Volgende daily driver

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen

Re: Volgende daily driver

Bericht door allen » 25 feb 2009, 15:36

:hosanna:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 25 feb 2009, 15:37

Leuk man zo'n ding :thumbup:

2000USA

Bericht door 2000USA » 25 feb 2009, 18:10

Congrats leuk ding, hoop dat de proefrit niet tegenvalt! Cabrio+rwd = :thumbup:

JohanH

Bericht door JohanH » 25 feb 2009, 18:27

G Kolkman schreef:Ik heb in principe die blauwe MX-5 gekocht, op voorwaarde dat er bij de proefrit geen rare dingen naar voren komen. Maar motor liep mooi, kap goed, body hard (keihard), wel wat loslaten blanke lak maar voor die prijs mag je niet klagen.

Zou het dan zo zijn dat ik binnenkort met mijn kalende koppie boven die voorruit uitsteek :mrgreen: ?
Dat merk je nog wel bij de proefrit, je zit behoorlijk laag. Met mijn 1.92 steek ik voor mensen die me van buiten zien net boven de auto uit, maar ik heb prima zicht naar buiten (nadat ik de zonnekleppen die toch niet werken verwijderd heb). Enige probleem is circuitrijden in de regen met helm, dat past net niet :(

Die blauwe ziet er in ieder geval goed uit, Amerikaans model zo te zien dus je hebt ook meteen legaal de mooiere kentekenplaten.

Op http://forum.mx-5owners.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.miata.net" onclick="window.open(this.href);return false; is trouwens erg veel informatie te vinden.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 25 feb 2009, 18:31

Voor eventuele circuitdagen heb ik de bmw nog staan he :mrgreen: ! Was overigens niet van plan dit jaar veel op het circuit te zitten i.v.m. kosten en gebrek aan vrije dagen.

De linkjes had ik al van Rob gekregen, maar toch bedankt. Hoop dat ie gewoon goed rijdt en dat we er 1.5 of 2.5 jaar mee vooruit kunnen.

RobS

Bericht door RobS » 25 feb 2009, 19:19

:df:

JohanH

Bericht door JohanH » 25 feb 2009, 21:37

G Kolkman schreef:Voor eventuele circuitdagen heb ik de bmw nog staan he :mrgreen: ! Was overigens niet van plan dit jaar veel op het circuit te zitten i.v.m. kosten en gebrek aan vrije dagen.

De linkjes had ik al van Rob gekregen, maar toch bedankt. Hoop dat ie gewoon goed rijdt en dat we er 1.5 of 2.5 jaar mee vooruit kunnen.
Bedoelde meer dat dat eigenlijk met mijn 'lange' lengte het enige probleem is met de MX5 ;)
Die 1.5-2.5 jaar moet zeker goedkomen, ik rij momenteel al bijna 2 jaar ongeveer 10.000km per jaar met mijn 300.000+ op de teller miata rond zonder noemenswaardige problemen (vervangen versleten softtop en simpel op te lossen probleem elektrische ramen door de vorige beun de haas eigenaar).

Zodra het droog en weer wat warmer is, kapje eraf en :df: :banaan:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 27 feb 2009, 00:01

En vandaag opgehaald :) !

Afbeelding

Meteen bij vertrek aldaar de kap omlaag gegooid, de zon scheen immers. In Hilversum gekocht en vanuit daar het tot exact Vianen volgehouden om op de snelweg te blijven, daarna dijkweggetjes e.d. gepakt tot aan Den Bosch :df: . Auto voelt eigenlijk best ok aan al zijn de schokdempers wel wat slapjes, wat mij overigens al voorspeld was gezien de km-stand. Er is gelukkig nog ruimte binnen het budget voor wat oplapperij mocht dat nodig blijken. Nu eerst maar eens km's gaan maken met een iets vriendelijker verbruik dan 1:8.5 (zie grijze hok op de achtergrond, die het btw prima doet!). Besturing is top!

Ben benieuwd :popcorn: !

Plaats reactie