Potentiële klant?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
ErikS

Re: Potentiële klant?

Bericht door ErikS » 20 dec 2008, 14:51

Rico schreef:
Erik Stoffelsen schreef:Brrr, ik heb daar zo'n hekel aan...

Ik ben ooit bij Ekris geweest in onderhoud met m'n BMW tje,
Later als ik nieuwe BMW's kan kopen, ga ik daar met een rotgang voorbij! :df:

Eigenlijk vind ik dat altijd een beetje jammerlijke reacties. nu word een bedrijf met meerdere filialen en mischien wel een paar honderd medewerkers afgerekend op een slechte ervaring bij 1 verkooppunt.. veroorzaakt door hooguit 2 mensen.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat onbehoorlijk gedrag niet goed van slecht functionerende medewerkers. Maar hang daar niet alles aan op.

Ooit ben ik een keer niet zo netjes behandeld bij V&D... om nou te zeggen ik ga nooit meer naar een V&D filiaal waar dan ook in NL toe.. beetje kort door de bocht.

=====================================

Voor ieder MODPET OP :police:

Realiseer je je dat het zo makkelijk is om zonder onderbouwing, hoor en wederhoor een bedrijf door het slijk te halen, maar ondertussen schaad je wel een compleet bedrijf.

DF is niet het forum waar we bedrijven lopen af te kraken.

Eigenlijk vind ik dat altijd een beetje jammerlijke reacties. nu word een bedrijf met meerdere filialen en mischien wel een paar honderd medewerkers afgerekend op een slechte ervaring bij 1 verkooppunt.. veroorzaakt door hooguit 2 mensen.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat onbehoorlijk gedrag niet goed van slecht functionerende medewerkers. Maar hang daar niet alles aan op.

Ooit ben ik een keer niet zo netjes behandeld bij V&D... om nou te zeggen ik ga nooit meer naar een V&D filiaal waar dan ook in NL toe.. beetje kort door de bocht.

Oké, duidelijk!
Jammerlijk dat het 4 keer gebeurt,
Niet alleen in Nijkerk..........

Mijn vader is ook twee keer geweest voor een E60 touring, ze moeten nou nog bellen......
Ik plaats niet zomaar wat, ik weet wat het is.. slechte verhalen heb je sneller dan goede!

Dit is gewoon stijlloos, ik kom mijn auto brengen voor een beurt,
sta een kwartier te wachten bij de balie, komt een wat oudere, waarschijnlijk bekendere langs, werd direct geholpen..
Auto weer ophalen, exact zelfde verhaal.. ballentent.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2008, 14:57

sta een kwartier te wachten bij de balie, komt een wat oudere, waarschijnlijk bekendere langs, werd direct geholpen..
Als ze bij mij voordringen bij de slager dan zeg ik er ook wat van. :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 20 dec 2008, 15:00

Rico schreef:
Als ze bij mij voordringen bij de slager dan zeg ik er ook wat van. :bag:
Denk je dat ik dat niet heb gedaan?

Ik heb ook een eigen zaak in kaas ed. ik weet echt wel wat het is, ookal ben ik maar een broekie van 20.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2008, 15:11

Erik ik maak er een geintje van maar je hebt natuurlijk hartstikke gelijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 21 dec 2008, 01:45

Kom zojuist met Erik335i uit Venlo bij De Maassche BMW, geinteresseerd in de witte 335i in de showroom. Nu zijn we vrij jong ;) maar direct serieus en goed geholpen door de verkoper (directeur). Zelfs een proefrit mogen maken in de auto met nog geen 2km op de teller (!) Goed gevoel verder aan het gesprek overgehouden!

stefan740

Bericht door stefan740 » 21 dec 2008, 02:14

Vandaag met pa naar een V70 D5 AWD wezen kijken. Vorige week zaterdag gemaild dat we hem graag wouden bekijken en proefrijden, maandag gelijk een mailtje met oke geen probleem. De huidige V70 komt ook bij hun vandaag en dat was allemaal goed geregeld.

Dus vandaag komen we aan, even kijken en vragen of we kunnen rijden. Nou zullen we eerst het financiele plaatje doen?
Oke geen probleem wij zijn daadwerkelijk potentiele klanten. Goed bij te betalen bedrag komt wat hoger dan verwacht uit en dat merkt de verkoper.
Dus hij vraagt om we nog wel echt geinteresserd zijn. Jazeker wel zeggen wij maar ik ga hem iig niet kopen zodra we gereden hebben als je dat bedoelt. Dat vond hij maar apart en wou ons liever niet een mooi gepoetste auto de showroom uit rijden...

En daar mail je een week vantevoren voor :hammer:
Uiteindelijk in een vergelijkbare D5 geartronic maar zonder AWD, die stond toch al buiten.
Hij gaat hier natuurlijk om mijn pa's eventuele auto maar ik was gelijk weggelopen.

En als ik dan toch wat over IVA-ers lees. 2,5 jaar geleden werden we bij hun door een erg jonge IVA verkoper geholpen op een heel stuk fijnere manier...

Rupie

Bericht door Rupie » 21 dec 2008, 07:10

Maurice Graber schreef:Kom zojuist met Erik335i uit Venlo bij De Maassche BMW, geinteresseerd in de witte 335i in de showroom. Nu zijn we vrij jong ;) maar direct serieus en goed geholpen door de verkoper (directeur). Zelfs een proefrit mogen maken in de auto met nog geen 2km op de teller (!) Goed gevoel verder aan het gesprek overgehouden!

Als ze je binnenlaten in Limburg doen ze het vaak erg goed, is mijn ervaring. Toen ik vorig jaar voor een 130i bij Kera in Kerkrade ging kijken werd ik echt met alle egards ontvangen.

Weet van een Limburgs familie lid dat ie ook tevreden is over De Maassche. Dat is natuurlijk wel hearsay.
Laatst gewijzigd door Rupie op 21 dec 2008, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 dec 2008, 07:11

Tja, ik probeer er altijd eerst financieël uit te zijn voordat ik überhaupt ga proefrijden.
Doe ik dat andersom dan weet ik wel hoe het gaat :wink:
Emotie noemen ze dat?
:mrgreen:

wooter

Bericht door wooter » 21 dec 2008, 14:40

Ik vind het eigenlijk goed zo dat er verkopers zijn die me met rust laten... Goed, ze zullen me niks verkopen, maar soms heb ik geen nood aan een verkoopspraatje dat op niks trekt. Jammer dan als er bij zo een dealer een jongeling dan wél alle moeite doet, maar je op voorhand al weet dat je bij een andere gaat bestellen.

Momenteel koop ik mijn auto's bij een vriend, dus we weten wat we van mekaar kunnen verwachten en ik ben vaak meer op de hoogte dan hem (omdat ik enkel de modellen moet kennen die ik wil hebben, en hij álle modellen van buiten moet kennen). Geen probleem; testritten worden geregeld en auto's worden verkocht :).

Voor een BMW-dealer is ie zelfs vrij rationeel; en eerlijk over restwaardes :).

Niki

Bericht door Niki » 21 dec 2008, 15:02

Met de Maasche in Venlo heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen. Kwam er regelmatig (tegenwoordig wegens tijdgebrek nog maar zelden), maar werd er altijd keurig te woord gestaan.

Zelfs een keer de gelegenheid gehad om zowel met een Mini Cooper als Cooper S te sturen. Duidelijk aangegeven dat ik niet in de gelegenheid was om te kopen, maar desondanks keurig behandeld door de betreffende verkoper. Na een afspraak stonden beide auto's voor een uur tot onze beschikking.

Zal er zeker terug gaan als het budget voor een BMW of Mini wat meer in zicht begint te komen. Verkoper was in principe al vroeg bezig met klantenbinding, en dat werkt op deze manier prima!

Paul

Bericht door Paul » 21 dec 2008, 17:48

Liep in Marbella gewoon in mn korte broekje en tshirtje een Ferrari/Lambo dealer binnen.. super aardige mensen en werd meteen koffie aangeboden.. of het waren mijn Oldskool Nike Air 180s die indruk maakten om mn nep Breitling.. (of mn mooie toenmalige vriendin ;))

Peric

Bericht door Peric » 21 dec 2008, 19:23

Maar het bleef bij die espresso zeker Paul? :mrgreen:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 dec 2008, 20:11

TopFuel schreef:
Kan me niet voorstellen dat je pa nu een Mercedes E rijdt i.p.v een 5-serie alleen omdat je 2 eikels van verkopers trof? Je koopt of least een bepaalde auto toch om de auto zelf en niet om het circus er om heen. Kijk als je bij 3 Bmw dealers binnen komt lopen en het er bij alle 3 zo aan toe gaat kan ik wel begrijpen dat je de auto links laat liggen...

We zijn zelf ook belabberd behandeld bij een Mercedes dealer hier in de buurt, maar hebben toch maar even proef gereden in een C bij een andere dealer zodat we tot de conclusie kwamen dat het een 3-serie moest worden.

We hebben iig niet zonder meer het merk Mercedes laten liggen alvorens een keuze te maken....

Gr. TF
Ik kan het me heel goed voorstellen, je gaat vaak bij de dealer in de regio, omdat je niet steeds de halve wereld wilt rijden voor een beurtje/onderhoud ed.
Mijn broer kwam voor een 530d die dealer hier had staan, nieuw en eigenlijk zoals hij moest zijn, toen we langs gingen en me broer erin stapte, kwam er een verkoper aan om ons erop te wijzen dat de tweedehands auto's buiten stonden... Destijds doorgereden naar Lexus en GS300 aangeschaft (terwijl we uit waren op een diesel :P). Tegenwoordig maakt afstand voor dergelijke auto niet meer zoveel uit (minder km's, dus minder onderhoud, betere landelijke garanties), en zitten we met een dealer uit Heerenveen :P.

ADV

Bericht door ADV » 22 dec 2008, 22:00

Ik vind heb absurd dat sommige verkopers mensen beoordelen op hoe ze eruit zien en aan de hand daarvan bepalen of die mensen een leuke auto kunnen kopen.

Ik had het er van het weekend nog met maurice over, tegenwoordig kan alles in deze wereld, hoeveel ICT mensen die een jaar of 20 zijn stampen niet een goed lopend bedrijf uit de grond? Sowieso zijn de lonen in bepaalde branches erg hoog en hoort daar ook een hoog secundair loon bij, cq. een auto van de zaak.

Ik ben daarom ook direct naar BMW Amsterdam gegaan voor mijn BMW 1-serie, de leasemij had echter leukere afspraken met Van Poelgeest. Maar ook daar ben ik erg goed behandeld, op het moment dat een verkoper mij echter vraagt of ik een auto kan betalen dan ga ik er eigenlijk juist tegen in door te zeggen dat ik eigenlijk ook wel interesse had in een stapje hoger maar dat ik nu wel ergens anders ga kijken..

ADV

Bericht door ADV » 22 dec 2008, 22:07

Kasteel schreef:Tegenwoordig maakt afstand voor dergelijke auto niet meer zoveel uit (minder km's, dus minder onderhoud, betere landelijke garanties), en zitten we met een dealer uit Heerenveen :P.
Ik heb overigens ook goede ervaringen met De Beier, al begon het op een beetje vreemde voet, mijn Mini begaf het 2 km voor de afslag van naar De Beier, terwijl ik hem pas 3 weken had, dus maar even langs gereden. Ze konden me helaas niet helpen vanwege vakantie drukte, volgens hun kon ik doorrijden naar BMW Amsterdam om daar de Mini af te leveren aangezien ik toch al op weg was naar A'dam. Ik de dealer gebeld en die zei dat ik beter het risico niet kon lopen en terug kon gaan naar de dichtsbijzijnde dealer, ik dus rechtsomkeerd naar De Beier en daar geparkeerd terwijl ik in de wacht stond bij BMW Mobility Service, kwam de man die mij net had geholpen naar buiten met de vraag wat ik hier weer deed, ik zei dat ik in de wacht stond bij de BMW Mobility Service en zij me een service auto van de dichtsbijzijnde dealer zouden sturen, hij moest daarom lachten en heeft me maar direct geholpen.

Na een uurtje bleek brandstof pomp stuk te zijn en deze zou dezelfde dag (vrijdag) besteld worden en de volgende dag ingebouwd worden. Toen ik echter de volgende dag, op terugweg vanuit alkmaar langskwam was hij nog niet klaar. Maar de eerste en enige monteur die zaterdags werkte ging hem voor mij inbouwen en zou me 's avonds in Groningen de auto langsbrengen en hem daar omruilen met de leen auto, hij heeft voor mij 3 uur overgewerkt! Wat een service!

Marco R.

Bericht door Marco R. » 22 dec 2008, 22:13

Dat soort monteurs/medewerkers/mensen zijn goud waard Arjan.

Plaats reactie