BMW introduceert Competition Package voor M3

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M3 Competition

gaaf ding
12
38%
een gewone M3 is goed genoeg
5
16%
ik spaar wel door voor een GTS
1
3%
beter dan een E46 M3 CSL wordt het nooit meer
10
31%
het blijft een BMW
4
13%

Totaal aantal stemmen: 32

Fernando

Re: BMW introduceert Competition Package voor M3

Bericht door Fernando » 23 mei 2010, 08:19

BMW M3 nog competitiever

RIJSWIJK - Met het per direct leverbare Competition Package is de BMW M3 nóg mooier en nóg sneller.
Kies je voor dit pakket, dan is de M3 10 mm verlaagd en is hij voorzien van fraaie 19 inch velgen. Verder is hij uitgerust met EDC, waarmee je de demping kan aanpassen van comfortabel naar sportief. Het is echter uniek, omdat EDC ook de actuele rijsituatie meeneemt in zijn afstelling. Hierdoor is deze M3 zelfs sneller volgens BMW dan de reguliere uitvoering. Ook de extra brede banden hebben hun aandeel, want zij zorgen voor meer tractie. De BMW M3 met Competition Package is verkrijgbaar vanaf € 52.089,-.
BMW heeft overigens onlangs de eerste foto’s vrijgegeven van de M3 Competition in de kleur Frozen Black. Erg geslaagd wat ons betreft.

bron:autovisie
:nah:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 23 mei 2010, 09:08

Lol, dat matzwart-geleuter stond laatst ook op de frontpage hier, maar dan een beetje weggemoffeld in dit bericht: http://www.driving-fun.com/574/the-know ... de-M3.aspx
Ik dacht dat het geen nieuws was, staat het een paar dagen later als groot nieuws op autoblog.nl en autovisie.nl...

dvh

Bericht door dvh » 23 mei 2010, 09:37

Andre schreef:Ik begin een merk als porsche steeds meer te waarderen tov ///M. Mooi hoe porsche altijd vasthoudt aan traditie en als je nu zit hoe ///M zich wegdraait van hun tradities geen suv geen turbo etc etc. Wat zien we nu gewoon gepimpte AG turbo motoren in ///M s. En trucks van 2300kg. Het concept ///M was altijd mooi door hoogtoerige racemotoren in gewone normale carrosserien te plaatsen. Maar nu gaan we de laatste tijd steeds meer naar luxe en opsmuk en goedkope turbo power. Dat is voor mij nooit de basis geweest om ///M te rijden. Ik zie de toekomst van ///M met ledeogen aan.

Err Porsche vasthouden aan traditie ?
Je bedoelt dat ze nooit een Suv op de markt zouden brengen ?
Of dat ze nooit een (suv) diesel zouden maken ?

Verder vind ik Porsche leuke auto's hebben, maar erg orgineel kan je ze niet noemen gezien ze nog steeds voortborduren op een design wat uit 1970 stamt...
Je kan het traditie noemen, of simpelweg inspiratieloos en saai.

Als er iemand innovatief is binnen de autoindustrie dan is het BMW wel.
Daarbij komt dat BMW geen echte sportauto's op de markt brengt.
Athans, een M3, M5 zijn sportieve aftakkingen van een normale sedan of coupe.
Een Porsche is vanuit de basis ontwikkeld als sportwagen.
Je kan immers geen Porsche 1.6 kopen.

In dat opzicht kun je Porsche en BMW ook niet met elkaar vergelijken.
Wat wel mooi is aan BMW is dat je voor sportieve prestaties blijkbaar geen porsche hoeft te kopen om snel te kunnen zijn.
Ik rij zelf niet op het circuit, ik heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Dat een Porsche GT3 net 1.23 sneller over een stuk weg rijd dan een BMW cls .. i coudnt care less.

Wat me wel interesseerd is dat BMW een duidelijke lijn uitzet en altijd interessant blijft op gebied van ontwikkeling en innovatie.

Ik vind het spannender om te lezen als er een 5 serie GT uitkomt, dan wanneer de zoveelste opgepimte Porsche GT 326 uitkomt, met nog minder interieur en een extra rolkooi.

Maar dat is mijn bescheiden mening.
Maar over het feit dat vanuit traditie Porsche meer bij de leest blijft dan BMW zeg ik keihard: Onzin.
Laatst gewijzigd door dvh op 23 mei 2010, 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mei 2010, 09:39

Maar die grondverf editie mag je houden IMHO.................................

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 mei 2010, 11:19

Die 52 mille is 'n drukfout denk ik.
:wink:

Dat hele EDC gebruik ik nooit. Hij staat altijd in normaal.

Vind het 'n auto die zeker voor MIJ geen WAAR voor z'n GELD bood deze bijna 2 jaar. Deze Competition is nog meer geldklopperij imo. Ben blij dat ik er met 'n paar weken vanaf ben. :twisted:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2010, 12:07

lijkt me een super kleur, tenminste ik neem aan dat dit een makeklijke lak is die niet gaat glimmen als je de auto poets en dan ineens glans zwart wordt?
neme aan dat er over nagedacht is, ik heb in elk geval alvast de naam en een plaatje op men pc gezet ter onthouding dat die kleur er is, Frozen Black. coole naam ook 8)

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 23 mei 2010, 13:23

Dan is dit een mooiere kleur dan die zwarte grondverf ja..

Afbeelding

Afbeelding

:)

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2010, 14:54

is ook mooier, ziet er goed uit.
maar niet echt "cooler" echter wel makkelijker verkoopbaar en minder "opvallend" :mrgreen:

Plaats reactie