Mid-engined Mini 1984 met Honda B16a
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
Tja, tegen de tijd dat je de auto aan de andere kant van het kanaal hebt, hem geimporteerd hebt in Engeland naar een engelse eigenaar (die betrouwbaar is en er niet vandoor gaat met je auto) bent gegaan die de hele SVA procedure administratief wilt doen (je hebt een vast adres nodig in Engeland). En de nieuwe SVA is ook wat strenger dan de oude. Er zijn dus ook een paar dingen waar de mini gewoon voor zakt (als ze het strict nemen):
1. Stuur. (is niet collapsible during impact)
2. Exterior prjojections: De mini heeft wat scherpe randen in de standaardvorm (externe naden).
Er zijn heus nog wel andere dingen.. Ik ken niemand in Nederland die voor de SVA route heeft gekozen voor de keuring, wel één voor de RDW keuring: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 39&t=17003" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd.
Robert
1. Stuur. (is niet collapsible during impact)
2. Exterior prjojections: De mini heeft wat scherpe randen in de standaardvorm (externe naden).
Er zijn heus nog wel andere dingen.. Ik ken niemand in Nederland die voor de SVA route heeft gekozen voor de keuring, wel één voor de RDW keuring: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 39&t=17003" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd.
Robert
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
oooh oooh, deze gevonden: http://www.superfastminis.com/AWD_CRV_KIT.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


Rob
Heb je wel een Honda achterdifferentieel nodig, maar daar kan je natuurlijk ook gewoon je mini diff voor nemenb (met ketting) met op maat gemaakt aandrijfassen.Use 1990-1997 Mazda Miata rear hubs, rear outer cv joints, and disc brake components with this kit. This frame utilizes coil-over shocks (see bottom of page).
Rob
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
@ Robert: de mensen die voor de RDW keuring zijn gegaan hebben volgens mij geen van allen de motor achterin zoals ik dat heb, maar gewoon op de originele plaats. Een RDW keuring voor mijn setup is praktisch, zoniet compleet, onmogelijk. Voor jou zou het zeker een optie zijn. Ik zou er wel 1000euro voor over hebben om met de Mini ook de weg op te mogen.
Wat betreft het AWD CRX frame... DAMN! Ik voel een volgend project aankomen. Niet eens heel duur. Misschien wel voor wat het is, maar meet en ontwikkel het allemaal zelf maar eens.
UPDATE:
De bandjes zitten inmiddels om de wielen. Ziet er m.i. super uit! Wielen worden nog gespoten, maar met opbouwen is het wel makkelijk om er banden omheen te hebben ivm de vreemde maten. Zal slijpen worden.
195 (6j) brede slicks voor:

215 (7j) brede slicks achter:

Wat betreft het AWD CRX frame... DAMN! Ik voel een volgend project aankomen. Niet eens heel duur. Misschien wel voor wat het is, maar meet en ontwikkel het allemaal zelf maar eens.
UPDATE:
De bandjes zitten inmiddels om de wielen. Ziet er m.i. super uit! Wielen worden nog gespoten, maar met opbouwen is het wel makkelijk om er banden omheen te hebben ivm de vreemde maten. Zal slijpen worden.
195 (6j) brede slicks voor:
215 (7j) brede slicks achter:
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: RWD R1 Mini
Leuke velgjes zeg!
Heb ze van de week toevallig onder een BMW gezien in die maat!!!
Heb ze van de week toevallig onder een BMW gezien in die maat!!!
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
Vooral leuke banden! Zie echt niet echt veel verschil tussen 195 en 215, moet ik eerlijk zeggen...
Rob.
Rob.
-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: RWD R1 Mini
Is groter dan je denkt rob........ 185 en 195 is al een wezenlijk verschil!!
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
Fotos zijn natuurlijk onder compleet andere hoeken genomen, maar ik had verwacht dat de 6J met 215 veel verder uit zouden steken, ik heb hier 7j met 215. Maar het valt me allemaal wel mee.. Het is een beetje balonnig, maar voor de rest valt het me allemaal wel mee..
Rob
Rob
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
Tim, je wilde toch nog fotos/hints voor een zelfgebouwde RWD conversie. Hayabusa:

Hij komt van pistonheads:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ower&mid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij komt van pistonheads:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... ower&mid=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Deze conversie is ook weer gebaseerd op de ZCars conversie. Met de enkele wishbones achter. Ik denk dat ik nu helemaal weet hoe ik het ga doen. Drivability nu prio, o.a. kijken naar veerstijfheden voor en achter en rollcentres van de wielophanging.
Hij zegt trouwens dat het een gsxr 1000 k3 is.
Hij zegt trouwens dat het een gsxr 1000 k3 is.
- Robert Campbell
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:41
- Locatie: Haarlem
Re: RWD R1 Mini
Oopss... idd.. Maargoed, nu toch een voor-subframe van een mini?
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Ja, dat is nu wel de bedoeling. Moet het mezelf misschien maar ietsjes makkelijker maken om het project een kans van slagen te geven.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Nog even het verschil tussen de 6j en 7j Avon slicks:

En nog twee foto's van de velgen met slicks op de Mini. Let op, de auto staat op bokken, voordat ik verlagingstips krijg. :banaan:


En nog twee foto's van de velgen met slicks op de Mini. Let op, de auto staat op bokken, voordat ik verlagingstips krijg. :banaan:
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
En progress: het subframe voor de R1 motor en de achterwielophaning zit inmiddels op z'n plaats. Welliswaat nog met tie-wraps, maar het belangrijke begin is er.





- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Weer een update van de Mini. Inmiddels zijn we een heel eind met het subframe voor de motor en ophanging achterin. Motor hangt nog niet helemaal omdat we nog een uitsparing moeten maken voor het spruitstuk. Hiervoor moet de huidige constructie helaas nog gewijzigd worden.
Het onderstel is inmiddels besteld en wordt een voor mij op maat gemaakt coilover onderstel door ZCars (http://www.zcars.org.uk/index.htm). Deze zijn zowel in de hoogte als demping te verstellen.




Excuses voor de mindere fotokwaliteit. Foto´s zijn gemaakt met een telefoon en het was donker... Volgende keer hopelijk betere foto´s.
Het onderstel is inmiddels besteld en wordt een voor mij op maat gemaakt coilover onderstel door ZCars (http://www.zcars.org.uk/index.htm). Deze zijn zowel in de hoogte als demping te verstellen.
Excuses voor de mindere fotokwaliteit. Foto´s zijn gemaakt met een telefoon en het was donker... Volgende keer hopelijk betere foto´s.
-
Online
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: RWD R1 Mini
Lekker project!
Ga het volgen en ben benieuwd aar het op uit loopt

Ga het volgen en ben benieuwd aar het op uit loopt

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Dank je Richardt. Het gaat goed komen, maar wanneer... Hoop volgend seizoen een aantal keer rond te gaan op o.a. Zandvoort. Het cosmetische aspect komt daarna wel.
-
Online
- Berichten: 6766
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: RWD R1 Mini
Ach zoals zo vaak met dit soort projecten kom je altijd problemen tegen die veel tijd, werk en helaas ook geld kosten.
Maar maart is nog een eind weg, dus gaat vast goed komen!
Maar maart is nog een eind weg, dus gaat vast goed komen!
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
We´ll see
. Bedankt voor het vertrouwen iig! 


- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
215 onder een Mini Classic
De Yamaha R1 motor heeft ngo steeds ergens een electrisch probleem. Omdat ik daar 1 geen reet aan vind en 2 geen reet vanaf weet heb ik deze daarom maar naar een bevriende specialist gebracht. Dat zijn alweer zorgen minder.
Daarom kan ik gewoon lekker verder met het bouwen van de Mini zelf, iets wat ik wel supe leuk vind. Hier nog een kleine update van de 215 brede slicks op de Mini. Uiteraard heb ik ook Miglia arches die breed genoeg zijn om deze wielen te "overspannen".



1. Ja het is een zooitje op het moment en 2. nee, de auto staat niet op de blokken die er onder liggen. Die heb ik gebruikt om de motor in het frame te kunnen hangen.
Daarom kan ik gewoon lekker verder met het bouwen van de Mini zelf, iets wat ik wel supe leuk vind. Hier nog een kleine update van de 215 brede slicks op de Mini. Uiteraard heb ik ook Miglia arches die breed genoeg zijn om deze wielen te "overspannen".
1. Ja het is een zooitje op het moment en 2. nee, de auto staat niet op de blokken die er onder liggen. Die heb ik gebruikt om de motor in het frame te kunnen hangen.

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: RWD R1 Mini
Tim;
Weet je dat het op het moment mogelijk is om op kenteken te krijgen?
Een RWD R1 mini!!
Voor €50,- beetje doorbouwen dus!

Weet je dat het op het moment mogelijk is om op kenteken te krijgen?
Een RWD R1 mini!!
Voor €50,- beetje doorbouwen dus!


- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Erik,
Ben benieuwd wat je bedoeld. PM.
Ben benieuwd wat je bedoeld. PM.
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Erik's verhaal staat hier: http://www.nurburgring.nl/forum/viewtop ... =10&t=6873" onclick="window.open(this.href);return false; dat lijkt mij echt helemaal super. Maar "snel" afbouwen dit apparaat dan... 

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
Volledig coilover onderstel is inmiddels onderweg vanaf ZCars in Engeland. Ben benieuwd. Het zal de wegligging en afstel mogelijkheden van de R1 Mini naar een hele andere dimensie brengen.
Tevens heb ik inmiddels begrepen dat het tegenwoordig niet meer zo moeilijk is een flink aangepaste auto van voor 1998 RDW te laten keuren. Dit ga ik dus zeker proberen als de Mini af is en de wet is niet weer veranderd.
Tevens heb ik inmiddels begrepen dat het tegenwoordig niet meer zo moeilijk is een flink aangepaste auto van voor 1998 RDW te laten keuren. Dit ga ik dus zeker proberen als de Mini af is en de wet is niet weer veranderd.
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: RWD R1 Mini
Er is ondertussen al een mini met R1 aandrijving op nieuwe NL platen.....
Vriend van me heeft een verlengde mini pick-up met ik geloof een R1 of gsxr blok op de achterwielen;
Die gaat ook binnenkort!! :banaan:

Vriend van me heeft een verlengde mini pick-up met ik geloof een R1 of gsxr blok op de achterwielen;
Die gaat ook binnenkort!! :banaan:
- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: RWD R1 Mini
@ Erik, ben super benieuwd of ik de Mini op tijd af ga hebben om deze ook te laten keuren. Moet dan iig nog hydraulische handrem fabriceren (want voorklauwen gebruik ik achter) en heb dan nog een achteruit nodig. Zal wel een setup met een startmotor worden denk ik. We'll see.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: D. Peters, Godspeed, jvb, Marc Sierra, Mark 320iS, MParallel, Robbert92, S-RS, Vanreijmersdal en 3 gasten