Ik snap niet zo goed waarom de palen moeten verdwijnen, ze kunnen toch ook fungeren als dummy (reminder dat je niet te hard moet rijden)?
Er is toch al genoeg voor betaald, zonde om ze te verwijderen. Dat is een soort van geld over de balk smijten, ongeacht dat 't al afgeschreven is, denk ik.
Knap stukje stom lullen!
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Je hebt nu twee soorten flitspalen. BVOM-palen en gemeente-palen. Het BVOM is op dit moment hard bezig om alle palen van de gemeenten op te kopen. Hierdoor vallen flitspalen onder één organisatie. Het is de bedoeling dat de 'politieke' palen die vaak door gemeenten zijn geplaatst tegen het licht te houden of zij de verkeersveiligheid bevorderen. Het kan dus wel heel degelijk dat er minder palen komen. Aan de andere kant waren er sowieso altijd al minder camera's dan palen en worden de camera geregeld verplaatst van paal.
De flistpalen kosten rond de 40.000 euro. De palen zelf tussen de 5.000-15.000, de camera rond de 15.000 en de radar rond de 15.000 euro. Roodlichtcamera zijn nog iets van 10.000 euro duurder.
Het BVOM zou graag de mogelijkheid hebben om een variabele maximum snelheid te kunnen meten. De wet schrijft alleen voor de het systeem geijkt moet zijn door een onafhankelijk meetinstituut. Bijvoorbeeld bij trajectcontroles zou een omzetting van de maximumsnelheid direct gevolgd moeten worden door een ijkrapport voordat de overtredingen rechtsgeldig zijn.
Dennis, de palen zijn bij aanschaf sowieso al afgeschreven omdat de overheid grotendeels met een kas-verplichtingen stelsel werkt.
De flistpalen kosten rond de 40.000 euro. De palen zelf tussen de 5.000-15.000, de camera rond de 15.000 en de radar rond de 15.000 euro. Roodlichtcamera zijn nog iets van 10.000 euro duurder.
Het BVOM zou graag de mogelijkheid hebben om een variabele maximum snelheid te kunnen meten. De wet schrijft alleen voor de het systeem geijkt moet zijn door een onafhankelijk meetinstituut. Bijvoorbeeld bij trajectcontroles zou een omzetting van de maximumsnelheid direct gevolgd moeten worden door een ijkrapport voordat de overtredingen rechtsgeldig zijn.
Dennis, de palen zijn bij aanschaf sowieso al afgeschreven omdat de overheid grotendeels met een kas-verplichtingen stelsel werkt.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wat mensen ook steeds vergeten is dat boetes <5km eigenlijk niet bestaan.
Na de tellerafwijking, de meetafwijking en na aftrek van de wettelijke correctie blijft er soms weinig km/h over voor je gevoel, maar weet dat je dan dus echt wel dik 120 op de teller gehad waar je 100 mag.
Kortom: ook dat is een veel gebruikt fabeltje van mensen om hun teleurstelling uiting te geven.
Niet lullen maar betalen denk ik dan.
Na de tellerafwijking, de meetafwijking en na aftrek van de wettelijke correctie blijft er soms weinig km/h over voor je gevoel, maar weet dat je dan dus echt wel dik 120 op de teller gehad waar je 100 mag.
Kortom: ook dat is een veel gebruikt fabeltje van mensen om hun teleurstelling uiting te geven.
Niet lullen maar betalen denk ik dan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 9 gasten