Beetje boos.

Dit is ons algemene autoforum.
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Beetje boos.

Bericht door romo » 06 dec 2008, 11:15

Even man en paard noemen................................hebben we hier er ook nog wat aan...........................is juist ook de kracht van fora IMHO ( de consument wordt er beter van)

Dus; over welke BMW dealer spreken we hier M-Bitious?

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2008, 11:26

Voor een simpele vraag langsgaan geeft ook duidelijkheid wat de mentaliteit is bij een dealer. Tijdje terug langs twee dealers geweest om te vragen hoe het bij de Z4 zat als je een lekke band had. Standaard ligt er runflat onder maar bij mij niet, maar er zit ook geen krik in. Bij een lekke band ben je dus aangewezen op de ANWB (als je dat hebt). Nu wist ik dat ze van BMW een setje hadden met compressor en spul om in de banden te spuiten, leek mij wel een leuk testje. Was op een zaterdag dus werkplaats/onderdelen was gesloten.
Bij dealer A een verkoper die gelijk zei dat ik doordeweeks maar langs moest komen als ze er van de werkplaats weer waren, want hij wist er niks van. Bij dealer B een verkoper die even meedacht, het aan een collega vroeg en toen zei dat ie mij het antwoord schuldig was. Liep ie mee naar de balie om een adreskaartje te pakken en zette daar de naam op van de persoon die ik vandeweek maar even moest bellen. Beide wisten ze het niet (zijn het ook verkopers voor natuurlijk) maar de manier waarop je ze helpen, het is maar een klein verschil maar net die extra aandacht geeft al aan waarom m'n auto in onderhoud is bij dealer B ;)

Peric

Bericht door Peric » 06 dec 2008, 11:39

Wat een rare feature, die indicator voor je remblokken.
Hoe kan dat nou geschat worden? Hangt er toch helemaal vanaf hoe vaak je op de snelweg zit en hoe je rijstijl is..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 dec 2008, 12:41

Dit wordt een lijstje goede en foute BMW dealers :mrgreen: Over Groningen ben ik tevreden iig :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 06 dec 2008, 12:43

Tom schreef:Voor een simpele vraag langsgaan geeft ook duidelijkheid wat de mentaliteit is bij een dealer. Tijdje terug langs twee dealers geweest om te vragen hoe het bij de Z4 zat als je een lekke band had. Standaard ligt er runflat onder maar bij mij niet, maar er zit ook geen krik in. Bij een lekke band ben je dus aangewezen op de ANWB (als je dat hebt). Nu wist ik dat ze van BMW een setje hadden met compressor en spul om in de banden te spuiten, leek mij wel een leuk testje. Was op een zaterdag dus werkplaats/onderdelen was gesloten.
Bij dealer A een verkoper die gelijk zei dat ik doordeweeks maar langs moest komen als ze er van de werkplaats weer waren, want hij wist er niks van. Bij dealer B een verkoper die even meedacht, het aan een collega vroeg en toen zei dat ie mij het antwoord schuldig was. Liep ie mee naar de balie om een adreskaartje te pakken en zette daar de naam op van de persoon die ik vandeweek maar even moest bellen. Beide wisten ze het niet (zijn het ook verkopers voor natuurlijk) maar de manier waarop je ze helpen, het is maar een klein verschil maar net die extra aandacht geeft al aan waarom m'n auto in onderhoud is bij dealer B ;)
idd +1! Zou mijn manier van verkopen ook zijn...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 06 dec 2008, 13:31

@Tom,

Ik weet niet of het nog nodig is, maar er is een set van krik en thuiskomer beschikbaar voor zo'n 200euro.
Dat kun je beter doen dan die troep in je band spuiten en bij een groot lek helpt dat ook niet.

Bij veel dealers is het magazijn trouwens op zaterdag wel open, maar dan tot 12:30.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 06 dec 2008, 14:09

romo schreef:Even man en paard noemen................................hebben we hier er ook nog wat aan...........................is juist ook de kracht van fora IMHO ( de consument wordt er beter van)

Dus; over welke BMW dealer spreken we hier M-Bitious?
Over: Van Poelgeest Amstelveen.
Ben ook altijd zeer tevreden over Ekris Veenendaal, waar ik mijn M6 destijds kocht.
We moeten wel oppassen met negatieve lijstjes, want er kan altijd iemand een keer een slechte ervaring hebben gehad, terwijl de dealer verder altijd prima werk levert.

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2008, 14:31

M-bitious schreef: We moeten wel oppassen met negatieve lijstjes, want er kan altijd iemand een keer een slechte ervaring hebben gehad, terwijl de dealer verder altijd prima werk levert.

Klopt. We accepteren dan ook niet dat er bedrijven in het negatieve worden genoemd :police:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 06 dec 2008, 15:25

Peric schreef:Wat een rare feature, die indicator voor je remblokken.
Hoe kan dat nou geschat worden? Hangt er toch helemaal vanaf hoe vaak je op de snelweg zit en hoe je rijstijl is..
Idd, en het klinkt ookniet echt adaptief ofzo, als ze het gewoon zelf vervolgens op een bepaalde km stand zetten.

Topfuel

Bericht door Topfuel » 06 dec 2008, 15:42

markk schreef:Cool, vandaag dus minimaal 1000 euro bespaard

70 euro ex btw, bekijken remmen BoxsterS
70 euro ex. btw, bekijken remmen Evo
70 euro ex. btw, bekijken remmen 206
70 euro ex. btw, bekijken remmen m3
35 euro ex. btw, bekijken remmen silverwing
35 euro ex. btw, bekijken remmen burgman
35 euro ex. btw, bekijken remmen fj1200
25 euro ex. btw, bekijken remmen adly
25 euro ex. btw, bekijken remmen ludix
25 euro ex. btw, bijvullen 2takt olie adly
25 euro ex. btw, bijvullen 2takt olie ludix
150 euro ex. btw, drains, vloeistoffen, filters filter controlen/schoonzuigen/bijvullen boxsters
150 euro ex btw, idem evo
150 euro ex. btw, idem 206
150 euro ex. btw, idem m3
400 euro ex. btw, silverwing, voorremmen schoonmaken, achterblokken vervangen, olie en oliefilter verversen
50 euro ex. btw, fietszadel van dochter vervangen

Wie telt even op wat ik vandaag heb bespaard in zeg 3 uurtjes werk... :bignews:

Mark
Goed dat je weer even je voertuigenpark opsomt, ik was al bijna vergeten dat je er zó veel had...

:mrgreen: :mrgreen:

Topfuel

Bericht door Topfuel » 06 dec 2008, 15:43

hugo schreef:heel simpel. Naar binnenlopen, chef aanspreken en zeggen '' U bent nu een klant kwijt! '', rekening laten zien en weggaan.

Geen gezeik, geen stress, wel duidelijk.
+1

Rupie

Bericht door Rupie » 06 dec 2008, 20:22

Rico schreef:
M-bitious schreef: We moeten wel oppassen met negatieve lijstjes, want er kan altijd iemand een keer een slechte ervaring hebben gehad, terwijl de dealer verder altijd prima werk levert.

Klopt. We accepteren dan ook niet dat er bedrijven in het negatieve worden genoemd :police:
Weet niet wat ik van deze regel moet denken..

Maar ik woon in Amersfoort, you do the math, 1+1=2 :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2008, 20:36

Erik K. schreef:
Ik weet niet of het nog nodig is, maar er is een set van krik en thuiskomer beschikbaar voor zo'n 200euro.
Probleem is waar je zo'n thuiskomer laat? Natuurlijk past het wel in de kofferbak maar als je een weekendje naar het buitenland gaat wil je die ruimte graag gebruiken voor je bagage. Heb geen ervaring met dat spul wat ik nu heb maar lijkt me beter dan je auto ergens langs de kant van de weg te laten staan, zeker aangezien het een cabrio is. Achja de kans op een lekke band is sowieso erg klein dus ga er maar van uit dat het allemaal niet nodig is :)

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 20:49

Daarom, al die extra ballast in je autoterwijl de banden van tegenwoordig heel sterk zijn is niet nodig, ik doe dat ook niet en spuit er ook vast geen zooi in! je kan op die platte banden nog heel goed rijden, gewoon niet te gek doen kan je echt heel ver komen, en uitkijken voor kuilen in de weg, maar anders gaat dat best, je band is toch al naar de klote, of ondertussen telkens van pomp naar pompstation rijden telkens hard oppompen tot je thuis bent? zou ik wel doen.

Peric

Bericht door Peric » 06 dec 2008, 21:00

Das dus pertinent NIET waar René.
In september een lekke band gehad en we dachten ook wel effe langzaam naar het volgende pompstation te rijden.
Band was helemaal naar de herrie. En het leek me voor de rest van de auto niet verstandig om verder te rijden.
We hebben toen via een 24-uurs-service een nieuwe band geregeld. (het reservewiel zat een slangetje aan om op spanning te houden, maar als dat er al 10 jaar onder hangt gaat dat roesten. En als je dat los probeert te halen geeft het 10 jar oude ventiel ook snel de geest.. :? )

Tom

Bericht door Tom » 06 dec 2008, 21:01

Maar wat maakt dat spul uit dan, ook al is het troep? Zal best dat het troep is maar ik lig er niet wakker van, als de band kapot is moet er toch een nieuwe op. Gaat erom dat je in ieder geval je weg kunt vervolgen of ermee thuis kunt komen. Zeker als je ergens in de middle of nowhere staat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2008, 21:04

Rico schreef:

Geen moeite mee................................laten we alleen de goeien noemen..........................dan weet ik voldoende :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 21:12

Peric schreef:Das dus pertinent NIET waar René.
In september een lekke band gehad en we dachten ook wel effe langzaam naar het volgende pompstation te rijden.
Band was helemaal naar de herrie. En het leek me voor de rest van de auto niet verstandig om verder te rijden.
We hebben toen via een 24-uurs-service een nieuwe band geregeld. (het reservewiel zat een slangetje aan om op spanning te houden, maar als dat er al 10 jaar onder hangt gaat dat roesten. En als je dat los probeert te halen geeft het 10 jar oude ventiel ook snel de geest.. :? )
Ik heb dat toch echt gedaan met de Hamann Z3 M coupe die phoenixgele toen ik van de Nurburgring kwam...maja dat waren ook 265/39/19 banden en ik had het in het begin niet door...toen ging het nog langzaam minder, later gewoon doorgereden tja die band was toen natuurlijk wel naar z'n grootje :mrgreen: maar op zo'n powermobiel wilde ik toch geen gerepareerde hebben, en anders moets ie ook vernieuwd worden, daarbij was de carros zo stug dat je alleen in bochten en bij acceleren merkte dat ie lek was :mrgreen: du geloof me het kan best in sommige gevallen met ultra platte banden en een goede zijkant, in jou geval kan ik me ook wel voorstellen maja heel andere setup waarschijnlijk :wink:

M-bitious

Bericht door M-bitious » 06 dec 2008, 21:43

Laat ik het zo zeggen, als je vrij lang met een lekke (lees: veel te lage spanning) band doorrijdt, daardoor de band veel te heet wordt en hij feitelijk verbrandt. 9 van de 10 keer kan je hem zo weggooien. Kijk, een 0,5 bar eruit is niet gelijk een probleem, maar een heel bar wel. Ik ben ook geen liefhebber van banden repareren bij auto's die regelmatig 150 plus rijden. Het blijft natuurlijk een klein stukkie rubber dat je op de weg houdt.

Zo zie je maar: het ene stukkie rubber redt je leven, het andere voorkomt het leven :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 06 dec 2008, 21:56

Ja.....................met het rubber door de blubber................................. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2008, 21:58

Klopt M, mijn band kon ik ook wel weggooien daarna, zaten balletjes rubber aan de binnenkant dat karkas had veel te lijden gehad, maja wilde toch een nwe sinds die al lek bleek...(hij zat er alleen nog niet zo heel lang onder dus wel zonde maja, ik kwam mooi thuis :mrgreen: )

Peric

Bericht door Peric » 07 dec 2008, 12:00

Zal dan aan de lage wang gelegen hebben René.
Een lege band plooit en zodoende lijkt het net alsof je over stoepranden rijdt. Ik kon er in ieder geval géén 100 meter op rijden.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 07 dec 2008, 12:05

Tom schreef:Maar wat maakt dat spul uit dan, ook al is het troep? Zal best dat het troep is maar ik lig er niet wakker van, als de band kapot is moet er toch een nieuwe op. Gaat erom dat je in ieder geval je weg kunt vervolgen of ermee thuis kunt komen. Zeker als je ergens in de middle of nowhere staat.
Dan kun je toch beter RFT banden nemen, daar kun je in 9 van 10 gevallen inderdaad mee door rijden naar de garage.

En wat betreft de spuitbus, veel mensen willen hun band na aanvaring met een spijker o.i.d. wel laten repararen zodat ze hun band weer kunnen gebruiken. Als er dan zo'n spuitbus in leeggespoten is, is het veel meer werk wat misschien doorbelast kan worden.
RFT-banden mogen overigens officeel niet gerepareerd worden.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 07 dec 2008, 12:24

@Ruben

Waarom ga je niet naar Nijkerk? Een bekende van mij laat daar ook zijn auto onderhouden. De dichtstbijzijnde BMW dealer is een paar honderd meter van hem, maar hij laat het onderhoud in Nijkerk uitvoeren.

raymondw

Bericht door raymondw » 07 dec 2008, 13:21

Het zal allemaal wel te maken hebben met de instortende automarkt waardoor de liqiditeit tot een ongezond niveau daalt. Ik ben benieuwd welke garages in de komende tijd gaan omvallen. Bedrijven met een dergelijke benadering verdienen m.i gewoon niet beter.

Plaats reactie