Teveel DB voor op circuits wat doen jullie ;-)
- frank de jonge
Re: Teveel DB voor op circuits wat doen jullie ;-)
Wat Paul zegt, die knalpijp hoort gewoon origineel Hartge te blijven Rene, niets aan doen.
Dan maar bij de meetpunten ff stukkie vroeger opschakelen en minder toeren maken met die V8.
Zolder zijn ook wel een beetje miereneukers als het op geluid aankomt...
Dan maar bij de meetpunten ff stukkie vroeger opschakelen en minder toeren maken met die V8.
Zolder zijn ook wel een beetje miereneukers als het op geluid aankomt...
- Pescatore
Voor die een of hooguit twee keer Zolder per jaar, zou ik niet aan een dergelijke klus beginnen.. Daarbij, deze auto verdient meer dan zo'n houtje-touwtje 'oplossing' 

- Niels
- Auto: Prius+
Ik zou me er op zich niet druk om maken. Het ding moet gewoon wat stiller voor Zolder
Alleen heb ik persoonlijk wat moeite omtrent de sporen die een dergelijke methode achterlaten.
Om even in achterhoekse sferen te blijven: kan dat nou niet anders?

Laatst gewijzigd door Niels op 26 nov 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
Het valt echt reuze mee mannen, het enigste wat je ziet als ik het eraf haal zijn die paar gaatjes als je dichtbij komt kijken....en die gaatjes zijn alleen in de velsrand van niks...dus heeft geen enkel nadeel, en de demper (moet ik nog verder afmaken maar nog geen haast) werkt al heel goed, moet dan ook testen of het wat uitmaakt met en zonder demper van 100 naar 200Niels schreef:Ik zou me er op zich niet druk om maken. Het ding moet gewoon wat stiller voor ZolderAlleen heb ik persoonlijk wat moeite omtrent de sporen die een dergelijke methode achterlaten.

zo ziet het eruit als het er af is>>
-
-
Sorry, ik vind het echt zonde. Zeker als je weet dat er bedrijven zijn die speciaal opzetdempers maken voor trackdays. Blader door de eerste de beste Evo en je weet wat ik bedoel. Nu zit je met een wagen die aan de ene kant speciaal zou moeten zijn en aan de andere kant 'gehobbybobd' is. Zo'n demper laten maken zal dan wel niet gratis zijn, maar 2 dempers kopen of straks 2 eindtips laten fixen is ook niet gratis. Mocht je hem ooit nog willen verkopen...
- Aad
Je heb niet alleen een gaatje in je hoofd nu 

-
ja, sorry, dat is geen porum.
- Pescatore
Koop toch gewoon een e30'je voor het circuitgebruik, van de waardevermindering die je nu aanbrengt aan de Z3 kan dat makkelijk uit 

Rene... wat rijdt je nou op het circuit dan????????? 2 a 3 keer per jaar??????????
- GTRene
Ik heb het al voor elkaar, geloof me, ja met die dempers erop zie je het natuurlijk wel, helemaal toen het nieuw erop zat, maar nu na een paar ritjes en zwarte aanslag
lijkt het al beter en het kilt het geluid enorm! terwijl de flow gewoon "goed" blijft., ik heb het gisteravond ff gecheckt van 100 naar 2x 100 je geen merkbaar verschil in tijd hebt, alleen aardig wat stiller geworden
Best vreemd eigenlijk, maar men opzet is dus geslaagd, ik rijd toch niet veel dus laat het er nog een paar ritjes op zitten en dan draai ik het er weer af en neem het mee naar de trackdays just in case, want ook nog eens gas lossen en bijhouden waar die geluidsposten staan haalt net dat beetje vrijheid weg voor me (ja ik kan niet veel extra aan I know maar daarom heb ik dit ook gemaakt)
En ach je ziet het bijna niet als ik het eraf haal

Best vreemd eigenlijk, maar men opzet is dus geslaagd, ik rijd toch niet veel dus laat het er nog een paar ritjes op zitten en dan draai ik het er weer af en neem het mee naar de trackdays just in case, want ook nog eens gas lossen en bijhouden waar die geluidsposten staan haalt net dat beetje vrijheid weg voor me (ja ik kan niet veel extra aan I know maar daarom heb ik dit ook gemaakt)
En ach je ziet het bijna niet als ik het eraf haal

- Anton
........en dit geeft Rene de DRIVING FUN op het circuit die hij wil. :banaan:
I rest my case.
I rest my case.

- @iko
laat ze maar lullen hoor Rene. Ik vind het een prima one-and-only oplossing.
Alleen had ik liever iets zonder gaatjes gezien. Een klem of zo.
- GTRene
Klem heb ik ook aan gedacht maar dan krijg je ook al zo'n bouwwerk, mede omdat de pijp zo groot is en niet rond, achja de gaatjes zitten er in, maar niet in de demper, maar alleen in de velsrand waar niks achter zit...maak me daar niet zo druk om, met een ronde uitlaat was het allemaal iets makkelijker geweest.Aiko schreef:laat ze maar lullen hoor Rene. Ik vind het een prima one-and-only oplossing.
Ik ben nu wel wat geruster in men kop

- frank de jonge
dan is tie 3DB teruggegaan 

-
- Auto: M3P, 130i
Ik lach de ballen uit mijn broek als de modificatie niet heeft geholpen en je alsnog van de baan wordt gestuurd.

- frank de jonge
Naja, -3bd zal het wel goed gaan komen gezien hij er maar een heel klein beetje boven zat...
- RutgerK
Misschien kan je nu rode ledjes in die schroefgaten zetten? 

- GTRene
als het inderdaad min 3 db zou zijn (wat goed zou kunnen) ben ik al blij...ik zat er inderdaad maar een klein stukkie boven en die was erg gevoeleig want al die lui die van de baan moesten of een waarschuwing kregen hadden die dankzij ie geluidspost achter op de baan (Zolder) terwijl er op het rechte stuk(pitsstraat) ook 1 moest staan en daar hadden wij geen last...ik had trouwens 95.2 en 95.7? weet het niet meer zeker, in elk geval was 95db toegestaan en denk/hoop er nu onder te zitten.
Op Assen is vaak ook niet veel toegestaan, echter die keer in de regen moest ik van de baan omdat ze me niet konden meten, had de transponder in het middenvakje en moest rechts binnenkant(baan) en daarna niet zo heel veel meer gereden, echter niks gehoord dat ik te veel geluid had, ze zeiden zelfs dat ik een mooi geluid had

lol @RutgerK wat een goed idee

Op Assen is vaak ook niet veel toegestaan, echter die keer in de regen moest ik van de baan omdat ze me niet konden meten, had de transponder in het middenvakje en moest rechts binnenkant(baan) en daarna niet zo heel veel meer gereden, echter niks gehoord dat ik te veel geluid had, ze zeiden zelfs dat ik een mooi geluid had

lol @RutgerK wat een goed idee

-
-3DB is sowieso al een halvering van het geluid dus dan zit je echt ruim binnen de marge.
- @iko
Ja, maar toen ging je meestal achterstevoren langs de meetpuntenGTRene schreef: Op Assen is vaak ook niet veel toegestaan, echter die keer in de regen moest ik van de baan omdat ze me niet konden meten, had de transponder in het middenvakje en moest rechts binnenkant(baan) en daarna niet zo heel veel meer gereden, echter niks gehoord dat ik te veel geluid had, ze zeiden zelfs dat ik een mooi geluid had![]()

- Joy
Die is onder de gordel Aiko
Jammer van de gaatjes, verder is het idee niet zo verkeerd. Als het voor circuitdagen is, prima.

Jammer van de gaatjes, verder is het idee niet zo verkeerd. Als het voor circuitdagen is, prima.
- GTRene
Aiko schreef:Ja, maar toen ging je meestal achterstevoren langs de meetpuntenGTRene schreef: Op Assen is vaak ook niet veel toegestaan, echter die keer in de regen moest ik van de baan omdat ze me niet konden meten, had de transponder in het middenvakje en moest rechts binnenkant(baan) en daarna niet zo heel veel meer gereden, echter niks gehoord dat ik te veel geluid had, ze zeiden zelfs dat ik een mooi geluid had![]()

- @iko
Rene kan wel wat hebben hoor
nb volgens mij vermaakte hij zich die dag prima. Beetje driften, glijden, af en toe achterstevoren.
Ik vond het toen kutweer. Vnl binnen gestaan.
dat was die dag dat Elmar en Andre ook lekker bezig waren. Elmar nog een mooi filmpje van een 360-er. (zonder schade uiteraard bij die geluksvogel)

nb volgens mij vermaakte hij zich die dag prima. Beetje driften, glijden, af en toe achterstevoren.
Ik vond het toen kutweer. Vnl binnen gestaan.
dat was die dag dat Elmar en Andre ook lekker bezig waren. Elmar nog een mooi filmpje van een 360-er. (zonder schade uiteraard bij die geluksvogel)
- Elmar
Aiko, eens is zelfs mijn geluk op.