Mijmer topic...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
HSR

Re: Mijmer topic...

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 14:49

allen schreef:Paskal, lekker vaak langs de auto van Bas rijden. Wellicht zie je ooit het licht weer. :mrgreen:

Ruben, volgens mij wil jij ergens helemaal geen BMW want uit alles lijk ik op te maken dat jij gewoon een hothatch wil om mee te spelen. Waarom niet eens zo'n nieuwe Clio proefrijden of het model ervoor? Genoeg dealers die ze hebben staan en zelfs de eerstgenoemde zijn al voor onder de 20 te koop nu. 8)
Wat ik persoonlijk belangrijk vind is dat er een groot verschil zit tussen de auto's die ik heb. In zo'n geval valt die E36 Touring voor mij gewoon door de mand. Niet omdat het geen goede auto kan zijn, maar omdat het ergens gewoon een sportieve cruiser blijft. In dezelfde zin als je huidige 1 serie.
Afhankelijk van hoever je budget strekt misschien eens kijken wat er uit komt rollen bij de dealer voor een Clio RS Cup? http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9809" onclick="window.open(this.href);return false;

@Hugo: :fy: E34, dat zijn pas gedrochten! :wink:
E34 is enorm gaaf. E36 = lelijk. E36 Touring + M pakket = Gaaf!

@Ruben. Een E34 M5 3.6 ( 3.8 ) niks voor je. In DE heb je voor rond de 8 a 9 K een gemiddeld model. Dan kan je er nog meer dan zat aan verspijkeren om hem trackready te maken. De 3.6 is daarbij een zeer sterk blok. 3.8 is allemaal wat gevoeliger.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 dec 2008, 14:53

Ruben schreef:Paskal,

Leuk om te horen. Zo zijn er nog een paar mensen hier op het forum natuurlijk, maar van jou weet ik dat je serieus bent :twisted: :wink:
Klopt, ik ben wel degelijk serieus en niet zo'n Macboy of Knot-achtige ;)

E36 touring: lijkt mij meer een comfortabele cruiser. Om zoiets circuitwaardig te maken moet je wel serieus gaan doorlassen, kooien etc.

@Allen: ik fiets iedere dag 2x langs de Speedster van Bas dus dat licht had ik al lang kunnen zien :) Ik ben ook bij Visscher geweest voor de RS Cup. Zie ook de RS-Cup-topic in de French connection-hoek:
24k in de basis, maar da's dus wel kaal :(
- airco (anders krijg je hem later nooit meer verkocht) 1k
- 17" witte cupwieltjes 0,3 k
- Recaro stoelen: 1,2 k
- Cup spoiler achter: 0,3k
- Tel daar rijkklaarkosten en metallic lak bij en je zit aan de 27,5k......

En da's dan best wel weer veul geld.....

Zou ik persoonlijk eerder voor een 2e hands RS gaan van hetzelfde model zoals hierboven al voorbij is gekomen. voor zo'n 18k. Wat spul eruit halen, direct een goede kooi en stoelen erin en je ben voor aardig wat minder Euri klaar... Of zie ik iets over het hoofd?

@ Hugo: ask Dick maar eens mbt serieus rijden in een e34 M5 ----> voor mij budgetair een no-go in ieder geval :)

allen

Bericht door allen » 05 dec 2008, 15:54

Het licht komt nog wel. :mrgreen:

Ff serieus:
Die RS Cup had ik eerlijk gezegd verwacht met die spoiler erbij. Een dompertje. Of je een airco nodig hebt voor de verkoop of dat juist dat stukje marketing alsnog wel voor de verkoop zorgt, dat weet ik niet. Maar op zich blijft zo'n Cup dan altijd wel weer een 1500-2000 goedkoper straks op de tweedehands markt. En stel dat iemand als ik dan op zoek was naar iets om af te beesten, dan had die wel een koper gehad.
Of je dan een tweedehands RS, of een nieuwe Cup moet halen, daar kunnen we denk heel kort over zijn. Denk idd dat die RS een wijzer besluit is. In de praktijk geloof ik namelijk niet dat het sausje ervoor kan zorgen dat je sneller wordt. Mocht je al om de laatste seconde rijden. Die grijze in een van m'n linkjes boven kost nog geen 19k. Voor het afdingen! :)

@Hugo: als je al ziet hoeveel kleine probleempjes jij hebt gehad met je wagen, ondanks dat hij fantastisch zal rijden, dan denk ik dat je met een M5 aardig droevig gaat worden. Je koopt hem immers niet om over de boulevard te cruisen. Alles slijt en bij een oudere wagen blijf je uiteindelijk aan de gang. Mocht je het blok in je 525 om zeep helpen, dan kijk je een dagje sip. Als het blok van een M5 een keer gereviseerd of vervangen moet worden, dan zal dat meer dan een dag zijn. Ik zal de laatste zijn die daar trek in heeft. :idea:

Metchu

Bericht door Metchu » 05 dec 2008, 16:33

als Ruben de E30 niet wil vanwege zijn beeld van de wagen, wat denk je dat zijn beeld van de E34 is? :mrgreen: niet veel soeps dus...

HSR

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 16:59

allen schreef:
@Hugo: als je al ziet hoeveel kleine probleempjes jij hebt gehad met je wagen, ondanks dat hij fantastisch zal rijden, dan denk ik dat je met een M5 aardig droevig gaat worden. Je koopt hem immers niet om over de boulevard te cruisen. Alles slijt en bij een oudere wagen blijf je uiteindelijk aan de gang. Mocht je het blok in je 525 om zeep helpen, dan kijk je een dagje sip. Als het blok van een M5 een keer gereviseerd of vervangen moet worden, dan zal dat meer dan een dag zijn. Ik zal de laatste zijn die daar trek in heeft. :idea:
Die kleine dingen hebben meer te maken dat ik altijd pech heb met 2de hands rotzooi. Het is dat ik arm ben anders kocht ik altijd nieuw, indien mogelijk.

Dick val ik nog wel eens lastig met mijn vragen. Zijn rebuild heeft aardig wat geld gekost, bedragen weet ik niet. Feit is wel dat alles nieuw is op die wagen. De vraag is ook hoe ver je wilt gaan. Als je een onderdeel vervangt voor iets nieuws, dan zal een ander ouder onderdeel meer stress moeten verwerken en zal het dus ook kapot gaan of minder presteren. Als je in die lijn doordenkt kom je al snel tot de conclusie dat je aardig wat moet veranderen als je met oude troep rijdt.

Daarbij ben ik ook een van de weinige die gewoon hier op DF uitgebreid heeft vertelt wat voor gezeik ik met de wagen gehad heb om em goed te krijgen. Zat andere mensen zouden dat gewoon voor zich houden/gehouden hebben omdat ze mogelijk bang zijn voor kritiek. Op die manier krijg je natuurlijk ook een vertekend beeld.

Mijn mening, het is en blijft ouwe troep. Het gaat kapot en ik ben zeeeeer kritisch. Als het niet naar mijn wensen functioneert zeikt me dat af en ga ik door tot het wel goed werkt. Dit levert stress, onnodig gezeik en kosten op maar uiteindelijk is het dan wel zoals ik het wil en daar gaat het om. Met matig spul 200+ richting SX rijden is niet aan mij besteed.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 dec 2008, 17:11

M3 van Joost ophalen voor 18K. Zitten al dikke remmen op etc ben je meteen klaar.

Elmar

Bericht door Elmar » 05 dec 2008, 17:16

Allen, Hugo heeft dit keer (bijna) gelijk. (Alle) E36 zijn uiterst lelijke hokken!
Ruben schreef:[ Zoals op Spa, dat was gezellig. Gekken met aanzienlijk teveel geld, samen met sloebers waarvan je in eerste instantie zou denken dat ze geen cent te makken hebben :twisted:
Zal deze sloeber ook reageren.
Ruben schreef: Idd gewoon moeilijke keuze. Het is allemaal leuk, maar wat is uiteindelijk echt leuk. Ik wil ook geen keuze maken waar ik achteraf half tevreden over ben. Moeilijk dus.
Het is zeker moeilijk, aangezien je op de vraag aan de eigenaar of je de auto mag testen op een circuit, een negatief antwoord krijgt.
Heb zelf ook een keus moeten maken. Ben gaan proefrijden op straat met de (toen nog standaard) M3. Beviel prima, tot de 1e keer op CPZ. Wat een kutbak. Gelukkig is deze auto na alle aanpassingen een voor mij super auto geworden.

Hier nog een leuk antwoord van Maik in een topic wat ik ooit voor het zoeken van een tracktool startte.

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 090#p35090

allen

Bericht door allen » 05 dec 2008, 17:34

hugo schreef:Die kleine dingen hebben meer te maken dat ik altijd pech heb met 2de hands rotzooi. Het is dat ik arm ben anders kocht ik altijd nieuw, indien mogelijk.
...

Daarbij ben ik ook een van de weinige die gewoon hier op DF uitgebreid heeft vertelt wat voor gezeik ik met de wagen gehad heb om em goed te krijgen. Zat andere mensen zouden dat gewoon voor zich houden/gehouden hebben omdat ze mogelijk bang zijn voor kritiek. Op die manier krijg je natuurlijk ook een vertekend beeld.
Dit heeft niets met pech te maken. Het is een gewoon een feit bij een oudere wagen en z'n, bijvoorbeeld 160.000, gemaakte kilometers. Alles slijt een keer. Heeft de vorige eigenaar net de hele zooi vervangen, wordt je gespaard en andersom. Geloof mij in dat geval maar dat de kosten van bepaald soort wagens een stuk hoger uitvallen dan die horkenhokken waar wij het mee moeten doen, als sloebers.
Niemand maakt mij wijs dat bijvoorbeeld een Clio RS duurder in onderhoud is dan een M5 bij correcte mishandeling. De aanschaf is 1, het onderhouden is 2. :nerd:

@Elmar: wellicht als je die pleisters eens van je auto aftrekt, dat het dan nog wat wordt... :angel:

Joy

Bericht door Joy » 05 dec 2008, 17:41

Ruben weet je wat je een keer moet doen, een rondje gaan rijden met een Integra. Als Michiel zin en tijd heeft om je een indruk te geven dan kunnen we wel eens wat afspreken. Ding rijdt zo verslavend lekker, en dan weet je ongeveer hoe een voorwielaandrijver moet rijden. Integra hoef je eigenlijk alleen maar andere remblokken voor te monteren dan is ie al circuitklaar.

HSR

Bericht door HSR » 05 dec 2008, 18:26

allen schreef:
hugo schreef:Die kleine dingen hebben meer te maken dat ik altijd pech heb met 2de hands rotzooi. Het is dat ik arm ben anders kocht ik altijd nieuw, indien mogelijk.
...

Dit heeft niets met pech te maken. Het is een gewoon een feit bij een oudere wagen en z'n, bijvoorbeeld 160.000, gemaakte kilometers. Alles slijt een keer. Heeft de vorige eigenaar net de hele zooi vervangen, wordt je gespaard en andersom. Geloof mij in dat geval maar dat de kosten van bepaald soort wagens een stuk hoger uitvallen dan die horkenhokken waar wij het mee moeten doen, als sloebers.
Niemand maakt mij wijs dat bijvoorbeeld een Clio RS duurder in onderhoud is dan een M5 bij correcte mishandeling. De aanschaf is 1, het onderhouden is 2. :nerd:

@Elmar: wellicht als je die pleisters eens van je auto aftrekt, dat het dan nog wat wordt... :angel:
Mijn wagen was 17 jaar lang dealer onderhouden. Nergens roest, bodem leek op bepaalde plekken wel nieuw, heel vele onderdelen waren nieuw. Offenga was dan ook zeer verbaasd over de staat van de wagen en toch sloop ik de helft. Ik weet dat ik op momenten best agressief kan rijden en dat dat net wat meer stress opleverd dan bij iemand die iedere keer bij 4K rpm shortshift en met 90 door scheivlak gaat maar normaliter hoort het allemaal wat langer mee te gaan. Laten we het dan geen pech noemen maar geluk is het ook zeker niet.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 dec 2008, 18:50

Als je aan ouwe zooi begint dan staat dat je gewoon te wachten en eerlijk is eerlijk, ik verwacht van een 95-er 328i met 2 ton op de klok niet anders. Met de VR6 heb ik het spul nog niet eens belast en er komt al genoeg te voorschijn :lol: Natuurlijk dingen waarop je een 93-er Golf niet mag veroordelen maar voordat je zelf een circuit tool hebt opgebouwd ben je gewoon een hoop tijd en geld kwijt. Daarom mijn advies: koop een kant en klaar iets zoals er hier op DF wordt aangeboden :wink:

Elmar

Bericht door Elmar » 05 dec 2008, 23:14

allen schreef:
Man, dat is juist camouflage om zijn lelijkheid te verbergen. :bag:

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2008, 08:27

@Ruben,

Kom gewoon nou eens langs hier en doe een serieus bod op de racevijf :mrgreen:
Rij je een lekkere lichte auto die eigenlijk compleet klaar is :thumbup:
Heb je er gelijk de passende kar bij.

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2008, 10:09

Het had mijn topic kunnen zijn :)

Maar een 130i sparen voor de kilometers en dan dagelijks in een E36 gaan rijden dat snap ik niet helemaal... De 130i is in mijn ogen geen alltime klassieker. Als je de 130i kunt betalen dan gewoon lekker daar dagelijks in rijden, daar is het toch een heerlijk wagentje voor. Misschien hou je je anders voor de gek als je m straks wegdoet en je er toch niet zoveel meer voor krijgt omdat er 20 of 30k minder op de teller staat.

Die CTR van 19k is idd achterlijk duur maar dat mag je ze ook gewoon vertellen hoor, het zijn wel DE civics die verkopen maar vaak staan ze er ook redelijk lang, dus proberen kan altijd, gewoon laag beginnen... ik heb ook mijn lesje al geleerd door te snel toe te happen.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 10:24

Zo is dat je koopt dat spul toch niet om te sparen of in de garage te hebben staan? als het je fijnste auto is zorg dan datje er zoveel mogelijk gebruik van maakt :df: natuurlijk als je elke dag lang in de file zit gewoon een automaat kopen zeg maar en die speciale auto voor de rest van je ritjes gebruiken :hosanna:

Verder over kosten met "pech" of slijtage of wat ook, das normaal gesproken niks vergeleken bij afschrijving en pech van een nwe auto, reken maar eens uit, stel dat je als je pech hebt voor zo'n 4.000,-euro aan nwe onderdelen op je kar zet (je hebt die delen dan ook weer nieuw!!) maar bv diezelfde auto nieuw zou hebben gehad bv een E39 M5, vergeet dan niet dat die nieuwe M5 destijds iets van 250.000,-gulden koste en vaak een jaar later zag je ze staan voor rond de 150.000,-gulden das 100.000,-gulden afschrijving en das 45.000,-euro dat is dan zonder pech!! dat is dus meer dan 10x meer dat je kwijt bent.
Dus normaal gesproken als je een 2d hands auto koopt waar de afschrijving af is of bijna af rijd je altijd goedkoper gemiddeld genomen.

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2008, 11:01

GTRene schreef:
Verder over kosten met "pech" of slijtage of wat ook, das normaal gesproken niks vergeleken bij afschrijving en pech van een nwe auto, reken maar eens uit, stel dat je als je pech hebt voor zo'n 4.000,-euro aan nwe onderdelen op je kar zet (je hebt die delen dan ook weer nieuw!!) maar bv diezelfde auto nieuw zou hebben gehad bv een E39 M5, vergeet dan niet dat die nieuwe M5 destijds iets van 250.000,-gulden koste en vaak een jaar later zag je ze staan voor rond de 150.000,-gulden das 100.000,-gulden afschrijving en das 45.000,-euro dat is dan zonder pech!! dat is dus meer dan 10x meer dat je kwijt bent.
Dus normaal gesproken als je een 2d hands auto koopt waar de afschrijving af is of bijna af rijd je altijd goedkoper gemiddeld genomen.
Klopt Rene, maar je maakt een denkfout. De mensen die 45000 euro afschrijving pakken in een jaar tijd voelen dat financieel niet zo. Anders kochten ze zo'n auto niet.

De mensen die 4000 euro aan onverwachte kosten om de oren krijgen omdat ze een dure "super"car hebben gekocht voor een schappelijke prijs. voelen dat financieel des te meer. en daar hielden ze nou net geen rekening mee bij aanschaf.

Voor (van je bij mekaar gespaarde) 20000 euro bv een M5 kopen en dan binnen een half jaar voor 4000 euro aan kosten om je oren te krijgen..dat doet gewoon financieel pijn.

Ik denk zelf dat het altijd verstandig is om bij een "super"car op leeftijd, bv een knappe Porsche, of BMW M, minimaal 5000 euro, nog liever 10000 euro te reserveren aan onverwachte kosten.

Dan word zo'n auto niet zo snel een molensteen om je nek.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 12:11

Ja Rico, het ging mij ook even om de letterlijke centen :wink:

Inderdaad zoals jij al aangeeft moet je bij een "koopje' of 2d hands sportwagen altijd een reserve buffer hebben en rekening houden met.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2008, 14:50

Joy Jolliffe schreef: Integra hoef je eigenlijk alleen maar andere remblokken voor te monteren dan is ie al circuitklaar.
Ik heb wel eens gelezen over extreem hoge olie temperaturen? Heeft dat geen gevolgen, lijkt me dat je dan vaak moet vervangen of is een olie koeler de oplossing?

allen

Bericht door allen » 06 dec 2008, 15:08

Knot schreef:Het had mijn topic kunnen zijn :)
Nog niet misschien!
Knot schreef:Maar een 130i sparen voor de kilometers en dan dagelijks in een E36 gaan rijden dat snap ik niet helemaal... De 130i is in mijn ogen geen alltime klassieker. Als je de 130i kunt betalen dan gewoon lekker daar dagelijks in rijden, daar is het toch een heerlijk wagentje voor. Misschien hou je je anders voor de gek als je m straks wegdoet en je er toch niet zoveel meer voor krijgt omdat er 20 of 30k minder op de teller staat.
100% mee eens!
Knot schreef:Die CTR van 19k is idd achterlijk duur maar dat mag je ze ook gewoon vertellen hoor, het zijn wel DE civics die verkopen maar vaak staan ze er ook redelijk lang, dus proberen kan altijd, gewoon laag beginnen... ik heb ook mijn lesje al geleerd door te snel toe te happen.
Op voorwaarde dat er iemand is die de moeite zou nemen door die saaie buitenkant heen te kijken.

Denk persoonlijk dat een itr een wat veiligere keuze zou zijn omdat die gegarandeerd potentiële kopers aantrekt. Volgens mij zitten die momenteel op de spreekwoordelijke bodemprijs zodat de afschrijving te verwaarlozen is. Die ctr zakt nog wel even door.

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2008, 17:22

allen,

denk alleen dat je bij de ITR toch ook op de leeftijd moet letten, vaak uit 98 of 99 dan komen er toch zaken kijken, weet niet of ze last van roest hebben maar allemaal extra aandachtpunten.

allen

Bericht door allen » 06 dec 2008, 17:26

Onbegrijpelijk, maar er zijn dus werkelijk waar horden ITR bezitters die de auto in de winter wegzetten. Zet je wel te denken dat ze waarschijnlijk roestgevoelig zijn. :D

Knot

Bericht door Knot » 06 dec 2008, 17:40

Naja, ik weet niet of ze het toen al 100% voor mekaar hadden. De EK/EJ9 pre-facelift van voor 1998 had ook nog wat zwakke puntjes.

Staan er in NL trouwens maar 3 te koop, krap aanbod. Misschien beter voor een ITR bij de buren shoppen.

Rupie

Bericht door Rupie » 06 dec 2008, 20:15

Elmar:
Heb zelf ook een keus moeten maken. Ben gaan proefrijden op straat met de (toen nog standaard) M3. Beviel prima, tot de 1e keer op CPZ. Wat een kutbak. Gelukkig is deze auto na alle aanpassingen een voor mij super auto geworden.
Das waarschijnlijk ook zo. In eerste instantie zal je altijd wat te wensen blijven houden en daarmee aan de slag gaan en dat heeft misschien ook wel zijn charme.

Joy:
Ruben weet je wat je een keer moet doen, een rondje gaan rijden met een Integra. Als Michiel zin en tijd heeft om je een indruk te geven dan kunnen we wel eens wat afspreken. Ding rijdt zo verslavend lekker, en dan weet je ongeveer hoe een voorwielaandrijver moet rijden. Integra hoef je eigenlijk alleen maar andere remblokken voor te monteren dan is ie al circuitklaar.
Ben al eens aan het rondkijken. Begrijp ik het goed dat de Integra R de enige type R is die standaard met sper is geleverd?

Knot:
Maar een 130i sparen voor de kilometers en dan dagelijks in een E36 gaan rijden dat snap ik niet helemaal... De 130i is in mijn ogen geen alltime klassieker. Als je de 130i kunt betalen dan gewoon lekker daar dagelijks in rijden, daar is het toch een heerlijk wagentje voor. Misschien hou je je anders voor de gek als je m straks wegdoet en je er toch niet zoveel meer voor krijgt omdat er 20 of 30k minder op de teller staat.
Ik denk dat je gelijk hebt Knot, maar het voelt soms anders. Daarbij vind ik het uberhaupt een fijne gedachte om een tweede auto te hebben. Mocht er met de een wat gebeuren, heb ik alle tijd om dat te laten repareren en kan ik lekker verder met de andere auto. Daarnaast is het misschien voor mij ook wel leuk om met twee auto’s de baan op te kunnen, net zoals Elmar dat doet. Afwisseling van spijs...

Allen:
Op voorwaarde dat er iemand is die de moeite zou nemen door die saaie buitenkant heen te kijken.

Denk persoonlijk dat een itr een wat veiligere keuze zou zijn omdat die gegarandeerd potentiële kopers aantrekt. Volgens mij zitten die momenteel op de spreekwoordelijke bodemprijs zodat de afschrijving te verwaarlozen is. Die ctr zakt nog wel even door.
Afbeelding

Ik heb net de eigenaar van deze auto aan de telefoon gehad. Komt echt serieus en betrouwbaar over. Kwam meteen al met een optie om het voor mij ook makkelijker te maken om bijvoorbeeld morgen al de auto wat dichter bij huis te bekijken. En gaf ook eerlijk aan dat in zijn ogen een Civic Type R of Integra een betere keuze zou zijn wat echt sportief gebruik betreft.

Waarom ik toch gezocht heb naar deze auto is de reactie in Evo op de vraag van een lezer (Heb overigens no. 126 al binnen met erg mooi cover!).
Another option you may like to consider is the Honda Accord type R which with its 2.2 litre vtec engine, strong brakes, stiff suspension, 209 bhp engine and 1300 kg kerbweight is very effective on track. Along with the Clio (182) it’s one of the best front-wheel-drive cars around… Throttle response is good, particularly in the vtec zone and the chassis works all four tyres hard, giving both good grip and exploitable adjustability.
Evo The Knowledge (bijbel )
+One of the finest front-drivers you can buy – Lack of image 4 ½ van de 5 sterren…
Ondanks het gewicht van de auto zou die dus wel erg goed moeten zijn.

Iemand tips waar eventueel op te letten? Moet met een kilometerstand van 125k km een koppeling reeds vervangen zijn en een distributieriem (hoeveel km/hoeveel jaar?)? Wat kan ik verwachten met deze kilometerstand als ik eens lekker over circuit ga raggen?

Overigens ook nog eens naar die blauwe Clio 182 van € 15k zitten kijken, maar daar zitten best wel wat leuke spulletjes op. Echter heb ik gelezen dat van belang bij een auto als deze is dat (Engels forum) om de 36k miles (60k km?) of 5 jaar de distributie wordt vervangen en dat dit echt de duurste kosten zijn met zo’n auto. En die kant van de kilometers en jaren gaat de auto wel op! Punt van aandacht voor mezelf misschien dus en een ieder die mee zit te lezen.

Overigens spreekt zo’n Accord t.o.v. een Clio ook wel weer vanwege stabiliteit. Ik heb ergens een duiveltje zitten die zegt dat ik met zo’n lichte Clio (+1010 kg RDW) een keertje goed de fout in ga.

Een van de Integra’s die overigens te koop staat staat op het Honda forum voor aanzienlijk minder geld (€ 10k totaal wel te verstaan).

Dus is het waard om misschien een kansje te wagen met de Accord en morgen gewoon maar eens af te spreken met die gozer of toch beter uit te kijken (als je toch voor Honda kiest) naar een Integra?

allen

Bericht door allen » 06 dec 2008, 20:32

Vind het een moeilijke, zeker omdat ik helemaal niet zo thuis ben in het Hondawereldje. Heb de Accord Type R wel altijd een mooie wagen gevonden. Ik zou wel even gaan kijken als ik jou was. Dan weet je iig of het wat is. Mijn persoonlijke voorkeur blijft ee ITR, maar dat heeft puur met het imago te maken. Ik heb echt nooit in een Accord, zelfs geen 1.6, gezeten. Uiteindelijk gaat het denk ik om het eerste gevoel dat je hebt bij een auto. Dat je na de aanschaf nog een en ander zult aanpassen, is denk ik een garantie. Voor het circuit voldoet toch geen enkel standaard onderstel.

Elmar heeft dat al aangegeven en ook ik heb nog heel wat lopen aanpassen. Het wensenlijstje wordt maar niet korter. :bag:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 06 dec 2008, 23:29

Ruben schreef:Overigens ook nog eens naar die blauwe Clio 182 van € 15k zitten kijken, maar daar zitten best wel wat leuke spulletjes op. Echter heb ik gelezen dat van belang bij een auto als deze is dat (Engels forum) om de 36k miles (60k km?) of 5 jaar de distributie wordt vervangen en dat dit echt de duurste kosten zijn met zo’n auto. En die kant van de kilometers en jaren gaat de auto wel op! Punt van aandacht voor mezelf misschien dus en een ieder die mee zit te lezen.
Mbt de ATR: daar heb ik geen kaas van gegeten dus kan ik geen oordeel over vellen. Aangezien de CTR wel op mijn lijstje stond heb ik in aug. een paar rondes meegerden met Nino in zijn Ring-prepared CTR. Wat een belevenis was dat zeg :shock: Heeft erg veel indruk gemaakt en daarom staat hij bij ook nog steeds hoog op het wishlistje. Hier overigens zijn site met redelijk wat CTR-info.

Afbeelding

Mbt de Clio 182: wat is er nu zo speciaal aan die 182? Die 10 pk extra en dat uitlaatje a la V6? Als dat alles is dan ging ik toch mooi voor een 2003-er RS voor zo'n 8k. Is toch wat andere koek dan de 15k die de Clio 182 op de vorige pagina moet kosten. Zo hou je in ieder geval nog de nodige Euri over voor leuke upgrades. Zoiets bijvoorbeeld...

Plaats reactie