Andre schreef:Ik begin een merk als porsche steeds meer te waarderen tov ///M. Mooi hoe porsche altijd vasthoudt aan traditie en als je nu zit hoe ///M zich wegdraait van hun tradities geen suv geen turbo etc etc. Wat zien we nu gewoon gepimpte AG turbo motoren in ///M s. En trucks van 2300kg. Het concept ///M was altijd mooi door hoogtoerige racemotoren in gewone normale carrosserien te plaatsen. Maar nu gaan we de laatste tijd steeds meer naar luxe en opsmuk en goedkope turbo power. Dat is voor mij nooit de basis geweest om ///M te rijden. Ik zie de toekomst van ///M met ledeogen aan.
Err Porsche vasthouden aan traditie ?
Je bedoelt dat ze nooit een Suv op de markt zouden brengen ?
Of dat ze nooit een (suv) diesel zouden maken ?
Verder vind ik Porsche leuke auto's hebben, maar erg orgineel kan je ze niet noemen gezien ze nog steeds voortborduren op een design wat uit 1970 stamt...
Je kan het traditie noemen, of simpelweg inspiratieloos en saai.
Als er iemand innovatief is binnen de autoindustrie dan is het BMW wel.
Daarbij komt dat BMW geen echte sportauto's op de markt brengt.
Athans, een M3, M5 zijn sportieve aftakkingen van een normale sedan of coupe.
Een Porsche is vanuit de basis ontwikkeld als sportwagen.
Je kan immers geen Porsche 1.6 kopen.
In dat opzicht kun je Porsche en BMW ook niet met elkaar vergelijken.
Wat wel mooi is aan BMW is dat je voor sportieve prestaties blijkbaar geen porsche hoeft te kopen om snel te kunnen zijn.
Ik rij zelf niet op het circuit, ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Dat een Porsche GT3 net 1.23 sneller over een stuk weg rijd dan een BMW cls .. i coudnt care less.
Wat me wel interesseerd is dat BMW een duidelijke lijn uitzet en altijd interessant blijft op gebied van ontwikkeling en innovatie.
Ik vind het spannender om te lezen als er een 5 serie GT uitkomt, dan wanneer de zoveelste opgepimte Porsche GT 326 uitkomt, met nog minder interieur en een extra rolkooi.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Maar over het feit dat vanuit traditie Porsche meer bij de leest blijft dan BMW zeg ik keihard: Onzin.