launch Control. Die Traktion sichert, wie nicht anders zu erwarten, ein Allradantrieb. Dieser trägt allerdings ein neu entwickeltes Mittendifferenzial mit dem Beinamen Kronenraddifferenzial. Dieses selbstsperrende Differenzial verteilt bis zu 70 Prozent der Kräfte auf die Vorderachse und bis zu 85 Prozent auf die Hinterachse. Die Standard-Auslegeung ist mit 40:60 weiterhin heckbetont. Auf Wunsch optimiert an der Hinterachse auch noch ein Sportdifferential die Momentverteilung zwischen den Rädern. Diese messen 19 Zoll im Durchmesser und tragen 265/35er Reifen. Optional können auch 20-Zöller mit 275/30er Pneus geordert werden. Die Karosserie des RS5 wurde dabei gegenüber dem Standard-Modell um 20 Millimeter abgesenkt.
Verzögert wird mit einer Vebundbremsanlage mit 380er Scheiben vorn und 365er Scheiben hinten. Die schwarz lackierten Sättel sind aus Aluminium gefertigt und tragen einen RS-Schriftzug.
Zur Fahrsicherheit trägt stets ESP bei, für den individuellen Fahrspaß hat Audi dem RS5 ein mehrstufiges, optionales Fahrdynamiksystem spendiert, das in die Kennfelder der Sportdifferenzials, des Motors und der Abgasanlagenklappensteuerung eingreift.
Audi RS5 ab Frühjahr, ab 77.700 Euro
Zur RS-Ausstattung zählen Xenon-Plus-Scheinwerfer, ein graues Gitter im Kühlergrill, diverse RS5-Logos, vergrößerte Lufteinlässe in der neu geformten Frontschürze, ausgestellte Kotflügel und Alukappen an den Außenspiegeln. Das Heck dominieren die ovalen Auspuffendrohre, der große Diffusor und der ausfahrbare Heckspoiler.
Den schwarz gehaltenen Innenraum prägen Leder-Alcantara-Sportsitze, Karbon- und Klavierlackapplikationen, Alupedale, Einstiegsleisten und weitere Aluminiumdetails.
Zu den Händlern soll der neue Audi RS5 noch im Frühjahr rollen. Den Grundpreis für den neuen Sportler gibt Audi mit 77.700 Euro an.
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dus gewoon NA
Het blok van de A5 ligt idd. nagenoeg boven de vooras (zie 3.0Tdi blok); echter het blok van de E9x 3er ligt een fractie meer achter de vooras...:RutgerK schreef:Juist de nieuwe A5 werd gebracht met het verhaal dat de motor een stuk verder naar achter is gelegd ten opzichte van de A4 B7.
Ik kan niet een goede doorsnede vinden maar volgens mij ligt de motor bijna boven de voorassen
Macboy schreef:Ach, een Audi S5 is porno genoeg. Nooit kom je ook maar iets te kort qua power. En het uiterlijk ook ingetogener. Daarom is de prijs van de RS5 niet relevant: is voor de meer rijken die dat weinig uitmaakt. Interieur vind ik geweldig. Dat rood ook, maar is een optie. Je hoeft het niet te bestellen natuurlijk. Dat wildlederen stuurtje en die pook zijn porno, maar was eerder al bestelbaar. Achterspoiler inklapbaar vind ik niks, maar kennelijk noodzakelijk. Velgen zijn super qua design en kleur en vooral de verbrede zijkanten zijn geweldig gedaan.
Is dat niemand hier opgevallen ?? Of lees ik eroverheen ...
Het bestaansrecht van de S5 is de V8. Als de V6 3.2 'genoeg' zou zijn dan is de 211pk TFSI dat eigenlijk ook al.Macboy schreef:Romo dat bedoel ik niet.
S5 is genoeg. Punt uit. RS5 is compleet overbodig. Net zoals een S5 mogelijk overbodig is, hoewel je aan een 3.2 echt niet altijd genoeg hebt. Daarom is een S5 gewoon snel en hard en sportief genoeg. Wat ik bedoel is dat voor de gemiddelde koper van een RS5 een 3.2 al zou volstaan, maar de koper wil gewoon de dikste Audi. Dat is zijn bestaansrecht.
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