Tsja, het moet nog wel allemaal via de voorwielen op de weg gezet wordenArthur schreef:Vind de spec's wat aan de magere kant.
225-> 260pk.
320Nm@1600rpm-> 380Nm@2500rpm.
Aan de andere kant halen de meeste tuners dit ongeveer.
Had eigenlijk wel een pk-tje of 20-25 meer verwacht met een koppel rond de 400Nm.
Ik heb te hoge verwachtingen blijkbaar
Weer een andere auto...
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Arthur, als je nou een open uitlaat monteerd met spaghetti spruitstukken,
DTA, snellere nokkenassen en lichtervliegwiel.
Nu is lichtervliegwiel niet winstgevend maar hij hoeft minder massa in beweging te zetten en dus kan je blok sneller in toeren gejaagd worden
Denk dat je met deze mods makkelijk over de 300 komt.
450NM moet er dan ook wel zitten.
Het is toch je 2e auto dus beetje herrie kan hij dan rustig maken
Btw, je buurman met die R32 (japie smallenburg)
weet die geen adresjes voor je?
Das ook zo'n vermogen freak
DTA, snellere nokkenassen en lichtervliegwiel.
Nu is lichtervliegwiel niet winstgevend maar hij hoeft minder massa in beweging te zetten en dus kan je blok sneller in toeren gejaagd worden
Denk dat je met deze mods makkelijk over de 300 komt.
450NM moet er dan ook wel zitten.
Het is toch je 2e auto dus beetje herrie kan hij dan rustig maken
Btw, je buurman met die R32 (japie smallenburg)
weet die geen adresjes voor je?
Das ook zo'n vermogen freak
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Frank, ik niemand met een R32... waar je dat vandaan haalt?
En zoveel geld ga ik er echt niet achteraan gooien. Zonde van m'n geld. Zeker als je kijkt hoe lang (is een chinees
) een auto blijft bij mij.
@Daniel; daar maak ik mij geen zorgen over om het vermogen op de wegt te krijgen via de voorwielen.
Omdat het geen BMW is mag ik toch wel wat meer vermogen wensen.
Het zijn niet alleen stoplichtsprintjes of uitaccelereren uit een bocht die tellen hoor. Althans voor mij niet.
Neem bv de testjes die gedaan werden tijdens de Cannonballrun, dan krijg ik dat vermogen echt wel weg via m'n voorwielen.
Zou het gewoon leuk vinden om iets meer vermogen te hebben en daar heb je het voordeel van de turbomotoren, dat gaat vrij gemakkelijk zonder al te hoge kosten.
En zoveel geld ga ik er echt niet achteraan gooien. Zonde van m'n geld. Zeker als je kijkt hoe lang (is een chinees
@Daniel; daar maak ik mij geen zorgen over om het vermogen op de wegt te krijgen via de voorwielen.
Omdat het geen BMW is mag ik toch wel wat meer vermogen wensen.
Het zijn niet alleen stoplichtsprintjes of uitaccelereren uit een bocht die tellen hoor. Althans voor mij niet.
Neem bv de testjes die gedaan werden tijdens de Cannonballrun, dan krijg ik dat vermogen echt wel weg via m'n voorwielen.
Zou het gewoon leuk vinden om iets meer vermogen te hebben en daar heb je het voordeel van de turbomotoren, dat gaat vrij gemakkelijk zonder al te hoge kosten.
-
wimwerf
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Dan wel jaArthur schreef: Het zijn niet alleen stoplichtsprintjes of uitaccelereren uit een bocht die tellen hoor. Althans voor mij niet. Neem bv de testjes die gedaan werden tijdens de Cannonballrun, dan krijg ik dat vermogen echt wel weg via m'n voorwielen.
Ik vind van 225 naar 260 pk al aardig 'iets' meer vermogenZou het gewoon leuk vinden om iets meer vermogen te hebben en daar heb je het voordeel van de turbomotoren, dat gaat vrij gemakkelijk zonder al te hoge kosten.
-
HSR
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
ik zou zowiezo beginnen met een 3'' downpipe. Dit bevorderd de flow en dat merk je zeker.
Bij mijn V70R maakt een chip evenveel verschil als een 3''downpipe.
Combineer je deze dan heb je echt een bom van een wagen.
Daarbij komt dat die winst van 225 naar 260 PK realistisch is. Gezien de ervaring die Rica heeft met volvo zou ik hem zeker daar laten chippen. Maar misschien kan www.europeantuning.com ook uitkomst bieden. Dat is een volvo specialist in moergestel die erg veel ervaring heeft met volvo motoren, en dus ook de 2.5T uit de focus.
Bij mijn V70R maakt een chip evenveel verschil als een 3''downpipe.
Combineer je deze dan heb je echt een bom van een wagen.
Daarbij komt dat die winst van 225 naar 260 PK realistisch is. Gezien de ervaring die Rica heeft met volvo zou ik hem zeker daar laten chippen. Maar misschien kan www.europeantuning.com ook uitkomst bieden. Dat is een volvo specialist in moergestel die erg veel ervaring heeft met volvo motoren, en dus ook de 2.5T uit de focus.
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
@Frank: moet ik toch eens opletten dan...
@Daniel: dan ben ik blijkbaar verwend met de stijging uit de 1.8T-tjes van VAG. 300+ mag wel hoeft niet. Maar dat zal erg kostbaar worden en dat zoek ik ook niet. 280pk had ik zo verwacht uit een chip eigenlijk.
@Hugo: zo'n 3"downpipe is niet eens zo duur of wel? Waar koop je die dingen eigenlijk? Rica zal het wel worden als ik ga chippen. ET heeft nog niets voor de Focus, die Zweedse firma waar zij mee werken is nog aan het ontwikkelen voor de Focus.
@Daniel: dan ben ik blijkbaar verwend met de stijging uit de 1.8T-tjes van VAG. 300+ mag wel hoeft niet. Maar dat zal erg kostbaar worden en dat zoek ik ook niet. 280pk had ik zo verwacht uit een chip eigenlijk.
@Hugo: zo'n 3"downpipe is niet eens zo duur of wel? Waar koop je die dingen eigenlijk? Rica zal het wel worden als ik ga chippen. ET heeft nog niets voor de Focus, die Zweedse firma waar zij mee werken is nog aan het ontwikkelen voor de Focus.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Bij Rica kun je gerust je auto laten chippen, alleen moet je de opgegeven waardes niet al te serieus nemen...Stefan R schreef:Ik denk dat Rica je ook wel aan de uitlaat kan helpen :idea:
V.B. :
Volvo 850 t5-R
TECHNICAL SPECIFICATIONS POWER OPTIONS
Standard Power options
MAXIMUM POWER 176 kW / 240 hp 223 kW / 304 hp
MAXIMUM TORQUE 330 Nm / 2200 rpm 420 Nm / 3200 rpm
Met alleen chiptuning krijg je er geen 64pk en 90nm bij.
V.B. 2:
TECHNICAL SPECIFICATIONS POWER OPTIONS
Standard Power options
MAXIMUM POWER 147 kW / 200 hp 195 kW / 265 hp
MAXIMUM TORQUE 280 Nm / 1800 rpm 360 Nm / 2150 rpm
Hoppa 65pk en 90nm met een chippie!
Die 35pk voor een Focus St geloof ik wel, maar er zijn waardes die onmogelijk zijn!
-
HSR
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik heb mijn 3'' Downpipe gewoon laten lassen bij een hobbyist.
Gezien de focus nieuw is zal je er een catalisator tussen moeten hebben. Ga dan meteen voor een Kemira ( of ander merk) racecatalisator.
Een 3´´ downpipe met racecat kost voor een V70R uit 1998 1000 Euro. Zonder cat ben je een euro of 500 kwijt.
let wel, deze zijn van RVS en passen perfect. En volvo is veel minder courant dan , bijvoorbeeld, subaru. Voor een wrx kost een downpipe dan ook echt geen zak meer.
Misschien kan European Tuning je helpen aan een downpipe?
Gezien de focus nieuw is zal je er een catalisator tussen moeten hebben. Ga dan meteen voor een Kemira ( of ander merk) racecatalisator.
Een 3´´ downpipe met racecat kost voor een V70R uit 1998 1000 Euro. Zonder cat ben je een euro of 500 kwijt.
let wel, deze zijn van RVS en passen perfect. En volvo is veel minder courant dan , bijvoorbeeld, subaru. Voor een wrx kost een downpipe dan ook echt geen zak meer.
Misschien kan European Tuning je helpen aan een downpipe?
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Ik zag dat Milltek een downpipe heeft voor de Focus (€ 255,- in D).hugo schreef:Ik heb mijn 3'' Downpipe gewoon laten lassen bij een hobbyist.
Gezien de focus nieuw is zal je er een catalisator tussen moeten hebben. Ga dan meteen voor een Kemira ( of ander merk) racecatalisator.
Een 3´´ downpipe met racecat kost voor een V70R uit 1998 1000 Euro. Zonder cat ben je een euro of 500 kwijt.
let wel, deze zijn van RVS en passen perfect. En volvo is veel minder courant dan , bijvoorbeeld, subaru. Voor een wrx kost een downpipe dan ook echt geen zak meer.
Misschien kan European Tuning je helpen aan een downpipe?
Moet ik dan ook een ander cat nemen of hoe steekt dat in elkaar eigenlijk?
- Tristan
- Berichten: 13444
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Wat zijn je ervaringen met de ST tot dusver Arthur?
Bevalt de auto, wat zijn de positieve en (als ze er zijn) mindere punten? Wat voor verbruik heb je gemiddeld en met wat voor rijstijl?
Ik zit er namelijk serieus over te denken om een focus ST (of een Leon FR TDI VDV edition) als nieuwe leaser te nemen. Hij zal dan 40-45K per jaar rijden.
Dit zal hem dan worden:
Ford Focus ST 5 deur 2.5 20v Turbo
* Brandstofverbruik: 6.6 l/100km,15.2 km/l, CO2-uitstoot 0 g/km
zuinigheidsklasse: E
- ST Design achterspoiler
- Automatische dubbele airconditioning (DEATC)
- Bi-Xenon koplampen met koplampsproeiers + aut. hoogteverstelling
- Bekl.: Stof, kleur ....
- Lak: Sea Grey metaallak
Let vooral even op het verbruik dat Ford opgeeft
. Dat lijkt me ietwat positief.
Bevalt de auto, wat zijn de positieve en (als ze er zijn) mindere punten? Wat voor verbruik heb je gemiddeld en met wat voor rijstijl?
Ik zit er namelijk serieus over te denken om een focus ST (of een Leon FR TDI VDV edition) als nieuwe leaser te nemen. Hij zal dan 40-45K per jaar rijden.
Dit zal hem dan worden:
Ford Focus ST 5 deur 2.5 20v Turbo
* Brandstofverbruik: 6.6 l/100km,15.2 km/l, CO2-uitstoot 0 g/km
zuinigheidsklasse: E
- ST Design achterspoiler
- Automatische dubbele airconditioning (DEATC)
- Bi-Xenon koplampen met koplampsproeiers + aut. hoogteverstelling
- Bekl.: Stof, kleur ....
- Lak: Sea Grey metaallak
Let vooral even op het verbruik dat Ford opgeeft
- Erik-Jan
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 20:32
Hoi Hans,
Ik heb afgelopen tijd zakelijk een ST gereden en ben zeer enthousiast over de auto. Grip remmen geluid en power vallen in positieve zin op.
6,6 liter ga je never nooit halen.
Als ik "normaal" reed dus af en toe lekker doortrekken maar niet de hele tijd knallen nam ie 12 a 13 l per 100 km per tank.
Als ik er echt voor ging zitten nam ie 30l per 100km en kwam ik op 18 a 19 l er 100 km per tank
Lang leve de multitank kaard
Ik heb afgelopen tijd zakelijk een ST gereden en ben zeer enthousiast over de auto. Grip remmen geluid en power vallen in positieve zin op.
6,6 liter ga je never nooit halen.
Als ik "normaal" reed dus af en toe lekker doortrekken maar niet de hele tijd knallen nam ie 12 a 13 l per 100 km per tank.
Als ik er echt voor ging zitten nam ie 30l per 100km en kwam ik op 18 a 19 l er 100 km per tank
Lang leve de multitank kaard
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Heb dezelfde ervaringen als EJ.
Die van mij maakt veel stadsverkeer door m'n vrouw en verder fun-km's door mij.
Dan kom ik op 1:7 gemiddeld
Maar ik maak maar zo'n 5k tot 10k per jaar met die auto, dus dat boeit mij niet.
Tijdens de Cannonballrun had ik een gemiddelde van 1:6, uit en thuis.
Dat viel me wel weer mee.
Met 120km/h-140km/h wil 'ie heel best boven de 1:10 komen hoor.
Maar ik trap altijd het pedaal verder in dan noodzakelijk.
Je hoort de turbo zo mooi fluiten en de 5 pitter heerlijk brommen.
Ook op korte stukjes even doortrappen in z'n 2 en dan gas lossen; ploffen en pruttelen uit de uitlaat alsof er een rally auto rijdt. Verslavend!
Zo met het gas spelen komt het verbruik ook niet ten goede natuurlijk
Maar vind de ST wel een aanrader, want ik heb ook veel VAG hokken gehad en gereden. Maar deze vind ik het leukst.
Die van mij maakt veel stadsverkeer door m'n vrouw en verder fun-km's door mij.
Dan kom ik op 1:7 gemiddeld
Maar ik maak maar zo'n 5k tot 10k per jaar met die auto, dus dat boeit mij niet.
Tijdens de Cannonballrun had ik een gemiddelde van 1:6, uit en thuis.
Dat viel me wel weer mee.
Met 120km/h-140km/h wil 'ie heel best boven de 1:10 komen hoor.
Maar ik trap altijd het pedaal verder in dan noodzakelijk.
Je hoort de turbo zo mooi fluiten en de 5 pitter heerlijk brommen.
Ook op korte stukjes even doortrappen in z'n 2 en dan gas lossen; ploffen en pruttelen uit de uitlaat alsof er een rally auto rijdt. Verslavend!
Zo met het gas spelen komt het verbruik ook niet ten goede natuurlijk
Maar vind de ST wel een aanrader, want ik heb ook veel VAG hokken gehad en gereden. Maar deze vind ik het leukst.
- Arthur
- Berichten: 43920
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
-
sven deutschmann
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
- Locatie: omg. sittard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Panhard-stang en 22 gasten
