Gestopt en uitgestapt...stelletje mafketels! Incl. foto's.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 jun 2008, 12:28

Elmar schreef: Lees echter net dit artikel in het plaatselijke krantje:
http://nieuws.hetkontakt.nl/vijfheerenl ... -verbieden
Toch een handig stukje:
Hij belde de politie. De aangewezen weg, dacht hij. En toen: ‘De politie is niet bevoegd om op 60 kilometer-wegen snelheidscontroles te houden. Je houdt het niet voor mogelijk, maar het is echt waar.’ Cynisch: ‘De gezamenlijke procureurs-generaal hebben in hun wijsheid besloten dat deze zones maar door de beheerders veilig gemaakt moeten worden. Snelheidscontroles zijn verboden; eventuele bekeuringen worden door de officier van justitie geseponeerd. Dus: de politie van Vianen staat machteloos. Veel motorrijders weten dat en maken er gretig gebruik van.’
Veel motorrijders weten dat niet maar bij deze :lol:

Ik zou je waarnemingen en conclusies even mailen naar de MAG (Motorrijders Acie Groep) Elmar :wink: Die gasten krijgen toch best het e.e.a. voor elkaar zoals het nog niet in gebruik (mogen) nemen van die omhoog schietende drempels en aangepaste vangrails die veiliger voor motorrijders zijn. Dit lijkt me er ook zo eentje :?

Knot

Bericht door Knot » 26 jun 2008, 12:33

Johan Hutting schreef:Autoblog heeft DF ontdekt geloof ik :shock:
http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/ ... orgeslagen
Mooi toch?? DF wordt groot :)

Maarten Godschalk

Bericht door Maarten Godschalk » 26 jun 2008, 14:10

Belachelijk. Onveilig en onpraktisch.

Net zoals de meest idiote typen verkeerdrempels die op steeds meer plekken opduiken. In Amsterdam Sloterdijk bijvoorbeeld, daar liggen een soort pallets op de weg die dan dienst doen als drempel. Je moet er in het minst gunstige geval in z'n 1 overheen rijden en dan krijgen je schokbrekers nog een hele beuk te verduren. Leuk ook, als je daar met een hartaanval in de ambulance ligt..

Gelukkig is mijn woonplaats nog enigszins vrij van dit soort drempels (zal wel iets te maken hebben met decennia lang een niet-hippiepartij aan de macht :lol: ) maar ze komen op steeds meer plekken en nergens verdwijnen drempels als ze overbodig blijken.
Nog een 'leuke' maatregel om hardrijden tegen te gaan: Betonnen onverlichte plantenbakken midden op de weg te zetten om er vervolgens een soort haarspeldbocht omheen te bouwen. Dat maakt het er echt veiliger op.. :roll:

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 26 jun 2008, 14:24

Ik zag het ook afgelopen zaterdag. Het haalt wel de snelheid eruit bij het passeren. Maar je kan ook maar zo schade rijden als je even niet oplet.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 26 jun 2008, 14:34

De politie is niet bevoegd om op 60 kilometer-wegen snelheidscontroles te houden
:shock:
Geldt dat voor alle 60 km/zones?

RVV

Bericht door RVV » 26 jun 2008, 14:36

Bij ons staan ze ook gewoon vrolijk te laseren in het 60 km/h zone buitengebied.

Tristan

Bericht door Tristan » 26 jun 2008, 14:45

*zet route uit naar huis via alle 60 km/u wegen* :twisted:

Elmar

Bericht door Elmar » 26 jun 2008, 15:15

Geelhoed schreef:
De politie is niet bevoegd om op 60 kilometer-wegen snelheidscontroles te houden
Nope, alleen op de dijk voor mijn deur... 8)

Dexter

Bericht door Dexter » 26 jun 2008, 15:43

‘De politie is niet bevoegd om op 60 kilometer-wegen snelheidscontroles te houden. Je houdt het niet voor mogelijk, maar het is echt waar.’ Cynisch: ‘De gezamenlijke procureurs-generaal hebben in hun wijsheid besloten dat deze zones maar door de beheerders veilig gemaakt moeten worden. Snelheidscontroles zijn verboden; eventuele bekeuringen worden door de officier van justitie geseponeerd.
Ziedaar de reden om dit soort van obstakels neer te leggen.
Denk dat voor veel motorrijders de lol van een snel ritje over de dijk er nog sneller af is als ze weten dat die dingen er liggen.
Als je de 60 km/h grens aanhoudt is er niet zoveel aan de hand met een auto die er overheen gaat.
Voor een motorrijder zal dat ietsjes anders liggen.....pun intended helaas. :cry:

allen

Bericht door allen » 26 jun 2008, 16:32

Gelukkig weet iedere motorrijder waar ze al die debiele dingen plaatsen in Nederland. Gelukkig dat het gras ook overal waar die dingen liggen altijd netjes kort is zodat mensen het kunnen waarnemen. Met je auto een wielophanging eraf raggen om vervolgens de weg te versperren voor de het overige verkeer lijkt me ook niet altijd ideaal. :wink:

Eigenlijk is dit echt een simpele oplossing zonder naar de gevaren cq nadelen te kijken. Ik ben ook net wederom weer bijna geschept door een bus. Tweede keer al deze week. Ze zouden die chauffeurs eens moeten trainen op het fietspad te rijden als ze de bocht om gaan. Echt levensgevaarlijk om dan in het midden van de weg met 60 door de woonwijk te knallen. Zij zien mij niet en ik zie hun niet. Waren bijna dure ordners. :evil:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 26 jun 2008, 18:41

Elmar schreef:
Geelhoed schreef:
Ik denk dat ze het daar gewoon niet durven.. :lol:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 26 jun 2008, 19:08

Neluhz schreef:
Elmar schreef:
Geelhoed schreef: :shock:
Dat vermoeden heb ik ook... als ze vervolgens onderuit glijden krijgen ze zeer waarschijnlijk hun motor pas terug als er van die rare overdwarse Heysteria strepen op zitten :mrgreen:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 26 jun 2008, 20:07

InjectTheVenom schreef:
Neluhz schreef:
Elmar schreef: Nope, alleen op de dijk voor mijn deur... 8)
Dat vermoeden heb ik ook... als ze vervolgens onderuit glijden krijgen ze zeer waarschijnlijk hun motor pas terug als er van die rare overdwarse Heysteria strepen op zitten :mrgreen:
Dat zou zo'n motor wel een beetje opfleuren, de huidige striping ziet er niet uit :? :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 jun 2008, 00:39

Geelhoed schreef:
Nee!

Kwam ze vandaag nog tegen, terwijl ze stonden te laseren op een 60 km/h B-weg.

turbo 4x4

Bericht door turbo 4x4 » 27 jun 2008, 00:48

Bij ons op de Lekdijk staan ze ook bijna elke dag :?

M-bitious

Bericht door M-bitious » 28 jun 2008, 10:23

Heb hier in de regio Amsterdam ook een paar onlogische voorbeelden:

1. De straat waar ik woon is geen doorgaande weg of sluiproute maar er liggen 6 hoge superdrempels in. Je weet wel; drempel op, stukje rijden, drempel af. Ik hoef ook zonder drempels niet te proberen hard te rijden, want er is flinke sociale controle door de bewoners vanwege de kinderen (positief bedoeld). En uitgerekend bij mij voor de deur liggen van die experimentele halve Calimero eidopjes. Valt niet normaal over heen te komen. :roll: Bezoekers hoor ik regelmatig aan de grond komen.

2. Aan het eind van diezelfde straat wil het verkeer gelijktijdig de straat uit en in. Heeft een of andere malloot bedacht dat het leuk is aan beide zijden een verhoogde stoeprand aan te leggen, waardoor je niet meer langs elkaar heen kunt draaien, of je pakt achter met je velg een stoeprand mee. :( Gebeurt ook dagelijks.

3. Richting Badhoevedorp ligt een ophaalbrug waar 3 wegen op uitkomen en twee rijstroken had, is tot 1 rijstrook omgebouwd (t.b.v. 2! fietsstroken), waardoor je zo maar 5 minuten per licht staat te wachten. Heb er wel eens meer dan een half uur over gedaan om over die brug te komen, terwijl voorheen het verkeer zo doorkon en verkeerslichten niet eens nodig waren. Ook lekker voor het milieu al die ronkende auto's:twisted:

4. In Amstelveen is een weg met 3 rijstroken, met 2 voor linksaf, waar geen hond gebruik van maakt, en 1 zeer drukke strook voor rechtdoor, die bijna direct overgaat in 2 rijstroken. Zie ik ze op een dag die 2de strook voor linksaf aanpakken. Ik denk nog: oh wat slim gaan ze eindelijk die 2de strook voor links omgooien naar een tweede strook voor rechtdoor, stroomt het verkeer lekker sneller door. Maar nee hoor, ze sluiten die 2de baan gewoon af :shock:

Wie bedenkt die onzin toch allemaal? Even terug OT: Ik begrijp niets van de commissie die hier over heeft vergaderd en gezamenlijk besluit dat die " stukken stoep" een goed plan is. Je kunt je er op dood rijden. Zeker als je lokaal niet bekend bent.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 28 jun 2008, 12:14

M-bitious schreef: Je kunt je er op dood rijden. Zeker als je lokaal niet bekend bent.
Absoluut, je hoeft er met motorforum geen leuke route uit te stippelen. Succes verzekerd dan :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2008, 14:16

Wegen worden tegenwoordig zo aangelegd dat de gebruiker ervan gestraft wordt. Dit ipv veilig en snel van a naar b te komen.

Voorstel; leg over al maar weer een karrespoor aan, overal zandwegen......................terug naar 1 PK, ok een 4 span kan nog net...........................wel oppassen dat je niet van de weg raakt door een paardedrol..................................

Peric

Bericht door Peric » 28 jun 2008, 15:32

Slecht plan Romo, want verbruikt geen brandstof. Dus geen accijnzen op te heffen...

EG

Bericht door EG » 28 jun 2008, 16:53

3. Richting Badhoevedorp ligt een ophaalbrug waar 3 wegen op uitkomen en twee rijstroken had, is tot 1 rijstrook omgebouwd (t.b.v. 2! fietsstroken), waardoor je zo maar 5 minuten per licht staat te wachten. Heb er wel eens meer dan een half uur over gedaan om over die brug te komen, terwijl voorheen het verkeer zo doorkon en verkeerslichten niet eens nodig waren. Ook lekker voor het milieu al die ronkende auto's

===========================

Knal daar gewoon voor rood, het is gewoon godverdegodver niet normaal hoe lang je daar moet wachten als je vanaf Schiphol naar daar komt... Ik heb daar meer dan een half uur gewacht hoor, volgens mij richting 45 minuten. Op het eind stopte een of ander sukkel voor oranje licht toen zwiepte ik het stuur omheen, vanuit de verkeerde kant van de stoplicht zo (nieuw)Sloten in. Zo pissed off was ik daar.

In de avond stop ik daar NOOIT voor rood. Opletten of niemand er is floep der doorheen.

De HONDEN, moeten ze maar goeie stoplichten maken.

Plaats reactie