Christoph schreef:Robin schreef:Gelukkig spreek ik een aantal Buitenlandse talen vloeiend, boeie(..) dat m'n Noordelijk accent de hele wereld overgaat, I'm famous. :twisted:
En 30 jaar achterlopen hier in Friesland? We rijden hier ook in E36 M3's hoor, wat dacht je dan.
Ik kom dan ook uit Zeeuws-Vlaanderen, is niet veel beter
En de opmerking is net zo stom als over Canada. Toronto,Montreal etc zijn erg goed ontwikkeld. Je kan in elk land wel wat regio's vinden die achterlopen. En in een land zo groot als Canada is het niet eens zo gek. Je kan beter constructief nadenken over wat de nadelen kunnen zijn aan wonen in Canada op sociaal,economisch of politiek gebied ipv beginnen over dat er ook dorpjes zijn die achter lopen..
Opmerking over Canada is helemaal niet stom. Nederland is geen land op mondiaal niveau, maar een grote stad.. Verschil tussen Zeeuws Vlaanderen, Friesland en Staphorst is nihil. Binnen een bepaalde bandbreedte, allemaal hetzelfde opleidingsniveau, hetzelfde sociaal maatschappelijke niveau, etc. Vergelijkbaar MET steden als Toronto en Montreal.
Maar het Canadeze achterland. en Canada is echt HEEEEEEL groot (2e land ter wereld) is in heel veel gebieden gewoon 30 jaar terug in de tijd.. Da's niet erg, maar dat moet je wel goed realiseren van te voren. Canada klinkt heel modern en westers, maar is het dus blijkbaar niet overal.
Kom je daar terecht dan is dat waar je alle dag mee te maken hebt. .Helemaal met kinderen een punt om heel goed over na te denken, want die kun je wel eens diep ongelukkig maken op deze manier. En dat heeft ALLES met sociale en economische zaken te maken als nieuwbakken Canada ganger lijkt me.
Want al zou je er op dezefde manier willen leven zoals hiero in NL, het gaat domweg niet, omdat de dingen die je gewend bent te kopen er niet te koop zijn.. Hier stap je ongeacht waar je woont binnen 15 minuten de meest moderne winkels binnen met het meest moderne aanbod wat er er te verkrijgen is.. Daar dus niet.. think about it..
Geld verdienen is leuk, maar het aan dingen uitgeven die je gewend bent nog veel leuker.. moeten die dingen wel te koop zijn.