Draadloze bandenspannings en temp. meter

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Rupie

Bericht door Rupie » 10 jul 2008, 17:46

Aad Hoogendoorn schreef:
Ar schreef:
Banden met noodspanningseigenschappen
De noodspanningseigenschap word gecreëerd door een versterkte zijwand. Deze zorgt bij luchtverlies er voor dat de bandvorm zo blijft en daarmee de band niet van de velg loopt. Dat wil zeggen dat bij een lekke band het verder rijden van het voertuig tot 250 km mogelijk is bij een snelheid van 80 km/u. Alle Run-Flat-banden hebben het universele RSC-Symbol (Run-Flat System Component) op de zijwand staan. Run-Flat-banden hebben geen speciale velgen nodig, maar mogen alleen gemonteerd worden op voertuigen die uitgerust zijn met een bandenspanningcontrolesysteem.
Mag je runflat banden wel monteren met zo'n after market?
Zou niet weten waarom niet , maar zo sowieso geen runflat nemen , ze zijn duur en je wegligging is naar de knoppen en zijn vreselijk stug , ronuit gewoon een kutband :twisted:
Inderdaad kan je beter gewone banden nemen. Bandenspanningsmeter stelt overigens niks voor. Meet alleen extreem druk verlies, verder waardeloos. Zoals meer meetapparatuur van de BMW :)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 10 jul 2008, 18:20

Dat de wegligging minder goed is, had ik al gelezen. Ik dacht er meer aan voor mijn vader die elk jaar een of twee keer naar Turkije rijdt. Het is wel fijn om in bepaalde landen door te kunnen rijden.

Als er dit soort banden onder komen kun je een dergelijk systeem nemen. Vb. Om verzekeringstechnisch goed te zitten? Het voordeel zie ik verder voor dagelijks gebruik niet in.

Aad

Bericht door Aad » 10 jul 2008, 18:37

Ar schreef:Dat de wegligging minder goed is, had ik al gelezen. Ik dacht er meer aan voor mijn vader die elk jaar een of twee keer naar Turkije rijdt. Het is wel fijn om in bepaalde landen door te kunnen rijden.

Als er dit soort banden onder komen kun je een dergelijk systeem nemen. Vb. Om verzekeringstechnisch goed te zitten? Het voordeel zie ik verder voor dagelijks gebruik niet in.
Zeker hier is deze band juist niet geschikt , pas bij een klant de hele set runflats hiervoor eraf gehaald . Man moest voor zijn werk naar Italy maar kreeg in Duitsland een lekke band , geen van de bandenzaken had de band op voorraad en kon dus zijn auto laten staan en verder gegaan met een huurauto , na drie dagen terug bij die bandenzaak en kreeg daar een hele dikke rekening van dat ene bandje , hij kom toch nergens anders heen en hebben meer dan de volle pond gerekend, en hierbij de kosten van de huurauto was voor die klant reden genoeg om de hele zooi eraf te laten halen, en een reservewiel erbij genomen !

Plaats reactie