Elmar:
Heb zelf ook een keus moeten maken. Ben gaan proefrijden op straat met de (toen nog standaard) M3. Beviel prima, tot de 1e keer op CPZ. Wat een kutbak. Gelukkig is deze auto na alle aanpassingen een voor mij super auto geworden.
Das waarschijnlijk ook zo. In eerste instantie zal je altijd wat te wensen blijven houden en daarmee aan de slag gaan en dat heeft misschien ook wel zijn charme.
Joy:
Ruben weet je wat je een keer moet doen, een rondje gaan rijden met een Integra. Als Michiel zin en tijd heeft om je een indruk te geven dan kunnen we wel eens wat afspreken. Ding rijdt zo verslavend lekker, en dan weet je ongeveer hoe een voorwielaandrijver moet rijden. Integra hoef je eigenlijk alleen maar andere remblokken voor te monteren dan is ie al circuitklaar.
Ben al eens aan het rondkijken. Begrijp ik het goed dat de Integra R de enige type R is die standaard met sper is geleverd?
Knot:
Maar een 130i sparen voor de kilometers en dan dagelijks in een E36 gaan rijden dat snap ik niet helemaal... De 130i is in mijn ogen geen alltime klassieker. Als je de 130i kunt betalen dan gewoon lekker daar dagelijks in rijden, daar is het toch een heerlijk wagentje voor. Misschien hou je je anders voor de gek als je m straks wegdoet en je er toch niet zoveel meer voor krijgt omdat er 20 of 30k minder op de teller staat.
Ik denk dat je gelijk hebt Knot, maar het voelt soms anders. Daarbij vind ik het uberhaupt een fijne gedachte om een tweede auto te hebben. Mocht er met de een wat gebeuren, heb ik alle tijd om dat te laten repareren en kan ik lekker verder met de andere auto. Daarnaast is het misschien voor mij ook wel leuk om met twee auto’s de baan op te kunnen, net zoals Elmar dat doet. Afwisseling van spijs...
Allen:
Op voorwaarde dat er iemand is die de moeite zou nemen door die saaie buitenkant heen te kijken.
Denk persoonlijk dat een itr een wat veiligere keuze zou zijn omdat die gegarandeerd potentiële kopers aantrekt. Volgens mij zitten die momenteel op de spreekwoordelijke bodemprijs zodat de afschrijving te verwaarlozen is. Die ctr zakt nog wel even door.
Ik heb net de eigenaar van deze auto aan de telefoon gehad. Komt echt serieus en betrouwbaar over. Kwam meteen al met een optie om het voor mij ook makkelijker te maken om bijvoorbeeld morgen al de auto wat dichter bij huis te bekijken. En gaf ook eerlijk aan dat in zijn ogen een Civic Type R of Integra een betere keuze zou zijn wat echt sportief gebruik betreft.
Waarom ik toch gezocht heb naar deze auto is de reactie in Evo op de vraag van een lezer (Heb overigens no. 126 al binnen met erg mooi cover!).
Another option you may like to consider is the Honda Accord type R which with its 2.2 litre vtec engine, strong brakes, stiff suspension, 209 bhp engine and 1300 kg kerbweight is very effective on track. Along with the Clio (182) it’s one of the best front-wheel-drive cars around… Throttle response is good, particularly in the vtec zone and the chassis works all four tyres hard, giving both good grip and exploitable adjustability.
Evo The Knowledge (bijbel )
+One of the finest front-drivers you can buy – Lack of image 4 ½ van de 5 sterren…
Ondanks het gewicht van de auto zou die dus wel erg goed moeten zijn.
Iemand tips waar eventueel op te letten? Moet met een kilometerstand van 125k km een koppeling reeds vervangen zijn en een distributieriem (hoeveel km/hoeveel jaar?)? Wat kan ik verwachten met deze kilometerstand als ik eens lekker over circuit ga raggen?
Overigens ook nog eens naar die blauwe Clio 182 van € 15k zitten kijken, maar daar zitten best wel wat leuke spulletjes op. Echter heb ik gelezen dat van belang bij een auto als deze is dat (Engels forum) om de 36k miles (60k km?) of 5 jaar de distributie wordt vervangen en dat dit echt de duurste kosten zijn met zo’n auto. En die kant van de kilometers en jaren gaat de auto wel op! Punt van aandacht voor mezelf misschien dus en een ieder die mee zit te lezen.
Overigens spreekt zo’n Accord t.o.v. een Clio ook wel weer vanwege stabiliteit. Ik heb ergens een duiveltje zitten die zegt dat ik met zo’n lichte Clio (+1010 kg RDW) een keertje goed de fout in ga.
Een van de Integra’s die overigens te koop staat staat op het Honda forum voor aanzienlijk minder geld (€ 10k totaal wel te verstaan).
Dus is het waard om misschien een kansje te wagen met de Accord en morgen gewoon maar eens af te spreken met die gozer of toch beter uit te kijken (als je toch voor Honda kiest) naar een Integra?