Gereden: Porsche Boxter 2009 PDK
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Gereden: Porsche Boxter 2009 PDK
Vaag verhaal
Olie voorraad ligt onder in de carterpan of niet (=dry sump)...

- Sperdy
Denk ook niet dat Porsche motorblokjes maakt, die droog gaan staan bij een beetje remmen. Beetje heel erg broodje aap verhaal lijkt mij dit Mark, dat het ratelgeluidje daardoor kwam. Maar lekker belangrijk. Ga volgende week ff kijken wat voor deal ik kan maken. details volgen.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Na ja, ik ben geen technicus (verre van dat), maar zo werd het mij verteld en uitgelegd. Dit was ook de meest logische verklaring voor het tikken van de
motor, zo klonk het geluid ook daadwerkelijk. Na een aantal slagen was het namelijk weer oke. Het was wel opvallend. Desalniettemin, de Cayman blijft
een topper!!!!

motor, zo klonk het geluid ook daadwerkelijk. Na een aantal slagen was het namelijk weer oke. Het was wel opvallend. Desalniettemin, de Cayman blijft
een topper!!!!

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Niet=dry sump inderdaad. Zinnetje van je was lastig.Niels schreef:Vaag verhaalOlie voorraad ligt onder in de carterpan of niet (=dry sump)...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dry-sumpsysteem" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Auto: Prius+
Je snapt de zin alleen als je het concept snapt idd 

- Bert ///M3
Waarschijnlijk als je in een boxter met de schakelaars verkeerd om de stekkers van de schakelaars omwisselt dan heb je hetzelfde. Om dat om te draaien hoef je echt niks aan het PDK managment te doen, gewoon de schakelaars omwisselen die het + of - signaal geven.Steven Nauta schreef:Macboy schreef:4. Ruben een Boxster uit 2003 is natuurlijk geen Boxster uit 2009. Daar zit 6 (!) jaar tussen ! En bovendien kan jij helemaal niet rijden, dus kan jij over de balans van de Porsche heel weinig zeggen na zo een korte proefrit :jenna:lol
Zijn er niet tuners zo slim geweest om de PDK computer management aan te passen en de knoppen + pook-omhulsel aan te passen zodat het wel klopt? Is wel markt voor lijkt me.
De tuner doet dat ook, verkoopt je een stuur van 100 euro productiekosten en vraagt daar waarschijnlijk 1500 euro voor

Porsche verkoopt het als extra optie en dat is natuurlijk helemaal hilarisch als je er meer voor betalen moet, omdat het Porsche 0 extra kost om het op een auto te zetten.
- Macboy
@Ferdi: remmerij hoef je NIETS aan te doen. Er gaat een wereld voor je open zodra je met een Porsche gaat remmen op het circuit. Standaard is al prima, de S-remmen nog net wat beter. Opties heb je eigenlijk niet nodig.
Iets anders is als je de Porsche alléén op het circuit gebruikt, maar voor een combo dagelijks gebruik / circuit gebruik voldoen de Porsche-remmen als geen ander merk. Zoals bekend is er geen enkel ander merk ter wereld dat zulke goede remmen standaard aanbiedt dat je er zonder problemen mee op het circuit kunt, rondje na rondje.
Dat geldt in elk geval zeker voor jou (dat is niet lullig bedoeld, maar een compliment naar Porsche).
Iets anders is als je de Porsche alléén op het circuit gebruikt, maar voor een combo dagelijks gebruik / circuit gebruik voldoen de Porsche-remmen als geen ander merk. Zoals bekend is er geen enkel ander merk ter wereld dat zulke goede remmen standaard aanbiedt dat je er zonder problemen mee op het circuit kunt, rondje na rondje.
Dat geldt in elk geval zeker voor jou (dat is niet lullig bedoeld, maar een compliment naar Porsche).
- FreudeamFahren
Macboy, Porsche monteert knap goede remmen, eens, maar bij intensief circuitgebruik ("rondje na rondje" zoals jij het noemt) zijn een setje Pagids en wat ATE Blue remvloeistof wel degelijk aan te raden hoor. Neemt niet weg dat het standaard compromis een heel knap compromis is.
- Macboy
Dat laatste is natuurlijk wat ik bedoel. Elke auto heeft zijn limits. Maar zo goed als Porsche heeft niemand het standaard voor elkaar.
En nogmaals: we praten hier over Ferdinand en die heeft écht niet beter nodig.
En nogmaals: we praten hier over Ferdinand en die heeft écht niet beter nodig.
-
Dat is wel een erg gewaagde uitspraak.Macboy schreef:Dat laatste is natuurlijk wat ik bedoel. Elke auto heeft zijn limits. Maar zo goed als Porsche heeft niemand het standaard voor elkaar.
- Sperdy
Wat zeg je daar Ilja? Maar goed, het klopt wel dat ik niet zulke goede remmen nodig heb. Remmen zijn bij mij eigenlijk overbodig, omdat ik niet zo'n schijtert ben om steeds op dat remmetje te trappen zoals al die DF-ers hierzo :twisted: :twisted:Macboy schreef:En nogmaals: we praten hier over Ferdinand en die heeft écht niet beter nodig.
- FreudeamFahren
Wer später bremst fährt länger schnell :shakeit:
-
- Auto: Fun Damn Mentally
FreudeamFahren schreef:Wer später bremst hat den Fußganger auf dem Zebra vieleicht nicht gesehen![]()

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Was vandaag bij Porsche Groningen, daar staat een mat zwarte Cayman S met PDK
Wat een dikke sjaak!
---
edit: opties die vermelden waard zijn;
- Matten €148
- 19 inch turbo velgen bi-color €3034
- Matzwarte lakfolie €1994
- Kosten rijklaarmaken € 1463
:drinking:

---
- Matten €148
- Joop
...euhhh
: Wat is er zo bijzonder aan die matten Steven? Gaat ie daar harder van, of is het enkel de belachelijke prijs die daarvoor gevraagd wordt net als het rijklaar maken voor dat bedrag... 

-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Idd de belachelijke prijzen.. leek mij dat matten standaard in een auto zouden zitten.Joop schreef:...euhhh: Wat is er zo bijzonder aan die matten Steven? Gaat ie daar harder van, of is het enkel de belachelijke prijs die daarvoor gevraagd wordt net als het rijklaar maken voor dat bedrag...
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Hoe laat was je daar Bro? Ik reed er ook nog langs vanmorgen namelijk!
- Sperdy
Misschien zijn het wel handgemaakte matten met een gouden stikseltje. En matten, met een hele goede pasvorm. Zou zo maar kunnen.. Ik ga volgende week bij die geslepen Porsche verkopers afdingenSteven Nauta schreef:Was vandaag bij Porsche Groningen, daar staat een mat zwarte Cayman S met PDK![]()
Wat een dikke sjaak!
---
- Matten €148

-
Hoop dat ze een beetje willen onderhandelen voor je Ferdinand, ondanks de crisis blijven er nog genoeg dealers over die geen meter met de prijs willen doen. Kreeg vandaag een offerte voor een gebruikte E92 M3, als ik
met hun deal akkoord zou gaan schrijf ik in een jaar tijd 28000 euro af....... berg BMW performance opties op mijn auto maar keken er niet eens naar.... sterker nog wilde liever de orignele velgen met waardeloze run flats i.p.v. mijn originele 19 inch M3 CSL velgen
PS : is die Cayman nog een beetje te tunen want je huidige auto is wel een stuk sneller ?
Succes met de onderhandelingen.
met hun deal akkoord zou gaan schrijf ik in een jaar tijd 28000 euro af....... berg BMW performance opties op mijn auto maar keken er niet eens naar.... sterker nog wilde liever de orignele velgen met waardeloze run flats i.p.v. mijn originele 19 inch M3 CSL velgen

PS : is die Cayman nog een beetje te tunen want je huidige auto is wel een stuk sneller ?
Succes met de onderhandelingen.
-
Oftewel, als hij een beetje vooruit wil in een rechte lijn, dan pakt hij de bimmer ff. 8)Ferdinand schreef:Overigens blijft mijn ACS1, die vervang ik niet, gewoonweg omdat ik die auto veel te gaaf vind. Die wil ik helemaal niet weg doen. En het is een 4 zitter. De Cayman S is voor het dagelijks te onpraktisch omdat ik relatief vaak met 3 of 4 mensen in mijn auto zit.
-
oeps sorry mist that point........ ging me al bijna zorgen maken 

- Sperdy
Tja, dat onderhandelen is een 'vak apart'. Algemeen: 1) wees niet te gretig en doe er lang over!!! (net als met sex..
). en 2) wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. Je moet voorbereiden en een strategie hebben en een beetje van het spel houden. Dat leidt tot het beste resulaat.
Maak voor jezelf in ieder geval een prijs die jij er maximaal voor wilt betalen. Laat dit voor jezelf een hard plafond zijn! Stel deze prijs samen op basis van een onderzoek: offertes her en der aanvragen, info verzamelen waar je kunt, en bepaal zo deze - voor jou - maximale prijs. Stel een eerlijke(!) maxiamale prijs op voor je zelf. Als uit dit onderzoek al blijkt, dat de prijs je te hoog is, kun je (of wil je) de auto niet betalen. Zo simpel is het. Als de prijs eerlijk is, weet je dat deze prijs ook zult gaan krijgen! De sport is dus om van jouw maximale prijs nog wat af te knagen (of wat opties er bij te verzamelen), uiteindelijk gaat de verkoper altijd akkoord (ongeacht het merk).

Maak voor jezelf in ieder geval een prijs die jij er maximaal voor wilt betalen. Laat dit voor jezelf een hard plafond zijn! Stel deze prijs samen op basis van een onderzoek: offertes her en der aanvragen, info verzamelen waar je kunt, en bepaal zo deze - voor jou - maximale prijs. Stel een eerlijke(!) maxiamale prijs op voor je zelf. Als uit dit onderzoek al blijkt, dat de prijs je te hoog is, kun je (of wil je) de auto niet betalen. Zo simpel is het. Als de prijs eerlijk is, weet je dat deze prijs ook zult gaan krijgen! De sport is dus om van jouw maximale prijs nog wat af te knagen (of wat opties er bij te verzamelen), uiteindelijk gaat de verkoper altijd akkoord (ongeacht het merk).
Laatst gewijzigd door Sperdy op 25 nov 2009, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:FreudeamFahren schreef:Wer später bremst hat den Fußganger auf dem Zebra vieleicht nicht gesehen![]()
Scheisse auf den Autoreifen, gibt beim Bremsen braune Streifen !

- RVV
Ferdinand schreef:Tja, dat onderhandelen is een 'vak apart'. Algemeen: 1) wees niet te gretig en doe er lang over!!! (net als met sex..). en 2) wie het onderste uit de kan wil, krijgt de deksel op zijn neus. Je moet voorbereiden en een strategie hebben en een beetje van het spel houden. Dat leidt tot het beste resulaat.
Leuk en aardig, maar als jij een showroom binnenloopt.. kijkt die verkoper al naar buiten en weet al wat hij je voor je auto gaat geven..kun je hoog of laag onderhandelen maar de marge die je dan nog als extra korting er uit weet te peuteren ligt binnen de bandbreedte van 1000 euro.
Denk trouwens dat je een hartverzakking krjgt als de 135i wilt inruilen bij de Porker dealer.. zou zomaar de prijs van een nieuwe 135i bij moeten qua geld.

- Chris van S.
+1Rico schreef: Leuk en aardig, maar als jij een showroom binnenloopt.. kijkt die verkoper al naar buiten en weet al wat hij je voor je auto gaat geven..kun je hoog of laag onderhandelen maar de marge die je dan nog als extra korting er uit weet te peuteren ligt binnen de bandbreedte van 1000 euro.
En het mooie is; als je lang genoeg wacht krijg je nog minder voor je in te ruilen automobiel.