Seat Ibiza TDI Time Attack project (Driften met een FWD ;-)
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Stéphane schreef:In jouw klasse, koningin van het achterveld:Freddy Mercury schreef:welke klasse ga je rijden met time attack?
http://www.timeattack.nl/nl/news/item/4 ... kend_.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Dus waar koningin van het achterveld nou weer op slaat

- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
[quote="Freddy Mercury"]Waarom niet op full slicks?[/quote]
A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17
A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Ok duidelijkTinus_TDI schreef:A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)Freddy Mercury schreef:Waarom niet op full slicks?
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17
Ik heb nog wel 18 inch slicks met wielen steek 5x112
Als ik ze mee moet nemen de 20e zodat je het kan proberen, moet je het maar zeggen
Regenbanden hoeft niet, daar kan je bv de toyo's voor gebruiken evt.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Goeie kleuren kombinatie
Mooier dan de R32
Nadat Johan z'n best heeft gedaan moet jij de tijden kunnen verbeteren.
En de mooie kleuren natuurlijk boven houden !!!

Mooier dan de R32
Nadat Johan z'n best heeft gedaan moet jij de tijden kunnen verbeteren.
En de mooie kleuren natuurlijk boven houden !!!
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
[quote="Freddy Mercury"][quote="Tinus_TDI"][quote="Freddy Mercury"]Waarom niet op full slicks?[/quote]
A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17[/quote]
Ok duidelijk
Ik heb nog wel 18 inch slicks met wielen steek 5x112
Als ik ze mee moet nemen de 20e zodat je het kan proberen, moet je het maar zeggen
Regenbanden hoeft niet, daar kan je bv de toyo's voor gebruiken evt.[/quote]
Thnx voor het aanbod, maar 18inch past helaas niet onder de Ibiza..
Wel top van je dat je het aanbied!!
A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17[/quote]
Ok duidelijk
Ik heb nog wel 18 inch slicks met wielen steek 5x112
Als ik ze mee moet nemen de 20e zodat je het kan proberen, moet je het maar zeggen
Regenbanden hoeft niet, daar kan je bv de toyo's voor gebruiken evt.[/quote]
Thnx voor het aanbod, maar 18inch past helaas niet onder de Ibiza..
Wel top van je dat je het aanbied!!
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Op slicks hoeft niet megaduur te zijn als je gebruikte koopt.
Bijvoorbeeld http://www.rennreifenshop.de" onclick="window.open(this.href);return false; setje dunlop 205/620/17 80% komt op 280 euro, plus nog wat verzenden. (zijn wel iets hoger als 205/40/17, die is 595mm inplaats van 620mm) Dan kan je evt R888 als backup houden en voor regen. En dan na een tijdje met meer budget evt alsnog regenbanden nemen.
Bijvoorbeeld http://www.rennreifenshop.de" onclick="window.open(this.href);return false; setje dunlop 205/620/17 80% komt op 280 euro, plus nog wat verzenden. (zijn wel iets hoger als 205/40/17, die is 595mm inplaats van 620mm) Dan kan je evt R888 als backup houden en voor regen. En dan na een tijdje met meer budget evt alsnog regenbanden nemen.
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Mmm, prijzen vallen inderdaad mee. (thnx voor de tip)
Heb Johan maar even gebeld om te kijken of dit misschien toch gaat passen.
De auto ligt wel behoorlijk laag..

Heb Johan maar even gebeld om te kijken of dit misschien toch gaat passen.
De auto ligt wel behoorlijk laag..
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Top project. Heel erg benieuwd hoe je het gaat doen in de extreme klasse. Zie dat Luco ook mee doet in deze klasse met zijn Supercopa.
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Ik denk dat als die op slicks gaat en er 500nm uit kan persen met daarbij 300pk hij goede kansen gaat maken op een hoge klassering als het deelnemersveld blijft zoals hier geplaatst isTim R schreef:Top project. Heel erg benieuwd hoe je het gaat doen in de extreme klasse. Zie dat Luco ook mee doet in deze klasse met zijn Supercopa.

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Idd.
Ik heb even snel door het regelement voor de Ibiza cup gelezen. Standaard wagengewicht minimaal 1000 KG met standaard motor, zonder sper op semi slicks.
Doe je er 300 PK / 500 NM in op dat gewicht dan heb je idd wel een vlotte auto
Maar slicks en maybe een sper lijkt me dan toch wel handig om dat vermogen op de baan te krijgen
Denk dat ik ook op de lange duur zou kijken of er geen bredere banden op kunnen bijvoorbeeld 23 of 24 breed oid.
Ik heb even snel door het regelement voor de Ibiza cup gelezen. Standaard wagengewicht minimaal 1000 KG met standaard motor, zonder sper op semi slicks.
Doe je er 300 PK / 500 NM in op dat gewicht dan heb je idd wel een vlotte auto


Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
of tc erop
Ben wel benieuwd hoor wat zon ibiza kan :banaan:

Ben wel benieuwd hoor wat zon ibiza kan :banaan:
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Niet te serieus nemen, Luco. Was beetje om te dollen. Ik weet hoe het is om met het minste vermogen toch te proberen om voorin te eindigenFreddy Mercury schreef:![]()
Voorlopig heb ik nog elke keer de finale gehaald met een auto die elke keer de minste pk's had
Dus waar koningin van het achterveld nou weer op slaat

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Ja maar een sper lijkt me beter als TC? Met een sper bouw je snelheid op in bochten, TC kan alleen maar gas minderen als je geen tractie hebt. Lift je bijvoorbeeld een voorwiel in bochten dan hou je met een sper evengoed acceleratievermogen terwijl een TC systeem alleen het vermogen terug kan trekken.
TC heeft wel voordelen natuurlijk alleen zou ik eerst een sper doen en dan TC.
TC heeft wel voordelen natuurlijk alleen zou ik eerst een sper doen en dan TC.
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Er komt een Quaife Diff. in de bak. Wel blijven we met de standaard ASZ bak rijden (welke extreem lang is).
Eerst was er ook het idee om de bak te verwisselen voor een kortere.
Nadeel van de Seat Ibiza Cupra Cup auto's zijn het onderstel en de remmen. Biede voor voor deze Time Attack niet aangepast. (staat wel op de planning voor een volgende editie van TA)
Weet iemand hoeveel verschil er zit in tijd tussen slicks en R888 op Zandvoort?
Eerst was er ook het idee om de bak te verwisselen voor een kortere.
Nadeel van de Seat Ibiza Cupra Cup auto's zijn het onderstel en de remmen. Biede voor voor deze Time Attack niet aangepast. (staat wel op de planning voor een volgende editie van TA)
Weet iemand hoeveel verschil er zit in tijd tussen slicks en R888 op Zandvoort?
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Snelste tijd in de Toerwagen Diesel Cup in de kwalificatie is een 02:02. Het zou mooi zijn als we daar in de buurt van konden komen.
Nu is het wel zo dat die auto's volledig aangepast zijn (en goed afgesteld).
Vergeet ook niet dat die rijders iets meer ervaring hebben....
Nu is het wel zo dat die auto's volledig aangepast zijn (en goed afgesteld).
Vergeet ook niet dat die rijders iets meer ervaring hebben....

Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Ik zag geen smilie, vandaarStéphane schreef:Niet te serieus nemen, Luco. Was beetje om te dollen. Ik weet hoe het is om met het minste vermogen toch te proberen om voorin te eindigenFreddy Mercury schreef:![]()
Voorlopig heb ik nog elke keer de finale gehaald met een auto die elke keer de minste pk's had
Dus waar koningin van het achterveld nou weer op slaat
Bert, eerst sper en dan tc ja

Tinus, je hebt wel veel meer vermogen dan de dieselcupauto's he, dat scheelt nogal.
Ik denk dat je op slicks toch wel onder de 2.00 moet kunnen komen.
Verschil tussen toyo en sicks, ik denk een seconde of twee a drie?
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Thnx voor het aanbod, maar 18inch past helaas niet onder de Ibiza..Freddy Mercury schreef:Ok duidelijkTinus_TDI schreef:A) Budget (dan moet je nml ook minimaal een set regenbanden hebben)Freddy Mercury schreef:Waarom niet op full slicks?
B) Lastig te krijgen in de maat 205/40/17
Ik heb nog wel 18 inch slicks met wielen steek 5x112
Als ik ze mee moet nemen de 20e zodat je het kan proberen, moet je het maar zeggen
Regenbanden hoeft niet, daar kan je bv de toyo's voor gebruiken evt.
Wel top van je dat je het aanbied!![/quote]
Hangt er toch vanaf hoe hoog de wangen van de slicks zijn?
Waarom zou het niet passen?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Een 2.02 moet wel kunnen denk ik met 300 PK, 500 NM en 1000 KG gewicht.
Sub 2.00 zou zelfs mogelijk moeten zijn op slicks.
Durf niet te zeggen wat slicks precies schelen, ik denk dat het heel erg van de auto en het vermogen afhangt. Bijvoorbeeld met heel weinig PK scheelt het minder omdat je met toyo's ook al voldoende grip hebt. Maar met 300 PK word het verschil groter denk ik. +/- 300 PK is net zo'n grens waarop je op veel meer plaatsen richting de limiet gaat. Bijvoorbeeld naar boven het scheivlak op dan kom je met 300 PK veel harder aan als zeg een 140 PK auto, dan heb je daar war aan je extra grip, terwijl de 140 PK auto op toyo's waarschijnlijk evengoed flat out rijd op dat stuk. Tussen de 2 en 4 sec verschil denk ik voor een 300 PK auto?
Verder vraagt het om een wat andere rijstijl, ook afhankelijk van je onderstelsetting. 1 van de dingen die ik zelf bijvoorbeeld verkeerd doe met de 286 PK M3 is te veel de ideale lijn rijden ipv racelijn, dat kost me dan tijd omdat ik hem te veel doodremmen moet, als je de lang buiten blijven lijn wilt volgen bijvoorbeeld te scherp indraaien en dan krijg ik onderstuur. 286 PK op maatje 24 slicks dan ben je aan de kant dat je underpowered bent, dus dan moet je eigenlijk wat eerder en ruimer insturen, meer gebruik maken van midbend grip, hogere bochtensnelheid vasthouden en dan er uit komen. FWD diesel met 500 NM is natuurlijk anders dus dit soort dingen zal je moeten proberen, gewoon kijken wat het snelste is.
Ibiza Cup auto's staan toch op Intrax? Heb je dan nog veel aanpassing nodig? Net als remmen, dacht dat die voor een enduro evenement gemaakt waren?
Sub 2.00 zou zelfs mogelijk moeten zijn op slicks.
Durf niet te zeggen wat slicks precies schelen, ik denk dat het heel erg van de auto en het vermogen afhangt. Bijvoorbeeld met heel weinig PK scheelt het minder omdat je met toyo's ook al voldoende grip hebt. Maar met 300 PK word het verschil groter denk ik. +/- 300 PK is net zo'n grens waarop je op veel meer plaatsen richting de limiet gaat. Bijvoorbeeld naar boven het scheivlak op dan kom je met 300 PK veel harder aan als zeg een 140 PK auto, dan heb je daar war aan je extra grip, terwijl de 140 PK auto op toyo's waarschijnlijk evengoed flat out rijd op dat stuk. Tussen de 2 en 4 sec verschil denk ik voor een 300 PK auto?
Verder vraagt het om een wat andere rijstijl, ook afhankelijk van je onderstelsetting. 1 van de dingen die ik zelf bijvoorbeeld verkeerd doe met de 286 PK M3 is te veel de ideale lijn rijden ipv racelijn, dat kost me dan tijd omdat ik hem te veel doodremmen moet, als je de lang buiten blijven lijn wilt volgen bijvoorbeeld te scherp indraaien en dan krijg ik onderstuur. 286 PK op maatje 24 slicks dan ben je aan de kant dat je underpowered bent, dus dan moet je eigenlijk wat eerder en ruimer insturen, meer gebruik maken van midbend grip, hogere bochtensnelheid vasthouden en dan er uit komen. FWD diesel met 500 NM is natuurlijk anders dus dit soort dingen zal je moeten proberen, gewoon kijken wat het snelste is.
Ibiza Cup auto's staan toch op Intrax? Heb je dan nog veel aanpassing nodig? Net als remmen, dacht dat die voor een enduro evenement gemaakt waren?
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Geloof me, sommige TDC auto's rijden met behoorlijk veel vermogen en hele dikke turbo's..
Voor een korte of lange race wordt soms het vermogen (programma) aangepast om brandstof te besparen, of juist nog meer vermogen te hebben.
Ook daar rijden ze (volgens mij) soms met meer dan 250pk rond. En meer vermogen betekend niet altijd een snellere tijd.
De basis (de motor) is bij deze Ibiza (na een bezoekje aan VVT
) voldoende, maar onderstel en remmen zijn echt niet spectaculair en gebouwd op endurance en max 170pk. (dat het onderstel en remmen niet spectaculair zijn krijg ik te horen van mensen uit de cup)
Wij gaan er nu natuurlijk wel hele extreme dingen mee doen
Maarja, dat is misschien juist wel het leuke van dit project...
Voor €100.000 koop je een leuke en snelle DSC auto, dit project komt totaal waarschijnlijk op max. €10.000 en dat is inclusief de aanschaf van de Ibiza.
Voor een korte of lange race wordt soms het vermogen (programma) aangepast om brandstof te besparen, of juist nog meer vermogen te hebben.
Ook daar rijden ze (volgens mij) soms met meer dan 250pk rond. En meer vermogen betekend niet altijd een snellere tijd.
De basis (de motor) is bij deze Ibiza (na een bezoekje aan VVT

Wij gaan er nu natuurlijk wel hele extreme dingen mee doen


Maarja, dat is misschien juist wel het leuke van dit project...
Voor €100.000 koop je een leuke en snelle DSC auto, dit project komt totaal waarschijnlijk op max. €10.000 en dat is inclusief de aanschaf van de Ibiza.
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Nou voor 100.000 euro koop je een gt auto 

Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Ow Tinus
Je zou kees van musko/dunlop even kunnen bellen
Die is er de 20e misschien bij en misschien heeft hij nog gebruikte slicks voor je om te testen.
Je zou kees van musko/dunlop even kunnen bellen
Die is er de 20e misschien bij en misschien heeft hij nog gebruikte slicks voor je om te testen.
-
- Berichten: 1962
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 11:11
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
Gaaf project!
zal hem eens gaan bewonderen met TA
grt Thommy
zal hem eens gaan bewonderen met TA
grt Thommy
- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
[quote="Freddy Mercury"]Nou voor 100.000 euro koop je een gt auto
[/quote]
Ok, een ton is misschien wel erg veel

Ok, een ton is misschien wel erg veel

- Tinus_TDI
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 25 apr 2008, 13:25
- Locatie: Noord-Holland
Re: Time Attack TDI.... (terug van de spuiter)
[quote="Freddy Mercury"]Ow Tinus
Je zou kees van musko/dunlop even kunnen bellen
Die is er de 20e misschien bij en misschien heeft hij nog gebruikte slicks voor je om te testen.[/quote]
Heb net even gekeken op de site en ga ik zeker even doen...(thnx)
Je zou kees van musko/dunlop even kunnen bellen
Die is er de 20e misschien bij en misschien heeft hij nog gebruikte slicks voor je om te testen.[/quote]
Heb net even gekeken op de site en ga ik zeker even doen...(thnx)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, D. Peters, Godspeed, jvb, Marc Sierra, Mark 320iS, MParallel, Robbert92, S-RS, Vanreijmersdal en 3 gasten