track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Rikster

Re: track-tool exit; Rover 220 Turbo Coupé diesel-conversie

Bericht door Rikster » 01 aug 2012, 15:08

Ik was mijn T16 motorretje nog lang niet beu, maar onder het mom van alles van een startend ondernemer is te koop heb ik 't hele spul wat onder de kap lag over gebouwd naar een nieuwere Rover 200-serie. Van de motor van de rode en de mijne hebben we een gemaakt en zo was het resultaat dit:

Afbeelding
Klikkie!

Ik heb toen voor 300 euries een dieseltje-donor gekocht en ben maar eens aan de slag gegaan, lekker ludiek en valt me tot nu toe niets tegen qua rijervaring.

Voor de oplettende kijkers is het niet alleen het dieseltje wat getransplanteerd is. De coupé is direct ietsjes meer track-day waardig in elkaar gezet. Bijvoorbeeld de wielophanging...
Afbeelding

Ik hoop 'm een dezer dagen voor de herkansing bij de RDW neer te zetten en dan is de volgende stap een APK'tje. :df:

Volvoturbo

Bericht door Volvoturbo » 07 aug 2012, 12:24

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2xqmk1lgloE&feature=plcp[/youtube]

Heb iets leuks gevonden voor je, of kende je het al?

Rikster

Bericht door Rikster » 09 aug 2012, 18:06

Die kende ik al :)
Vanavond nog even verder sleutelen om 'm dan vervolgens snel weer voor de RDW te doen. 't Begint langzamerhand wel écht te kriebelen namelijk :mrgreen:

Rikster

Bericht door Rikster » 22 aug 2012, 11:28

Inmiddels is de Rover 220 Turbo Coupé door de RDW goedgekeurd en ook voorzien van een APK'tje. Ik rij inmiddels dus dagelijks in dit projectje op en neer naar 't werk en het bevalt tot nu niet slecht. Eind deze week heb ik de eerste 1000km gereden en ga ik 'm maar eens helemaal nalopen.

Gemiddeld verbruik? Ruim 1 op 20, da's nogal vreemd daar mijn rijstijl alles behalve gefocust is op economisch rijden en volgens Rover zelf 1 op 18 normaal is.
Is het leuk? Nee. Tot je bij een rotonde komt en iedereen het nakijken geeft. Het enige wat ik niet zo heel goed trek is het geluid, maar daar ga ik nog wel wat proberen te doen. Mijn vader vroeg me of ik het gras kwam maaien toen ik aan kwam... :blackeye:

Ik ga me donderdag eens focussen op een radiootje en eens kijken of ik de turbodruk op 20psi krijg. Dan heb ik denk ik al heel snel heel veel meer plezier en ben ik het genok zo vergeten. :tooth:

Nog een foto'tje bij mij in de straat...
Afbeelding

2000USA

Bericht door 2000USA » 23 aug 2012, 16:16

Mooi he, uit bovenstaand plaatje ben jij waarschijnlijk degene met de beste 1 op xx score, zou je toch ook niet zeggen... !

Plaats reactie