Mijn 130i racer.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Hielke

Re: Mijn 130i racer.

Bericht door Hielke » 09 sep 2009, 12:13

Downforce Hans schreef:Jou auto en die van Downforce zijn verschillend maar kennelijk zijn er mensen hier op het forum die dat niet door hebben en dus alleen maar naar een tijd kijken.
Het zou jou juist sieren als je bijvoorbeeld zou zeggen dat die tijden niet te vergelijken zijn omdat jij met andere draag armen ( m3) rijd, maar dat doe je niet.
Je komt het wel vaker tegen dat coureurs niets over aanpassingen aan hun auto melden, wat opzich logisch is in een competitie.
Wanneer ze dan sneller zijn gaan zij met de eer strijken terwijl het eigenlijk in de auto zit.
Grtz,Hans
Qua tijden als rijder hoeft Andre inderdaad niks meer te bewijzen Hans. Zijn 130i racer moet je als hobbyproject zien met als doel om met beperkte middelen die auto succesvol te tunen. Het primaire meetinstrument daarvoor is het meten van rondetijden. Dat kan niet anders. Het meten en vergelijken van rondetijden en de gevolgen en plannen die je daaraan verbindt is het wezen van de autosport. Daar draait het om.

Mits we spreken over een competititieve vorm van autosport.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 sep 2009, 12:19

Omdat we het nu even te druk hebben met afhandelingen van ongevallen en schadeinventarissen. Ook zijn er een hele hoop onvoorziene en heel erg treffende omstandigheden ons gekruist dus we hebben geen al te makkelijke tijd nu. Ons hoofd staat niet echt op onzincompeties voor who has the longest internet dick. :wink:

Ik sta van harte open voor een vergelijk tussen onze auto en die van Andre. Lijkt me ook heel leerzaam voor beide partijen. Op een voorwaarde, dat er respect voor elkaar wordt getoond en geen olie op het vuur wordt gegooit door betwetende buitenstaanders.

verder denk ik dat het hier beter verdergaat over de 130i van Andre, de Downforce auto's kunnen besproken worden in het downforce topic :thumbup:

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 09 sep 2009, 12:22

Hielke schreef:
Downforce Hans schreef:Jou auto en die van Downforce zijn verschillend maar kennelijk zijn er mensen hier op het forum die dat niet door hebben en dus alleen maar naar een tijd kijken.
Het zou jou juist sieren als je bijvoorbeeld zou zeggen dat die tijden niet te vergelijken zijn omdat jij met andere draag armen ( m3) rijd, maar dat doe je niet.
Je komt het wel vaker tegen dat coureurs niets over aanpassingen aan hun auto melden, wat opzich logisch is in een competitie.
Wanneer ze dan sneller zijn gaan zij met de eer strijken terwijl het eigenlijk in de auto zit.
Grtz,Hans
Qua tijden als rijder hoeft Andre inderdaad niks meer te bewijzen Hans. Zijn 130i racer moet je als hobbyproject zien met als doel om met beperkte middelen die auto succesvol te tunen. Het primaire meetinstrument daarvoor is het meten van rondetijden. Dat kan niet anders. Het meten en vergelijken van rondetijden en de gevolgen en plannen die je daaraan verbindt is het wezen van de autosport. Daar draait het om.

Mits we spreken over een competititieve vorm van autosport.
voor 1 keer volledig met je eens Hielke!
Andre hoeft zich zeker niet meer te bewijzen, maar Laurens ook niet.
Nogmaals, de Downforce auto 435 heeft ook een 1.53 hoog gereden op zandvoort tijdens een testdag.

Andre

Bericht door Andre » 09 sep 2009, 12:23

Nou dennis die getallen zit laurens zelf te vertellen. Dus don t blame the messenger.

En het boeit me ook geen zier was alleen even reactie op hans.

Jullie doen wat jullie denken wat best is en ik ga mijn weg voor nu is dat voor mij de te kloppen tijd van 1.53.6 op dit moment. Daar ligt mijn uitdaging. Hoe kan je met zo weinig mogelijk geld een auto maken die heel dicht bij de 50 komt zonder veel aan motorelectronica en motor te veranderen die wil ik zo dicht mogelijk bij orgineel houden.

Ik probeer hier geen zieltjes te winnen auto is puur een hobby project ik zoek geen extra race uitdagingen en zeker niet in de DSC. Mijn uitdaging is eerst een 52er met een bijna standaard auto onder de motorkap.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 09 sep 2009, 12:35

Hoe dan ook.. ik vind het een mooie tijd van Andre en Laurens :thumbup:
Voorlopig kom ik nog 13 seconden te kort :?

Mooi filmpje Andre, daar zie je goed hoe aanvallend je rijd en bijna op de grens, zie het stukje bij Bos uit, ik blijf het een linke bocht vinden en zal waarschijnlijk nooit zo rijden met mijn badkuip..
Je heb veel vertrouwen in je 130i en dat is goed te zien, gaaf!! 8)

Andre

Bericht door Andre » 09 sep 2009, 12:38

Toen de banden iets minder werden was het helemaal billenknijpen in bos uit. Hij kon net volgas maar dan heb je wel dat de kont ook midbend als iets naar buiten zet en moest ik bij corrigeren.

Snipe

Bericht door Snipe » 09 sep 2009, 12:46

Downforce Dennis schreef:Omdat we het nu even te druk hebben met afhandelingen van ongevallen en schadeinventarissen. Ook zijn er een hele hoop onvoorziene en heel erg treffende omstandigheden ons gekruist dus we hebben geen al te makkelijke tijd nu. Ons hoofd staat niet echt op onzincompeties voor who has the longest internet dick. :wink:

Ik sta van harte open voor een vergelijk tussen onze auto en die van Andre. Lijkt me ook heel leerzaam voor beide partijen. Op een voorwaarde, dat er respect voor elkaar wordt getoond en geen olie op het vuur wordt gegooit door betwetende buitenstaanders.

verder denk ik dat het hier beter verdergaat over de 130i van Andre, de Downforce auto's kunnen besproken worden in het downforce topic :thumbup:
lol @ who has the longest internet dick

Mijn vraag hoe de auto's zich tot elkaar verhouden is inderdaad afdoende beantwoord. Mijn interesse ging uit naar de verschillen (zoals bijvoorbeeld het draagarmen-verhaal, uitlaat, etc) en de rondetijden. Dat is me duidelijk. Als je de vraag stelt, weet je al hoe er door sommigen gereageerd zal worden. Maar ja, de verschillen interesseerden me nou eenmaal en een forum is ook bedoeld om af en toe eens een vraag te stellen, lijkt me zo.

Laurens

Bericht door Laurens » 09 sep 2009, 13:28

Jongens toch rustig nou eens over die rondetijden, beste auto rijder etc...

Dat Andre een goede 130I heeft gebouwd is duidelijk een 1:53 rij je niet zomaar.
Maar waarom dat dan gelijk weer met een Downforce auto vergelijken welke juist voor een semi-endurance race is gebouwd. Incl. extra tank etc.

Als je echt wil weten welke auto sneller is, neem een onafhankelijke coureur en laat die in allebei de auto's 5 rondjes sturen.
Of wie nou het snelste is, dan moet je met dezelfde auto zelfde omstandigheden etc. allebei aantal rondjes doen en dan weet je meer...

Mja wat dan nog dan is er 1 sneller, leuk maar misschien is die ander weer veel constanter en wint dan alsnog de race :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 sep 2009, 13:33

Laurens schreef:Dat Andre een goede 130I heeft gebouwd is duidelijk een 1:53 rij je niet zomaar.
Maar waarom dat dan gelijk weer met een Downforce auto vergelijken welke juist voor een semi-endurance race is gebouwd. Incl. extra tank etc.
Ik wilde niet alleen weten welke sneller was, maar juist ook wat de verschillen waren.

PeerH

Bericht door PeerH » 09 sep 2009, 13:34

To finish first, you first have to finish!

Of niet niet Cav :roflol:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 sep 2009, 13:37

Downforce Dennis schreef: Ik sta van harte open voor een vergelijk tussen onze auto en die van Andre. Lijkt me ook heel leerzaam voor beide partijen. Op een voorwaarde, dat er respect voor elkaar wordt getoond en geen olie op het vuur wordt gegooit door betwetende buitenstaanders.
Betwetende buitenstaanders bestaan er op een openbaar forum niet Dennis. Wil je in rust en stilte aan je projecten werken zonder met inmenging van buitenstaanders te maken te krijgen dan is het mijden van een forum een eerste vereiste.

Dat vergelijk tussen die auto's vindt nu al plaats. Er vanuit gaande dat Andre en Laurens ongeveer gelijkwaardig zijn als rijders zeggen de tijden alles over de koers die met de ontwikkeling van de auto's is ingezet.

Aad

Bericht door Aad » 09 sep 2009, 13:52

Helemaal met Hielke eens, je kan een forum niet gebruiken voor naamsbekendheid
en niet de nadelen erbij nemen ! :wink:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 09 sep 2009, 22:59

Aad schreef:Helemaal met Hielke eens, je kan een forum niet gebruiken voor naamsbekendheid
en niet de nadelen erbij nemen ! :wink:
Welke nadelen Aad? :hmmm:

Aad

Bericht door Aad » 09 sep 2009, 23:12

Hielke schreef:
Downforce Dennis schreef: Ik sta van harte open voor een vergelijk tussen onze auto en die van Andre. Lijkt me ook heel leerzaam voor beide partijen. Op een voorwaarde, dat er respect voor elkaar wordt getoond en geen olie op het vuur wordt gegooit door betwetende buitenstaanders.
Betwetende buitenstaanders bestaan er op een openbaar forum niet Dennis. Wil je in rust en stilte aan je projecten werken zonder met inmenging van buitenstaanders te maken te krijgen dan is het mijden van een forum een eerste vereiste.

Dat vergelijk tussen die auto's vindt nu al plaats. Er vanuit gaande dat Andre en Laurens ongeveer gelijkwaardig zijn als rijders zeggen de tijden alles over de koers die met de ontwikkeling van de auto's is ingezet.
Dit punt bijvoorbeeld Jan :roll: dat publiek krijg je er gratis bij :wink:

RJay

Bericht door RJay » 09 sep 2009, 23:33

Nu weer terug naar driving fun/andre's 130i ipv "my e-dick is way longer than yours, I use it to throw/shoot oil onto the internet discussion fire"

:please:
Bijlagen
AttentionWhore.jpg
AttentionWhore.jpg (82.32 KiB) 1954 keer bekeken

Hielke

Bericht door Hielke » 09 sep 2009, 23:58

Aad schreef:
Hielke schreef:

Dit punt bijvoorbeeld Jan :roll: dat publiek krijg je er gratis bij :wink:
Gratis ja. Ik zou voor zoveel inzicht eigenlijk een rekening moeten sturen. En daarom vind Jan het ook helemaal niet erg dat de waarheid eens verteld wordt.

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 10 sep 2009, 09:28

Het mooie van onze Friezen is dat ze hun mening meteen als de waarheid zien.
Niets nadeligs aan voor Downforce. T is gewoon grappig.
:blabla:

Hielke

Bericht door Hielke » 10 sep 2009, 10:18

Je ziet mijn analyse over de ontwikkelingsrichting van de verschillende auto's als grappig?

Hartstikkene mooi dan. Dan hebben we hier een ouwerwetse win/win situatie.

Jij die mijn analyse grappig vindt en Andre die het grappig vindt dat ie de snelle Downforce auto 2 seconden voor kan blijven.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 10 sep 2009, 10:21

Volgens mij houden jullie stiekem wel van elkaar :bag:

Snipe

Bericht door Snipe » 10 sep 2009, 10:33

Hielke schreef:Je ziet mijn analyse over de ontwikkelingsrichting van de verschillende auto's als grappig?

Hartstikkene mooi dan. Dan hebben we hier een ouwerwetse win/win situatie.

Jij die mijn analyse grappig vindt en Andre die het grappig vindt dat ie de snelle Downforce auto 2 seconden voor kan blijven.
Bij een race komt natuurlijk ook nog wel iets anders kijken dan een snel rondje rijden. Nou kan Andre dat vast ook wel, maar één mooie rondetijd zegt natuurlijk niet alles.
Het geeft een indicatie of een handvat om de snelheid in te schatten. En een leuk doel voor de Downforce-mannen om naar toe te werken, want kennelijk kan het nog sneller. En dat terwijl ze nu podiumplaatsen behalen met hun slome hokken.

René130i

Bericht door René130i » 10 sep 2009, 10:37

lol @ dit weer :mrgreen:

Superfriezen 8)

Andre

Bericht door Andre » 10 sep 2009, 10:40

Nogmaals voor mij is het een hobby project.

Als ik kijk naar de wtcc die met 2.0 4 cil een 47er rijdt in quai tijd dan vindt ik gewoon een uitdaging om zo laag mogelijk naar de 50ers te komen. In kan geen wtcc bouwen das ook veel te duur en die 47ers zal ik nooit halen met een 130i. Maar en beetje dichterbij zou toch moeten lukken zou je denken.

Als ie helemaal klaar is misschien doe ik dan wel een keer een dsc race mee voor de lol. Even kijken als ie ook endurance ready is:)

Tristan

Bericht door Tristan » 10 sep 2009, 11:03

Voor Endurance zou ik voor een BBK set gaan anders moet je 2x in de race je remblokken en misschien zelfs schijven vervangen. Kennis van mij rijdt met de 130i de WEK (Winter Endurance) en heeft een 6-pot AP-racing set eronder laten zetten. Hiermee zou je een Endurance race kunnen rijden zonder vervangen van de remmen.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 10 sep 2009, 11:11

Mov'it Ceramisch 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 10 sep 2009, 11:14

Wat voor blokken gebruikt je kennis dan?

Ik denk dat je met PFC01 of RC6 op zich wel een paar uur moet kunnen rijden namelijk. Er vanuit gaande dat een 130i Cup al upgrade klauwen heeft. Hooguit extra koeling nodig.

Plaats reactie