Ja man. Wou ik nooit meemaken nadat ik een paar verhalen van enkelen had gehoord over hoe zij een klasgenote (van een andere klas dus) op de lagere school hadden verloren. Niemand wou op die plek etc etc.Metchu schreef: Dat zijn de mindere dingen in het leven
Ik heb het in de brugklas meegemaakt dat een vriendinnetje dood is gereden door een vrachtwagen, dat hakt erin in zo'n groep
ongelukkig verhaal
-
Re: ongelukkig verhaal
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Ja, dit zijn de mindere verhalen. Jaar of 10 terug, even samen met m'n vader wat wegbrengen, frontaal een brommer tegen de auto... Dat heeft de brommerrijder niet overleeft. Echt, dit soort dingen wil je niet meemaken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Gvd man... nu ik zelf een kindje heb (bijna 9 maand).... alleen maar meer rillingen als ik zoiets lees. Zou helemaal gek worden als haar iets gebeurt, zeker door een dronken automobilist.Nandor schreef:Ik heb het verhaal niet gelezen maar kan er ook wat van
Hoorde vandaag dat het dochtertje van een oud leerling van me vorige week is doodgereden door een dronken automobilist.
Kindje zou deze maand 1 worden.
Tranen man, tranen.
Echt verschrikkelijk.

Ontopic: denk niet dat we vanaf hier kunnen oordelen wat er precies is gebeurd. Pure speculatie lijkt me.
-
allen schreef:Hielke, alles is in een oogwenk gebeurd lijkt me. Van beide kanten zullen de verhalen niet 100% zijn wellicht. Niet omdat ze het niet willen, overigens. Dit stuk tekst is overigens geplaatst door de bestuurder van de auto en ik respecteer dat wel.
Na zo'n klap ga ik zelf liever niet oordelen over wie echt goed en wie echt fout is geweest. Ik denk ook niet dat dat de opzet is geweest van die gast. Wel dat je je zo nu en dan eens moet beseffen wat er kan gebeuren met je leven terwijl je 10 seconden terug nog dacht alles onder controle te hebben. Dat kan overigens ook gebeuren als je NIET boenderd.
Daarom. Vanuit je luie stoel achter je pc is het heel makkelijk om er randzaken bij te verzinnen. Mijn initiele doel met dit topic was gewoon even laten zien dat een ongeluk in een klein hoekje zit. Je hoeft maar even met de radio te kloten, iets uit een zijvak halen of een pepermuntje in je mik stoppen.
- Michel P
@Hugo,
Geen stage, maar jailtime in the UK
Met veel schuldgevoel geschreven, maar een nuchtere Fries nuanceerd hier en daar niet onbelangrijk. Blijft echter voor alle partijen los van hoeveel schuld natuurlijk zwaar klote.
Michel
Geen stage, maar jailtime in the UK

Met veel schuldgevoel geschreven, maar een nuchtere Fries nuanceerd hier en daar niet onbelangrijk. Blijft echter voor alle partijen los van hoeveel schuld natuurlijk zwaar klote.
Michel
- wooter
Goh, heel vreselijk voor de motorrijder (en dat is gemeend) maar de beschrijving van de bestuurder maakt voor mij weeral duidelijk dat de gevangenis geen plek is voor mensen die ongelukken veroorzaken.
Een bank overval je niet per ongeluk. Een oud vrouwtje besteel je niet per ongeluk. Goed, dwars gaan op een weg waar je net dwars wil gaan is ook geen ongeluk. Maar in alle scenario's is je doel persoonlijk gewin, en in twee van die drie scenario's wéét je dat er persoonlijk leed veroorzaakt wordt...
Hoe meer je het dagboek leest, hoe meer je beseft dat gevangenissen er gewoon zijn om één dienst te voorzien: het kunnen uitvoeren van wraak van de slachtoffers tov de daders. Een jaar gevangenisstraf zal maar in zeldene gevallen ook een gedragscorrectie veroorzaken, en vele gevangenen zullen net meer onbegrip en respect voor de overheid ontwikkelen.
Het feit dat alles ook afhangt van rechters en onderzoeken die een pure variatie van resultaten kunnen geven, ongeacht de waarheid, helpt natuurlijk niet de geloofwaardigheid.
En vervolgens heb je je straf uitgezeten, de schade vergoed en geeft de maatschappij je nog altijd een fuck-you omdat je een ex-gevangene bent...
Reden temeer om het rustig aan te doen op de baan, maar zelfs dat is geen garantie...
Een bank overval je niet per ongeluk. Een oud vrouwtje besteel je niet per ongeluk. Goed, dwars gaan op een weg waar je net dwars wil gaan is ook geen ongeluk. Maar in alle scenario's is je doel persoonlijk gewin, en in twee van die drie scenario's wéét je dat er persoonlijk leed veroorzaakt wordt...
Hoe meer je het dagboek leest, hoe meer je beseft dat gevangenissen er gewoon zijn om één dienst te voorzien: het kunnen uitvoeren van wraak van de slachtoffers tov de daders. Een jaar gevangenisstraf zal maar in zeldene gevallen ook een gedragscorrectie veroorzaken, en vele gevangenen zullen net meer onbegrip en respect voor de overheid ontwikkelen.
Het feit dat alles ook afhangt van rechters en onderzoeken die een pure variatie van resultaten kunnen geven, ongeacht de waarheid, helpt natuurlijk niet de geloofwaardigheid.
En vervolgens heb je je straf uitgezeten, de schade vergoed en geeft de maatschappij je nog altijd een fuck-you omdat je een ex-gevangene bent...
Reden temeer om het rustig aan te doen op de baan, maar zelfs dat is geen garantie...
-
Michel, de vraag is hoe die nuchtere Fries had gereageerd als een bekende van hem met een supersonische wagenbeheersing plotsklaps de controle was verloren en onverwacht iemand de dood of aan een levenslange handicap had geholpen
:
Zelfs het beste paard struikelt wel eens is mij geleerd...

-
Inderdaad, met name de laatste zin.allen schreef:Michel, de vraag is hoe die nuchtere Fries had gereageerd als een bekende van hem met een supersonische wagenbeheersing plotsklaps de controle was verloren en onverwacht iemand de dood of aan een levenslange handicap had geholpen:
- Michel P
Let wel, het kan ons allemaal overkomen, als je op de wrong place bent at the wrong moment.hugo schreef:Inderdaad, met name de laatste zin.allen schreef:Michel, de vraag is hoe die nuchtere Fries had gereageerd als een bekende van hem met een supersonische wagenbeheersing plotsklaps de controle was verloren en onverwacht iemand de dood of aan een levenslange handicap had geholpen:
Ook een motorrijder dient zich meer dan bewust te zijn van zijn kwetsbaarheid op de fiets in het verkeer.
Michel
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En dat laatste, dat ik ook een beetje wat me steekt. Het is heel erg voor de motorrijder, dat letsel en zijn blijvende klachten nadien. Echter, je weet ook dat zoiets kan gebeuren. Als ik het zo begrijp reed hij een blinde bocht om, waarna hij 2 seconden later op die auto klapte. Wat nu als er een schaap oid. had gestaan? Dan was het ook misgegaan. Of modder/grind op de weg waarvoor hij ineens had moeten remmen? Was waarschijnlijk dan ook niet gelukt. Dus ja...Michel P schreef:Let wel, het kan ons allemaal overkomen, als je op de wrong place bent at the wrong moment.hugo schreef:Inderdaad, met name de laatste zin.allen schreef:Michel, de vraag is hoe die nuchtere Fries had gereageerd als een bekende van hem met een supersonische wagenbeheersing plotsklaps de controle was verloren en onverwacht iemand de dood of aan een levenslange handicap had geholpen:
Ook een motorrijder dient zich meer dan bewust te zijn van zijn kwetsbaarheid op de fiets in het verkeer.
Michel
-
is een zeer aangrijpend verhaal, roept verschillende reacties op, voor zowel de motorrijder als de autobestuurder.
Het maakt wel duidelijk wat er voor tragische zaken kunnen gebeuren in het verkeer. Ook al rijdt je niet roekeloos, kan een ongeval nog in een klein hoekje zitten.
Over of het precies zo kan of niet ; tja, ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat een Integra R echt niet zomaar aan het glijden te krijgen is, tenzij je echt onbeschoft (circuitstijl) hoekt. En hoe dan ook, dat moet je op de openbare weg NOOIT doen. Vermoed dat dat dus wel het geval is geweest.
Het maakt wel duidelijk wat er voor tragische zaken kunnen gebeuren in het verkeer. Ook al rijdt je niet roekeloos, kan een ongeval nog in een klein hoekje zitten.
Over of het precies zo kan of niet ; tja, ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat een Integra R echt niet zomaar aan het glijden te krijgen is, tenzij je echt onbeschoft (circuitstijl) hoekt. En hoe dan ook, dat moet je op de openbare weg NOOIT doen. Vermoed dat dat dus wel het geval is geweest.
- Joy
Nou de achterkant van een Integra is behoorlijk los. Breekt met gas los redelijk ver uit als er een klein beetje vuiligheid op de weg ligt.
-
Dat ben ik zeker niet met je eens. Wil je die auto helemaal kwijtraken zoals in het verhaal, rijd je echt behoorlijk op het randje. De achterkant is goed controleerbaar, zelf op natte of gladde omstandigheden.Nou de achterkant van een Integra is behoorlijk los. Breekt met gas los redelijk ver uit als er een klein beetje vuiligheid op de weg ligt.
Ik kan het weten , want ik heb er zelf een.
-
Wellicht rijdt jij ermee alsof je oma naast je zit? 

- Joy
Vraag maar aan Michiel, die heeft er ook 1
Regelmatig mee gereden dus ik verzin niet zomaar wat.
Als je op het randje aan het rijden bent kan de achteras behoorlijk vegen. Dat is 1 van de charmes van de Integra omdat de meeste voorwielaandrijvers een dode kont hebben. Dat is hier gebeurd vermoed ik. Te hard een bocht in, gas los en de kont kwijt geraakt.

Als je op het randje aan het rijden bent kan de achteras behoorlijk vegen. Dat is 1 van de charmes van de Integra omdat de meeste voorwielaandrijvers een dode kont hebben. Dat is hier gebeurd vermoed ik. Te hard een bocht in, gas los en de kont kwijt geraakt.
Inderdaad, met name de laatste zin.[/quote]
Let wel, het kan ons allemaal overkomen, als je op de wrong place bent at the wrong moment.
Michel[/quote]
En dat laatste, dat ik ook een beetje wat me steekt. Het is heel erg voor de motorrijder, dat letsel en zijn blijvende klachten nadien. Echter, je weet ook dat zoiets kan gebeuren. Als ik het zo begrijp reed hij een blinde bocht om, waarna hij 2 seconden later op die auto klapte. Wat nu als er een schaap oid. had gestaan? Dan was het ook misgegaan. Of modder/grind op de weg waarvoor hij ineens had moeten remmen? Was waarschijnlijk dan ook niet gelukt. Dus ja...[/quote]
Als je goed leest is de motor 14 meter teruggestuiterd vanaf de auto, de auto stond dus duidelijk NIET stil ten tijde van de aanrijding.
Als motorrijder ben je altijd de zwakkere, maar rekening hiermee houden is natuurlijk niet een uitgangspunt, als dat wel zo zou zijn kan je nooit meer op de motorfiets stappen.
Tuurlijk heeft de automobilist dit ook nooit gewild, maar bewust op het randje rijden op zon weg is vragen om moeilijkheden.
Let wel, het kan ons allemaal overkomen, als je op de wrong place bent at the wrong moment.
Michel[/quote]
En dat laatste, dat ik ook een beetje wat me steekt. Het is heel erg voor de motorrijder, dat letsel en zijn blijvende klachten nadien. Echter, je weet ook dat zoiets kan gebeuren. Als ik het zo begrijp reed hij een blinde bocht om, waarna hij 2 seconden later op die auto klapte. Wat nu als er een schaap oid. had gestaan? Dan was het ook misgegaan. Of modder/grind op de weg waarvoor hij ineens had moeten remmen? Was waarschijnlijk dan ook niet gelukt. Dus ja...[/quote]
Als je goed leest is de motor 14 meter teruggestuiterd vanaf de auto, de auto stond dus duidelijk NIET stil ten tijde van de aanrijding.
Als motorrijder ben je altijd de zwakkere, maar rekening hiermee houden is natuurlijk niet een uitgangspunt, als dat wel zo zou zijn kan je nooit meer op de motorfiets stappen.
Tuurlijk heeft de automobilist dit ook nooit gewild, maar bewust op het randje rijden op zon weg is vragen om moeilijkheden.
-
Doet me een beetje hieraan denken, hoewel dit dan tussen twee motorrijders is..
http://www.youtube.com/watch?v=vAoeJUKg ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (geen prettig filmpje)
http://www.youtube.com/watch?v=vAoeJUKg ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (geen prettig filmpje)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Beiden overleden zeker?
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
G*dver... Dat is nou ook precies het soort rijgedrag waar ik me kwaad over maak:Maarten Godschalk schreef:Doet me een beetje hieraan denken, hoewel dit dan tussen twee motorrijders is..
'Ik rij motor en ben lekker smal, dus ik kan bij een doorgetrokken streep in een onoverzichtelijke bocht best auto's inhalen...'Dat is rijden op adrenaline en niet met gezond verstand. F*cking idiot! Dat moest ik even kwijt, sorry.
Wat de 'Prison thread' op PH betreft: wauw... indrukwekkend... Gelukkig gaat 10PS niet voorbij aan de gevolgen die het ongeluk voor de motorrijder had.
-
De veroorzaker zwaar gewond en de andere motorrijder heeft het niet kunnen navertellen..partyondude schreef:Beiden overleden zeker?
Overigens zie je dat de motor van de veroorzaker uit balans wordt gebracht doordat hij tijdens het inhalen de voorligger van het slachtoffer schampt. Daar gaat het eigenlijk al fout.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Das helemaal triest zeg 

- Max V
Wat een mongool! (die motorrijder uit het tweede filmpje dan he)
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Triest verhaal.
Scheuren doe je op het circuit!
Scheuren doe je op het circuit!
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Het zal je maar gebeuren...
Ik ben het wel met enkele eens dat, ondanks hoeveel leed je het slachtoffer aan hebt gedaan, je geen gevangenisstraf verdient, zeker geen heel jaar. Gevangenissen zijn voor criminelen die met opzet strafbare feiten plegen. Dit kan zomaar iedereen gebeuren. Zie het ook eens in een andere context; je krijgt een klapband of je raakt een groot stuk wild en vervolgens kom je op de andere weghelft terecht. Nu wonen we in een zwaar overbevolkt land, dus de kans dat je dan een tegenligger raakt is heel erg groot....
Ik krijg er in ieder geval rillingen van als ik mezelf in de schoenen van 10PS plaats, zowel om het schuldgevoel als om het feit dat je in de gevangenis komt te zitten...
En wat betreft de motorrijder, ik rij zelf ook motor en om eerlijk te zijn, ik kan ook wel eens goed los gaan. Echter zorg ik er dan voor dat ik ten alle tijden op mijn eigen weghelft blijf in bochten waar je niet doorheen kan kijken. En zelfs dat is vaak nog niet genoeg. Het is me eens gebeurd dat er een tegenliggende motorrijder een bocht fout had ingeschat bij ons in het Limburgse heuvelland.. Die kwam op mijn weghelft lekker een bocht uit, het betrof hier een S bocht en ik kwam net uit de andere knik, aardig plat, uiteraard.... Ik zat op mijn eigen weghelft maar hij niet, ik heb aardige capriolen uit moeten halen om hem niet te raken... Als ik hem in de zelfde knik tegen was gekomen hadden we een probleem gehad...
Het zet je allemaal wel aan het denken.....
Ik ben het wel met enkele eens dat, ondanks hoeveel leed je het slachtoffer aan hebt gedaan, je geen gevangenisstraf verdient, zeker geen heel jaar. Gevangenissen zijn voor criminelen die met opzet strafbare feiten plegen. Dit kan zomaar iedereen gebeuren. Zie het ook eens in een andere context; je krijgt een klapband of je raakt een groot stuk wild en vervolgens kom je op de andere weghelft terecht. Nu wonen we in een zwaar overbevolkt land, dus de kans dat je dan een tegenligger raakt is heel erg groot....
Ik krijg er in ieder geval rillingen van als ik mezelf in de schoenen van 10PS plaats, zowel om het schuldgevoel als om het feit dat je in de gevangenis komt te zitten...
En wat betreft de motorrijder, ik rij zelf ook motor en om eerlijk te zijn, ik kan ook wel eens goed los gaan. Echter zorg ik er dan voor dat ik ten alle tijden op mijn eigen weghelft blijf in bochten waar je niet doorheen kan kijken. En zelfs dat is vaak nog niet genoeg. Het is me eens gebeurd dat er een tegenliggende motorrijder een bocht fout had ingeschat bij ons in het Limburgse heuvelland.. Die kwam op mijn weghelft lekker een bocht uit, het betrof hier een S bocht en ik kwam net uit de andere knik, aardig plat, uiteraard.... Ik zat op mijn eigen weghelft maar hij niet, ik heb aardige capriolen uit moeten halen om hem niet te raken... Als ik hem in de zelfde knik tegen was gekomen hadden we een probleem gehad...
Het zet je allemaal wel aan het denken.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dit is precies waarom ik ( hoe mooi motorijden ook is) geen motor meer rijd...........................ik wil niet met mijn goede gedrag het slachtoffer worden van andermans onbeschofte gedrag..........................
En als je opgehemeld bent dan kun je moeilijk de tegenpartij er op aanspreken.......................preken ja
En als je opgehemeld bent dan kun je moeilijk de tegenpartij er op aanspreken.......................preken ja