S8 V10.....

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
ErikS

Re: S8 V10.....

Bericht door ErikS » 05 jun 2009, 10:13

Marc RS4 schreef:Sorry Erik,

*edit* deze had ik nog niet gezien,maar hier willen ze mijnsinziens ff teveel voor hebben.

Crisis + geld in je zak = korting... :wink:
Heb je al gebeld wat ze er minimaal voor willen hebben dan?

Flevo verkoopt die dingen als warme broodjes, dus ze zullen met de prijs toch op redelijk niveau zitten......
Marge zullen ze genoeg ingebouwd hebben;)

Marc R

Bericht door Marc R » 05 jun 2009, 12:06

Zoals in mijn openingspost staat is dit eigenlijk pas actueel naar het einde van het jaar toe,dus nu nog niet.

Daarom ga ik nog geen mensen bellen enz enz,ik hou niet zo van verwachtingen scheppen als we toch (nog) niet gaan kopen.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 jun 2009, 12:17

Oké,
Ik miste het budget ed. al;)

Ik zal m'n ogen voor je open houden,
Aantal S8'en hier in de omgeving is niet op 2 handen te tellen :roll:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 05 jun 2009, 13:19

Auto Flevo en onderhandelen heb ik helaas slechte ervaringen mee. Ze hebben alleen altijd van die mooie auto's staan :(

ErikS

Bericht door ErikS » 05 jun 2009, 14:20

Maus335i schreef:Auto Flevo en onderhandelen heb ik helaas slechte ervaringen mee. Ze hebben alleen altijd van die mooie auto's staan :(
Ghehe, al onze audi's en VW's die wij hebben gehad komen er vandaan.
Je moet net de goede treffen, tweedehands weet ik het zo niet, nieuw die andere Stoffelsen die er zit..;)

(Neef van m'n pa!)

wjn

Bericht door wjn » 06 jun 2009, 13:52

frankv schreef:ik heb er eens twee ronden in op een nat zandvoort mogen rijden, het was een ronduit geweldige wagen

wel vond ik de remmen wat gevoelloos, subtiel bijremmen lukte niet zo, het was eerst niets en daarna iets teveel, maar twee ronden is ook niet echt lang om te wennen

en bij het remmen voelde je het gewicht naar voren komen, de achterkant kwam wat omhoog

verder was het de enige van de daar aanwezige audi's waarvan ik het idee had dat hij met het gas er op bocht uit tot enig overstuur te verleiden was, een geweldige wagen, met een lekker geluid, ook binnenin

een quote van mijn proefnotities van vorig jaar:
audi s8: yep, wat een bak! wat een vermogen! wat een heerlijke auto! de remmen reageerden niet heel direct, een vrij lange slag zonder echt resultaat, en als je dan remde kwam de achterkant omhoog zetten en had je echt wel het idee dat er aardig wat kilo's in zaten, verder vooral kracht boven de 5.000 tpm en boven de 150, en alhoewel prima onderstuurd te krijgen was deze voor mijn gevoel het neutraalste, zelfs misschien overstuurd over een nat zandvoort te rijden
Keramische remmen en regen/nattigheid --> slechte combi.

In een sport-auto stond een vergelijking tussen keramische remmen van de RS4 B7. Qua performance geen verschil, in regen slechter qua reactie. Maar wel 5 kg lichter per wiel.

ErikS

Bericht door ErikS » 06 jun 2009, 14:17

Marc RS4 schreef:Zoals in mijn openingspost staat is dit eigenlijk pas actueel naar het einde van het jaar toe,dus nu nog niet.

Daarom ga ik nog geen mensen bellen enz enz,ik hou niet zo van verwachtingen scheppen als we toch (nog) niet gaan kopen.
De auto is in eens een stuk voordeliger! :banaan: :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jun 2009, 20:20

Die Flevo auto: prachtig ding met lekkere afschrijving :)

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 11 jun 2009, 01:30

Misschien een beetje flauw...maar waarom geen Quattroporte S...veel stijlvoller (vind ik) dan zo'n grote Passat of een 7... :lol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 11 jun 2009, 09:27

De Pheaton is een grote Passat, de A8 valt nog wel mee :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jun 2009, 11:40

quattroporte! :love:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 12 jun 2009, 00:24

skinnybmw schreef:Heb tests gelezen van de B&O set en die waren niet positief. De meest luxe, standaard, set die je kunt krijgen in een Volvo klonken beter...dus imho zwaar overschat!
Ja...dan heb je het wel over Dynaudio...dat IS gewoon beter dan B&O...ook qua huiskamerspeakers overigens...
De doorontwikkelde set die in de volvo te krijgen was is nu in de PAssat te krijgen...veruit het best klinkende fabrieks-af systeem dat er in een auto te krijgen is vind ik persoonlijk...zuiverder dan Bose, HK,B&O en MArk Levinson

Topfuel

Bericht door Topfuel » 12 jun 2009, 19:43

Hierbij mijn bevindingen van een tijdje terug + wat foto's en een filmpje...
TopFuel schreef:
Toen we terug kwamen met de S3 stond gelukkig de S8 al te wachten tot wij hem kwamen temmen. Het bakje koffie wat de verkoper ons aanbood bij terugkomst van de S3 heb ik afgeslagen met daarbij het verzoek mij de sleutel van de S8 te overhandigen.

Wat me meteen opviel is het imposante uiterlijk van de limousine als je er zo voor staat. De auto straalt veel kracht en luxe uit. Iedereen die de auto ziet, kenner of niet heeft door dat het hier om een dure limo gaat. De gene die wat verder kijkt ziet het V10 logo glimlachen met daarbij vlak in de buurt de gigantische 20'' velgen. Achter deze grote velgen vinden we een stel keramische schijven waar je U tegen zegt met daaromheen gigantische klauwen. Op (pers)foto’s in de auto bladen komt de auto niet echt over maar in real life is de auto een vreselijk mooie machine om te zien (imo).

Ok instappen dan maar! Zoekend naar de startknop realiseer ik mezelf dat het interieur echt prachtig is. Er zit veel van mijn favoriete materiaal (koolstof) in en ook het met alcantara bekleed dak ziet er perfect uit. Ik zie niets in het interieur wat ik niet mooi vind.

Net nadat ik de startknop had ingedrukt kwam de manager aangelopen met een collega om me te vertellen dat er voor de verzekering iemand mee moest rijden. Dit is alleen bij een S8 verplicht i.v.m. de verzekering, dus kregen we ook een ‘HTCS’ (human traction control system) mee op de achterbank... DACHT IK :twisted:

Na een kort babbeltje vertelde de jongen ons dat de motor warm genoeg is en we wat hem betreft meteen het gas erop mogen doen! Daarna vroeg de verkoper of we naar de maasvlakte wilden om de topsnelheid van 270km op de teller uit te proberen!? De meest waren daar toch wel het meeste in geïnteresseerd. Ik vertelde hem dat topsnelheden mij net zo boeien als de nieuwe schoenen van Paris Hilton en dat hij beter zijn gordel aan kon doen aangezien ik meer een bochten liefhebber ben. De jongen vond dit niet nodig en vond het wel goed zo op de achterbank. Toen kwamen we op het bochtige stuurmansdijkje waar we met de S3 ook geweest waren. Nadat de eerste 2 bochten het onderstel van de S8 gepasseerd waren en de jongen 2x vroeg of ik wel ging remmen deed hij maar snel zijn gordel om.

De auto is bepaald geen lichtgewicht wat je ook duidelijk merkt in het bochten gedrag. De smeuïge 5.2 liter V10 motor (450pk, 540NM) maakt niet direct een verpletterende indruk omdat er nogal wat gewicht mee moet. De manueel te bedienen automaat schakelt erg fijn maar is geen sporter zoals die van een M5. Desalniettemin is de auto erg leuk om te rijden en kun je er relatief snel mee door een bocht. De auto voelt zich het meeste thuis op brede lange bochten zodat je de ruimte hebt om ze te nemen. In korte bochten beginnen de voorwielen al heel snel grip te verliezen en wil de auto alleen nog maar rechtdoor. Ik denk toch dat dit typerend is voor het Audi quattro systeem en dat alleen de RS4 (4.2) hier minder/geen last van heeft. De auto remt erg goed door de keramische remmen. Het geluid van de V10 had binnenin wat harder gemogen, het wordt nu iets te veel gedempt. Je merkt goed dat de motor geheel anders is afgesteld dan in de Gallardo welke er bij het rode gebied van de S8 er juist nog een hoop toeren bij doet. Toch gromt de motor lekker en als je terugschakelt dan geeft de auto wat ‘tussengas’. Tot 100km/h gaat het vlot daarna gaat het behoorlijk rap en accelereert de auto lineair naar zijn top!

Het enige min puntje wat ik kan ontdekken tijdens rustig rijden is dat de bak in 1ste versnelling de auto moeijlijk soepel weg kan laten rijden. Ook al geef je heel weinig en gedoseerd gas, de auto bokt even voordat hij op gang komt, jammer.

Bij een stukje comfortabel toeren valt het me op dat het Bang en Olufsen geluid systeem imo het geld niet waard is. Het klinkt oké maar het rechtvaardigt niet zijn gigantische meerprijs…

Al met al heeft Audi met deze S8 een hele vermakelijk auto in de markt gezet en was het een leuk dagje. Als je een (sportieve)limo zoek is dit imo dé auto!

Filmpje:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3906843688

Foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ps. Marc, heeft ja pa al een serieuze auto uitgezocht? Zou er iig een kiezen die al een hoop heeft afgeschreven en waar de kop dus flink af is...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 30 dec 2009, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jun 2009, 15:19

TopFuel schreef: ps. Marc, heeft ja pa al een serieuze auto uitgezocht? Zou er iig een kiezen die al een hoop heeft afgeschreven en waar de kop dus flink af is...

gr. Jeffrey
Deze opmerking hoor ik veel, maar ik weet niet of het wel zo zwart op wit is. Als je bij voorbaat een auto kiest die al pakweg 3 jaar oud is en daar minimaal 4 jaar mee wil rijden, ga je je werkelijk scheel betalen aan onderhoud in de laatste levensjaren. Leasemaatschappijen kennen geen restwaarde aan auto's die ouder zijn dan 5 jaar. Bovendien betaalt bij een zakelijke auto de belastingdienst mee aan de afschrijving, waardoor het fiscaal gezien aantrekkelijker kan zijn een jonge gebruikte te pakken.

Er zijn veel factoren die je moet laten meerekenen om een goede conclusie te trekken. Het is niet per definitie zo dat een oudere auto die al flinke afschrijving gehad heeft, ook daadwerkelijk goedkoper is binnen een bepaalde tijd (zeg 4 jaar).

Marc R

Bericht door Marc R » 13 jun 2009, 15:36

Hij koopt em prive,declareert kms naar de zaak.

Want mijn vader gaat toch geen administratie bijhouden.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 02 sep 2009, 16:59

En? Staat er inmiddels een S8 voor je pa's deur?

Marc R

Bericht door Marc R » 02 sep 2009, 21:21

Haha is pas tegen het einde van het jaar...stond in de openingspost

Marc R

Bericht door Marc R » 02 sep 2009, 21:25

skinnybmw schreef:Misschien een beetje flauw...maar waarom geen Quattroporte S...veel stijlvoller (vind ik) dan zo'n grote Passat of een 7... :lol:

Omdat wij een Quattroporte een bedroevende graflelijke bak vinden naast een S8 V10,simpel he? :lol:

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 02 sep 2009, 23:04

sorry maar :fy: vergeleken met een quatroporte is een s8 maar een lelijke grote passat.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 02 sep 2009, 23:07

jarno trulli schreef:sorry maar :fy: vergeleken met een quatroporte is een s8 maar een lelijke grote passat.
en daar verschillen de meningen dus over...... MAserati Gran Turismo vind ik wel een mooie auto, maar een quattroporte....
het enige wat ik daar mooi aan kan vinden is zijn interieur, motor en motorgeluid...met z'n lelijke Daewoo Nubira achterlichten... :bag:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 sep 2009, 11:40

cooldragon schreef:
jarno trulli schreef:sorry maar :fy: vergeleken met een quatroporte is een s8 maar een lelijke grote passat.
en daar verschillen de meningen dus over...... MAserati Gran Turismo vind ik wel een mooie auto, maar een quattroporte....
het enige wat ik daar mooi aan kan vinden is zijn interieur, motor en motorgeluid...met z'n lelijke Daewoo Nubira achterlichten... :bag:
+1

S8 zou ik kiezen (nog eerder de A8L W12 btw) :D De Maser GT is een ander verhaal, maar geen sedan dus jah..

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 03 sep 2009, 19:21

idd wat Maurice zegt.... al een lange 6.0 liter overwogen?

Zoja, PM me even. (we krijgen namelijk een erg leuke binnen)

Marc R

Bericht door Marc R » 03 sep 2009, 20:45

Nope GEEN 6.0....

De uitstraling van de S8 is geweldig.

Marc R

Bericht door Marc R » 03 sep 2009, 20:47

HAHA wat een onwetendheid. :blabla:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 sep 2009, 09:13

Ja ja, ik heb ooit een rondje mogen sturen op het Assen circuit in een Audi s8 (toen ook in een Audi RS4). Een S8 is een grote zware reislimousine. Geen racer. Maar je kon er wel hard mee over het circuit zeilen. Verrassend hoe goed die 4WD toch is (voor leken zoals ik..). Het geluid stationair, en een beetje gassen is helemaal V10, echt een mooie hoge huil. Gek genoeg als je rijdt, is dat geluid weg. Snap ik wel, want deze Audi is een luxe reisauto, en die moet stil zijn. Het is natuurlijk een TOP auto. Maar uiteindelijk heb ik er helemaal niets mee, maar dat heb ik ook niet met een grote BMW 7 serie. Gek genoeg moet ik wel lachen om die hele grote Mercedessen in dat genre; ik zie hen altijd als een 'karikatuur' van het genre: het duitse vette sloepen model (beetje Porky's pikante pretpark imago). Maar uiteindelijk vind ik het niets, al die grote hokken van deze planeet, weg ermee.

Plaats reactie