Vorige week stond er een test in de Autoweek (even staan lezen bij AH

Een rondetijd zegt gewoon meer over een auto dan een sprint naar 200
*Kuch M5* gekheid, Kees de M5 heeft genoeg nadelen.. zodanig veel dat ik die niet eens wil verdedigen.. alleen heb ik sterk de indruk dat Hans wat blind is voor de voordelenVoor mij is dit topic vrij simpel. Ik vind de beleving van een lichtgewicht fantastisch, maar ik zou hier altijd een comfortabele auto bij willen hebben (zoals Hans aangeeft). Nadeel van deze combinatie komt bijvoorbeeld kijken bij vakanties. Ik ga graag met de auto op vakantie in de zomer en dan is die lichtgewicht wel HEEL erg onpraktisch. Dan moet je dus met de 'saaie' auto op vakantie en blijft het speelgoed thuis...............
Rico je bent nu alsnog je eigen keus aan het verdedigenRico schreef:Daar kiezen de meesten tot nu toe voor oke FAR..Liever een fantastische wegligging dan 507pk..
Alleen mijn vraag... waar hoe weet men dan dat de 507pk M5 geen "fantastische" wegligging heeft ?
Als de aanname al verkeerd is dan kan men toch nooit een zuivere keus maken ?
Tom, als de vraag is liever een fantastische wegligging dan 507pk.. dan kies ik ook voor een fantastische wegligging. Want wat heb je aan vermogen als je het niet kwijt kunt. De vraagstelling impliceert dat 507pk bij voorbaat geen goede wegligging kan hebben.Tom schreef:Rico je bent nu alsnog je eigen keus aan het verdedigenRico schreef:Daar kiezen de meesten tot nu toe voor oke FAR..Liever een fantastische wegligging dan 507pk..
Alleen mijn vraag... waar hoe weet men dan dat de 507pk M5 geen "fantastische" wegligging heeft ?
Als de aanname al verkeerd is dan kan men toch nooit een zuivere keus maken ?
![]()
Die opmerking had ik van jou kunnen verwachtenHans GP schreef:@poetser k33z![]()
Je gaf het zelf aan..k33z schreef:Die opmerking had ik van jou kunnen verwachtenHans GP schreef:@poetser k33z![]()
Wegligging van de Z4 roadster is prima maar ook niet meer dan dat. Gaat prima de bocht om en past goed bij de auto, maar beter dan M5 denk ik niet. Mag hopen dat ze bij M voor dat vermogen een beter onderstel in elkaar hebben gezet dan een E46 onderstel met wat aanpassingen dat nog op de plank lag. De Alpina van Femme is voorzien van een professionele set-up en dan merk je pas wat voor speelgoed er onder een normale auto zit (ook M's)Rico schreef:
Tom, als de vraag is liever een fantastische wegligging dan 507pk.. dan kies ik ook voor een fantastische wegligging. Want wat heb je aan vermogen als je het niet kwijt kunt. De vraagstelling impliceert dat 507pk bij voorbaat geen goede wegligging kan hebben.
Ik durf te stellen dat elke hedendaagse auto, met 500pk of meer een fantastische wegliging heeft voor het type auto. Of het nou supersportcars zijn of power saloons. Als fabrikanten zo'n auto ontwikkelen dan word het vermogen geheel op het onderstel en wegligging afgestemd.
Dit staat natuurlijk verder los van je persoonlijke voorkeur.. Een Z4 roadster sla ik ook wel wat hoger aan qua wegligging dan een M5.
Dat klopt, maar dat beaam ik ook in dit topic. Een 1 serie is zoveel more agile dan een dikke M5 baffer.. en een Lotus is zoveel more agile dan een 1 serie.maar wil niet zeggen dat er geen auto's zijn met betere wegligging. De reden dat je destijds zelf 1 serie bent gaan rijden is omdat ie agieler was dan de rest van het bmw gamma.
Dan ben je toch niet creatief genoeg. Zo groot is je vrouwtje ook weer niet, mocht ze meegaan. Middelgrote duffel aan haar kant van de voetenruimte en een grote waterdichte duffel achterop binden. Simpel zat. 8)Hans GP schreef:@poetser k33zDaar heb je wel een punt van die vakantie.. ik ga ook graag met de auto alleen met de Lotus kan alleen mijn tandenborstel mee.. dus heb ik niks aan..
Dan toch maar vliegen en een knappe auto huren ter plaatse of toch maar met de M5 op vakantie
mooie stelling, zo denk ik ookTopFuel schreef:
Wat je ook vaak leest, is dat 500pk niet echt 'nodig' is, niet 'bruikbaar' is op de NL weg, enz. enz. Dat is ook gewoon gelul, er zijn zoveel situaties dat je een auto even flink door kunt laten trekken, op B wegen, opritten enz. Je hoeft echt geen 200+ te rijden om van dat vermogen te genieten, vanaf 50 is het al geweldig, de grootste kick krijg je toch in 2, 3 en 4. Bij de meeste lichtgewichten is de fut er vanaf 160 uit. Je moet veel pk’s in een lotus stoppen om die in 14sec naar de 200 krijgen.
Verder vind ik dat de meeste lichtgewicht concepten vanuit huis gewoon te weinig vermogen meekrijgen, en dan doel ik op de gemiddelde Donkervoort, alle Elise’s en Exige’s, Lotus 340r, basis Caterhams enz. Naar mijn mening worden deze pas interessant vanaf 300pk.
Voordat ik uitgemaakt wordt voor boten lover, voor mij persoonlijk is de ultieme DF auto er één van de hierboven genoemde light weights. Maar dan wel een met een verhouding die richting de 2kg/pk gaat.
Haha, hoe weet je dat? Kreeg een pb van Rico, moest dit posten om een ban te voorkomen...Arthur schreef:Rico@PC TopFuel![]()
TopFuel,TopFuel schreef:Verder vind ik dat de meeste lichtgewicht concepten vanuit huis gewoon te weinig vermogen meekrijgen, en dan doel ik op de gemiddelde Donkervoort, alle Elise’s en Exige’s, Lotus 340r, basis Caterhams enz. Naar mijn mening worden deze pas interessant vanaf 300pk.
Voordat ik uitgemaakt wordt voor boten lover, voor mij persoonlijk is de ultieme DF auto er één van de hierboven genoemde light weights. Maar dan wel een met een verhouding die richting de 2kg/pk gaat.
Nou kan mezelf er wel iets bij voorstellen. Vermogen is wel leuk, auto moet wel vlot optrekken anders is er niks aan. Maar als je een 400+pk auto op een B-weg rijd (80 toegestaan) en je trapt even het gas in, dan zit je in no-time op 200+km. Veel te gek natuurlijk. Kan je na een bocht na een paar tellen alweer van het gas af. Ik heb 231pk, niet wereldschokkend, en heb dat al af en toe. Na een bocht even gasgeven, tot je op de teller kijkt en 180 ziet staan ofzo. Kut, maar weer van het gas af en even op de rem. Blijft gaaf veel vermogen en dan op het gaspedaal gaan staan, maar kan begrijpen dat men zegt dat het niet echt bruikbaar is. Met 250pk moet je na 10 tellen van het gas af omdat de naald richting de 200 gaat en je al op 2x toegestane snelheid zit, en met 400pk is dat na 6 seconden al (noem maar even wat getallen).Wat je ook vaak leest, is dat 500pk niet echt 'nodig' is, niet 'bruikbaar' is op de NL weg, enz. enz. Dat is ook gewoon gelul, er zijn zoveel situaties dat je een auto even flink door kunt laten trekken, op B wegen, opritten enz.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten