Emigreren, reëele optie of niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
M@rcel

Re: Emigreren, reëele optie of niet?

Bericht door M@rcel » 23 sep 2008, 10:28

Ja, maar dat komt ook door de NL benadering van het eten :lol:

Ieder zijn eigen gerecht is natuurlijk totaly not done
Je bestelt een aantal gerechten die je op tafel laat plaatsen. Gezamelijk prik je van die borden en eet je het van je eigen bordje op.
Met een paar mooie vrouwen is dat overigens smakelijker dan met die reisgenoot die een slecht gebid heeft. :wink:

redsub

Bericht door redsub » 23 sep 2008, 15:27

Ik ben ook bezig om te vertrekken eigenlijk al een aantal jaar dat ik met het idee loop.
HET land was altijd de USA voor mij en is het eigenlijk nog steeds, maar ben nu bezig om naar canada te gaan.
Visum check is goed gekeurd op skills alleen de medische test en het engelse examen moeten nog gebeuren.

Heb er ook familie wonen is handig zou je zeggen is het niet dat ze als alles doorgaat met deze baan straks bijna 4000km verderop wonen :shock:

Ik heb ook zoiets van ben nu nog jong en als ik het niet probeer heb ik er later spijt van.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 sep 2008, 21:57

redsub schreef:Ik heb ook zoiets van ben nu nog jong en als ik het niet probeer heb ik er later spijt van.
Zo denk ik er ook over. Je kan altijd wel weer terug als het niet bevalt, maar je kan dan in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt!

redsub

Bericht door redsub » 23 sep 2008, 22:01

Ja zo denk ik er ook over idd.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2008, 22:26

Canada ? Daar lopen ze toch 30 jaar achter ? Zag laatst zo'n ik vertrek programma op TV, Familie ging een motel runnen in Canada.. dochters van 14 moesten leren naaien met naald en draad op school, huisvlijt en nijverheid was het motto.. :roll:

Die kinderen maakte gewoon een tijdsreis mee,, naar de periode dat hun opa en oma groot werden gebracht..

HSR

Bericht door HSR » 24 sep 2008, 00:26

Rico schreef:Canada ? Daar lopen ze toch 30 jaar achter ? Zag laatst zo'n ik vertrek programma op TV, Familie ging een motel runnen in Canada.. dochters van 14 moesten leren naaien met naald en draad op school, huisvlijt en nijverheid was het motto.. :roll:

Die kinderen maakte gewoon een tijdsreis mee,, naar de periode dat hun opa en oma groot werden gebracht..
Canada is a big place. Ik wed dat ze in staphorst bij creatieve ontwikkeling de kids een kuisheidsgordel laten maken.

Christoph

Bericht door Christoph » 24 sep 2008, 00:29

hugo schreef:
Rico schreef:Canada ? Daar lopen ze toch 30 jaar achter ? Zag laatst zo'n ik vertrek programma op TV, Familie ging een motel runnen in Canada.. dochters van 14 moesten leren naaien met naald en draad op school, huisvlijt en nijverheid was het motto.. :roll:

Canada is a big place. Ik wed dat ze in staphorst bij creatieve ontwikkeling de kids een kuisheidsgordel laten maken.
En in Friesland spreken ze nog niet eens fatsoenlijk Nederlands. Daar lopen ze wel meer dan 30 jaar achter.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 sep 2008, 08:49

Christoph schreef:
hugo schreef:

En in Friesland spreken ze nog niet eens fatsoenlijk Nederlands. Daar lopen ze wel meer dan 30 jaar achter.
Inderdaad. Mijn posts hier op DF verstuur ik per postduif naar de provider toe, die plaatst ze vervolgens. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2008, 09:36

Christoph schreef:
hugo schreef:

Dat verklaart ook dat Hielke in het nieuwste model Fiat rijd :roflol:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2008, 09:42

Christoph schreef:
hugo schreef:

Vooropgesteld dat ik geen Fries ben en ook niet in Friesland woon vind ik dit wel een beetje een rare opmerking :roll:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 24 sep 2008, 10:05

Onze 'godverdomme' filmpjes gaan anders wel met een Fries accent de wereld over, denk dat daar het beeld vandaan komt. :hmmm: :roflol:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 sep 2008, 10:22

Zou (nog) niet willen emigreren naar het buitenland, maar wel voor een tijd willen werken. Heb 6 maanden in Perth, Australie gezeten en is me zeer goed bevallen. Had daar best nog wel wat langer willen zitten. Maar zou altijd NL als thuishaven willen hebben. Wij hebben gelukkig overal in de wereld kantoren zitten, dus kan gewoon aangeven dat ik voor een tijd naar het buitenland wil en dat kan dat eventueel geregeld worden, mits er in NL voldoende werkkracht overblijft. Maar bovenstaande moet wel binnen een paar jaar gebeuren omdat er rond onze 30e leeftijd toch wel een uitbreiding van de familie willen hebben. :wink: Want dan is het niet zo gemakkelijk meer.

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2008, 10:29

In deze toch wel interessante discussie mis ik een belangrijk punt.. waarom het eigenlijk wel fijn is om NL te wonen.. namelijk veiligheid. (relatief dan) Als ik dan weer en bericht hoor dat er in Egypte 15 westerse toeristen zijn ontvoerd door een stel apen naar Soedan... dan realiseer je je ineens weer waarom het wonen hier in NL/West Europa toch nog niet zo gek is.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 24 sep 2008, 11:13

Gelukkig spreek ik een aantal Buitenlandse talen vloeiend, boeie(..) dat m'n Noordelijk accent de hele wereld overgaat, I'm famous. :twisted:

En 30 jaar achterlopen hier in Friesland? We rijden hier ook in E36 M3's hoor, wat dacht je dan.

Andre

Bericht door Andre » 24 sep 2008, 11:44

De e46 M3 staat inmiddels al in het museum. En de E90/E92 M3 staat al lang op het auto kerkhof.

Christoph

Bericht door Christoph » 24 sep 2008, 11:53

Robin schreef:Gelukkig spreek ik een aantal Buitenlandse talen vloeiend, boeie(..) dat m'n Noordelijk accent de hele wereld overgaat, I'm famous. :twisted:

En 30 jaar achterlopen hier in Friesland? We rijden hier ook in E36 M3's hoor, wat dacht je dan.
Ik kom dan ook uit Zeeuws-Vlaanderen, is niet veel beter :lol:
En de opmerking is net zo stom als over Canada. Toronto,Montreal etc zijn erg goed ontwikkeld. Je kan in elk land wel wat regio's vinden die achterlopen. En in een land zo groot als Canada is het niet eens zo gek. Je kan beter constructief nadenken over wat de nadelen kunnen zijn aan wonen in Canada op sociaal,economisch of politiek gebied ipv beginnen over dat er ook dorpjes zijn die achter lopen..

Dutch

Bericht door Dutch » 24 sep 2008, 12:03

Tja, ik vind 't prima als andere mensen elders het geluk zoeken, maar ik moet soms wel grinniken over de argumentatie. Zoals de mensen die zich hier onveilig voelen en dan naar pakweg Zuid-Afrika emigreren.

En wat de Scandinavische landen betreft: dat zijn in grote lijnen toch nog net iets beter en strenger gereguleerde landen dan Nederland? Ik ken wel wat Denen, ga er ook met plezier met vakantie en sta er soms verbaasd over hoe goed de dingen daar lopen. Samen met Nederland - ook zo'n klein landje dat z'n zaakjes eigenlijk prima op orde heeft - is Denemarken zo'n beetje het beste land ter wereld om relatief zorgeloos en veilig te wonen.

Maar als je met de gemiddelde Deen praat, is het net alsof je thuis bent. Ook daar één grote klaagzang over de zorg, het onderwijs, de veiligheid op straat, al die buitenlanders, enzovoort. Kennelijk zijn Nederlanders en Denen zó gewend geraakt aan hun luxeleven dat ze elke minieme aantasting daarvan als een reusachtige aanval op hun levensgeluk opvatten.

We zijn een soort sociale hypochonders geworden. We zien alleen het kleine leed, maar hebben een blinde vlek ontwikkeld voor die enorme berg dingen die hier gewoon goed gaan.

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 sep 2008, 13:04

Wouter81 schreef:
Christoph schreef: En in Friesland spreken ze nog niet eens fatsoenlijk Nederlands. Daar lopen ze wel meer dan 30 jaar achter.
Inderdaad. Mijn posts hier op DF verstuur ik per postduif naar de provider toe, die plaatst ze vervolgens. :)
Oh shit... :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

redsub

Bericht door redsub » 24 sep 2008, 18:30

Ja het is dan geen toronto waar ik heen zou gaan wel iets kleiner :)
Ligt sinds een jaar of 5 een compleet verharde weg vanaf de dichts bijzijnde stad 4,5 uur verderop :shock:
In de winter ( gemiddeld temp. jan -19,5c ) moet de auto aan de elektra staan om de olie warm te houden :lol:
Is dus zeker een hele stap, eest maar eens kijken hoe en wat precies alles inhoud :lol:

RVV

Bericht door RVV » 24 sep 2008, 23:39

Christoph schreef:
Robin schreef:Gelukkig spreek ik een aantal Buitenlandse talen vloeiend, boeie(..) dat m'n Noordelijk accent de hele wereld overgaat, I'm famous. :twisted:

Ik kom dan ook uit Zeeuws-Vlaanderen, is niet veel beter :lol:
En de opmerking is net zo stom als over Canada. Toronto,Montreal etc zijn erg goed ontwikkeld. Je kan in elk land wel wat regio's vinden die achterlopen. En in een land zo groot als Canada is het niet eens zo gek. Je kan beter constructief nadenken over wat de nadelen kunnen zijn aan wonen in Canada op sociaal,economisch of politiek gebied ipv beginnen over dat er ook dorpjes zijn die achter lopen..

Opmerking over Canada is helemaal niet stom. Nederland is geen land op mondiaal niveau, maar een grote stad.. Verschil tussen Zeeuws Vlaanderen, Friesland en Staphorst is nihil. Binnen een bepaalde bandbreedte, allemaal hetzelfde opleidingsniveau, hetzelfde sociaal maatschappelijke niveau, etc. Vergelijkbaar MET steden als Toronto en Montreal.

Maar het Canadeze achterland. en Canada is echt HEEEEEEL groot (2e land ter wereld) is in heel veel gebieden gewoon 30 jaar terug in de tijd.. Da's niet erg, maar dat moet je wel goed realiseren van te voren. Canada klinkt heel modern en westers, maar is het dus blijkbaar niet overal.

Kom je daar terecht dan is dat waar je alle dag mee te maken hebt. .Helemaal met kinderen een punt om heel goed over na te denken, want die kun je wel eens diep ongelukkig maken op deze manier. En dat heeft ALLES met sociale en economische zaken te maken als nieuwbakken Canada ganger lijkt me.

Want al zou je er op dezefde manier willen leven zoals hiero in NL, het gaat domweg niet, omdat de dingen die je gewend bent te kopen er niet te koop zijn.. Hier stap je ongeacht waar je woont binnen 15 minuten de meest moderne winkels binnen met het meest moderne aanbod wat er er te verkrijgen is.. Daar dus niet.. think about it..

Geld verdienen is leuk, maar het aan dingen uitgeven die je gewend bent nog veel leuker.. moeten die dingen wel te koop zijn.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 sep 2008, 00:12

Dat valt ook wel mee Rico, jij schetst nu een beeld alsof heel Canada nog nooit van een breedbeeld TV gehoord heeft enz, nog met een telefoon met slinger werkt bij wijze van spreken :)

Alles zit daar ver uit elkaar maar dat is ook zo als je bijvoorbeeld naar Australie gaat en buiten de steden leeft.

Je kan er zo overal wel plaatsen uit pikken waar ze naar je idee 30 jaar geleden leven. Ook in NL heb je wel dorpjes waar mannen opgevoed worden om bv visserman of boer te worden en van de vrouwen word verwacht dat ze thuis zitten en de huisvrouw uithangen. Waar je op zondag niet op straat hoort te komen maar in de kerk hoort te zitten enz.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 sep 2008, 08:15

Rico, ik weet niet alles van Canada, maar heb er wel verre familie. De grote steden is een ander verhaal, maar wat Bert hierboven zegt geloof ik meteen.

De Zuidamerikaanse landen die ik ken, hebben ook dorpjes/gebieden waar men 30/50 jaar terug in de tijd gaat. Dat denkt de Nederlander al(Derde Wereldland blablabla, terwijl het dat niet zijn) bij het roepen van namen als Bolivia/Venezuela/Colombia...

Dan kom je daar en dan zie je grote wat chaotisch gemanagede vliegvelden, maar het komt min of meer allemaal goed. Pak je een grote stad, zie je dat daar ECHT ALLES te koop is, van de platste TV's voor 15000 dollar, tot Patek Philippe horloges(duur) tot Lamborghini Murcielagos(ik zag op m'n trips naar Z Amerika altijd als eerste irl de nieuwste 'supercars' LOL, egnie in NL) Mobiele telefonie: 'Iedereen'zo arm als de luizen heeft een gsmetje. Internet wordt steeds groter. Moderne tieden ok doar.

Kortom het achterlopen hangt van de gebieden af waar je zit, maar 20km verderop ben je weer anno 2008.

RVV

Bericht door RVV » 25 sep 2008, 12:12

Hoeft natuurlijk geen welles/nietes discussie te worden betreffende Canada. Als iemand er voor kiest en weet wat die kan verwachten, dikke prima natuurlijk. Alleen moet de cultuur omslag niet in de weg gaan zitten.. er zijn ook genoeg mensen die die cultuuromslag niet goed kunnen verwerken en weer terug komen naar Nederland.

En andere weer vinden het juist weer fijn, minder last van de rat race, het moeten onderscheiden van je omgeving en steeds maar weer het nieuwste moeten willen hebben..

GTRene

Bericht door GTRene » 25 sep 2008, 12:21

en niet in het Franse gedeelte gaan zitten haha ik haat Frans maar dat komt omdat ik het niet kan

ach en alles is ook erg persoonlijk en waar je komt te zitten en hoe de mensen zijn enz enz...

tis natuurlijk wel goed vooraf zaken die jij belangrijk vind te checkken als de autowereld en gezondheidszorg en geld verzekeringen e.d. maar tegenwoordig zit bijna overal wel NL invloeden die al wat vertrouwd zijn of Mac invloeden als je de locale hap zat bent :mrgreen:

HSR

Bericht door HSR » 25 sep 2008, 13:13

GTRene schreef:en niet in het Franse gedeelte gaan zitten haha ik haat Frans.maar dat komt omdat ik het niet kan.

Ja, dat makes sense.

Plaats reactie