Nieuwe BMW 3er

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nieuwe BMW 3er

Bericht door Robin » 28 jul 2009, 15:10

Macboy verwoordt ´t goed, en Rico, ja een 335i is voor de prijs een bargain en geeft genoeg thrills, een M komt alleen tot z´n recht als je ´m echt op z`n kloten geeft en het DSC knopje weet te vinden, doe je dat niet, dan vind ik een M3 V8 ZONDE VAN HET GELD, serieus.

In het dagelijks leven is de.-35i motor egwel superieur aan de M V8, vind ik. Hier wordt teveel aan jeugdsentiment gedaan lijkt het. Ik zie in de biturbotechniek het manco van oververhitting bij ruig werk en een toerenbereik tot 7000 ofzo, maar dat haalt de .30i ook maar net.

Kortom voor mij: Minimaal ´n 6 en dat toerenbereik is mega van `n M natuurlijk, maar `n M wordt nooit ´n 911 of Ferrari, je kunt er een paar man mee vervoeren en hooligannen wanneer je dat wilt, dat wilde ook wel redelijk in de 335i weet ik nog.

Nandor snapt `t ook.:)

Vanuit `n zonnig Santa Marta, Colombia
Robin

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jul 2009, 15:11

Tom schreef:550i/650i rijden er hier ook rond :)
Ja maar niet met een 1.3 3 cyilinder tri-turbo. :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jul 2009, 15:20

ik heb de ´verfijnde´ 231pk 3.0 in de E46 330i gehad en was NIET onder de indruk, ik heb de 330i E90 gehad met de ´smeuige´edoch niet al te rappe 258pk, maarja het was de top van de 3er op dat moment he.

Overschat die motoren niet mensen. Een M is echt wat anders en ´n .35i ook.

Hoeveel mensen hier hebben nou eigenlijk langere ervaring met de .35i?

Dijk van ´n motor. OK de 130i R6 is beter bij de les dan de 330i R6.

Ik snap het niet zo dat neerbuigende naar de .35i, ook winnaar in de best engine awards etc.

Rij eens een 2.2 320i en je stapt jankend uit.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jul 2009, 15:37

Helemaal mee eens Robin...............................zoals eerder vermeld; er wordt hard geschreeuwd en geklaagd,.............................toe maar jank allemaal maar even uit :mrgreen:

Maar als ie er straks weer staat die nieuwe (///M) 3er dan wil ik er wel even van proeven hoor..................

En die nieuwe Ferrari.................................wie gaat dat ding kopen hier zo? :wink:

Joop

Bericht door Joop » 28 jul 2009, 16:06

Dat .35i blok is gewoon een prachtig blok en voor iedere dag gewoon een beest van een motor. In dat licht bezien heb je hier in NL feitelijk 99% van de tijd niets een M3, omdat je die iedere keer flink in de toeren moet jagen.

Er zijn er maar weinig mensen die echt het circuit op gaan, dus van overhitting problemen zul je dan, ook bij een zeer sportieve rijstijl, echt geen last hebben.

Voor mij mogen ze als ik geen keuze meer heb alvast een F30 335i met een grote strik klaar zetten en gewoon nu zo lang het nog kan door blijven blèren met de atmo-blokken.

Ook een merk als Ferrari gaat er niet aan ontkomen iets anders te verzinnen, desnoods een hybrid-variant om de CO2 omlaag te trekken.
De 458 Italia stoot nu iets meer uit dan de E9x M3 (ca. 300g/km). De 335i laat rond de 220gr/km noteren; dat zijn gewoon forse stappen. Overheden krijgen gewoon meer te zeggen over de milieuvraagstukken en proberen op allerlei manieren draagvlak bij het volk te creëren, al dan niet terecht; een autofabrikant komt daar uiteindelijk ook niet meer onderuit.

We hebben het overigens nog geen eens over een mogelijke hybride-variant gehad. Ook die kan in de volgende 3er zomaar opduiken, hoe kijken jullie hier na??

Plaats reactie