Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Dat zeg ik ook niet. Maar:
1. Je hebt wel stukken minder tijd, tenzij je het je vrouw in haar eentje wil laten opknappen.
2. Met baby aan boord kan je het beste wat rustiger rijden dan 'brullen', als je tenminste prijs stelt op je bekleding.
Jij had het over brullen in de Alpen. Dwz. of je gaat in je eentje (en je laat je vrouw het vuile werk doen), of je gaat niet brullen, of je baby brult. :twisted:
1. Je hebt wel stukken minder tijd, tenzij je het je vrouw in haar eentje wil laten opknappen.
2. Met baby aan boord kan je het beste wat rustiger rijden dan 'brullen', als je tenminste prijs stelt op je bekleding.
Jij had het over brullen in de Alpen. Dwz. of je gaat in je eentje (en je laat je vrouw het vuile werk doen), of je gaat niet brullen, of je baby brult. :twisted:
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Bwa... 1000km op een dag afleggen zal er niet meer inzitten, en het is nog maar een weekje geleden, maar aan het bochtentempo wat MdV kan doorstaan hoor ik op de achterbank nog geen klachten 
De E60 M5 is 'erover' qua verbruik en kracht, maar goed qua ruimte. Een E91 330d of 335d zal voor straatgebruik even goed iedere normale weggebruiker eruit trekken en zal op lange afstanden sneller zijn met makkelijk 800km op een tank, maar daar zit natuurlijk geen hoogtoererige brulaap vooraan in. De E39 M5 lijkt qua prestaties en verbruik erg op de Z4 M, maar de nieuwste is van 2003 en scheelt niet zoveel met een veel recentere E60 M5. Ik heb er wat moeite mee om 23k te morsen voor een auto, terwijl zijn nieuwere broer beter in mekaar zit en doordat deze laatste vaak zakelijk wordt verkocht ook nog eens geen 10k scheelt met zijn 3 jaar oudere broer... Een laatste optie is de E46 M3, maar dat wordt ook al langzaam een toerkenbak... En geld voor een E90/E93 M3 is er nog niet
In realiteit zal ik gewoon op mijn geld blijven zitten totdat de Ford Fiesta uit mekaar valt, en maandenlang SWOT-analyses blijven maken... De E39 M5 blijft voordelen houden als het op parkeren in de stad aankomt, en kan ook wel dienen als 'tijdelijke' auto totdat ik eruit ben. Een M5 van 2001 voor 16k is zo gek nog niet.

De E60 M5 is 'erover' qua verbruik en kracht, maar goed qua ruimte. Een E91 330d of 335d zal voor straatgebruik even goed iedere normale weggebruiker eruit trekken en zal op lange afstanden sneller zijn met makkelijk 800km op een tank, maar daar zit natuurlijk geen hoogtoererige brulaap vooraan in. De E39 M5 lijkt qua prestaties en verbruik erg op de Z4 M, maar de nieuwste is van 2003 en scheelt niet zoveel met een veel recentere E60 M5. Ik heb er wat moeite mee om 23k te morsen voor een auto, terwijl zijn nieuwere broer beter in mekaar zit en doordat deze laatste vaak zakelijk wordt verkocht ook nog eens geen 10k scheelt met zijn 3 jaar oudere broer... Een laatste optie is de E46 M3, maar dat wordt ook al langzaam een toerkenbak... En geld voor een E90/E93 M3 is er nog niet

In realiteit zal ik gewoon op mijn geld blijven zitten totdat de Ford Fiesta uit mekaar valt, en maandenlang SWOT-analyses blijven maken... De E39 M5 blijft voordelen houden als het op parkeren in de stad aankomt, en kan ook wel dienen als 'tijdelijke' auto totdat ik eruit ben. Een M5 van 2001 voor 16k is zo gek nog niet.
Laatst gewijzigd door wooter op 16 jun 2009, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Panda de Beer schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar:
1. Je hebt wel stukken minder tijd, tenzij je het je vrouw in haar eentje wil laten opknappen.
2. Met baby aan boord kan je het beste wat rustiger rijden dan 'brullen', als je tenminste prijs stelt op je bekleding.
Jij had het over brullen in de Alpen. Dwz. of je gaat in je eentje (en je laat je vrouw het vuile werk doen), of je gaat niet brullen, of je baby brult. :twisted:
Uiteraard.. overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat mijn kinderen, wagenziek werden of moesten spugen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
wooter schreef:Bwa... 1000km op een dag afleggen zal er niet meer inzitten, en het is nog maar een weekje geleden, maar aan het bochtentempo wat MdV kan doorstaan hoor ik op de achterbank nog geen klachten
De E60 M5 is 'erover' qua verbruik en kracht, maar goed qua ruimte. Een E91 330d of 335d zal voor straatgebruik even goed iedere normale weggebruiker eruit trekken en zal op lange afstanden sneller zijn met makkelijk 800km op een tank, maar daar zit natuurlijk geen hoogtoererige brulaap vooraan in. De E39 M5 lijkt qua prestaties en verbruik erg op de Z4 M, maar de nieuwste is van 2003 en scheelt niet zoveel met een veel recentere E60 M5. Ik heb er wat moeite mee om 23k te morsen voor een auto, terwijl zijn nieuwere broer beter in mekaar zit en doordat deze laatste vaak zakelijk wordt verkocht ook nog eens geen 10k scheelt met zijn 3 jaar oudere broer... Een laatste optie is de E46 M3, maar dat wordt ook al langzaam een toerkenbak... En geld voor een E90/E93 M3 is er nog niet
In realiteit zal ik gewoon op mijn geld blijven zitten totdat de Ford Fiesta uit mekaar valt, en maandenlang SWOT-analyses blijven maken... De E39 M5 blijft voordelen houden als het op parkeren in de stad aankomt, en kan ook wel dienen als 'tijdelijke' auto totdat ik eruit ben. Een M5 van 2001 voor 16k is zo gek nog niet.
Een e60 M5 moet je inderdaad niet kopen als je een zuinige auto wilt.. maar aan de andere kant, afgelopen zondag en gisteren het hele land doorgereden met de M5.. wel in het karrespoor, eigenlijk niet sneller dan 130 km/h.. maar toch 1 op 8. rond de 500 km op een tank.. vond ik dan wel weer meevallen.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Oh. 500 km op een tank klinkt dan wel weer OK. Ik deed met de Z4 M 450 op een tank en op spritmonitor.de was ik de 3e zuinigste ofzo. Vaak ga je toch niet zo gek rijden, buiten eens brullen doorheen de Beliardtunnel. Voor de rest reed ik ook gewoon op cruise control met de Z4 niet sneller dan 127 km/u...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Je vrouw dan?Rico schreef:.. overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat mijn kinderen, wagenziek werden of moesten spugen.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Interessante evolutie... Het is zeker niet geschikt voor lange trips, maar als daily driver heeft MdV een oogje laten vallen op lemansblauwe 130i's met 5 deuren... "Past de koets daar wel in?" is niet van tel want die past ook in een Ford Fiesta.
Maar goed, 3 auto's (130i, M5 en Z4M) is ook van de gekke... Hoewel je dan wel 1115pk hebt voor pak-m-beet 100k...
Een 997 carrera cabrio heeft er ocharme 320ish en kost 97k 
Maar goed, 3 auto's (130i, M5 en Z4M) is ook van de gekke... Hoewel je dan wel 1115pk hebt voor pak-m-beet 100k...


-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Ha Wooter,
Is een 335i touring dan een optie? Mooi geluid, snel en het hele gezin past er in.
Gr,
ErnstV
Is een 335i touring dan een optie? Mooi geluid, snel en het hele gezin past er in.
Gr,
ErnstV
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Waarom een 335i? Ik heb enorm genoten van de atmosferische zescilinder net omdat ie relax rijdt tot 4000tpm, en daarboven gewoon een jankbeest is. 335i is gewoon zoals een 335d gewoon is: vet snel, maar niet voorbij de 300pk grens, en niet atmosferisch... 
Natuurlijk lul ik uit mijn nek want ik heb nog nooit met een 335i meegeblazen. Wel met (jouw?) 335d Touring en dat ging wel vet snel, maar... Een 335d is de meest rationele keuze met een geweldig onderstel, hoge kwaliteit en meer dan voldoende ruimte zonder een echt grote auto te zijn, maar dat motorgeluid ga je nooit horen echoen in de Alpen
.

Natuurlijk lul ik uit mijn nek want ik heb nog nooit met een 335i meegeblazen. Wel met (jouw?) 335d Touring en dat ging wel vet snel, maar... Een 335d is de meest rationele keuze met een geweldig onderstel, hoge kwaliteit en meer dan voldoende ruimte zonder een echt grote auto te zijn, maar dat motorgeluid ga je nooit horen echoen in de Alpen

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Hoe zijn eigenlijk de prestatie-verhoudingen tussen een 335i en 335d?
Tuurlijk heb je met de i een dikker geluid, maar de trekkracht van de d is natuurlijk fenomenaal!
Tuurlijk heb je met de i een dikker geluid, maar de trekkracht van de d is natuurlijk fenomenaal!
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Niet voorbij 300pk grens? Heeft een x35i niet 306pk in B?
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
En is een 535d geen optie?
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Waarschijnlijk wel... Het blijft wel een stakker tov een E46 M3 of Z4MArthur schreef:Niet voorbij 300pk grens? Heeft een x35i niet 306pk in B?

Als ik voor een nieuwe auto zou shoppen, zou ik mijn verkopert nog kunnen overhalen om wat testritjes te regelen... Maar ook hij weet al dat ik lekker in Duitsland ga shoppen..
-
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 01 mei 2008, 13:48
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Klopt dat was in Breukelen idd met de buren. De 335d is overigens wel opgevoerd.wooter schreef:Waarom een 335i? Ik heb enorm genoten van de atmosferische zescilinder net omdat ie relax rijdt tot 4000tpm, en daarboven gewoon een jankbeest is. 335i is gewoon zoals een 335d gewoon is: vet snel, maar niet voorbij de 300pk grens, en niet atmosferisch...
Natuurlijk lul ik uit mijn nek want ik heb nog nooit met een 335i meegeblazen. Wel met (jouw?) 335d Touring en dat ging wel vet snel, maar... Een 335d is de meest rationele keuze met een geweldig onderstel, hoge kwaliteit en meer dan voldoende ruimte zonder een echt grote auto te zijn, maar dat motorgeluid ga je nooit horen echoen in de Alpen.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Daar is dus mijn "probleem":
335d:
+ zuinig
~ snel (maar niet ///M hooligan snel)
+ ruim
- diesel
~ turbo
+ touring
+ recent
prijs: 25-30k
E60 M5
~ dorstig, hoewel Rico meldt dat 450km op een tank te doen is
+ sneller
+ ruim
+ atmosferisch
+ benzine
~ sedan
+ recent
prijs: 30-35k ex BTW
En ook nog:
E39 M5
+ snel
+ ruim
+ atmosferisch
+ benzine
~ sedan
- verouderd
- onderhoud?!
prijs: 20-25k
De vraag is dus: ga ik blij genoeg zijn met een E39 M5, of leg ik beter 10k bij voor een nette E60 voor meer spass? Ik neig naar het laatste, temeer omdat een E39 met laatste satnav dus gewoon 25 tot 27k kost en E60's vrolijk voor 40k inclusief BTW gaan oftewel 32K ex. Sukkelen voor 5k? Nah
En dat terwijl ik Rico in een Z4 M QP probeerde te lullen
En ja de 335d... Is best wel een rationele wagen enzo in vergelijking met een leger M's... Maar zou ik elke ochtend glimlachen als ik erin zou stappen, wetende dat ik voor enkele euri meer een dikke M kon rijden? Waarschijnlijk wel, dreiers zijn vet goeie auto's en ik hou eerder van het E90-interieur dan de E60, maar ja, met een kleine moet je een ruime wagen hebben niet
E61 M5's gaan overigens voor 50k BTW inclusief, oftewel 40k ex BTW. Knal er 5k bij als je er eentje met Premium Selection garantie wil... Maar wel vet geil en FL
335d:
+ zuinig
~ snel (maar niet ///M hooligan snel)
+ ruim
- diesel
~ turbo
+ touring
+ recent
prijs: 25-30k
E60 M5
~ dorstig, hoewel Rico meldt dat 450km op een tank te doen is
+ sneller
+ ruim
+ atmosferisch
+ benzine
~ sedan
+ recent
prijs: 30-35k ex BTW
En ook nog:
E39 M5
+ snel
+ ruim
+ atmosferisch
+ benzine
~ sedan
- verouderd
- onderhoud?!
prijs: 20-25k
De vraag is dus: ga ik blij genoeg zijn met een E39 M5, of leg ik beter 10k bij voor een nette E60 voor meer spass? Ik neig naar het laatste, temeer omdat een E39 met laatste satnav dus gewoon 25 tot 27k kost en E60's vrolijk voor 40k inclusief BTW gaan oftewel 32K ex. Sukkelen voor 5k? Nah

En dat terwijl ik Rico in een Z4 M QP probeerde te lullen

En ja de 335d... Is best wel een rationele wagen enzo in vergelijking met een leger M's... Maar zou ik elke ochtend glimlachen als ik erin zou stappen, wetende dat ik voor enkele euri meer een dikke M kon rijden? Waarschijnlijk wel, dreiers zijn vet goeie auto's en ik hou eerder van het E90-interieur dan de E60, maar ja, met een kleine moet je een ruime wagen hebben niet

E61 M5's gaan overigens voor 50k BTW inclusief, oftewel 40k ex BTW. Knal er 5k bij als je er eentje met Premium Selection garantie wil... Maar wel vet geil en FL

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
haha LOL.. maar een M5 daar ga je zeker geen spijt van krijgen.. toch wel een behoorlijk verschil tov de e39, en dan niks ten nadele van de e39.
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Hmm, Ik kijk normaal sub-100000km, maar nu zag ik net een sepangbronze met 127000km... Riskeren? 

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Goed onderhouden.. juiste boekjes.. waarom.. niet ?
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Hadden die vroege M5's geen problemen met de SMG bak?
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Ik vind deze topic tamelijk sneu worden zo... of ben ik de enige die deze mening heeft.... E46 M3 als een zogenaamde toerkenbak bestempelen, zelf een Fiesta rijden... gaat echt nergens over.wooter schreef: Een laatste optie is de E46 M3, maar dat wordt ook al langzaam een toerkenbak... En geld voor een E90/E93 M3 is er nog niet
In realiteit zal ik gewoon op mijn geld blijven zitten totdat de Ford Fiesta uit mekaar valt, en maandenlang SWOT-analyses blijven maken... De E39 M5 blijft voordelen houden als het op parkeren in de stad aankomt, en kan ook wel dienen als 'tijdelijke' auto totdat ik eruit ben. Een M5 van 2001 voor 16k is zo gek nog niet.

- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Noem jij mijn fiesta een toerkenbak? :twisted:
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Ik zou niet durfen...wooter schreef:Noem jij mijn fiesta een toerkenbak? :twisted:
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
////Maikel schreef:Ik vind deze topic tamelijk sneu worden zo... of ben ik de enige die deze mening heeft.... E46 M3 als een zogenaamde toerkenbak bestempelen, zelf een Fiesta rijden... gaat echt nergens over.wooter schreef: Een laatste optie is de E46 M3, maar dat wordt ook al langzaam een toerkenbak... En geld voor een E90/E93 M3 is er nog niet
In realiteit zal ik gewoon op mijn geld blijven zitten totdat de Ford Fiesta uit mekaar valt, en maandenlang SWOT-analyses blijven maken... De E39 M5 blijft voordelen houden als het op parkeren in de stad aankomt, en kan ook wel dienen als 'tijdelijke' auto totdat ik eruit ben. Een M5 van 2001 voor 16k is zo gek nog niet.
Hee, zijn Z4M heeft hij om een muur gevouwen hoor.
't gaat 'm vast niet om the €€€€ maar om de goede keuze nu.
Dan kan hij dat toch wel met een fiesta overbruggen?
De E46M word gewoon meer een toerkenbak, ookal is het een schoonheid op zichzelf..........
- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Re: Auto-voor-de-vrouw: E91 330d, E39 (M)5 of 118d?
Neem het niet zo serieus op... De E46 is mooier als de E36, maar je voelt aan het interieur dat het een wagen van de nineties is. Niks mis mee, maar als je een E90 gewoon bent is een E46 wel een afstandje.
Het probleem met de E46 is dat ik 'm vanbuiten een bloedmooie wagen vind, maar vanbinnen gewoon niet het E90 gevoel heb. Hij is ook niet dramatisch goedkoper tov een E60 M5, en dat is toch wel een nieuwe generatie van luxe, electronica en dergelijke... En als ik dan toch een fatsoenlijke achterbank moet hebben en niet cabrio mag rijden...
Verdorie, nu weer twijfelen over een E46 cabrio
Het probleem met de E46 is dat ik 'm vanbuiten een bloedmooie wagen vind, maar vanbinnen gewoon niet het E90 gevoel heb. Hij is ook niet dramatisch goedkoper tov een E60 M5, en dat is toch wel een nieuwe generatie van luxe, electronica en dergelijke... En als ik dan toch een fatsoenlijke achterbank moet hebben en niet cabrio mag rijden...
Verdorie, nu weer twijfelen over een E46 cabrio
