EMG cursus

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Re: EMG cursus

Bericht door G Kolkman » 12 nov 2009, 20:05

Dit is echt zooooooo'n gruwel-ding :shock: , begin er altijd van te koken als ik er over lees (en ik kook niet vaak/snel). Heb er zelf min of meer een keer een waarschuwing voor gehad omdat ik 'te progressief' een rotonde over reed. Heb maar niet gezegd dat het nog best vlugger kon :oops: . Vraag me wel af wat er gebeurt als je die cursus niet haalt (zou dat mogelijk zijn?), want het onderliggende artikel (130 uit m'n hoofd) is volgens mij vooral bedoeld om mensen die echt niet kunnen rijden (1x per week ongeval, niet meer correct werkende hersenpan etc. etc.) van de weg te krijgen :? .

Moet altijd oppassen met zulke uitspraken maar mocht het wérkelijk zo ver komen dan zou ik emigreren overwegen. Lijkt me puur principieel bekeken wel een nobel besluit ('ik weiger dit systeem langer te financieren'). Maargoed, hopen dat het nooit zover komt!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2009, 20:18

G Kolkman schreef:Dit is echt zooooooo'n gruwel-ding :shock: , begin er altijd van te koken als ik er over lees (en ik kook niet vaak/snel). Heb er zelf min of meer een keer een waarschuwing voor gehad omdat ik 'te progressief' een rotonde over reed. Heb maar niet gezegd dat het nog best vlugger kon :oops: . Vraag me wel af wat er gebeurt als je die cursus niet haalt (zou dat mogelijk zijn?), want het onderliggende artikel (130 uit m'n hoofd) is volgens mij vooral bedoeld om mensen die echt niet kunnen rijden (1x per week ongeval, niet meer correct werkende hersenpan etc. etc.) van de weg te krijgen :? .

Moet altijd oppassen met zulke uitspraken maar mocht het wérkelijk zo ver komen dan zou ik emigreren overwegen. Lijkt me puur principieel bekeken wel een nobel besluit ('ik weiger dit systeem langer te financieren'). Maargoed, hopen dat het nooit zover komt!
+1

Metchu

Bericht door Metchu » 12 nov 2009, 20:29

Naar Turkije Gerdinand?? :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 12 nov 2009, 22:15

Ik vraag me af wat voor sommige voordeliger is, EMG of "gewoon" opnieuw je rijbewijs halen.
Zoals Romo al aangeeft, 4 dagen omzet verlies plus de € 700,= voor de cursus. Belachelijke straf maatregel.

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2009, 22:18

Elmar schreef:Ik vraag me af wat voor sommige voordeliger is, EMG of "gewoon" opnieuw je rijbewijs halen.
Zoals Romo al aangeeft, 4 dagen omzet verlies plus de € 700,= voor de cursus. Belachelijke straf maatregel.

rijbewijs kwijt kost denk ik meer dan 4 dagen omzet?
Mag je het uberhaupt opnieuw halen als het ongeldig is verklaard?

Elmar

Bericht door Elmar » 12 nov 2009, 22:24

Tuurlijk mag je een nieuwe halen.
Wat kost trouwens een rijbewijs dan wel niet in bandplooibroek? uh babylonienbroek.

Rupie

Bericht door Rupie » 12 nov 2009, 22:28

Ik vind dit schandalig, waar is Geert Wilders? :D

serieus, mbt schandalig

Marco R.

Bericht door Marco R. » 12 nov 2009, 22:32

Als je de cursus niet haalt wordt je rijbewijs ongeldig verklaard.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2009, 22:33

Volgens zogeheten "FS Juristen" op flitsservice mag je tot 10 jaar lang niet opnieuw examen doen voor je rijbewijs als je niet op komt dagen. Het geld ben je trouwens sowieso kwijt, je moet voor aanvang van de cursus die 750 euro al voldaan hebben.. Klink me erg sterk in de oren maar goed... het zou me niks verbazen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 12 nov 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2009, 22:33

Elmar schreef:Tuurlijk mag je een nieuwe halen.
Wat kost trouwens een rijbewijs dan wel niet in bandplooibroek? uh babylonienbroek.
Lolbroek, lijkt me dat als je rijbewijs ongeldig wordt verklaard dat niet zomaar kan.
En denk je nu echt dat je wel even zal slagen als je examen aanvraagt?
Ik vermoed van niet als je al redelijk lang je rijbewijs hebt.

DDX

Bericht door DDX » 12 nov 2009, 23:03

Hans schreef:
Voor geluidsoverlast alleen kan je al op EMG.
verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen,
Een geluidssignaal bedoelen ze niet een uitlaat mee lijkt me.
Misschien onnodig toeteren, al denk ik eerder dat ze mensen met zwaailichten en sirenes op de cursus willen sturen ?

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2009, 23:07

Zouden ze deze lul ook op emg sturen?
http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/a ... dood.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

of deze
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... -aan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

wjn

Bericht door wjn » 12 nov 2009, 23:16

DDX schreef:
Hans schreef:
Voor geluidsoverlast alleen kan je al op EMG.
verkeerd gebruik van lichten en (geluids)signalen,
Een geluidssignaal bedoelen ze niet een uitlaat mee lijkt me.
Misschien onnodig toeteren, al denk ik eerder dat ze mensen met zwaailichten en sirenes op de cursus willen sturen ?
Dat lijkt mij dus ook.

Gewoon BMW de schuld geven, je had per ongeluk je launch control ingeschakeld :clap:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2009, 23:24

Het lijkt wel of die agent je even goed wakker heeft willen schudden, althans dat hoop ik voor je. Want dit doet me denken aan de keer dat ik staande werd gehouden en ik het idee had dat ze me alleen een waarschuwing konden geven, omdat ze nooit mijn snelheid hadden kunnen meten. Dit zei ik gelukkig niet hardop en ik gaf de (vriendelijke) agent gelijk, maar ik niet wist hoe hard ik dan gereden dacht te hebben, want daar vroeg hij natuurlijk om. Wel kon ik melden hoe hard ik mocht. Toen schreef 'ie alsnog een bon uit van 49 km/u te hard waar ik 100 mocht (wat ik nog wel vond meevallen gezien mijn reistijd Breukelen/Den Haag in +-20 min. :lol: ) en tegelijk gaf 'ie me de bon met een verkeerd snelwegnummer. Misschien kwam 't ook omdat ik als reden opgaf dat ik het Journaal van middernacht wilde bekijken, omdat er de avond ervoor 2 vliegtuigen het world trade centre in waren gevlogen. :hmmm:
Anyway, ik hoop voor je dat 't meevalt. Anders ben ik wel benieuwd wat je van die dure cursus opsteekt.

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 13 nov 2009, 02:18

Bereid je maar voor, want ben zelf ook op die cursus geweest. Begint met een brief op de mat van de reclassering, inclusief logo en waarschuwingen. Vooraf naar Arnhem voor een intake-gesprek, waarin alle boetes van de afgelopen 10 jaar besproken worden. Je moet aanwezig zijn, als je ziek bent moet je een doktersverklaring hebben enz. Verwacht ook niet een lokaal vol petjesvolk, want er zitten zakenlui tot 70 jaar in de zaal. Je wordt eerst wakkergeschud met filmpjes van crashende Fiat Panda's en Volvo 360's die over het jaren 80 beamerscherm flitsen. Dan krijg je een rollenspel en allerlei theorie (waar overigens wel handige info in zit). Daarna moet je de slipbaan op en krijg je allerlei slipoefeningen. Daarna nog even naar binnen om te discussieren. Tussendoor mag je als een soort van Daltons naar het plaatselijke restaurant voor de lunch, alwaar je hartelijk ontvangen wordt als zijnde een topcrimineel:-). Dan krijg je een opdracht mee naar huis, waarin je gevraagd wordt als rechter een doodrijder te veroordelen. Dat moet je netjes op papier zetten en de dag erna inleveren en motiveren. Na dit alles moet je nog een keer naar Arnhem om toe te geven hoe geweldig de cursus wel niet is. Vanaf dat moment nog een jaartje met een kogel aan je enkel door het verkeer en dan kun je weer als een heer gedragen, afstuivende op de volgende gruwelijke misstap :bag:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 13 nov 2009, 02:31

Er gaat me een spannende tijd tegemoet hoor ik wel.

Zover ik kan bedenken zijn die boetes in mijn geval een hele hoop kleine snelheidsovertredingen, heel veel parkeerboetes, paar keer roodlicht, 1x 48 te hard (incl punt), 1x 32 te hard(incl punt, de laatste), 4x geluidshinder (incl de laatste).
Ik kan me al voorstellen dat daar een aardige preek achter weg komt.

Juist door zelf te slippen heb ik 2x een geluidshinder boete gekregen, en dan krijg je daar les in slippen?
(1x voor launch control ittesten op afgelegen bedrijventerrein in weekend, 1x voor burnout op een auto meeting)

Femme

Bericht door Femme » 13 nov 2009, 03:02

Informatieve reactie Davy MR2DRIFT. Op Flitsservice las ik al dat je de EMG tegenwoordig bij wijze van spreke al krijgt bij het rijden met een defect lampje. Ik zal er ongetwijfeld ook aan moeten vanwege twee vrij grove snelheidsovertredingen. Praktijkverslagen over de inhoud van deze taakstraf had ik echter nog niet gevonden.

Het scheelt dat ik het gros van de boetes met leaseauto's heb gemaakt die niet op mijn naam staan.

Ik ben ook blij dat ik op het platteland woon waar de meeste politie is weggesaneerd. Je kunt die gasten maar beter zo min mogelijk tegenkomen.

Hans

Bericht door Hans » 13 nov 2009, 07:57

Marco R. schreef:Je moet een handtekening zetten op een presentielijst weet ik uit betrouwbare bron :)
Misschien mag je daarna wel weg, net zoals die Europarlementariërs doen op vrijdagmiddag, tekenen zodat ze geld vangen en dan hup op weg naar moeder de vrouw.

Hans

Bericht door Hans » 13 nov 2009, 08:04

Maus335i schreef:Volgens zogeheten "FS Juristen" op flitsservice mag je tot 10 jaar lang niet opnieuw examen doen voor je rijbewijs als je niet op komt dagen.
Gevolg zal zijn dat meer mensen zonder (geldig) rijbewijs gaan rijden en die zullen er eerder tussen uit proberen te knijpen als ze in een politiefuik terecht dreigen te komen of als ze een ongeval veroorzaken want ze zijn niet verzekerd. Ook zullen veel mensen hun baan verliezen als ze geen rijbewijs meer hebben, met als gevolg financiële en relationele problemen.

Hans

Bericht door Hans » 13 nov 2009, 08:09

Davy MR2DRIFT schreef: Daarna moet je de slipbaan op en krijg je allerlei slipoefeningen. Daarna nog even naar binnen om te discussieren.
Met je eigen auto? Waneer ben je op die cursus geweest? Was dat ook een EMG (3 dagen) en waarvoor heb jij die gehad?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 13 nov 2009, 08:52

Wel interessant overigens dat dus elke EMG anders is. Een kennis van mij heeft ook een EMG cursus (heeft 2 v.d. 3 dagen volbracht), en die heeft voor zover ik weet geen slipcursussen of wat dan ook moeten doen. Gewoon in het lokaal verhalen aanhoren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 nov 2009, 09:11

Femme schreef:Informatieve reactie Davy MR2DRIFT. Op Flitsservice las ik al dat je de EMG tegenwoordig bij wijze van spreke al krijgt bij het rijden met een defect lampje.
Zou me verdomme niks verbazen. En bij een onafhankelijke rechter bezwaar aantekenen kan niet, dat moet je bij het (niet onafhankelijke) CBR zelf doen.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 13 nov 2009, 09:16

Als ik het allemaal een beetje lees kun je die cursus voor elk lullig dingetje opgelegd krijgen als de politieagent die je aanhoud het niet aan staat :wtf:

Tom

Bericht door Tom » 13 nov 2009, 09:34

Hoeveel van die EMG cursussen worden er op jaarbasis gegeven?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 13 nov 2009, 10:51

Wat een verhaal zeg....als ik die cursus zo lees als jij hem beschrijft.....

En wat voor cursus krijgt iemand die een ander heeft neergestoken??? en hoeveel betaald diegene daarvoor???

Plaats reactie