Ik dacht uit 2001 of 2002, dus oudste type W12.Rico v Velzen schreef:MK1 model ?Marcel H. schreef:Een paar weken terug zag ik ook een nette Audi A8 W12 op marktplaats staan voor € 26.000,-. Vond ik toen ook goedkoop, en de advertentie was ook binnen 1 dag verwijderd, dus ik neem aan verkocht.
HAHA autohandel.....
- Marcel H.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
We hebben het hier natuurlijk over een 2004 auto.Marcel H. schreef:Ik dacht uit 2001 of 2002, dus oudste type W12.Rico v Velzen schreef:MK1 model ?Marcel H. schreef:Een paar weken terug zag ik ook een nette Audi A8 W12 op marktplaats staan voor € 26.000,-. Vond ik toen ook goedkoop, en de advertentie was ook binnen 1 dag verwijderd, dus ik neem aan verkocht.
Ik vind het gewoon ronduit schandalig dat een dealer 25mille durft te geven en hem dan 2 dagen later voor pak hem beet 65mille te koop te zetten. Tuurlijk snap ik dat het incourante handel is, maar zoals eerder gezegd, zeg dan dat je de auto liever niet hebt. Dan gooi je je naam niet te grabbel in ieder geval.
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
@ Rico. Handige website trouwens van AutoDNA. Die gaan we eens vaker gebruiken. Heb net trouwens mijn M3 er eens ingevoerd. Als ik de prijs krijg die daar aangegeven wordt, dan gaat ie nooit meer weg
. Wat een lachertje. Maar zoals je zegt, je moet het met enige marge nemen. In dit geval 100% extra
.

- duifjes.com
-
- Auto: Fun Damn Mentally
het toe te betalen bedrag is het belangrijkst voor de klant, niet zozeer wat ie er voor terug krijgt eigenlijk. Je krijgt bijv 25k terug voor je kar bij dealer x:Oeh wat weinig. Maar er staat een 2006 model auto die je aanspreekt met 30k km minder en je betaalt 15k bij(VOORBEELD) en je rijdt 2 bouwjaren jonger voor die 15k(ze zullen er wel niet staan voor 40k uit 2006 gewoon rekenvoorbeeld)
Nu dealer y: Krijg je 45k terug voor je kar:That's more like it.
Staat een 2005 model met dezelfde kmstand als jouw kar en je betaalt graag 12 mille bij want die 2005er staat voor 52 mille daar.
(VOORBEELD)
...
Nu heb jij een kar die niet goed in de markt ligt, maar dealers die 25k bieden zetten 'm niet neer voor 50 ofzo. Zo werkt dat niet. Zit een paar tussen en in de hele reeks van verkochte(eerst de nieuwe kar) moet je onderaan na een aantal inruilers zien of je bovenop de marge van de eerste nieuwe auto ook nog wat overhoudt en niet de min in gaat.kortom.
Nu dealer y: Krijg je 45k terug voor je kar:That's more like it.
Staat een 2005 model met dezelfde kmstand als jouw kar en je betaalt graag 12 mille bij want die 2005er staat voor 52 mille daar.
(VOORBEELD)
...
Nu heb jij een kar die niet goed in de markt ligt, maar dealers die 25k bieden zetten 'm niet neer voor 50 ofzo. Zo werkt dat niet. Zit een paar tussen en in de hele reeks van verkochte(eerst de nieuwe kar) moet je onderaan na een aantal inruilers zien of je bovenop de marge van de eerste nieuwe auto ook nog wat overhoudt en niet de min in gaat.kortom.
Nou ik snap niks van die handel.
Vorig jaar wezen praten voor een nieuwe auto (prijs ongeveer 40k)
Kreeg voor de patrol uit nov 2002 met 170.000 km ongeveer 15k ex terug.
Nu pas geleden weer wezen praten voor een nieuwe auto (prijs 40k)
Krijg ik ineens voor dezelfde patrol (nu met 210.000km) nog maar 8k ex terug.
Ik snap het dus niet dat je 8k afschrijft in 1 jaar met deze auto.
Dus ik denk dat ik hem maar helemaal op rij
Vorig jaar wezen praten voor een nieuwe auto (prijs ongeveer 40k)
Kreeg voor de patrol uit nov 2002 met 170.000 km ongeveer 15k ex terug.
Nu pas geleden weer wezen praten voor een nieuwe auto (prijs 40k)
Krijg ik ineens voor dezelfde patrol (nu met 210.000km) nog maar 8k ex terug.
Ik snap het dus niet dat je 8k afschrijft in 1 jaar met deze auto.
Dus ik denk dat ik hem maar helemaal op rij

-
Jacco, Ik snap je punt.duifjes.com schreef:blablabla......... tuurlijk een dealer verdient 3k euro per auto....mannen eerst ff jullie huiswerk doen
Eigenlijk moet ik helemaal niet reageren maar goed........vertel mij niets over marge's handelsprijzen etc. ik denk dat ik het precies weet maar goed.
Maar kan je mij misschien eens het hoe en waarom uitleggen waarom een dealer gniffelend die 25k bied en diezelfde auto dan later voor 50k verkoopt. Zoals hier met Maurice het geval is?
Als nou de marges zo klein zijn waarom komen dit soort dingen dan voor?
Want ik neem aan dat deze marge die hier evt gepakt zou worden niet gemaakt moet worden omdat "er nou eenmaal risico aan deze bak zit".
Net zoals in alle branches zitten er vreemde vogels tussen.Marc RS4 schreef:Jacco, Ik snap je punt.duifjes.com schreef:blablabla......... tuurlijk een dealer verdient 3k euro per auto....mannen eerst ff jullie huiswerk doen
Eigenlijk moet ik helemaal niet reageren maar goed........vertel mij niets over marge's handelsprijzen etc. ik denk dat ik het precies weet maar goed.
Maar kan je mij misschien eens het hoe en waarom uitleggen waarom een dealer gniffelend die 25k bied en diezelfde auto dan later voor 50k verkoopt. Zoals hier met Maurice het geval is?
Als nou de marges zo klein zijn waarom komen dit soort dingen dan voor?
Want ik neem aan dat deze marge die hier evt gepakt zou worden niet gemaakt moet worden omdat "er nou eenmaal risico aan deze bak zit".
Net als de bouwsector heeft de autohandel soms een "slechte" naam.
En waarom? Omdat het de mensen geld kost en zichzelf vaak rijk rekenen.
-
Dan kom je denk ik op het punt dat de aanschaf 1 is en onderhoud, mrb, verbruik en verzekering 2. Dat laatste is denk ik cruciaal. Want verzeker je zo'n auto wa+ of all risk? Het all risk bedrag op 220k is niet mals. Hoewel jij dat wellicht niet zo zult ervaren, maar daarom kon jij hem ook nieuw kopen. Een bmw dealer zal ook niets met je auto kunnen dus komt het gewoon op de handel aan. Er is een marge die ze minimaal op de m5 willen hebben, en dan komt het gewoon aan op het bod van de handelaar. Als die niet thuis geven zou ik als bmw dealer ook geen verlies willen draaien om jou in eenm5 te krijgen. Via een vag dealer maak je al meer kans en net als Rico privé kopen is eigenlijk de enige juiste optie als je er echt vanaf wilt zonder teveel in te leveren. Afgezien van dit hele verhaal vind ik een e60 m5 bruut lelijk en zou ik lekker met een W12 blijven cruisen...Maurice Graber schreef:Gedeeltelijk met je eens. Echter is mijn auto nu 4 jaar oud met iets over de ton op de teller en heeft een nieuwprijs van 220.000 euro. Als ik dan slechts 10k meer krijg dan jullie touareq is dat wel enigzins gekkenwerk. We praten over een afschrijving van 49.000 euro per jaar (4000 per maand) of 1,77 per kilometer. Dat zijn natuurlijk forse bedragen.
- duifjes.com
Marc, 25K euro winnen aan een A8 is idd. helemaal de weg kwijt....die gasten vieren nog feest!
Laten we als voorbeeld die A8 nemen
Stel vraagprijs 65K euro
Dan moet een W12 ongeveer 15K euro marge hebben ivm. langen statijd en helemaal garantiekosten als er in de garantie periode iets misgaat ben je aan de beurt dus 15K euro marge
Maar 15K euro marge is geen winst!
Iemand wil een beetje korting op zo'n hok hij staat al een tijdje een vaste klant komt en die bied je 58.500 dan kun je beslissen oke hij gaat weg.
65k euro minus 58.500 = 6500 euro en je had 15k marge = 8500,=
Klant komt over 2 maanden terug schijven zijn op en het IMI navi is kapot...*(komt veel voor) totaal netto kost je als dealer dat 3000euro
8500 minus 3000 = 5500
De auto stond 150 dagen toen ie verkocht werd
150dagen x 10 euro per dag = 1500 euro kosten
5500 minus 1500 euro = 4000euro
Vaste kosten pand personeel etc etc voor een dealer met een monderne werkplaats en Audi uitstraling etc kost je zeker 1000euro per auto!
4000 minus 1000 = 3000euro
Klaarmaak kosten auto grote beurt, bumper spuiten nieuwe mattenset etc etc kost je zeker 1500euro op een W12
3000euro minus 1500 =1500
Kortom je zet een hele dure dikke auto om voor 1500euro en daar doe je 150 dagen over
Dit is slechts een voorbeeld de realiteit is dat in 2006 en 2007 er in Nederland gemiddeld netto 230euro per gebruikte auto is verdient in de autobranche!!!!!!!
Er zijn heel veel merkdealers die hun gebruikte handel niet eens rendabel krijgen....er moet geld bij
Stel vraagprijs 65K euro
Dan moet een W12 ongeveer 15K euro marge hebben ivm. langen statijd en helemaal garantiekosten als er in de garantie periode iets misgaat ben je aan de beurt dus 15K euro marge
Iemand wil een beetje korting op zo'n hok hij staat al een tijdje een vaste klant komt en die bied je 58.500 dan kun je beslissen oke hij gaat weg.
Klant komt over 2 maanden terug schijven zijn op en het IMI navi is kapot...*(komt veel voor) totaal netto kost je als dealer dat 3000euro
8500 minus 3000 = 5500
Vaste kosten pand personeel etc etc voor een dealer met een monderne werkplaats en Audi uitstraling etc kost je zeker 1000euro per auto!
Klaarmaak kosten auto grote beurt, bumper spuiten nieuwe mattenset etc etc kost je zeker 1500euro op een W12
Kortom je zet een hele dure dikke auto om voor 1500euro en daar doe je 150 dagen over
Dit is slechts een voorbeeld de realiteit is dat in 2006 en 2007 er in Nederland gemiddeld netto 230euro per gebruikte auto is verdient in de autobranche!!!!!!!
Er zijn heel veel merkdealers die hun gebruikte handel niet eens rendabel krijgen....er moet geld bij
- duifjes.com
- Maus335i
Nouja de allrisk valt nog wel wat mee. Ik betaal 213 euro ofzo met 6 schadevrije jaren. Ik kan me voorstellen dat het type wat dit soort auto's koopt ouder is en dus hogere korting heeft. Die verzekering is juist het minst grote probleem, want je kan er ook vanuit gaan dat geen student in zon auto gaat rijden 
Nee de brandstof tikt wel aan, maar dat is weer afhankelijk van hoe en hoeveel je rijdt. Een W12 kan je op 1 op 9 krijgen zonder teveel moeite. Als je je maar aan de snelheid houdt en wat rustiger rijdt, maar dat doe ik nooit
Tsjah.. het is geen Prius natuurlijk.
En Jacco, je kan hoog en laag springen maar als autohandelaar ben je niet goed snik als je deze auto weer voor 30.000 te koop zet. Je bent hem dan wel binnen 2 weken kwijt, maar je bent een dief van je eigen portomonnee (en die van mij) als je 30k onder de goedkoopste W12 op dit moment gaat zitten. Je gaat me toch niet vertellen dat je ook zo gek bent? Je kunt er minstens nog 50 voor vangen.. nog sterker.. na 1 week zoeken heb ik al een koper voor dat bedrag. Die garantie doet het hem.

Nee de brandstof tikt wel aan, maar dat is weer afhankelijk van hoe en hoeveel je rijdt. Een W12 kan je op 1 op 9 krijgen zonder teveel moeite. Als je je maar aan de snelheid houdt en wat rustiger rijdt, maar dat doe ik nooit

En Jacco, je kan hoog en laag springen maar als autohandelaar ben je niet goed snik als je deze auto weer voor 30.000 te koop zet. Je bent hem dan wel binnen 2 weken kwijt, maar je bent een dief van je eigen portomonnee (en die van mij) als je 30k onder de goedkoopste W12 op dit moment gaat zitten. Je gaat me toch niet vertellen dat je ook zo gek bent? Je kunt er minstens nog 50 voor vangen.. nog sterker.. na 1 week zoeken heb ik al een koper voor dat bedrag. Die garantie doet het hem.
- Maus335i
Jacco, zit nog een jaar extra Audi garantie op die auto
Dat gaat geen geld kosten en gaat je hele berekening mee scheef. Niet te vergeten dat hij krap een maand geleden een grote beurt heeft gekregen met nieuwe banden en remschijven. Deze auto hoef je niet na te kijken, maar is 100% in orde zonder een enkele klacht of schade.
Natuurlijk besef ik wel dat het een uitzonderingsgeval is en je vaak rotzooi als inruiler krijgt. Maar dat is in dit geval niet zo.

Natuurlijk besef ik wel dat het een uitzonderingsgeval is en je vaak rotzooi als inruiler krijgt. Maar dat is in dit geval niet zo.
-
Crystal clear! Bedankt.duifjes.com schreef:Marc, 25K euro winnen aan een A8 is idd. helemaal de weg kwijt....die gasten vieren nog feest!
Stel vraagprijs 65K euro
8500 minus 3000 = 5500
Bij onze handel zit dat dus helemaal anders in elkaar.
- duifjes.com
Welke handel is dat?
Maurice ik zet soms ook wel auto's om van 30K euro voor 1000euro winst handel <>handel direct snel geld wet van de aantallen etc.
Als ik Audi dealer was en ik kan 2500euro direct winst pakken handel<>handel op een W12 doe ik het direct! van dat geld kun je dan weer courantere Audi's kopen waar een hogere omloopsnelheid in zit snappie?
Maurice ik zet soms ook wel auto's om van 30K euro voor 1000euro winst handel <>handel direct snel geld wet van de aantallen etc.
Als ik Audi dealer was en ik kan 2500euro direct winst pakken handel<>handel op een W12 doe ik het direct! van dat geld kun je dan weer courantere Audi's kopen waar een hogere omloopsnelheid in zit snappie?
- GTRene
- Maus335i
Neh die schijven zijn geen garantie toch? Anders moet ik nog even 1000 euro ofzo terughalen 
Jacco, ga je echt voor 2500 euro directe winst terwijl je binnen een half jaar zo'n 20.000 voor dezelfde auto zou kunnen vangen? Natuurlijk is het risico wat hoger, maar ondernemen = risico nemen. En nogmaals, met een week zoeken heb ik een koper gevonden die bereid is minimaal 25.000 euro boven die handelsprijs te leggen. Of het pure toeval is weet ik niet, maar het komt me wel aanwaaien in plaats van dat ik er driftig naar op zoek ben. In zon geval zou jij je als handelaar ook heel vies genaaid voelen als je wist dat je 10x meer had kunnen verdienen met een beetje ballen. Een beetje hetzelfde gevoel als wat ik zou hebben

Jacco, ga je echt voor 2500 euro directe winst terwijl je binnen een half jaar zo'n 20.000 voor dezelfde auto zou kunnen vangen? Natuurlijk is het risico wat hoger, maar ondernemen = risico nemen. En nogmaals, met een week zoeken heb ik een koper gevonden die bereid is minimaal 25.000 euro boven die handelsprijs te leggen. Of het pure toeval is weet ik niet, maar het komt me wel aanwaaien in plaats van dat ik er driftig naar op zoek ben. In zon geval zou jij je als handelaar ook heel vies genaaid voelen als je wist dat je 10x meer had kunnen verdienen met een beetje ballen. Een beetje hetzelfde gevoel als wat ik zou hebben

- duifjes.com
- Maus335i
Kan je nagaan! Het MK1 model levert zelfs nog meer geld op dan het 2004 model, en binnen 1 dag wegMarcel H. schreef:Een paar weken terug zag ik ook een nette Audi A8 W12 op marktplaats staan voor € 26.000,-. Vond ik toen ook goedkoop, en de advertentie was ook binnen 1 dag verwijderd, dus ik neem aan verkocht.

- RVV
Jacco ik zou nog bijna meelij krijgen met de autohandel
Ik denk dat menig autohandelaar/dealer verantwoordelijk is door zijn eigen handelsvorraad muurvast te zetten qua omzetsnelheid, door prijzen te vragen die niet in verhouding tot het gebodene staan.
De markt is nog nooit zo transparant geweest voor de consument als heden, dmv internet, waardebepalings sites ed ziet men in 1 oog opslag wat auto's elders kosten.
Regelmatig tot vaak zie ik auto's die vrijwel indentiek zijn, en bij de ene dealer/verkoper 5K tot 7K duurder danwel goedkoper zijn dan bij een andere dealer/verkoper.
De zoekmachines leggen deze verschillen feilloos bloot. Dan schrijf je als potentiële klant die veel duurder dealer toch gelijk bij voorbaat af ? Ook al zou die zelfs een hogere inruilprijs bieden voor je auto. Gevolg is dat dan zo'n auto ook lang te koop blijft staan.
ik realiseer me ook wel gelijk dat dit vooral op de duurdere auto's van toepassing is, voor een Toyota Carolla die bij jou 500 euro duurder danwel geodkoper is bij een dealer 200 km verderop maakt het niks uit natuurlijk. Maar voor dikke BMW's/Audi's en Mercedessen die gebruikt in het 50K Plus segement zitten loont het heel erg de moeite om te shoppen als consument tussen de ene en andere dealer.. en de duurste die er zelf voor kiest om de duurste te zijn valt buiten de boot.. en dan maar krokodillen tranen huilen vandat alles zo duur is.. eigen keuzes.

Ik denk dat menig autohandelaar/dealer verantwoordelijk is door zijn eigen handelsvorraad muurvast te zetten qua omzetsnelheid, door prijzen te vragen die niet in verhouding tot het gebodene staan.
De markt is nog nooit zo transparant geweest voor de consument als heden, dmv internet, waardebepalings sites ed ziet men in 1 oog opslag wat auto's elders kosten.
Regelmatig tot vaak zie ik auto's die vrijwel indentiek zijn, en bij de ene dealer/verkoper 5K tot 7K duurder danwel goedkoper zijn dan bij een andere dealer/verkoper.
De zoekmachines leggen deze verschillen feilloos bloot. Dan schrijf je als potentiële klant die veel duurder dealer toch gelijk bij voorbaat af ? Ook al zou die zelfs een hogere inruilprijs bieden voor je auto. Gevolg is dat dan zo'n auto ook lang te koop blijft staan.
ik realiseer me ook wel gelijk dat dit vooral op de duurdere auto's van toepassing is, voor een Toyota Carolla die bij jou 500 euro duurder danwel geodkoper is bij een dealer 200 km verderop maakt het niks uit natuurlijk. Maar voor dikke BMW's/Audi's en Mercedessen die gebruikt in het 50K Plus segement zitten loont het heel erg de moeite om te shoppen als consument tussen de ene en andere dealer.. en de duurste die er zelf voor kiest om de duurste te zijn valt buiten de boot.. en dan maar krokodillen tranen huilen vandat alles zo duur is.. eigen keuzes.
- Maus335i
Laten we wel wezen dat dit topic er zeer waarschijnlijk niet geweest was als ik een marktconforme inruilprijs had gekregen. Ik bekijk het waarschijnlijk al niet als de gemiddelde autobezitter, want die gaat ook uit van een gemiddelde inruil- (verkoop) prijs van zijn auto. De gemiddelde prijs van mijn auto ligt zo rond de 70.000 euro. Natuurlijk verwacht ik niet dat er ook voor te krijgen. En zo ja, dan wasie gister al verkocht.
Nee ik kijk al onderaan het segment en hou dan nog rekening met eventuele onderhandelmarges. Net zoals jullie dat ook doen.
Rico, volgens mij snijdt je een belangrijk punt aan. De autobranche is misschien wel een van de oudste branches in ons land en lijkt ook nog steeds in de oude tijd handel te willen doen. Met de komst van het internet en die transparantie waar je het over hebt moet je met je tijd meegaan.
Volgens mij weet inmiddels een beetje autokoper al meer dan de verkoper zelf door middel van alle informatie die beschikbaar is via diverse forums en weblogs. Ik hoor ook steeds meer verkopers zeggen dat een klant met een lijstje opties komt aanlopen en alleen nog een krabbel hoeft te zetten ipv uitgebreid advies. Als ik alleen al naar mezelf kijk.. Voor dit soort bedragen raadpleeg je natuurlijk eerst uitgebreid het (gratis) internet.
Als ik bij de Audi dealer vraag wanneer de A7 ongeveer komt weten ze het niet (allemaal niet nee). Op diverse fora en weblogs is al te lezen dat de introductie rond half 2010 is. Als de verkopers zich niet eens meer bezig houden met hun eigen vak..
Nee ik kijk al onderaan het segment en hou dan nog rekening met eventuele onderhandelmarges. Net zoals jullie dat ook doen.
Rico, volgens mij snijdt je een belangrijk punt aan. De autobranche is misschien wel een van de oudste branches in ons land en lijkt ook nog steeds in de oude tijd handel te willen doen. Met de komst van het internet en die transparantie waar je het over hebt moet je met je tijd meegaan.
Volgens mij weet inmiddels een beetje autokoper al meer dan de verkoper zelf door middel van alle informatie die beschikbaar is via diverse forums en weblogs. Ik hoor ook steeds meer verkopers zeggen dat een klant met een lijstje opties komt aanlopen en alleen nog een krabbel hoeft te zetten ipv uitgebreid advies. Als ik alleen al naar mezelf kijk.. Voor dit soort bedragen raadpleeg je natuurlijk eerst uitgebreid het (gratis) internet.
Als ik bij de Audi dealer vraag wanneer de A7 ongeveer komt weten ze het niet (allemaal niet nee). Op diverse fora en weblogs is al te lezen dat de introductie rond half 2010 is. Als de verkopers zich niet eens meer bezig houden met hun eigen vak..
- Jelmer850i
In mijn geval 118d, nieuwwaarde 43,500 euro.
uiteraard nu wat lastig qua handel omdat hij vol met opties zit zoals leder,navi,xenon etc.etc.etc.
maar goed:
43.500 ik kreeg na 11 maanden en 19000km terug:
23.000
---------
20.000 euro verschil...............
Mits ik een 130i kocht van 2007 (ouder dan mijn wagen) met de verkoopprijs van 42.500 euro.
Kocht ik een NIEUWE 123d/130i , dat gaat dus over de 50k heen, met mijn opties zit hij dan tegen de 60k aan te hikken.
Dan kreeg ik opeens 27.000 terug
:
5000 euro verschil (en men maar zeggen dat er slechts 1500 euro winst op een nieuwe 1 serie zit......
).
uiteraard nu wat lastig qua handel omdat hij vol met opties zit zoals leder,navi,xenon etc.etc.etc.
maar goed:
43.500 ik kreeg na 11 maanden en 19000km terug:
23.000
---------
20.000 euro verschil...............
Mits ik een 130i kocht van 2007 (ouder dan mijn wagen) met de verkoopprijs van 42.500 euro.
Kocht ik een NIEUWE 123d/130i , dat gaat dus over de 50k heen, met mijn opties zit hij dan tegen de 60k aan te hikken.
Dan kreeg ik opeens 27.000 terug

5000 euro verschil (en men maar zeggen dat er slechts 1500 euro winst op een nieuwe 1 serie zit......

- RVV
Jelmer dit soort verschillen maken dat de (inruil) prijzen in de autohandel op zijn minst disctutabel zijn. en het is de autohandel ZELF die voor deze ondoorzichte dikke brei situatie zorgt.
Mijn vertrouwen in de handelwijzes van dealers en verkopers is ook behoorlijk gedaald.
Maar zoals ik al eens eerder schreef geen handvol maar een landvol met dealers en vooral aanbod.
Mijn vertrouwen in de handelwijzes van dealers en verkopers is ook behoorlijk gedaald.
Maar zoals ik al eens eerder schreef geen handvol maar een landvol met dealers en vooral aanbod.