Bert ///M3 schreef:Ik denk dat met een beetje inzicht in de werking van auto's etc flinke vermogens als beginnend bestuurder niet echt een probleem hoeven te zijn.
Ik stapte vanuit een lesauto meteen dezelfde dag in de 321 PK M3 en nooit veel problemen mee gehad (maar ik was wel ouder toen ik mijn rijbewijs haalde, 23 jaar) Met een beetje verstand snap je dan ook wel dat met die vermogens in het nat rijden wel iets voorzichtiger moet als op droog bijvoorbeeld.
Niet helemaal mee eens Bert. Al vind ik mijzelf, net als jijzelf, een uitzondering
Zelf was ik 18 jaar en 2 maanden en ging met paps symbolisch mijn roze papiertje ophalen. De inkt was letterlijk nog nat toen ik de eerste kilometers
legaal met de NPVS33 mocht sturen. Illigaal had ik allang met de 3.2 wat kilometers gemaakt, waaronder maar liefst 1 rondje op de Nordschleife, yeah!
Later heb ik genoeg malen alleen gereden in deze M3. Mijn vader gaf laatst nog toe dat hij altijd zijn hart heeft vastgehouden als ik met de 3.2 wegging. Maar dat is (gelukkig) onterecht gebleken. Maar er zijn genoeg gasten met de meest sterke auto's zonder gevoel met het
fahrwerk volgas over alles heen blaffen. Niet handig!
Daarom vind ik het nooit onverstand om de eerste jaren, als eigen auto een auto met laag koppel te rijden.
Als eigen auto heb ik tot mijn 20e jaar met nooit meer dan 136pk rond geoefend. Wat misschien wel verstandig is geweest.
Daarna kocht ik de 310nm sterke staartlastige M535i waar ik niet langzaam mee rijd. Maar heb eerst wel de grenzen verkent van auto's op zich.
Ontopic: Ik vind auto's met dikke peekaa's geen onzin, eerder veilig aangezien er altijd genoeg vermogen is om weg te kunnen wanneer jij dat wilt. Daarom rijd ik niet in een BMW maar in een Ford ivm budget. Om maar vermogen te hebben.