Dunlop Drivers Cup 2008

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Dunlop Drivers Cup 2008

Bericht door Steven N. » 01 okt 2008, 16:39

Op het gebruiken van verschillende spieren ben ik inderdaad gewezen, er staat hier nog een mountainbike in de garage. Die zal ik snel roestvrij maken en dan pak ik die vanavond meteen even, goed dat je me eraan herinnerd.

Het driften oefenen moet helaas zonder sper, heb hier in de buurt niemand met een e30 + sper waar ik mee mag/kan oefenen. Tweede en derde versnelling driften is geen probleem. Mark z'n M3 maar even vragen :bag:

René130i

Bericht door René130i » 01 okt 2008, 17:25

Heerlijk weer ervoor :mrgreen:

2000USA

Bericht door 2000USA » 01 okt 2008, 17:44

Gefeliciteerd!

Grappig, andere finalist komt uit mijn buurt (ken hem niet, maar zag dit berichtje:
http://www.nieuw-oosteinde.net/weblog/2 ... -cup-2008/" onclick="window.open(this.href);return false;

Steven N.

Bericht door Steven N. » 01 okt 2008, 18:32

Standaard persbericht inderdaad, die heb ik ook gebruikt maar toch later wat aangepast.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 okt 2008, 18:51

Dennis Cavallino schreef:Komt omdat je vet verbrandt, dus die spieren had je al, alleen nu zonder winterlaagje. :roflol:
Nou, ik was zondag onder de douche echt hevig verbaasd om te zien dat ook mijn biceps groter worden... :shock: Mijn benen zijn ook stukken gespierder. Dat er beduidend minder spek op m'n buik en borst zit is ook mooi meegenomen. :lol:
Steven Nauta schreef:Op het gebruiken van verschillende spieren ben ik inderdaad gewezen, er staat hier nog een mountainbike in de garage. Die zal ik snel roestvrij maken en dan pak ik die vanavond meteen even, goed dat je me eraan herinnerd.
Met een beetje oefenen zijn rondjes van 30km geen probleem. Mocht je niet zo ver willen: rijden op onverhard is beduidend zwaarder, en dat hoeft echt niet persé een flink bos te zijn. Paar keer over een onverhard weggetje crossen doet al een hoop. Mocht het je goed bevallen je op zoek gaan naar een nieuwe fiets, bij http://www.12gotrading.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.fietssportief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; koop je vanaf €299 al best een redelijke fiets. 8)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 okt 2008, 19:04

Martijn Koevoets schreef:Mountainbiken is een echte aanrader voor je conditie, ik fiets nu zo'n 3 keer per week sinds anderhalve maand, en zo fit als nu ben ik m'n hele leven nog niet geweest! :thumbup: Valt me ook op dat ook m'n bovenlijf behoorlijk gespierd begint te worden, had ik niet verwacht van fietsen.
Wil ook nodig weer wat sporten. Heb een mooie MTB maar die staat al tijden onaangeroerd in de schuur. Doe momenteel niets aan sport :'( en merk dat ook wel, snel moe en futloos, weinig energie. :roll: In de tijd dat ik nog regelmatig op fitness zat was ik ook veel fitter, veel meer energie. Punt is dat je (ik althans) er 's avonds na een drukke dag en na het eten en op de bank ploffen geen zin meer in hebt. Daar moet je je even overheen zetten. :P

Dit soort posts motiveren me weer hehehe.

Sorry voor OT gaan Steven, succes met de voorbereiding!

Steven N.

Bericht door Steven N. » 01 okt 2008, 19:32

Oh geeft niet hoor Wouter, met Martijn erbij is het toch al "ik geil op mezelf" topic geworden :wink:

Anton

Bericht door Anton » 01 okt 2008, 22:28

Proficiat Steven, en ga zo door. :clap: :clap: :clap:

Mocht je nog verlegen zitten om een ATB, er hangt er hier nog eentje in de garage die je wel een poosje mag lenen.
(roestvrij :mrgreen: ) zelfs bijpassende schoenen (42/43) voor de clippedalen.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 okt 2008, 10:44

Steven Nauta schreef:Op het gebruiken van verschillende spieren ben ik inderdaad gewezen, er staat hier nog een mountainbike in de garage. Die zal ik snel roestvrij maken en dan pak ik die vanavond meteen even, goed dat je me eraan herinnerd.

Het driften oefenen moet helaas zonder sper, heb hier in de buurt niemand met een e30 + sper waar ik mee mag/kan oefenen. Tweede en derde versnelling driften is geen probleem. Mark z'n M3 maar even vragen :bag:
Hoe snel kun je een differentieel wisselen? :angel:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 02 okt 2008, 10:50

Petrolhead schreef:Proficiat Steven, en ga zo door. :clap: :clap: :clap:

Mocht je nog verlegen zitten om een ATB, er hangt er hier nog eentje in de garage die je wel een poosje mag lenen.
(roestvrij :mrgreen: ) zelfs bijpassende schoenen (42/43) voor de clippedalen.
Bedankt voor je aanbod, maar ik heb gister net de andere fiets klaar en netjes gemaakt. Is weer als nieuw, dan is Mark ook weer blij met een nette fiets die van hem is :lol:

@ Martijn, tsja diffje wisselen zit er nu even niet in. Mijn e36 heb ik net naar schadehersteller gebracht. Maar ik denk dat ik een e30 met sper snel onder controle heb. Misschien dat iemand het verschil kan aangeven? Het lijkt me allemaal wat makkelijker te driften en beter in een drift te houden?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 okt 2008, 11:00

Succes Steven. Heb je al een helm met DF livery? :wink:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 02 okt 2008, 11:41

indobesar schreef:Succes Steven. Heb je al een helm met DF livery? :wink:
Moet toch nog wat stickers bestellen, dus doe meteen wat moois voor de helm :)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 02 okt 2008, 13:26

Macboy schreef:Dan ga ik dat ook maar eens doen

(off topic sorry)
Daar dacht ik ook al aan....

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 02 okt 2008, 13:29

Steven Nauta schreef: @ Martijn, tsja diffje wisselen zit er nu even niet in. Mijn e36 heb ik net naar schadehersteller gebracht. Maar ik denk dat ik een e30 met sper snel onder controle heb. Misschien dat iemand het verschil kan aangeven? Het lijkt me allemaal wat makkelijker te driften en beter in een drift te houden?
Ik doelde diff wisselen tussen jouw auto en die van Mark... :lol:

Steven N.

Bericht door Steven N. » 02 okt 2008, 15:13

Martijn Koevoets schreef:
Steven Nauta schreef: @ Martijn, tsja diffje wisselen zit er nu even niet in. Mijn e36 heb ik net naar schadehersteller gebracht. Maar ik denk dat ik een e30 met sper snel onder controle heb. Misschien dat iemand het verschil kan aangeven? Het lijkt me allemaal wat makkelijker te driften en beter in een drift te houden?
Ik doelde diff wisselen tussen jouw auto en die van Mark... :lol:
Had hem door, daarom meld ik dat mijn e36 hier niet staat :lol:

RobS

Bericht door RobS » 04 okt 2008, 15:56

Steven, quads hebben een starre achteras, als je stuurt moet je dus je gewicht verplaatsen anders ga je gegarendeerd om. Niet onverstandig om vooraf een keer te oefenen.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 09 okt 2008, 16:47

Het programma voor deze dag is als volgt:

10:00 uur
Ontvangst op het Circuit van Zandvoort, in de Bleekemolen hospitality unit boven de pitsstraat (vanaf de hoofdentree onder de tunnel door richting wedstrijdtoren rijden). Hierna volgt de theoretische uitleg van het programma gegeven door Jeroen Bleekemolen.

11.00 uur
Kort stukje theorie over het rijden van de ideale lijn.

11.30 tot 13.00 uur
- Ideale lijn rijden
Je gaat met een Renault Clio onder begeleiding van een instructeur over hetinterim circuit een aantal rondes afleggen. De instructeurs zullen decapaciteiten van de finalisten vanuit de bijrijderstoel in de autobeoordelen en één van de juryleden zal vanuit de toren het rijden van deideale lijn en de snelheid beoordelen.

Rond 13.00 uur zal er tijd vrij worden gemaakt voor de lunch.

13.30 tot 17.00 uur
- Quad rijden door de duinen
Op dit onderdeel zal er beoordeeld worden of de finalisten ook overwegkunnen met andere gemotoriseerde voertuigen. Op dit onderdeel wordt dustevens de motoriek van de finalisten beoordeeld.
- Driften (p4)
Op een driftplein zullen de finalisten na een korte uitleg de kans krijgenom op een ovaal de auto in de drift te krijgen en deze daar zo langmogelijk in te houden. Ook dit zal door de instructeur samen met eenjurylid worden beoordeeld.
- Presentatie onderdeel
Bij dit onderdeel zullen de kandidaten zichzelf kort moeten presenteren.Het is van belang dat een coureur zich kan presenteren naar de pers en desponsors toe. Ook krijgt de jury de kans om enkele vragen te stellen.
- Mountainbiken
Bij dit onderdeel worden de kandidaten getest op het uithoudingsvermogen;ze zullen een parcours door de duinen en over de weg moeten afleggen.

17:00 uur: Einde van het actieve programma. De jury zal in beraad gaan om de winnaars te bepalen.

17:30 uur: Prijsuitreiking en de huldiging van de winnaars.

Het interim-circuit, dat is toch Hunserug rechtsaf? Dat zou erg jammer zijn, zou graag Scheivlak mee willen pakken. Iemand nog tips qua instuurpunt en uitkomen van de bocht aansluitend op de Audi-S?

HSR

Bericht door HSR » 09 okt 2008, 16:52

Steven Nauta schreef:
Het interim-circuit, dat is toch Hunserug rechtsaf? Dat zou erg jammer zijn, zou graag Scheivlak mee willen pakken. Iemand nog tips qua instuurpunt en uitkomen van de bocht aansluitend op de Audi-S?
Lift-off oversturend ! :banaan:

Veel succes, kerel! Circuit rijden en driften heb je al een streepje voor.

PeerH

Bericht door PeerH » 09 okt 2008, 17:31

Hoe is het verder met verder met de training voor het mountainbiken?!

En al veel promo/interview filmpjes gekeken van de pro's?!

Laurens

Bericht door Laurens » 09 okt 2008, 18:40

Steven Nauta schreef:Het interim-circuit, dat is toch Hunserug rechtsaf? Dat zou erg jammer zijn, zou graag Scheivlak mee willen pakken. Iemand nog tips qua instuurpunt en uitkomen van de bocht aansluitend op de Audi-S?
Klopt,

Dacht dat die bocht op de Hunserug naar rechts de Toyota bocht heet. Het instuurpunt ligt daar erg laat en uit m'n hoofd ligt er bij de apex van de bocht een soort "gootje" over de baan. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. In ieder geval laat insturen en net niet over de witte driehoek gaan aan de linkerkant, redelijk laat binnenkomen maar wel zorgen dat je zo snel mogelijk in een rechte lijn kan aanremmen voor de audi-s.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 09 okt 2008, 18:53

Ok Laurens bedankt voor je input.

@ mdh, Het mountainbiken gaat prima, je merkt duidelijk het verschil in spiergebruik maar kan het goed volhouden. Ik kan ook goed doorgaan totdat ik he-le-maal kapot ben, dus als laatste onderdeel moet dat goed komen.
Vandaan een interview gehad voor de Leeuwarder Courant, dat ging helemaal prima. Via mijn opleiding heb ik veel ervaring met presenteren dus ook hier zie ik geen problemen meer. Nu alleen nog alle promo activiteiten op een rij zetten met aanvullende info en netjes maken voor aanlevering 15 okt.

Heeft iemand nog een filmpje van Interim-Zandvoort?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 okt 2008, 19:00

Ik heb hem ook al eens zo gereden. Je krijgt dan eigenlijk een bocht van 180 graden. Meestal zetten ze hem af met pionnetjes, je moet dan idd heel lang buiten blijven, langs de pionnetjes en pas ongeveer op de helft richting apex sturen. Is 3 jaar geleden dat ik dat deed lol. Maar op zich is het niet anders als een normale 180 graden bocht. Volgens mij loopt dat stuk ook iets naar beneden en zit er iets camber in.

Afbeelding

Je neemt gewoon die bocht na het plaatje Hunserug zeg maar. Wat ik er nog van weet stuur je pas over de helft van dat lichtgrijze stukje in, daar waar dat tussenstukje weer over gaat in de normale baan licht ongeveer de apex, dan kan je eigenlijk in een vrij rechte lijn door naar de Audi S.

Je snelheid is er nog redelijk laag dus remmen voor de Audi S is op zich niet moeilijk.

Steven N.

Bericht door Steven N. » 09 okt 2008, 19:26

Top uitleg Bert, bedankt!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 10 okt 2008, 17:05

Ja hoor....daar staat ie dan!! ;)

Kijk op pagina 7: http://www.vanwadtotstad.nl/krant_deze_week/fht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie