Aston Martin DB9

Dit is ons algemene autoforum.
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2006, 12:30

Steekhoudend Andre, tuurlijk overal word je genaaid, beter gezegd; je wil genaaid worden. Geldt voor elk merk, voor elke prijsklasse, auto`s das puur emotie, en aar daar weten ze in € land wel raad mee!

Vraag me wel eens af hoe lang dat zo nog doorgaat, meeste auto`s, naar ik meen, worden allemaal met een afbetalings regeling gekocht, ergo, er zijn maar weinig mensen wiens auto ook daadwerkelijk eigendom is.

Andre

Bericht door Andre » 02 jul 2006, 13:25

romo inderdaad. De trend zal zijn dat je ze steeds minder ziet. die duurdere fun auto s.

Maar wat mij nu al opvalt zijn de ring foto s. Je ziet nog steeds mooie dure auto s daar maar dat zijn al wat oudere e36 m3 e46 m3 993 en 996 porsches etc. Maar wat je steeds minder ziet zijn dure nieuw op kenteken auto s die je een aantal jaren terug nog wel steeds meer zag. Het wagenpark op de ring vernieuwd zich niet zo snel meer als een aantal jaren geleden zeg maar.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 02 jul 2006, 13:29

Op de gewone weg ook zichtbaar, door de week veel lease bakken, voor de rest veel oude meuk. Voor veel mensen is een auto over the top qua prijs, kan ze ook niet helemaal ongelijk geven, blijft idd stuk blik met 4 wielen, gemaakt om te rijden, doch meestal stil staat.

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2006, 13:51

De kunst is ook om mede te genieten van een auto die stilstaat. Ofwel dat je de auto het ook waard vind. Dat is denk ik ook de grote kracht van marketing. Mensen zien ook graag een bijzondere auto, afgaand op de blikken en reacties die de M3 krijgt. Soms heb je het gevoel alsof je aan het rijden bent met een wijf met blote tieten.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2006, 14:48

:shock:

Geweldig hoe een Aston Martin draadje weer over BMW's gaat en dan met name over de BMW trekhaken in dit geval! Hoezo, we slaan het lijdend voorwerp compleet over? Kunnen jullie dan echt niet over iets anders praten??? :cry:

:lol:

Alleen om het feit dat jullie alleen nog maar over 130i's en M3's kunnen praten zou ik al een Aston Martin kopen als ik het geld had.

Prachtige auto's die Astons. Super dat iemand daarmee een rally rijdt.
Die DB9 volante die tijdens de rally in Houten meedeet (om te cruisen) kan daar nog iets van leren.

Als we dan toch over Marketing praten. De gemiddelde leeftijd van V8 Vantage bestuurders is inderdaad VEEL lager dan bij andere Aston modellen. Dat was het doel van AM, dat hebben ze mooi voor elkaar gekregen. Hierdoor krijgt het merk weer een nieuwe boost, die ze nodig hebben om te kunnen overleven.

romo

Bericht door romo » 02 jul 2006, 15:07

ok, ook iets over de AM V8; dat belachelijke raamstijltje in de portieren, vind ik dus een stylistische blunder, past wel bij een gemiddelde ruimte wagen, maar hier volledig uit de pas :evil:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2006, 16:10

Eens!

Rebel

Bericht door Rebel » 02 jul 2006, 16:16

Als je dan toch niet met je M3 het circuit op gaat en alleen gaat toeren, dan liever een DB9. Vreemd trouwens dat men een bmw 3 serie met deze auto in een zin noemt...

Speciaal voor Fransico paar foto's van 3 weken geleden ;-)

[img:1200:800]http://www.ringrebel.nl/a1.jpg[/img]

[img:1200:800]http://www.ringrebel.nl/a2.jpg[/img]

[img:1200:800]http://www.ringrebel.nl/a3.jpg[/img]

Hielke

Bericht door Hielke » 02 jul 2006, 16:58

Die Aston Martins zijn bloedmooie auto's. Voor ouwe, sigarenrokende Engelse of anglofobe knarren in corduroy broeken een geweldig automobiel voor als er nog wat wilde haren op de schedel zitten:

God save our gracious Queen,
Long live our noble Queen,
God save the Queen:
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us:
God save the Queen.

Een fijne auto voor de kwartfinale zeg maar.

Doe mij dus maar een PORSCHAAAAAAAAAAA hahahahahahaaaaa :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jul 2006, 17:38

Zei hij lachend in zijn Fiat Brava! :)

Hielke

Bericht door Hielke » 02 jul 2006, 18:19

BravO kaerel, BravOOOO!

:lol:

Andre

Bericht door Andre » 02 jul 2006, 18:28

Alleen om het feit dat jullie alleen nog maar over 130i's en M3's kunnen praten zou ik al een Aston Martin kopen als ik het geld had.

LOL zegt iemand die nog nooit een cm in een aston heeft gereden. Dit is altijd zo mooi op forums ze weten het beter met hun boekjes wijsheid.

Ik post al niet veel meer hier. Maar door lui zoals jij wordt ik meer een lachende lezer dan een poster.

Tom

Bericht door Tom » 02 jul 2006, 18:36

Oh dus de rest hier heeft niet tijdens de paas-shows van de autoboulevard een ritje gemaakt in zo'n AM?
/sarcasme ;)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 jul 2006, 21:35

http://www.debeier.nl/occasionsNew.php? ... odelID=180 :wink:

Ik heb er nog nooit in gereden trouwens, maar durf wel te betwijfelen of het wat voor mij zou zijn.
Maar dat ligt niet aan AM, ze doen het op het moment volgens mij beter dan ooit dus weten bij hun clièntele zeker wel een goede snaar te raken.
Vind zo'n V8 wel een van de mooiste auto's ooit trouwens, qua looks minstens 110 punten op een schaal tot 100!

Macboy

Bericht door Macboy » 02 jul 2006, 22:16

Ik vind het een prachtige auto. Auto ziet er geweldig uit. Als je die auto kan betalen en wil betalen, heb je er wel meer naast.

Dat iemand het in zijn hoofd haalt om de M3 erbij te halen snap ik ook niet :)

Vergelijking Porsche/AM door Adje is natuurlijk wel steekhoudend. Adje zou nooit een AM kunnen of willen rijden, maar dat zal AM ook niet ambiëren.

Porsche daarentegen is een enorm sportief merk met historie: het merk verkoopt echter (zeker in NL) meer aan lullo's (90%) dan aan mensen die er gebruik van weten te maken.

Ergo: Porsche zou blij mogen zijn dat Adje tot hun klant zou kunnen behoren!

En dit onderscheid rechtvaardigt nu net het bestaan van een automobiele schoonheid als de Aston Martin

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2006, 23:44

M3 en db9 zijn op geen enkele manier vergelijkbaar, en ik wil die vergelijking ook absoluut niet maken. Wat ik me afvroeg was of de prestaties overeenkomen. En aangezien Tristan met beide autos heeft gereden kon hij daar uitsluitsel over geven. Een Aston martin is geen auto die binnen mijn vizier ligt. Om de dood simpele reden ik heb geen Aston Martin geld.

RVV

Bericht door RVV » 03 jul 2006, 00:03

Aston Martin is voornamelijk ook een bepaald statement. Een Ferrari is te opzichtig, een Lambo veel te onpraktisch en een Porsche ordinair. En M3'tjes zijn voor drugs dealertjes en gesjeesde kruideniertjes :-)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 jul 2006, 09:27

Sinds de DB7 is een Aston Martin natuurlijk ook een soort van massaprodukt geworden. Ik sta echt versteld hoeveel Vanquishes er alleen al in de buurt van Den Haag rondrijden.

Het exclusieve is er dus een beetje vanaf, maar moet wel toegeven dat vanaf de DB7 ieder nieuw AM model weer de schoonheid wist te overtreffen.

Met de AMV8 wordt dus geld verdiend aan mensen die voorheen geen AM geld konden besteden. Ik weet niet wat zo'n wagen precies kost...maar ik schat op Maserati Coupe, SL500/SL55 en M6 niveau....Doe mij dan maar die wonderschone AMV8

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2006, 10:24

@Marcel: Zou het kunnen dat hier in Den Haag meer Astons rondrijden dan in het Gooi? Want het is bizar, ik zie inderdaad meer Astons per week, dan Porsches (en daarvan zie ik er ook veel!). Dit is trouwens al jaren zo, maar ik ben hier een tijdje weggeweest, dus het valt me nu weer op.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 jul 2006, 10:54

Dennis Cavallino schreef:@Marcel: Zou het kunnen dat hier in Den Haag meer Astons rondrijden dan in het Gooi? Want het is bizar, ik zie inderdaad meer Astons per week, dan Porsches (en daarvan zie ik er ook veel!). Dit is trouwens al jaren zo, maar ik ben hier een tijdje weggeweest, dus het valt me nu weer op.
Jan van Nassaustraat (Laatste zijstraat Zuid Hollandlaan): 2x Vanquish, 1x DB9, 1x 456 GTA, 1 x Continantal T, 1 x Clio V6, 1 x Quattroporte...dagelijkse kost.
8)

Kom net terug van een rondje carwash....1x DB9 Theresiastraat 8)

Ik heb verder nog geen enkele 323ti afgelopen maand gezien 8)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 03 jul 2006, 10:56

En vergeet niet de Hubertusviaduct-tragedie........Vanquish tegen de boom...einde oefening voor bestuurder en auto.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2006, 10:57

Ja het gaat slecht met de economie, nu moeten ze met hun speeltje naar kantoor, vroeger konden ze nog gewoon met de luxe sedan. :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jul 2006, 12:34

Feit is wel dat als ik in de AM rij, meer leuke reacties krijg van anderen, dan in de Porsche. In de Porsche is het meer een soort van afgunst, terwijl ze het geweldig vinden als je in een AM komt aanrijden.

Ik vind het heel moeilijk om te zeggen wat de betere auto is. Porsche is misschien iets sportiever, maar ook minder comfortabel. Porsche is betaalbaarder, maar als je in de AM zit en kijkt naar het detail, afwerking, schoonheid etc etc. is het de meerprijs zeker waard. Qua rijden doen ze weinig van elkaar onder, ook qua specs.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jul 2006, 14:04

De Porsche schijnt alleen op hele bochtige wegen sneller te zijn, voor de rest sla je de spijker denk ik volledig op de kop.

Tristan

Bericht door Tristan » 03 jul 2006, 14:49

Dennis Cavallino schreef:De Porsche schijnt alleen op hele bochtige wegen sneller te zijn kop.
Ik denk dat het te maken heeft dat de V8 Vantage iets zwaarder is, maar qua wegligging is het echt super, en kan er heerlijk dwars mee de bocht in (heb ik stiekem ff getest), maar heel gecontroleerd. Hij is echt heel neutraal in de bochten, en makkelijk voorspelbaar. Zowiezo was de "oude" Porsche een AWD, dus die bleef gewoon plakken, als een trein op de rails. Wel snel en veilig, maar minder fun. Was heel moelijk om hem dwars te krijgen, moest echt forceren. Bij de AM is het bocht in, ff op 't gas en hoppa, kont gaat naar buiten en is makkelijk vast te houden. Dus qua fun zit het ook wel goed. Maar het geluid is het gaafst, tot 4000 rpm niks en dan of dat er 2 machinegeweren aan het werk zijn.

Plaats reactie