Porsche-man of Ferrari-man?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Porsche-man of Ferrari-man? (Vrouwen mogen uiteraard ook stemmen...)

Porsche
99
53%
Ferrari
75
40%
of doet beide je niets (wat onbegrijpelijk is... ;-))
12
6%

Totaal aantal stemmen: 186

Max V

Re: Porsche-man of Ferrari-man?

Bericht door Max V » 24 feb 2009, 08:24

Kevin20v schreef:Ik vind het echt HEEL moeilijk om te kiezen, en ik kan het eigenlijk ook niet...

Ik ben helemaal wild van de 964 (vooral die die bij ap-car-design zijn geweest) maar ook van de 348,355 en F40.
Als ik dan kijk naar hoe ik vroeger al dacht over de 2 merken moet ik dan toch maar voor Ferrari kiezen!

Bij motoren zou het een stuk makkelijker zijn! Zonder te denken Ducati! Het mag dan misschien vaak stuk gaan, maar als het stuk gaat dan gaat dat vol passie stuk :clap:
Whahahahaha :roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 08:43

Aernoudt schreef:Zoals Frank Sinatra ook al zei: het zijn auto's voor mensen die graag iets zouden willen zijn...
Altijd mooi om de bekende wijsgeer, levenskunstenaar en filosoof Frank Sinatra aan te halen. Behalve van deze uitspraak en een paar liedjes is Frank ook bekend van de volgende quotes:
“I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.”
“The best revenge is massive success.”
“Dare to wear the foolish clown face.”
“I think my greatest ambition in life is to pass on to others what I know.”
“Luck is only important insofar as getting the chance to sell yourself at the right moment. After that, you've got to have talent and know how to use it.”
"I'm for anything that gets you through the night, be it prayer, tranquilizers, or a bottle of Jack Daniel's."
“Stay alive, stay active, and get as much practice as you can.”
En de mooiste van allemaal: “Do be do be do.”

Dan nog twee quotes van de heren Ferrari en Porsche.
"If one does not fail at times, then one has not challenged himself."
"Aerodynamics are for people who can't build engines."
Wie zou wat gezegd hebben? 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 09:47

Aerodynamics are for people who cannot build engines-Enzo Ferrari. En so true. 8)

Kende 'm al, van 't M forum.Ik gebruikte 'm ook wel vaker. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 09:52

Ik zag zondag nog een review filmpje van een Californische ex 250GTO owner. Nou potverdriedubbeltjes dan maar 'n starre as met Watt stangen , maar wat een motor die 3 liter (100pk per liter) 300pk V12 op 1150kg ofzo in 1961 al, waar was Porsche toen? :mrgreen:
Ik heb hier zo'n naslagwerk van Jess G Pourret over al 250GT Ferraris en hun chassisnrs, dus LWB, SWB, GTO entc, heb ik al 20 jaar minimaal. Heb ook een schaalmodel in 1:43 van de proto 250GTO gereden door Sterling Moss zo'n grijs ding.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 09:57

Robin schreef:Aerodynamics are for people who cannot build engines-Enzo Ferrari. En so true. 8)

Kende 'm al, van 't M forum.Ik gebruikte 'm ook wel vaker. :mrgreen:
Helemaal waar.

En Porsche praatte vast bij voorbaat de FAIL-diesel, de FAIL-terreinwagen en de FAIL-vierdeurs-hatchback goed.

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 09:59

Nouja, een 550/906/908/917 en her en der een dikke Elfer sla ik niet af, maar de rest boeit me minder. Bij de Ferraris sla ik een Mondial over en misschien een 348, maar de rest:Bring it on. :df:

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 10:02

Er zijn wel mooie Porsches. Maar niet zo veel. Maar jouw post geeft precies het verschil aan: bij Porsche noem je de mooie types, bij Ferrari de lelijke.....

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 feb 2009, 10:08

Er zijn ook maar weinig écht mooie Ferrari's. 250 gto, 288 gto, 250 swb, F40, F355 en de F430 Scuderia. Daarnaast nog een enkele die 'wel mooi zijn' maar verder zijn er gewoon teveel patserbakken bij.

Als je bij Porsche 911 noemt heb je gewoon alle emotie en historie te pakken, elk model weer super voor elkaar. Het blijft inderdaad een zelfde concept, maar ik denk dan altijd maar zo; het zal wel een reden hebben. Genialiteit, het werkt en hoe!

Maargoed we gaan hier natuurlijk nooit de strijd tussen Porsche en Ferrari oplossen, deze zal altijd blijven bestaan gezien de verschillen zelfs hier binnen DF waar Porsche de rijder (!) toch meer zou moeten aanspreken.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 10:14

Steven, er zijn bij Ferrari natuurlijk véél meer mooie modellen die jij nu noemt. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua techniek of race-resultaten.

Dat neemt niet weg dat een mooie 911 niet verkeerd is natuurlijk.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:15

Ja een > GT3 Steven, de rest is geen partij voor huidige Ferraris in 't algemeen.
Als Horst von Shoarma een 430 Scud met 7:39 over de Ring jaagt is dat voor een atmosferische sportwagen in die motorinhoudsklasse ongekend, daar kan Porsche een puntje of wat aan zuigen en sterker, het was Horst 'maar'. :mrgreen: Dat ding gaat in de juiste handen onder de 7:30 aldus de geleerden op verschillende fora waar we 't daar uitentreuren over hebben.

DISCLAIMER Neemt niet weg dat ik idolaat ben van een 997GT3/RS/R, GT2, 959 en Ruf RT12 laat daar geen misverstand over bestaan. :thumbup:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 24 feb 2009, 10:15

Steven Nauta schreef:Maargoed we gaan hier natuurlijk nooit de strijd tussen Porsche en Ferrari oplossen, deze zal altijd blijven bestaan gezien de verschillen zelfs hier binnen DF waar Porsche de rijder (!) toch meer zou moeten aanspreken.
Dat zeg ik :lol:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 24 feb 2009, 10:16

Zo'n mooie 993 Turbo

Prachtige wagen!

Ward

Bericht door Ward » 24 feb 2009, 10:18

Voor mij is het heel duidelijk, Porsche. Gegroeid door de jaren heen en ondertussen ook mijn droom kunnen waarmaken (hoewel er misschien een andere in de plaats komt)

Misschien een bijkomende vraag:
Wie laat er zich in zulke poll beinvloeden door het feit dat hij waarschijnlijk ooit in zijn leven wel een (al dan niet oude) Porsche zal kunnen betalen (+onderhouden) en dit bij een Ferrari eerder uitzondering is (horror verhalen over onderhoud van +10k € bij 355 bv.)
Door de kwaliteit van Porsche kunnen er meer mensen van deze wagens genieten! Hoeveel 911's van de jaren 70-80-90 rijden er nog rond en zijn betrouwbaar, het zullen er véél zijn!
Dit zie ik bij Ferrari veel minder, de aankoopprijs valt in sommige gevallen nog wel mee (348 etc.) maar iedereen schrikt voor de kuren en onbetrouwbaarheid...

Porsche, there is no substitute :bag:

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:24

Hier voor de liefhebber van wat buitengewoner racespul dan de bekende Testarossa, F40 en 250GTO...

330P4:
Afbeelding

512S competition uit 'mijn geboortejaar':
Afbeelding

512BB NART:
Afbeelding

Evolutiemodel van de 288GTO en dus 'vader' van de F40, 288 Evoluzione:
Afbeelding

Ferrari F40 LM met 700 en de rest pk:
Afbeelding

En hier hoe die klinkt :mrgreen:

En hier een hedendaagse 430 Challenge:
Afbeelding

Toch wel leuk spul dat Ferrari of niet dan? :angel:

Maar ik sla een GT3 niet af hoor, of een 964RS, ook leuk, reed zeer inspirerend!

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 10:27

Ward schreef:Dit zie ik bij Ferrari veel minder, de aankoopprijs valt in sommige gevallen nog wel mee (348 etc.) maar iedereen schrikt voor de kuren en onbetrouwbaarheid...
Zou dat bij de nieuwere Ferrari's niet een heel stuk beter zijn?

Afbeelding

Deze moet je toch wel dagelijks kunnen gebruiken?

Buiten dat, de aankoop van een Ferrari of Porsche 'hoor' je niet echt te baseren op onbenulligheden als verbruik, onderhoudskosten of EuroNCAP-resultaten.

By the way, die 512S: :love: :love: :love:

wooter

Bericht door wooter » 24 feb 2009, 10:28

Moeilijk kiezen... Ik vind beide merken nl. voor dagelijks gebruik niet handig. De Ferrari is te opzichtig, en de Porsche straalt in Carrera-versie voor mij teveel VAG uit (ook het probleem met Lamborghini hoewel ik het design daarvan weer uberstrak vind).

Als het om circuitblaffen gaat, zou ik dan ook eerder gaan voor een GT3 RS... Of een Z4 M of M3 GTR :)

Tristan

Bericht door Tristan » 24 feb 2009, 10:29

Vroeger een Ferrari man maar tegenwoordig heb ik meer met Porsche vanwege de betrouwbare techniek, looks en historie achter Porsche.

Snipe

Bericht door Snipe » 24 feb 2009, 10:30

wooter schreef:Moeilijk kiezen...
Dat kan. Maar het is moeilijk te geloven als deze avatar een centimer naast die woorden staat.....

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:33

Als Daily Drive zou zo'n 599 mij best bevallen denk ik 8) (verrek ik moet een bril het is de California)
Ik doel dus op de 599GTB:

Staat in Engeland nog een schadebakje vanwege een 'tunnelrun'ofzo van een bekend iemand. :lol:

Ding trekt van 0-100 sneller op in de tests dan een Murcielago/Gallardo met 4wd en weegt een berg:Hulde. :thumbup:

Mark

Bericht door Mark » 24 feb 2009, 10:35

Steven Nauta schreef:Er zijn ook maar weinig écht mooie Ferrari's. 250 gto, 288 gto, 250 swb, F40, F355 en de F430 Scuderia. Daarnaast nog een enkele die 'wel mooi zijn' maar verder zijn er gewoon teveel patserbakken bij.

Als je bij Porsche 911 noemt heb je gewoon alle emotie en historie te pakken, elk model weer super voor elkaar. Het blijft inderdaad een zelfde concept, maar ik denk dan altijd maar zo; het zal wel een reden hebben. Genialiteit, het werkt en hoe!

Maargoed we gaan hier natuurlijk nooit de strijd tussen Porsche en Ferrari oplossen, deze zal altijd blijven bestaan gezien de verschillen zelfs hier binnen DF waar Porsche de rijder (!) toch meer zou moeten aanspreken.
Tja, persoonlijk vind ik elke Porsche een stuk tupperware als je hem naast een Ferrari ziet. En vanuit een technisch oogpunt kan je de "genialiteit" ook stupiditeit noemen. Bij Porsche mis ik altijd een stuk emotie en karakter.

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:38

In m'n rijtje foto's vergat ik deze. Ferrari's antwoord op eigenlijk ALLES op 4 wielen , niet echt mooi, maar wel bruut, en maakt gehakt van eigenlijk alles wat hierna door anderen nog wordt genoemd dus incl Veyron. :mrgreen:

1 maar...alleen voor circuitgebruik:

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:40

*post whore alert*

Porsche Carrera GT: UIT-MUN-TEND, zó hoort 't, verkies ik boven een Enzo...
Laatst gewijzigd door Robin op 24 feb 2009, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 24 feb 2009, 10:40

Ha, die Drivers;
Joop schreef: Ferrari bouwt straatauto's om de motorsport te financieren, Porsche gebruikt de motorsport om de straatauto's te verbeteren
Voor mij de basis van mijn voorkeur voor Porsche. Niet dat ik een Ferrari van het pad af zou schoppen....

Robin

Bericht door Robin » 24 feb 2009, 10:43

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;
Joop schreef: Ferrari bouwt straatauto's om de motorsport te financieren, Porsche gebruikt de motorsport om de straatauto's te verbeteren
Voor mij de basis van mijn voorkeur voor Porsche. Niet dat ik een Ferrari van het pad af zou schoppen....
Als je doordenkt doet 'elke' autofabrikant dat wat Porsche eigenlijk doet, wat Ferrari doet is dus anders dat het in de basis eerst aan MOTORSPORT denkt en daarna aan de straatauto's. Lichtelijk neig ik daarin ook naar Ferrari, als DFer, als ik er over nadenk.

Alain

Bericht door Alain » 24 feb 2009, 10:48

Porsche !!
Joop schreef:Porsche gebruikt de motorsport om de straatauto's te verbeteren
En ik gebruik weer Porsche parts om mijn straatauto te verbeteren.

Plaats reactie