Elke nieuwe auto is toch beter dan de vorige...(quote Elmar)
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ja, maar is alleen BMW dat? Ken meerdere merken die deze kreet kunnen gebruiken. Ik ben ook een BMW-fan, maar om nou altijd BMW's naar voren te laten komen, nou nee.......romo schreef:Hoe zou dat toch komen................Blijkbaar zijn er meer mensen die vinden dat "Freude am Fahren" geen inhoudsloze marketings kretologie is.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik weet redelijk veel van bmw daarom pak ik dat er meestal bij.
Maar ik kan jappen ook zeer goed waarderen op hun sportievere auto s.
Focus RS toppertje. Type R super auto. Ik heb zeker geen bmw oogkleppen. m5 en M6 en M3 V8 en 335i kan mij zeker niet bekoren. Bij bmw zijn voor mij momenteel een paar die me wat doen de rest mogen ze van mij in het museum zetten.
3 serie compact 323ti of 325ti
130i dre edition
M3 E46 competition uitvoering
M3 CSL
Z4 M Coupe
misschien ben ik er een paar vergeten maar de rest bij bmw boeit nu op deze leeftijd vrij weinig. Misschien als ik ouder wordt dat ik anders ga denken.
Maar ik kan jappen ook zeer goed waarderen op hun sportievere auto s.
Focus RS toppertje. Type R super auto. Ik heb zeker geen bmw oogkleppen. m5 en M6 en M3 V8 en 335i kan mij zeker niet bekoren. Bij bmw zijn voor mij momenteel een paar die me wat doen de rest mogen ze van mij in het museum zetten.
3 serie compact 323ti of 325ti
130i dre edition
M3 E46 competition uitvoering
M3 CSL
Z4 M Coupe
misschien ben ik er een paar vergeten maar de rest bij bmw boeit nu op deze leeftijd vrij weinig. Misschien als ik ouder wordt dat ik anders ga denken.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Tristan schreef:Niet onvriendelijk bedoelt, maar waarom draait het nou altijd weer om BMW's. Als er vergelijken of voorbeelden gemaakt moeten worden, wordt het Beierse automerk er altijd bijgehaald.
De Corvette is ook een mooi voorbeeld.
De C05 serie was een enorme sprong voorwaarts mbt rijeigenschappen, de C06 is als totaal pakket daar weer flink overheen gestapt. Een auto waar nu is het topsegment serieus rekening gehouden dient te worden.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Heb ik toch nog een auto waar Dré warm voor loopt...nee niet die CSLAndre schreef:Ik weet redelijk veel van bmw daarom pak ik dat er meestal bij.
Maar ik kan jappen ook zeer goed waarderen op hun sportievere auto s.
Focus RS toppertje. Type R super auto. Ik heb zeker geen bmw oogkleppen. m5 en M6 en M3 V8 en 335i kan mij zeker niet bekoren. Bij bmw zijn voor mij momenteel een paar die me wat doen de rest mogen ze van mij in het museum zetten.
3 serie compact 323ti of 325ti
130i dre edition
M3 E46 competition uitvoering
M3 CSL
Z4 M Coupe
misschien ben ik er een paar vergeten maar de rest bij bmw boeit nu op deze leeftijd vrij weinig. Misschien als ik ouder wordt dat ik anders ga denken.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Denk nu zelfs "The car to beat". De Z06 is qua acceleratie en wegligging superieur aan bv de Gallardo, F430, Ford GT etc. En "value for money", ook erg belangrijk.Marcel van Meerbeek schreef:
De Corvette is ook een mooi voorbeeld.
De C05 serie was een enorme sprong voorwaarts mbt rijeigenschappen, de C06 is als totaal pakket daar weer flink overheen gestapt. Een auto waar nu is het topsegment serieus rekening gehouden dient te worden.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kijk ik kick echt niet op elke BMW, feit is echter dat ze met alle modellen, bij de top behoren, of het nu een lelijke( ik weet het, lekker subjectief, maar onderstreept nogmaals dat ik NIET merkenblind ben) 1 of 7 serie is, ze scoren hoog en dat mondiaal. Dat vind ik dan wel weer knap. Nee een 1-5-7 serie zal ik never nooit niet kopen, gewoon omdat het niet biedt voor wat ik van een auto verlang ( huidige modellen that is, mogelijk in de toekomst een andere mening toegedaan, maar dat zien we dan wel). Blijft voor mij een 3 coupe of een 6 serie over, ik wil 2 deuren en niet een meer. Dat zijn auto`s die mij bekoren, mij kippenvel bezorgen, mijn hartslag doet versnellen en mijn adrenaline spiegel op onaanvaardbaar niveau brengt. KICKEN dus liefst met ///M POWER
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Kijk in elke opvolger zit wel een stuk verbetering en als je het over 2 decenia uitsmeert dan lijkt de vooruitgang schrikbarend. maar is de huidige Leon nou zoveel beter dan de vorige ? Of de ford focus, vul het model maar in. Op 1 punt is vooruitgang soms een achteruitgang en dat is op het gebied van vormgeving en styling. Daar lijkt meer te verliezen dan te winnen.
-
Henry Hemmes
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 23:09
- Locatie: Uihuizermeeden
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik zal eens kijken of ik uit oude AM&S cijfermateriaal kan vind mbt slalom, uitwijk en bochtsnelheden van verschillende generatie 5 series. Het zou mij niets verbazen als die voor een e60 523i net zo hoog liggen als een e34 540i
Auto's waarvan ik denk dat ze echt een sprong voorwaards hebben gemaakt tov hun voorgangers:
Corvette C6 tov C5
VW Golf V tov IV
VW Jetta tov Bora
Jaguar XJ
Jaguar XK
Mazda MX-5 tov mk2 model
Audi A8
BMW Z4 tov Z3
Ferrari F430 tov 360 Modena
Porsche Boxter
Subaru Legacy
Hyundai Sonata
Mercedes SLK
Mercedes ML
Mercedes SL
Nissan 350Z tov 300ZX
Opel Astra
Honda CRV
Volvo C70
Volvo S80
Volvo XC70
Suzuki Swift
Suzuki Vitara
Toyota MR2
Toyota RAV4
Auto's waarvan ik denk dat ze echt een sprong voorwaards hebben gemaakt tov hun voorgangers:
Corvette C6 tov C5
VW Golf V tov IV
VW Jetta tov Bora
Jaguar XJ
Jaguar XK
Mazda MX-5 tov mk2 model
Audi A8
BMW Z4 tov Z3
Ferrari F430 tov 360 Modena
Porsche Boxter
Subaru Legacy
Hyundai Sonata
Mercedes SLK
Mercedes ML
Mercedes SL
Nissan 350Z tov 300ZX
Opel Astra
Honda CRV
Volvo C70
Volvo S80
Volvo XC70
Suzuki Swift
Suzuki Vitara
Toyota MR2
Toyota RAV4
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Als je hiermee doelt op het feit dat ik cijfers probeer te vinden in die AM&S?Hielke schreef:Marcel,
wat denk je dat er gebeurt als je moderne 205/45 sportjetsers onder een Mark I Golfje GTI zet? Ik kan je op voorhand wel vertellen dat de kans dat je vooruitgangsdenken dan in één klap aan barrels wordt geslagen erg groot is.
In die opzet zullen moderne banden zeker voor een behoorlijke verschil qua wegligging in het voordeel van een e34 bezorgen. Maar dan kunnen we die lijn wel door blijven trekken. Moderne schokbrekers, andere remmen..etc..etc.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Nee, voor slalom en uitwijk en andere bochtsnelheden maken remmen helemaal niets uit (omdat je die bij max. bochtsnelheid niet gebruikt
) en de schokdempers maken op z'n best een minimaal verschil (denk dat er helemaal geen verschil is).
Het feit ligt er jammergenoeg nu eenmaal Marcel. Banden en bandenontwikkeling blijven de belangrijkste factor voor het behalen van max. bochtsnelheden. Voor de slalom en inrijsnelheid bij de uitwijkproef spelen veren/dempers/stabilisatoren/electr. hulpjes/plaats van motor een belangrijkere rol. Maar dan nog (of juist) flitst een Mark I GTI er sneller doorheen.
Het feit ligt er jammergenoeg nu eenmaal Marcel. Banden en bandenontwikkeling blijven de belangrijkste factor voor het behalen van max. bochtsnelheden. Voor de slalom en inrijsnelheid bij de uitwijkproef spelen veren/dempers/stabilisatoren/electr. hulpjes/plaats van motor een belangrijkere rol. Maar dan nog (of juist) flitst een Mark I GTI er sneller doorheen.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
Robin
- Berichten: 56486
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Mijn 330i weegt 1425, 335i E90 gaat 1500 wegen Hylke.Hielke schreef:Inschatting moet worden aangepast Top Fuel. E92 335i met 6 cilinder weegt 1610 kg. 8 cilinder van de M3 komt op minimaal 1650 kg.TopFuel schreef:De nieuwe Bmw e92 M3 gaat zeker GEEN 1700kg of meer wegen...
Een M6 weegt 1710kg! Ik schat de nieuwe in op +-1550kg. Nog veelste zwaar natuurlijk
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin schreef:dat is niet 'hun' bedoeling. De 3.0TT moet doorgaan voor een 4.0 liter maar is 70kg lichter 'gemiddeld' dan een 4.0 V8, Romo.
Klopt, maar ik zou de nieuwe M3 V8 geen gemiddelde motor willen noemen...............komt bij dat de geruchten machine aangeeft dat men meer naar handling kijkt dan naar PK output.
Ik bedoelde ; is het uberhaubt technisch mogelijk zo`n V8 te maken, die qua gewicht danwel overeenkomt met de 3,0 TT of mogelijk zelfs lichter wordt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
