Tesla Model S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Tesla Model S

Bericht door Martijn_bmw » 31 okt 2013, 11:30

zoiets ja :mrgreen:

Reind

Bericht door Reind » 31 okt 2013, 16:27

Wij hebben er hier een op de parkeerplaats staan. Erg mooie en vooral snelle auto.

Opladen blijft een probleem. Wij hebben hier nog geen laadpaal en met een 230 wandcontactdoos laad hij ongeveer met 6 Km/h :) Op krachtstroom doet hij rond de 35km/h.

Elektrisch rijden is overigens echt geweldig met de Tesla.

allen

Bericht door allen » 31 okt 2013, 16:38

Begin het wel een erg mooie auto te vinden, maar dat opladen blijft waardeloos op zo'n tempo.
Zo'n dure snelle wagen maar een dagje uit in Parijs of Luxemburg kun je vergeten.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 01 nov 2013, 14:50

allen schreef:Begin het wel een erg mooie auto te vinden, maar dat opladen blijft waardeloos op zo'n tempo.
Zo'n dure snelle wagen maar een dagje uit in Parijs of Luxemburg kun je vergeten.
Met je Laro ook.................. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 01 nov 2013, 14:52

:bag:

Maar goed, 6 uur vertrekken is rond 10 uur in hartje Parijs. Zorgen dat je voor 7 uur uitgegeten bent dan ben incl. tanken voor middernacht thuis. Been there, done that... :mrgreen:
Luxemburg wordt lastig voor me.

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 08 feb 2014, 20:32

Deze week een avondje een Tesla S mee naar huis mogen nemen. Wat een geweldige auto! De auto rijdt zeer degelijk, zeker voor een Amerikaan. De acceleratie deed me vooral denken aan de S4 die ik ooit gehad heb, maar dan zonder enig rumoer.
Het lineaire karakter van de acceleratie is bijzonder. Rijdt je rustig op een klaverblad met een Porker op de bumper, druk je het "gaspedaal" naar de vloer, dan zie je die smoel letterlijk heel klein -en wit- worden in je achteruitkijkspiegel kijkt :tooth:
Ook de dubbele IPad in het midden doet vooral meiden het water uit de mond lopen. Maar vooral de bediening zit, in tegenstelling tot mijn eigen Outlander PHEV geheel logisch in elkaar. Zonder blikken of blozen bereik je in maximaal 1 of 2 klikken de gezochte knopjes. Mijn vriendin stoeit al 3 weken met de Outlander bediening, in de Tesla geen enkel probleem.

Verschillende vrienden mee gehad in de auto, zonder uitzondering enthousiast en geïmponeerd.

En met alle acceleratie demo's erbij ruim 250 km gereden, nog 44 km over. Onderweg dus ca 55 km kwijtgeraakt aan actieradius, ik was begonnen met 350.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 feb 2014, 21:34

mooie ervaring :df:

dvh

Bericht door dvh » 08 feb 2014, 21:38

Ik kom er ook echt veel tegen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 feb 2014, 22:21

Ben laatst ook eentje tegen gekomen. Erg mooie kar qua looks imho :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 feb 2014, 11:44

Wat me opvalt is dat ook alle eigenaren bijzonder enthousiast over de auto zijn. Het is vaak een weldoordachte keuze en daarom is het rijbereik geen issue.

Het is natuurlijk ook gewoon een knappe kar om te zien. Autobild is er van Amsterdam naar Munchen mee gereden. Over iets meer dan 1000 kilometer hebben ze twee uur stilgestaan om bij te laden. Dat viel me eigenlijk nog wel mee.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 feb 2014, 11:51

Mijn buurman heeft zo`n ding en die haalt bij lange na niet de opgegeven range en dat is met de zwaarste accu.
Kan je nagaan wat het ding gaat doen als het echt koud gaat worden........

Joy

Bericht door Joy » 09 feb 2014, 12:15

Het is wachten tot de nieuwe generatie batterijen op de markt komt ergens in 2015.

Afbeelding

http://theenergycollective.com/lougrinz ... eakthrough" onclick="window.open(this.href);return false;
http://insideevs.com/sekisui-chemical-t ... -capacity/" onclick="window.open(this.href);return false;

3-voudige opslagcapaciteit en alle kanten op te vouwen.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 feb 2014, 11:58

De mijne wordt over 3 weken geleverd......
Ik was in eerste instantie helemaal niet van plan om een auto te kopen,
maar het weggedrag, de kostenbesparing en het feit dat je wellicht ook iets bijdraagt aan
het milieu (dubieus, en tsja, ik geef toe dat dit niet mijn belangrijkste reden was) hebben mij in
1 middag overtuigd. Ik zou netto meer kwijt zijn aan autokosten als ik mijn Q7 zou houden en er geen km meer mee zou rijden dan dat ik een nieuwe Model S zou kopen, dus dat zette me flink aan het denken.
Ik heb het altijd al een mooie auto gevonden maar ik dacht altijd: Amerikaans
en electrisch. Heb niks met beiden, wat dan nog meer de combinatie van?(Was nog niet zo lang terug van mijn vakantie in Amerika en mijn ervaringen met een Chevy suburban, chrysler voyager en cadillac SRX stonden nog in mijn geheugen gegrift)

Ik zal m vooral gaan gebruiken voor woon-werk verkeer en wellicht een weekendje weg oid, dus ik zal niet al teveel last hebben van de actieradius.
Na een proefrit van een uur en overleg met mijn accountant of het verschil tussen het netto en brutobedrag
wat ik aan de auto kwijt zou zijn echt klopte, heb ik hem besteld. In een tijdsbestek van totaal niet van plan zijn
om een auto te kopen tot aan het bestellen zelf was 2 dagen.

Het is een P85+ geworden (420 pk/600Nm) met zo'n beetje alle opties die je erop kon krijgen.
Zwarte lak met antraciet 21inch velgen. Interieur zwart met rode stiksels/biesjes performance leer met alcantara combi en een 7 zitter.)zoals op de plaatjes dus, alleen heb ik de kofferklep spoiler achterwege gelaten, imho verstoort het de mooie lijn van de auto en profil)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Weet iemand of er nog verschil zit in kwaliteit van de bedrijven die zo'n laadpaal/laadpunt bij je thuis installeren? Bij voorkeur regio alphen aan den rijn.

Enige nadeel van de auto vind ik de afwerking (niet op audi of BMW niveau) maar met het bedrag wat ik er netto aan kwijt ben ga ik daar niet over zeuren. Het zit op vergelijkbaar niveau van zeg een mazda 6 of een lexus IS. Comfort en steun van de voorstoelen ook niet des audis-BMWs.
En verder het (gebrek aan) motor geluid. bij vol accelereren klinkt hij als een scootmobiel. Er zal binnenkort vast een app beschikbaar zijn die motorgeluid gekoppeld aan RPM kan gaan nabootsen....

Overigens gaan de Q7 en de Carrera S voor deze auto het veld ruimen..... :'(
Laatst gewijzigd door cooldragon op 15 feb 2014, 12:50, 4 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 15 feb 2014, 12:05

Overigens gaan de Q7 en de Carrera S voor deze auto het veld ruimen.....
Tot aan hier vond ik het een mooi verhaal.......

Maar toch gefeliciteerd. :mrgreen:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 feb 2014, 12:08

ErikS schreef:

Er zijn plannen om aan opvolging van het tweede deel van dat stuk te gaan werken later dit jaar/begin volgend jaar, dus dat komt goed :)

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 15 feb 2014, 12:56

Gaaf ding man! Snap je keus wel. Als ik de mogelijkheid had, zou ik het ook direct doen. Wellicht leuk om in Tilburg bij de assemblage te kijken?

Na de 997 tijd voor een GranTurismo? Past wel bij je! :)

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2014, 13:24

gefeliciteerd, prachtige uitvoering zo jij hem hebt besteld :thumbup:

:df:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 feb 2014, 13:38

Heel erg mooi! Maar is dit een 7-zitter??

cooldragon

Bericht door cooldragon » 15 feb 2014, 14:03

@Ion: bezoekje Tilburg staat zeker in de planning. Gran Turismo vind ik een prachtige auto, alleen had ik dus twee weken geleden een dagje een 991 Turbo S te leen......... :|

@Rene: thanx!

@Arthur: jazeker.
Afbeelding
Afbeelding
in de achter kofferbak zijn er twee wegklapbare stoelen voor kinderen tot ±12 jaar. Race/kuip achtige stoeltjes met 3 punts gordels. Zitten dan achterstevoren in de kofferbak. Ik was een beetje angstig over de impact bij een kop staart botsing waarbij kids achterin zouden zitten (ondanks extra verstevigingsbalken en een aanzienlijke kreukelzone afstand voetjes tot uiteinde bumper ) maar kreeg van de week een foto te zien van een kop staart botsing in NL waarbij de Tesla van achteren werd geraakt door een andere auto......

http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... post579283" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2014, 20:44

zo dan...dat zou je niet verwachten bij zo''n klapper
idd net een tank :D

WJ

Bericht door WJ » 16 feb 2014, 10:15

Ik zie deze auto's verdacht vaak op de rechterstrook achter een vrachtwagen aan hobbelen. Wat is de real-world range voor deze auto's?

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 16 feb 2014, 18:47

Vandaag even een stukje in een Tesla Model S (P85) gereden, was een bijzondere ervaring :thumbup: , vond de afwerking ook echt niet tegenvallen en met 4 man er in echt nog behoorlijk vlot te noemen, pedaal intrappen en gaan, instant koppel en vermogen, het is dat ik geen plek meer heb voor de deur, maar als je zo'n ding zakelijk kan aanschaffen, dan rijd je echt heel erg leuk voor heel weinig geld, je moet niet het hele land willen rondtoeren, maar met een bereik van zeker 350 km (heb ik me laten vertellen) is het ook weer niet alleen maar een stadsauto ...

Ik begrijp de keuze van Cooldragon volledig ...

Ben

Hielke

Bericht door Hielke » 16 feb 2014, 19:17

Idd, ook gewoon een schitterende auto om te zien. Daar kunnen ze bij de Duitse premiummerken niet aan tippen.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 feb 2014, 20:43

lijkt me ook wel een leuke ervaring, vergeet dat ritje dat ik mee mocht in die Lotus Elise EV ook niet gauw, vlot bakkie en heerlijke rust, maar wel des te meer buiten geluiden (dakje was er af) zoals vogels en de wind en de banden etc etc, je beleeft zo 'meer' zeg maar :D

zag toevallig van de week dat er zo 1 te koop staat in DLD voor bijna 50K dan kan je gewoon schakelen dacht ik? wat dan wel weer wat raar is denk :D

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/lo ... Creation=7" onclick="window.open(this.href);return false;

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 17 feb 2014, 08:11

ErikS schreef:

lol +1 :mrgreen:

die Q7 snap ik nog (daar heb ik persoonlijk niet zoveel mee) maar die carrera :shock: ik zou echt vanaf de eerste seconde die lekkere boxer roffel missen...

Plaats reactie