Ondergang DSB bank

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden

Bericht door romo » 15 okt 2009, 20:01

Opvallend;

Er is geen faillissement door de rechter uitgesproken gisteravond, toen zou het vanochtend 10.00 worden en nu is er 24 uur uitstel.......................

Waarom is dat? Terwijl Bos/Wellink toch evident een faillissement nastreven.............de rechter ziet het blijkbaar anders................IMO ligt het dus niet zo simpel als de staat ons wil doen geloven................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 okt 2009, 20:49

http://www.inc-nieuws.com/economie/dsb_ ... 72145.html" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 15 okt 2009, 21:13

Hogere machten schreef ik...

Luco

Bericht door Luco » 15 okt 2009, 21:14

Ik zei het toch, ze doen het allemaal :bag:

wjn

Bericht door wjn » 15 okt 2009, 21:24

De Rabobank die 4,5% rente vraagt of de DSB bank die 4,0% rente vraagt voor eenzelfde hypotheek, wie is er dan de dief?
(Alle genoemde feiten zijn indicatief ;) )

Maar ben het helemaal eens dat er gewoon een spelletje wordt gespeeld, over de ruggen van de belastingbetalers.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 okt 2009, 11:00

Ik vind dit echt gewoon te ziek voor woorden....

Michel P

Bericht door Michel P » 16 okt 2009, 12:01

Dat klopt dus niet, ze doen het niet allemaal, DSB deed 150% van de executiewaarde als enige, en dan mega hoge koopsommen, waarvan de rente niet aftrekbaar is financieren!

Hypotheek/leningpoot maakte verlies, ofwel te lage rente t.o.v. inkoop, en de verzekeringspoot, met de koopsommen zorgden voor de force winst waardoor er een positief bedrijfsresultaat overblijft.

Dat model heeft met volgens zeggen (Dirk zelf) overboord gezet, en dan is de toko niet meer levensvatbaar, men was al bezig een fors aantal kantoren te sluiten onder het mom, internetbankieren neemt een vlucht!!
DSB sluit kantoren door vlucht internetbankieren
17-09-2008 • 0 reacties

DSB heeft de afgelopen tijd een aantal van haar bankfilialen gesloten. Volgens DSB-woordvoerder Wilting heeft sinds DSB een bank werd het internetbankieren zo'n vlucht genomen dat de kantoren nog nauwelijks worden bezocht.
"Aanvankelijk was het plan, toen DSB de bankvergunning verkreeg, om het aantal kantoren uit te breiden", zegt Wilting. "Maar wij hebben ons beleid op dat punt gewijzigd. De vestigingen Leiden, Heerhugowaard, Arnhem, Apeldoorn, Alphen aan den Rijn, Middelburg en Breda zijn al gesloten. Op andere plekken zijn we kantoren aan het samenvoegen. Internetbankieren is zo groot geworden dat DSB nu een echte internetbank wil worden. Maar omdat niet iedereen, vooral ouderen, een internetaansluiting heeft, komen we ook nog bij de mensen thuis." Volgens Wilting heeft de sluiting geen personele gevolgen. "Er is zelfs alleen maar personeel bijgekomen."
DSB probeert de hele markt neer te zetten alsof er zo werd/word gewerkt als DSB, dat is pertinent onjuist. Wellicht dat AFAB in de richting komt, alleen is dat geen bank, dus 150% executiewaarde financieringen hebben ze zeker niet. Maar daar loopt al een leger AFM mensen rond!

Het gedrag van DSB lijkt nog het meest op de hypotheekbanken uit de VS (die sloten geen koopsommen) maar deden aan extreme overkreditering, met lokkende lage rente het eerste of de eerste 2 jaar, en daarna de tarieven omhoog. Maar dat maakte niets uit, want door het securiseren van hypotheek portefeuilles gingen ze van de balans, en kon men weer nieuw geld aan trekken voor nieuwe verstrekkingen. De hypotheken gingen dan in beleggingsproducten, als (lachen veilige) obligaties............ Zie handel lehman brothers...........

Het kaarsje was hoe dan ook in Wognum uit gegaag, Dirk was al een tijd bezig kopers te zoeken!

Opsluiten en kaal plukken die schurk......... en de toezichthouders, en ex bestuurleden e.d. ook aan de schandpaal. Ofwel een parlementaire enquette is de enige oplossing.

Michel

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 12:11

Michel, +1 voor je post. :thumbup:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 okt 2009, 12:27

Michel, ik vind het nu wel érg eenzijdig wat je post.

Heb jij een 150% executiewaarde op je woning? Zo nee, waarom hebben andere mensen dat wel gedaan dan? Omdat jij wellicht over een gezond verstand beschikt? Het wel of geen gezond verstand hebben kan je de DSB onmogelijk kwalijk nemen. Die voorziet de markt gewoon voor een product waar vraag naar is, iets wat élke ondernemer op deze aardkloot doet.

En die enorme provisies bestaan dus bij elke bank, DSB niet uitgezonderd.

Ik vind het overigens bewonderenswaardig dat een akkoord bij de DSB over die koopsompolissen een precedent zou scheppen om andere banken hetzelfde te laten doen. Veel partijen hebben in dat geval baat bij het laten vallen van de DSB, evenals Wouter Bos (herstel, wij als belastingbetaler) die tot over zn oren in ING en ABNAmro zit.

Michel P

Bericht door Michel P » 16 okt 2009, 13:09

Maus335i schreef:Michel, ik vind het nu wel érg eenzijdig wat je post.

Heb jij een 150% executiewaarde op je woning? Zo nee, waarom hebben andere mensen dat wel gedaan dan? Omdat jij wellicht over een gezond verstand beschikt? Het wel of geen gezond verstand hebben kan je de DSB onmogelijk kwalijk nemen. Die voorziet de markt gewoon voor een product waar vraag naar is, iets wat élke ondernemer op deze aardkloot doet.

En die enorme provisies bestaan dus bij elke bank, DSB niet uitgezonderd.

Ik vind het overigens bewonderenswaardig dat een akkoord bij de DSB over die koopsompolissen een precedent zou scheppen om andere banken hetzelfde te laten doen. Veel partijen hebben in dat geval baat bij het laten vallen van de DSB, evenals Wouter Bos (herstel, wij als belastingbetaler) die tot over zn oren in ING en ABNAmro zit.
Is absoluut niet eenzijdig, als een andere bank al een koopsom mee financierd(e) was dat binnen proproties. Zie voorbeelden van Radar. Mensen 210.000 hypotheek, waarde woning 145.000 en dan voor 45.000 of meer koopsommen voor overlijdensrisico en woonlasten arbeidsongeschikheid en WW dekking. Stel. hypotheek provisie 1% is 2.100 euro, koopsom provisie 36.000euro!!!! en dan zijn er klanten met nog meer koopsommen. Dan praten we nog niet over de kapitaalverzekeringen uit eigen huis.... daar zal bij dit voorbeeld ook 4.000 euro aan verdient zijn........... Tel uit je omzet per hypotheek!! Laat de provisie geen 80% op de koopsom zijn maar 50% dan is het feestjes niet echt kleiner!! Daarbij zijn er zaken bekend waarbij de aangestuurde taxateur een wel heel rooskleurig beeld van de waarde op papier zette.

Andere geldverstrekkers zijn niet heilig, maar ze komen echt nog niet in de schaduw van dit soort praktijken, welke gewoon een standaard business model was/is van DSB.

Ja, de mensen die weer een nieuwe caravan/auto/keuken enz enz moesten om erbij te horen die zijn dom en dus ook eigenschuld, echter als je als toezichthouders DSB in 2002 een bankvergunning geeft terwijl de klachten en manier van werken al breed bekend zijn, dan kun je je afvragen wat alle toezichthouders DNB, financien e.d. hebben zitten doen. Ik de vakpers werd het aantreden van Zalm als onbegrijpelijke stap betiteld!! Een man die zo'n fraaie cariere in de politiek had gehad, gooie zijn goede naam te grabbel door bij Dirk te gaan werken!!!

Michel

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 16 okt 2009, 13:39

Waar 2 mensen bloeden hebben 2 mensen schuld. De lachende 3e was altijd de foute taxateur en de 4e de foute notaris.

Eén van mijn collega's is taxateur en ik hoor weleens verhalen van opdrachten die bij hem worden ingetrokken omdat de kopers een andere taxateur hebben gevonden die hoger wil taxeren (meestal na 'verbouwing'). Dat trucje is heel simpel maar spelen wij niet mee. Dan krabt iedereen bij ons op kantoor even op 't achterhoofd en denken we: ach, gelukkig zijn er genoeg eerlijke mensen die een eerlijke taxatie willen.

Dat zulke mensen nu moeten bloeden, misschien kunnen ze die verbouwing nu alsnog uit laten voeren. :drinking:

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 13:44

Als het zo'n grote boevenclub was, dan was zoiets toch wel eerder aan het licht gekomen? DSB hield zich nou niet bepaald op de achtergrond. Met een stel tokkies die zonder verstand maar bleven lenen heb ik weinig medelijden. In mijn ogen kun je bij elke club die geld uitleent jezelf in de nesten werken als je dat maar blijft doen. Bij de fruitmachine in de friettent komt de eigenaar, als je er al 20 euro ingeflikkert hebt, toch ook niet vertellen dat het ding minder uitkeert dan je erin gooit? Vind het ook triest dat bij elke uiting van een lening een melding gemaakt moet worden dat lenen geld kost. Mavo 1 eerste economieles kreeg je dat.

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 16 okt 2009, 13:48

Dit soort constructies gaan mij allemaal boven de pet....

Hier is toch door de gewone man geen touw aan vast te knopen......vind je het gek dat er hele volksstammen intrappen.
Ik ben blij dat ik een paar nuchtere ouders heb die me toentertijd geadviseerd hebben met mijn hypotheek.
Laat mij maar een simpele spaarhypotheek hebben, ik geloof het allemaal wel....

Al dat gegoochel met cijfertjes :nah:

De basis is natuurlijk wel weer de competitie maatschappij.....lenen om zaken aan te schaffen waarmee je de buitenwereld kan laten zien hoe goed je het wel niet hebt :goodnight:
Of het nu gaat om een huis, een auto of een LCD TV

Noem me saai, noem me dom, noem me alles wat je wilt, maar ik ben blij met de adviesen die ik krijg van mijn ouders.
Die hebben me toch al behoed voor wat misstappen.....
Misstappen die worden uitgelokt door snelle jongens die geld willen verdienen over de ruggen van argeloze burgers en misbruik maken van het vertrouwen dat in hun gesteld wordt.

Geloof me, de hypotheekjongens krijgen straks dezelfde slechte naam als sommige "tweede-hands autohandelaren"

Michel P

Bericht door Michel P » 16 okt 2009, 13:51

Tom schreef:Als het zo'n grote boevenclub was, dan was zoiets toch wel eerder aan het licht gekomen? DSB hield zich nou niet bepaald op de achtergrond. Met een stel tokkies die zonder verstand maar bleven lenen heb ik weinig medelijden. In mijn ogen kun je bij elke club die geld uitleent jezelf in de nesten werken als je dat maar blijft doen. Bij de fruitmachine in de friettent komt de eigenaar, als je er al 20 euro ingeflikkert hebt, toch ook niet vertellen dat het ding minder uitkeert dan je erin gooit? Vind het ook triest dat bij elke uiting van een lening een melding gemaakt moet worden dat lenen geld kost. Mavo 1 eerste economieles kreeg je dat.
Juist door Zalm binnen te halen krijg je er naar buiten toe een vertrouwd gezicht, en het netwerk van Zalm, die veel aanzien heeft in de financiele wereld gratis bij. De excessen waren binnen de branche meer dan bekend, doch de toezichthouders zijn er voor de schone schijn.

De politiek snapt er geen flikker van, neem prinsjesdag 2008, en de uitspraken van Bos dat door het goede beleid de crissis die zich in de VS voor deel op dat moment, nooit in NL zou gebeuren, en we er als economie amper tot geen last van zouden hebben........... brevet van onvermogen iemand............ hoogmoed........... arrogantie..............

Michel

romo

Bericht door romo » 16 okt 2009, 22:02

Alle banken zijn smeerpijpen, dat hadden we al gemeld hier.

Even wat willekeurige commentaren van internet;

Nou, waarom DSB het wel verdient om door te gaan? Ik heb jaren bij twee zeer grote banken in NL gewerkt (nu samen in eigendom van de staat). De dingen die daar intern gebeuren, zijn te schandalig voor woorden. En dat valt niemand op, wordt ook niets meegedaan omdat het marktaandeel te groot is. Maar geloof me, de grote jongens zijn vele malen erger met hetgeen ze uithalen en verkwanselen .... alleen de illusie is waar mensen in geloven
M. de Wit , Amsterdam | 20:06 | 16.10.09

Go Dirk een top mentaliteit om voor je spaarders, gedupeerden en werknemers te vechten. Ik heb 10 jaar als MFP als financieel adviseur gewerkt en weet dat ze het bedrijf Cardiff (ao/ww-polissen) maar eens onder de loep moeten nemen.... en zo kan ik er nog wel een paar noemen: NN/Legio lease/ING. Amev praktijkvoorziening verstrekt ook hypotheken van meer als 10x het inkomen wat nog veel erger is..... En dan al die financieel adviseurs die die rotzooi verkopen die uiteindelijk een veel grotere zorgplicht hebben.
Lanning, Eindhoven |

Ook ik ben een gedupeerde van DSB (ingeluisd door een adviseur) maar heb no hard feelings tegenover de heer Scheringa. Ik hoop dat de DSB een doorstart kan maken om de werknemers hun baan te garanderen en om ervoor te zorgen dat de gedupeerden (zoals mij) schadeloos kunnen worden gesteld of een schikking kunnen treffen met de DSB . Al met al een spannende tijd voor alle betrokkenen waarbij zeker geen plaats is voor kortzichtige mensen zoals dhr. Lakerman die zoals hij zegt niet in algemeen belang handelt. Mocht het dus zo zijn dat de DSB failliet zou worden verklaard, hoop ik dat hij met zijn hele club naast de post piest. Dan is mijn verlies (± ¤ ¤30.000) te verwaarlozen. Ik (persoonlijk) wens Dhr. Scheringa en alle medewerkers van DSB veel sterkte.
H.K , Hellevoetsluis

Even ter zijde, zag vanmiddag een herhaling van Pauw en Witteman;

Met daarin o.a. de voormalig voorzitter van de vereniging van effecten bezitters Peter Paul de Vries;

De unanieme mening aan tafel; Een faillissement is/was helemaal niet nodig, met €500 miljoen staatssteun was het al geregeld. De som van alle foute koopsompolissen/hypotheken bedraagt slechts €85 miljoen.
Onder de streep is een doorstart/staats ondersteuning vele malen gunstiger (lees; goedkoper) voor de belasting betaler dan het uiteindelijk bankroet laten gaan van DSB.
Daar komt bij dat de som van alle staats steun momenteel ongeveer €100 miljard bedraagt (das dus incluis de steun aan ING, ABN-AMRO, Fortis, Aegon etc etc.) Er is nog €100 miljard aan overheidsteun beschikbaar. De €500 miljoen om DSB te redden is dus maar een schijntje. Bij bankroet gaan van DSB, is het middel erger dan de kwaal. Dit aldus de deskundigen in het programma.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 16 okt 2009, 22:14

Dus het komt er volgens een paar posters hier op neer,dat mensen zonder gezond verstand of Tokkies maar genaaid moeten worden.
Lekker tenkoste van mensen die hun verstand niet gebruiken of kunnen gebruiken of misleid zijn door andermans luxe zeer snel rijk te worden tenkoste van alles.
En hoe dan ook de rekening komt uiteindelijk bij de belasting betaler.(zo werkt de ikke maatschappij dus).
Fantastisch!!!

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 22:21

gijzbed-opc schreef:Dus het komt er volgens een paar posters hier op neer,dat mensen zonder gezond verstand of Tokkies maar genaaid moeten worden.
Bij moeilijke hypotheekconstructies kan ik het begrijpen dat het lastig is voor een leek om te begrijpen hoeveel het kost. Geld kwijt raken met hun spaarrekeningen is het vervelend, maar meer dan een ton ergens neerzetten zonder de kleine lettertjes te lezen is ook dom. Onder de ton is sowieso gedekt. Maar leningen zijn zo recht toe recht aan, dat is simpelweg lenen tegen een rentepercentage. En ja, bij die DSB club kun je blijven lenen. Als je dat doet terwijl je het niet terug kan betalen heb je een probleem. Dat heet geen naaien, maar jezelf in de nesten werken!

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 22:27

Tom schreef:
gijzbed-opc schreef:Dus het komt er volgens een paar posters hier op neer,dat mensen zonder gezond verstand of Tokkies maar genaaid moeten worden.
Bij moeilijke hypotheekconstructies kan ik het begrijpen dat het lastig is voor een leek om te begrijpen hoeveel het kost. Geld kwijt raken met hun spaarrekeningen is het vervelend, maar meer dan een ton ergens neerzetten zonder de kleine lettertjes te lezen is ook dom. Onder de ton is sowieso gedekt. Maar leningen zijn zo recht toe recht aan, dat is simpelweg lenen tegen een rentepercentage. En ja, bij die DSB club kun je blijven lenen. Als je dat doet terwijl je het niet terug kan betalen heb je een probleem. Dat heet geen naaien, maar jezelf in de nesten werken!
Begrijp je post wel, maar het punt is nou net dat 'die kleine lettertjes' bij de DSB structureel zo zijn opgezet dat het compleet onmogelijk is om te doorgronden wat de verdere consequenties zijn. Accountant van een vriend van me plus een kennis van me die zelfstandig financïeel adviseur is (en jaren bij de Rabobank heeft gewerkt) hebben beide de DSB polissen bestudeerd en er is werkelijk totaal geen wijs uit te worden. Dat is moedwillig de mensen zand in de ogen strooien. Als zelfs financiële experts het al amper begrijpen, dan kan de consument het helemaal wel vergeten. Daar hoef je geen eens tokkie voor te zijn.

Let wel, ik verklaar al die gasten ook voor gek die voor een badkamer of boot zo'n Becam/Lenen/Postkrediet/Frisia krediet aangingen maar dat staat nog los van het feit dat je wel enige inzage mag verwachten. Dit was pure misleiding.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 okt 2009, 22:28

Lekker tenkoste van mensen die hun verstand niet gebruiken of kunnen gebruiken of misleid zijn door andermans luxe zeer snel rijk te worden tenkoste van alles.
En hoe dan ook de rekening komt uiteindelijk bij de belasting betaler.(zo werkt de ikke maatschappij dus).
Fantastisch!!!
Dat lees je verkeerd, die tokkies of mensen zonder gezond verstand worden namelijk hoe dan ook genaaid. Is het niet door de DSB, danwel ING/ABNAmro of een andere bank van gevestigde orde. Het probleem is echter dat je die tokkies en mensen zonder gezond verstand (met alle respect overigens, jij benoemt ze zo) onterecht alleen over de DSB hoort zeiken, en daar hebben we het hier over.

Owja ik heb trouwens ook een DSB flexibel krediet die in 2 jaar gestegen is van 6% rente ofzo naar 8,9%. Nog altijd goedkoper dan de 10,9% die ik bij de Rabobank had moeten betalen, dus ik klaag nog steeds niet :D

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 16 okt 2009, 22:33

Even ter zijde, zag vanmiddag een herhaling van Pauw en Witteman;

Met daarin o.a. de voormalig voorzitter van de vereniging van effecten bezitters Peter Paul de Vries;

De unanieme mening aan tafel; Een faillissement is/was helemaal niet nodig, met €500 miljoen staatssteun was het al geregeld. De som van alle foute koopsompolissen/hypotheken bedraagt slechts €85 miljoen.
Onder de streep is een doorstart/staats ondersteuning vele malen gunstiger (lees; goedkoper) voor de belasting betaler dan het uiteindelijk bankroet laten gaan van DSB.
Daar komt bij dat de som van alle staats steun momenteel ongeveer €100 miljard bedraagt (das dus incluis de steun aan ING, ABN-AMRO, Fortis, Aegon etc etc.) Er is nog €100 miljard aan overheidsteun beschikbaar. De €500 miljoen om DSB te redden is dus maar een schijntje. Bij bankroet gaan van DSB, is het middel erger dan de kwaal. Dit aldus de deskundigen in het programma.[/quote]

Inderdaad Romo.
Er spelen veel grotere belangen als die 85 miljoen euro van de DSB.
Er zijn veel grotere hypotheek spelers in het veld dan DSB.
Dirk Scheringa mocht absoluut geen hantekening zetten onder het contract met de belangen vereniging.(opdracht van Nout himself)
Dit zou een zeer grote schade kunnen toe brengen aan de Nederlandse staatsbanken en de Rabobank.,ING enz.....

TOM.
Dit is nu juist het probleem,dat mensen, het gemakkelijk word gemaakt zich in de nesten te werken.
Hier komen dan ook zoveel problemen van.
Je hoeft maar even over de grote plas te kijken waar roekeloos gedrag toe leid.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 16 okt 2009, 22:39

Inderdaad Maus 335i.
Daarom moest de DSB bank worden vernietigd en er mocht geen handtekening worden gezet.
Er zijn nog vele mensen zonder gezond verstand naar andere banken gegaan.(helaas).
Er word een erg smerig spelletje gespeeld.

Luco

Bericht door Luco » 16 okt 2009, 22:46

Wouter81 schreef:
Tom schreef:
Begrijp je post wel, maar het punt is nou net dat 'die kleine lettertjes' bij de DSB structureel zo zijn opgezet dat het compleet onmogelijk is om te doorgronden wat de verdere consequenties zijn. Accountant van een vriend van me plus een kennis van me die zelfstandig financïeel adviseur is (en jaren bij de Rabobank heeft gewerkt) hebben beide de DSB polissen bestudeerd en er is werkelijk totaal geen wijs uit te worden. Dat is moedwillig de mensen zand in de ogen strooien. Als zelfs financiële experts het al amper begrijpen, dan kan de consument het helemaal wel vergeten. Daar hoef je geen eens tokkie voor te zijn.

Let wel, ik verklaar al die gasten ook voor gek die voor een badkamer of boot zo'n Becam/Lenen/Postkrediet/Frisia krediet aangingen maar dat staat nog los van het feit dat je wel enige inzage mag verwachten. Dit was pure misleiding.
Wouter, Ook de kleine lettertjes en voorwaarden van de grote banken is geen wijs uit te worden, Lokken je ook met combipolissen, als je dan vraagt of de dekking hetzelfde is als wat je al had, wordt je gewoon voorgelogen, maar daar kom je pas achter als er wat gebeurd.
Ze zijn dus geen haar beter dan de DSB.
Maar nu wordt er door de politiek en vriendjes een vuil spelletje gespeeld

Tom

Bericht door Tom » 16 okt 2009, 22:48

Wouter, ik heb nooit met DSB van doen gehad. Ken die polissen van ze ook niet. Maar als ik niet begrijp wat ik onderteken dan houd het op.
Ik heb ooit een doorlopend krediet gehad bij de OHRA. Was binnen een paar dagen geregeld, kwestie van formuliertje faxen. Zelf door de voorwaarden gekeken of ik wel voortijdig kon aflossen zonder schuld, wat het rentepercentage was en wat de minimale maandelijkse en de maximale tussentijdse aflossing is. Veel meer factoren zijn er niet. Als je zoiets niet uit de voorwaarden kan halen, dan ga je er toch niet mee in zee?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 16 okt 2009, 22:55

Klopt Tom, heb je gelijk in. Ik ben ook wel argwanend geworden. Zeker als ondernemer zijnde nu, ik geloof iemand niet meer op zijn blauwe ogen. :) Maar goed, een hoop mensen wel. Kun je dom noemen maar daarmee vind ik bedrog nog niet acceptabel.

Maar dat alle banken uiteindelijk klotebedrijven zijn, daar ben ik het wel mee eens. Dat praat het gedrag van die schurk uit Wognum echter nog niet goed, dus hij mag van mij hangen.

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 16 okt 2009, 22:59

Beste Tom.

Voor jou zijn zulke zaken heel duidelijk maar voor honderduizenden mensen blijkbaar niet.
Zij kunnen dat maar niet vatten en hebben erg veel vertrouwen in hun medemensen.
Het is ook soms heel moeilijk voor sommige mensen zich te kunnen voorstellen dat die mensen dat maar niet snappen.
Wat voor de één zo klaar is, als een klontje, is het voor een ander niet ,hoe makkelijk het ook lijkt.
En daar word massaal gebruik van gemaakt in Nederland.

Plaats reactie