Nou als iedereen toch enthousiast verslagen aan het schrijven is, doe ik dat ook maar 8)
De ring is iets ultiems voor mij en is iets dat moet worden getemd. Dus ik had van te voren besloten dat ik dat niet zou kunnen doen zonder een auto die goed inelkaar zat. Mijn clio was nodig toe aan een vervanging van een aantal dingen (bijvoorbeeld nieuwe banden en wat onderhoudsdingetjes). Maar goed, ik wilde toch erg graag gaan, omdat ik vorige maand voor het eerst m'n ogen had uitgekeken. Ik kreeg een vriendelijk pb'tje van Ruben (de 1 serie racert), dat ik in amersfoort wel een zitje bij hem mocht innemen. Ik ben hierop ingegaan en we hebben om 8 uur en uiterlijk 8.15 uur bij hem afgesproken. De wekker ging bij mij al om 6.30 uur, maar hej, het is niet iets voor elke dag dus een keertje mag wel 8) en na de auto even volgetankt te hebben was ik ongeveer om 7 uur op weg naar Amersfoort. Nu wist ik eigenlijk waarom ik die hele rit naar Duitsland niet wilde doen in m'n auto. Onwijze onbalans en na 130 km/pu trilde mijn stuur als een malloot. Als ik uitstapte trilde ik nog na

Maar iets in mij zei, FUCK IT! Ga gewoon! Dus toen ik aangekomen was in amersfoort zat ik nog een beetje in dubio, maar zoals ik vaker zeg: No guts no glory, vertelde ik Ruben dat ik met de clio zou gaan, nog niet helemaal zeker van m'n keuze op dat moment
Onderweg met Ruben ging het wel ok, het was niet echt bijzonder veel meer naar dat tankstationnetje waar iedereen stond. Aangekomen kon ik iedereen uitleggen dat ik toch wel met de clio was gekomen en dat ik voor de ring-sticker ging en deze moest halen 8) We hebben daar even gechilld en gewacht tot iedereen er was, totdat Rico kwam (zonder megafoon) en zei dat we maar eens moesten opstappen. Onderweg ging het er pittig aan toe, er zat helemaal geen structuur of lijn in. Iedereen haalde elkaar maar in en ging op ze nederlands constant naar de meest rechtse baan, waardoor je voor je iedereen zigzaggend elkaar zag inhalen, was echt geen gezicht

Ik merkte ook al snel dat na 160 km/pu de trillingen uit m'n stuur verdwenen vooral in de wielen te merken waren. Het reed wel prettiger dus ik heb daar maar niet onder gezeten (geen idee wat je bedoelt met breiende oma's macboy, want je moet een deathwish hebben zoals mij om minimaal 180 te gaan in dat hok

). Anyway, ik ken de weg niet helemaal en ik was steeds het een en ander kwijt, want niemand had gehoord van een constante snelheid en lijn in de groep

. Op een gegeven moment was ik constant 200 aan het rijden om te zien waar de kopgroep was!!! En gelukkig zag ik daar Steven "racetalent" Nauta. Dus die heb ik een tijd gevolgd, achter me zat nog wel erik met de m3 en Ruben die mij volgden. Maar toen kwam er wat wegwerkzaamheden waar je maar 100 kon en ik bleef toch wel eventjes netjes 100 a 110 rijden daar en was ik Steven natuurlijk kwijt. Tot mijn gigantisch grote verbazing zag ik opeens de "1-serie gang" achter me verschijnen en nam Rico de leiding. Wat bleek nou, terwijl ik dacht dat ik achteraan reed en keihard aan het knallen was om de kopgroep te halen, reed ik vooraan met Steven, haha. Rico leidde ons nog naar een pitstopje, maar nergens een Steven te bekennen, om maa rhelemaal niet te beginnen over Femme (die net zo goed niet had kunnen aansluiten in Babberich

).
De ring, heerlijke plek om gewoon uren op dezelfde plek in welke weersomstandigheid te gaan chillen, dom lullen en naar auto's te staan kijken... Dat is eigenlijk wat ik vooralsnog heb gedaan. Totdat Ilja me aanspoorde om de macboy-route (weer eens) te doen. Die hebben we ook even uitgevoerd a la levensmoe. Ik besefte op dat moment weer waarom ik nieuwe bandjes nodig had

De bochten was het af en toe weer glijen en glibberen

. Maar goed, terug naar de ring maar weer. Daar werd ik opeens door Rico en Dexter meegenomen. Ik had geen idee waarheen, ik was in eerste instantie bang voor een verkrachting in de bossen rondom de ring en dat is een probleem tijdens de ramadan.

Maar nee, gelukkig. Dexter had een tip gekregen dat er ergens in een loods wel 13 GT-R's stonden. TERING! Supervette wagens zeg... Ik had het wel geweten

Ik heb nog me clio aangeboden voor een rondje op de ring met de GT-R, maar dit was niet mogelijk

Anyway, beelden daarvan komen nog. Nog wat goeie zigeuner grappen gemaakt op de terugweg en weer naar de ring.
Terug op de ring, was GTRene met zijn nieuwe dame ook al aangekomen, ik zeg goed bezig Rene. 10000x als het al te beschrijven is beter dan dat Kim holland mokkel

. Ik wilde voordat ik m'n ringdoop deed eerst nog een keertje met iemand meerijden, zodat ik de baan nog even kon zien. Dus ik riep in de groep, wie gaat er zo rijden? Tom van H. stak direct z'n hand op en liet er geen gras over groeien. Kom mee, ik heb wel een helm voor je. Ik propte mezelf in de stoel deed me gordels om en had geen idee wat me te wachten stond. Ik dacht eventjes kijken hoe de lijnen zijn en hoe de baan er ook alweer uitzag (was vorige maand maar 2x meegereden met Elmar en Ilja toen). Tom deed nog even de demping goed, want die stonden veel te hard zei hij en daar gingen we. 1 woord: Godsamme kolere zeg wat gaat dat hard

Ik had de camera in me hand maar ik had geen idee wat ik filmde, ik was flabbergasted! Jezus dat gaat hard zeg. Niets en niemand wordt ontzien. rijd je links? Dan word je direct gecorrigeerd door onze Ringking Tom met grootlicht en MOET je opzij, want Tom komt eraan. Keihard gaat dat. Ik heb dus ook totaal niets meegekregen van de baan want, ik besloot bij het 2e rondje mijn camera weer weg te leggen en maar te genieten van deze heerlijke ride (efteling is er niets bij). Aan het einde van het 2e rondje werd ik toch wel eventjes lichtjes (ramadan zal ook wel niet bevorderend geweest zijn) en zijn we gestopt

.
Daarna zelf de clio gepakt en 1 iemand uit de 4 persoons peugeot getrokken, Peter in dit geval om een rondje met mij te doen. Super bedankt Peter voor je tips, zonder jou was ik nog harder als een blinde kip achter die 911 aangereden om hem in te halen en had ik waarschijnlijk in de vangrail gezeten

Ik heb geweldig genoten van mijn eerste rondje en meteen mijn laatste. Meteen een sticker aangeschaft en op de clio gepakt, want hej, daar was ik helemaal voor gekomen 8) Binnenin mij brannde het (nee niet vanwege de ramadan), om nog een keer te gaan. Maar ik hield het bij die ene ronde, vanwege de redenen die mij eigenlijk weerhielden om überhaupt naar de ring te gaan. Er komt dus zeker nog een vervolg en dan nemen we een 10 rittenkaart ofzo 8)
Tjah dan zijn er een stelletje ongeduldige friezen die willen dan eten... Ik dacht dat Friezen altijd zo nuchter waren, maar blijkt dat ze een temparement hebben en nooit nuchter (willen) zijn (moet altijd eten in

). Anyway, er werd al heen en weer gelobbied om al om half 6 of 6 uur te vertrekken. Maar op dat moment waren er nog mensen van ons op de baan aan het racen en besloot ik ook maar even een rondje met Dexter te doen. Wat erg gezellig was, want we zaten met z'n 4en in de auto (haha

). Toen we terugkwamen zagen we alleen Femme en Jenna nog bij de ring. De rest was al vertrokken om naar het speciale plekje van Ilja te gaan (dachten wij in eerste instantie, want het is daar echt goddelijk!!!). Tom van H. was nog met de zigeuner aan het racen, dus ik zei tegen Dexter en de 4 helmpjes dat zei wel konden aansluiten en zou ik met Femme wel even wachten. Nou daar kwamen Tom en ilja gelukkig, maar die besloten om snel door te rijden voor nog een rondje, hahaha. EIKELS :jenna:
Nadat Tom en Ilja terugkwamen (tom zwetend als een otter en hoestend als een verkouden crackhoer) gingen we aansluiten bij de andere eikels :jenna: die het hemelse plekje van Ilja niet hadden gevonden. Zum Schwein (godsamme dacht ik nog, wat moet IK daar nou eten?

). Aangesloten bij de veels te grote groep die het hele achtergedeelte innam. Geweldig gelachen, vooral om het feit dat het spreekwoord: Boontje komt om zijn loontje zo vaak bij me opkwam

De heren die zo graag snel wilden eten konden wel anderhalf uur wachten, totdat André zijn kunsten op de waitresse ging vertonen, toen kwam het eten al snel, gelukkig hadden ze daar kipschnitzels trouwens (ja het was echt kip

).
Dan afrekenen ff zeiken en naar de plee. En tot mijn verbazing? Waren die klotefriezen alweer weg. godsamme, das al de 2e keer dat ze dat flikken

. Zat ik daar met Femme en tom H, die niet langzamer dan 260 gaan en Dexter en de 4 helmpjes die via Venlo zouden gaan. Tjah, dus ik besloot dat ik Femme en Ilja in de auto van Tom maar moest bijblijven. Even tanken en daarna heerlijke nightdrive gedaan met de Alipna Z4 en de M3 voor me over de B-weggetjes, ik zat echt te genieten in me franse rothok erachter

Ik hield ze daar ook gewoon lekker bij totdat we op de snelweg kwamen. Daar was ik ze al snel kwijt, ondanks dat ik constant 220 probeerde te rijden. Maar bij elke baustelle had ik ze weer bijgebeend en zo reden we richting Arnhem. Aangekomen bij shell in Arnhem zag ik Femme met Tom al wachten, maar was Ilja nog nergens te bekennen. Bleek dat we iedereen al hadden ingehaald (ik had ECHT niets gezien) en dat ze bij een tankstation terug stonden. En toen ilja kwam nog even gezeken geluld, sterk verhaal van Femme en Tom aangehoord over een hert dat de weg op kwam met 200+ afscheid genomen en heb ik rustig mijn weg vervolgd richting het bewoonde randstedelijke westen. Ipodje op en chillend naar huis.
Wat een dag! Geen moment spijt van dat ik toch de stoute schoenen heb aangetrokken en de clio heb gepakt :shakeit: Ging allemaal lekker impulsief en spontaan