Volgens mij kan je verzekering de claim alsnog weigeren omdat je auto niet APK gekeurd is, en dat een vereiste is voor de verzekering van het voertuig?Dennis Cavallino schreef:Mijn E30 is al jaren geschorst, die schorsing verleng ik ieder jaar. WB + jaarlijkse APK keuring schelen gewoon in de onnodige kosten. Wel loopt de WA verzekering door (minder dan 6 tientjes per jaar). Waarom dat laatste? Op zich is dat bullshit natuurlijk, maar daarom meer een gevoelskwestie, want tijdens transport op de trailer e.d. moet je de auto weleens over een stuk openbare weg duwen, of stiekem rijden op een parkeerplaats/paddock etc. Het lijkt me niets als ik ergens op een paddock tegen een zeldzame Ferrari aan rijd en niet verzekerd blijk te zijn. Hoe 't juridisch verder zit weet ik niet, maar voor die 6 tientjes per jaar voel ik me er prettiger bij.![]()
Wie schorst zijn auto('s) nog meer?
- daNpy
Re: Wie schorst zijn auto('s) nog meer?
-
Ik schors beide ///M5's van medio Oktober tot medio April ook. De onderkant van zowel de E34 en de E28 is te mooi om aan de pekel of regen bloot te stellen, laat staan dat ik de tijd niet echt heb om er regelmatig mee te rijden. Het Kasko gedeelte van de verzekering loopt wel door. APK blijft ook volledige gedekt.
- Vdub
Ik heb mn 2 Audi Coupe projecten uiteraard geschorst, mn Circuit Audi V8 is ook geschorst, wel verzekerd(oldtimer). Alles staat netjes binnen in de werkplaats..
Nmw moeten geschorste auto's op "VAN de openbare weg af" zijn, of ze zichtbaar zijn dat maakt niks uit, als de auto maar staat wat je aan de RDW opgeeft.
Nmw moeten geschorste auto's op "VAN de openbare weg af" zijn, of ze zichtbaar zijn dat maakt niks uit, als de auto maar staat wat je aan de RDW opgeeft.
- stefan740
APK is precies een week verlopen en nu wil ik hem eigenlijk schorsen, gaat dit problemen geven?
- Riceaux
Waarom zou dat problemen opleveren? Na verloop Apk heb je 2 maanden de tijd voor je automatisch een boete krijgt. Als je 'm voor die tijd schorst is de verlopen Apk geen probleem.
- stefan740
Eentje in het kader van 'even voor de zekerheid' 

-
OnlineFabian
Waar haal je die info vandaan? Dat is een fabeltje dat internet rondgaat volgens mij. 1 dag verlopen kan al direct bekeuring zijn. Tegenwoordig mag je al wel 2 maanden voor afloop apk laten keuren met behoud van de oorspronkelijke datum, je krijgt dan dus 14 maanden apk zeg maar. Maar sindsdien is einddatum apk ook echt de einddatum apk!Riceaux schreef:Waarom zou dat problemen opleveren? Na verloop Apk heb je 2 maanden de tijd voor je automatisch een boete krijgt. Als je 'm voor die tijd schorst is de verlopen Apk geen probleem.
al vaak genoeg bekeuringen gezien die na 1 week verlopen apk door een registercontrole zijn uitgegeven hoor!
Je kunt nu dus gewoon schorsen, maar de kans bestaat dat er nog een bekeuring binnenvalt, logt er maar met aan of en wanneer er een registercontrole op jou kenteken wordt gedaan.....
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
^ Dit dus. Er staat nergens een datum bevestigd oid. Overal wordt maar wat geroepen. Schorsen kost ook niet de wereld toch? Ik zou het risico niet willen lopen.
- Niels
- Auto: Prius+
Bij geen APK krijg je automatisch exact 1 maand na de datum van verloop een bekeuring en dat is al ff zo. Heb er tot nu toe al twee gehad namelijk
En idd, als ze je aanhouden kun je per direkt een prent krijgen.

- Riceaux
Bron: rdw.nlTwee maanden stil staan op openbare weg
Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is.
Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan. Lees hier meer over schorsen.

- Niels
Nou toch rolt er automatisch een bekeuring uit na een maand... En hoe toon je aan dat ie stilstaat?
- 328Ti
RDW: dievengilde 1e klas. Ooit kenteken van 7 serie ingeleverd met RDW bewijs. Mocht toch fijn 2 maanden mrb na inleverdatum a 260 euro betalen " omdat het nog niet was verwerkt in Veendam". in beroep gegaan maar zonder resultaat.
Bij het RDW kan alles, als het eurootje maar naar Veendam toe rolt!
Ontopic: ik heb mijn vw t3 tje langer geschorst dan dat ik ermee heb gereden. Ach ja....
Bij het RDW kan alles, als het eurootje maar naar Veendam toe rolt!
Ontopic: ik heb mijn vw t3 tje langer geschorst dan dat ik ermee heb gereden. Ach ja....

- Riceaux
Geen idee Niels, auto stond al die tijd wel stil?
Automatisch gegenereerde Apk boete's kan je overigens met succes aanvechten.
Automatisch gegenereerde Apk boete's kan je overigens met succes aanvechten.
- Bijlagen
-
- image.jpeg (83.21 KiB) 2058 keer bekeken
-
- image.jpeg (105.83 KiB) 2058 keer bekeken
- Niels
Had ik moeten weten.... allebei de keren mijn hobby auto dus het spul was niet echt in gebruik nee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Omdat het toch afgestoft is; m'n BoxsterS gaat vrijdag de stalling weer in en daarmee ook de schorsing. Zoek hem ergens april wel weer op
Dit jaar weer een gigantische <1500km erop gedraaid...

Dit jaar weer een gigantische <1500km erop gedraaid...
-
1228 km dit jaar.
BMW hoeft niet geschorsd te worden, ideaal.
BMW hoeft niet geschorsd te worden, ideaal.
-
Volgende week nieuwe APK erop en dan tot maart/april de schorsing in.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik doe het andersom; keuren als ie uit de stalling komt.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik heb mijn achterwielaandrijvers ondertussen alweer 17 maanden geschorst staan (al was de E30 er even uitgeglipt omdat ik niet aan 't opletten was). Zal straks wel een feest worden als het spul weer door de APK moet (MX-5 was de laatste keer een steekproef).
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
205 staat al een jaar of 2,5 geschorst
Komend jaar eens onder het stof vandaan trekken, lijkt erop dat ik dan eindelijk weer eens tijd ga hebben

Komend jaar eens onder het stof vandaan trekken, lijkt erop dat ik dan eindelijk weer eens tijd ga hebben
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Hier hetzelfde Ferdi. Sinds het huis en een kleine eigenlijk te weinig tijd, nu tweede op komst maar dat voelt minder spannend.
Nu maar weer tijd voor maken, ontspanning moet ook gebeuren
Denk na de winter uit de schorsing.
Nu maar weer tijd voor maken, ontspanning moet ook gebeuren

- Henk Jan
Hier staat de ///M ook weer in haar winterslaap, netjes onder de deken.
Komende periode hopelijk wat meer tijd om wat zaken aan te pakken.
Doel is ergens volgend jaar de eerste meters weer te gaan maken.
Komende periode hopelijk wat meer tijd om wat zaken aan te pakken.
Doel is ergens volgend jaar de eerste meters weer te gaan maken.
- Roy RS
ik schorste mijn open auto's eigenlijk altijd van december tot maart zo'n beetje, maar soms zijn er toch pekelvrije mooie winterdagen en dan kriebelt het toch...de kosten van de lightweight wegen dan niet meer op tegen de opbrengsten én het gemis, dus ik schors gewoon niet meer voor die paar tientjes winst... Viper daarentegen wel, die leverde behoorlijk wat winst op!
- Hielke
De MX-5 is per 1 november weer geschorst. Dit na een groot totaal van 500 km's dit jaar 

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Onze 530i is alweer bijna 3 jaar geschorst. De 540i wordt eind januari uit de schorsing gehaald voor ons Ice Drift Sweden evenement (http://www.driftdagen.nl/ijsdriften.php" onclick="window.open(this.href);return false;) . Daarna gelijk weer schorsen en op stal.