Lastige keuze...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Michel P

Bericht door Michel P » 24 jun 2008, 10:15

Denk dat de Hartge van Rene idd een verhaal apart is, en dus niet als een of ander ombouw project moet worden gezien. De auto is door een top autobouwer gemaakt, en zoals als Dex aangeeft uniek, ik heb bij de laatste CBR eindelijk mee kunnen rijden, en de auto heeft mij meer dan verrast, los van de top 300+ km/h voelt de auto super aan in de bochten (voor mij een belangrijk aspect bij snelle auto's). Neem daarbij de build quality van Hartge en "the one and only" en dat maakt het dat de prijs simpelweg niet gelijk loopt met de afschrijving van een willekeurig serie model. Dexter heeft een goed punt wat betreft het opmaken van de advertentie, daar moet simpelweg een foto van het kentekenbewijs bij, en andere documenten die de uniekheid van deze auto aantonen. De liefhebber die deze auto in zijn collectie wil hebben loopt er zeker rond, en die lacht om de prijs die rene vraagt. Stuur JK van Jamiroquai eens een mailtje, of Rowan Atkinson....

Michel

allen

Bericht door allen » 24 jun 2008, 10:41

@Rene: Ik dacht dat je zelf al had gezegd ergens dat je auto van origine zwart was en niet zilver. Ik heb ook nog nooit een foto van je motorruimte gezien, dus dat heb ik niet zomaar ergens vandaan. Dat Hartge dat expres zo doet kan best maar dan zou ik wel willen weten waarom. Had ik een motorruim een andere kleur gegeven dan was het onherroepelijk wit of een hele lichte grijs geweest, zonder glimmende laklaag, zodat ik evt. problemen makkelijker kan opsporen. Ook als ik wat minder licht bij de hand heb. Ik weet van meer mensen die echt geen trek hebben om de hele motorruimte helemaal leeg te maken en weer vol te bouwen, omdat dat simpel gezegd een onnodig takkewerk is waar je met de kap dicht toch niets van ziet. Het zijn alleen details waar ik me aan zou storen.

Dat je vind dat ik kortzichtig ben zegt denk eerder wat over het lezen van mijn tekst door jou. Ik geef m'n mening over het spuitwerk en verder staat er niets waarbij ik je auto afkraak. Er staat een realistisch stukje tekst over hoe 'mensen in het algemeen' naar je auto kijken als zij 70-75k in contanten hebben om te gaan shoppen voor een speelwagen. Lees de posts van Rico en de 7 serie nog eens een paar keer door. Daarna mijn eerste post. Wellicht begrijp je dan wat ik bedoel te zeggen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 jun 2008, 10:44

Toch maar een nieuw draadje?
Lijkt me wel leuk :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2008, 11:59

mannen, ik ben hier niet over mijn auto begonnen en heb daar ook helemaal geen zin aan, @allen je begrijpt het nog steeds niet...de hele auto is leeg/kaal geweest en ze hadden als ze wilden de auto ook onder de motorkap kunnen spuiten maar is gewoon flatblack standaard zoals ie was toen ie zwart was zoals op de hartge website daar zie je hem zoals Herbert Hartge hem kocht...de moeite was het dus niet, immers ze konden het zo doen want alles is veranderd zelfs complete interieur alles en motor bak kabels enz enz en.

maar als ik hem echt "makkelijk" verkopen wilde zette ik hem wel op betaalde sites...en inderdaad zou ik er foto's van men kenteken erbij of de officiële Hartge papieren...maar zoals al gezegd ik heb de tijd en geniet van de wagen, maar vind het ook erg leuk ff weer wat anders te rijden, zoals een Lotus Exige met 300+ pk's lijkt me ook leuk voor een half jaar ofzo.

verder wil ik niemand aanvallen alleen dingen recht zetten...sorry voor mijn onvolledigheid.

RVV

Bericht door RVV » 24 jun 2008, 13:06

GTRene schreef:
maar als ik hem echt "makkelijk" verkopen wilde zette ik hem wel op betaalde sites...
http://www.autoscout24.nl/

Deze is gratis :wink: (en internationaal)

Dexter

Bericht door Dexter » 24 jun 2008, 13:18

GTRene schreef:mannen, ik ben hier niet over mijn auto begonnen en heb daar ook helemaal geen zin aan, @allen je begrijpt het nog steeds niet...de hele auto is leeg/kaal geweest en ze hadden als ze wilden de auto ook onder de motorkap kunnen spuiten maar is gewoon flatblack standaard zoals ie was toen ie zwart was zoals op de hartge website daar zie je hem zoals Herbert Hartge hem kocht...de moeite was het dus niet, immers ze konden het zo doen want alles is veranderd zelfs complete interieur alles en motor bak kabels enz enz en.

maar als ik hem echt "makkelijk" verkopen wilde zette ik hem wel op betaalde sites...en inderdaad zou ik er foto's van men kenteken erbij of de officiële Hartge papieren...maar zoals al gezegd ik heb de tijd en geniet van de wagen, maar vind het ook erg leuk ff weer wat anders te rijden, zoals een Lotus Exige met 300+ pk's lijkt me ook leuk voor een half jaar ofzo.

verder wil ik niemand aanvallen alleen dingen recht zetten...sorry voor mijn onvolledigheid.
Duidelijk René!
Een nieuw draadje lijkt me dan ook niet van toepassing.
Overigens is het feit dat jouw auto hierbij tevoorschijn is gekomen als vergelijkingsmateriaal niet zo gek hoor....iedereen zoekt onbewust altijd in zijn/haar omgeving naar dat soort dingen om een vergelijk te kunnen trekken en op DF is jouw auto dan al snel in beeld. :cool:
Volgens mij is de oorzaak van jouw verkoopplannen stiekem een beetje ingegeven door het kleine maar hardnekkige probleempje wat je hebt qua 'vermogensverlies'.
Eens dat is opgelost zie ik jou die auto niet meer wegdoen. :wink:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 24 jun 2008, 17:30

Om weer even terug te komen op de Touring. Wie zegt dat deze 20k zal gaan kosten? Dat was enkel een voorbeeld. Ik noem geen bedragen maar mijn inziens is deze goed geprijsd.

Ciao,

Adje

Dexter

Bericht door Dexter » 24 jun 2008, 18:14

Adje ///M3 schreef:Om weer even terug te komen op de Touring. Wie zegt dat deze 20k zal gaan kosten? Dat was enkel een voorbeeld. Ik noem geen bedragen maar mijn inziens is deze goed geprijsd.

Ciao,

Adje
Als ik het mij goed herinner stond deze touring destijds op Marktplaats met een vraagprijs van rond de € 13.000,- (ik heb er zelf ook naar gekeken maar was op dat moment niet serieus op zoek)
De eigenaar heeft de auto vlak daarna via Autorola verkocht dacht ik...... :?:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 jun 2008, 18:55

Een M3 Touring zou ik zeker wel willen mits goed gebouwd :D Qua prijs zou ik echter niet meer uitgeven dan een originele M3 en een voorwaarde zou zijn dat de kW's op kenteken staan.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 jun 2008, 20:51

Dexter schreef:
Adje ///M3 schreef:Om weer even terug te komen op de Touring. Wie zegt dat deze 20k zal gaan kosten? Dat was enkel een voorbeeld. Ik noem geen bedragen maar mijn inziens is deze goed geprijsd.

Ciao,

Adje
Als ik het mij goed herinner stond deze touring destijds op Marktplaats met een vraagprijs van rond de € 13.000,- (ik heb er zelf ook naar gekeken maar was op dat moment niet serieus op zoek)
De eigenaar heeft de auto vlak daarna via Autorola verkocht dacht ik...... :?:
klopt Dex. Deze stond eerst op Autorola en is later op MP gezet. Enkele dagen later was deze al bij Vlasblom te bewonderen. ;)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 jun 2008, 21:15

Zeldzaam, maar ze zijn er wel, die M3 Tourings: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... abNumber=1

Treffend trouwens hoe slecht mensen lezen, voor je het weet denken mensen dat er 20k voor wordt gevraagd.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 24 jun 2008, 22:34

Peric

Bericht door Peric » 24 jun 2008, 23:11

Pfff.... WAT een mooi voertuig. Maar of 'ie 20k waard is..
Waard is 'ie het niet, maar hijs écht mooi..

Succes met de beslissing.. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jun 2008, 23:15

Ziet er dik uit, qua opbouw allemaal dikke spullen dus weinig kosten bespaard zeg maar...

allen Vlasblom tuning? is dat niet die drifter...eneuh heeft hij niet veel met dit ding zitten driften/raggen? zo niet dan lijkt het me best een interessante auto...zie je niet veel en vol M goodies en airbox enz 8)
mooie DF aanwinst zeg maar 8)

@Peric hij kost minder dan 20K :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 24 jun 2008, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 24 jun 2008, 23:16

Hij is ook geen 20k. Dat lezen we verkeerd (ik dus ook). Gelukkig lezen er zo te zien heel veel mensen heel veel verkeerd. Dan hoeven we ons minder dwaas te voelen. :lol:

Adje, over de bouw kun je alleen zelf beslissen maar als dat ok zit, zou ik het persoonlijk wel aandurven. Dit heb ik liever dan een originele m3. Kan m'n voorliefde voor ombouwprojecten zijn. :wink:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 24 jun 2008, 23:18

Begint nou al te kriebelen.... :roll:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 24 jun 2008, 23:20

Klopt, dat is hem.

Oranje blinkers, nice! 8)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 jun 2008, 23:26

allen Vlasblom tuning? is dat niet die drifter...eneuh heeft hij niet veel met dit ding zitten driften/raggen? zo niet dan lijkt het me best een interessante auto...zie je niet veel en vol M goodies en airbox enz
mooie DF aanwinst zeg maar

Nee, het is géén driftauto geweest. En ja, hij zal best wel een keer dwars zijn gegaan. Overigens kun je E36's M3's tot het eeuwige toe mishandelen met driften; kapot gaan ze niet. Maar dat terzijde.

Die airbox is gaaf, maar het nadeel is dat je verbruik enorm stijgt. Die zou er bij mij weer af gaan.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 24 jun 2008, 23:26

Jeroen schreef:
allen Vlasblom tuning? is dat niet die drifter...eneuh heeft hij niet veel met dit ding zitten driften/raggen? zo niet dan lijkt het me best een interessante auto...zie je niet veel en vol M goodies en airbox enz
mooie DF aanwinst zeg maar

Nee, het is géén driftauto geweest. En ja, hij zal best wel een keer dwars zijn gegaan. Overigens kun je E36's M3's tot het eeuwige toe mishandelen met driften; kapot gaan ze niet. Maar dat terzijde.

Die airbox is gaaf, maar het nadeel is dat je verbruik enorm stijgt. Die zou er bij mij weer af gaan.
Scheelt het qua geluid wel veel?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 24 jun 2008, 23:43

Tja...geluidsbeleving is heel persoonlijk. Een standaard M3 klinkt verre van verkeerd, maar een M3 met airbox is natuurlijk nóg lekkerder. Maar het is maar net of je er dat voor over hebt. Ik niet iig, want je verbruikt echt fors meer. Ik zou zeggen: sloop die airbox eraf, en omlaag met die prijs :wink:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 24 jun 2008, 23:55

Jeroen schreef:Tja...geluidsbeleving is heel persoonlijk. Een standaard M3 klinkt verre van verkeerd, maar een M3 met airbox is natuurlijk nóg lekkerder. Maar het is maar net of je er dat voor over hebt. Ik niet iig, want je verbruikt echt fors meer. Ik zou zeggen: sloop die airbox eraf, en omlaag met die prijs :wink:
Mocht het allemaal doorgaan, dan overweeg ik toch om deze als weekend auto te gebruiken. Punt 1, omdat het eigenlijk doodzonde is om er dagelijk mee te rijden. Je raakt er aan gewent en dan is de fun er snel van af. En punt 2, die benzineprijzen gaan helemaal nergens meer over. Die gaan zeker nog een keer richting de 2 euro, als het niet meer wordt!

Nee dan schaf ik mooi een slopel corsa 1.2 aan ofzo. Die bestaat toch alleen maar in rat-look? :roll: Vet man :D

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jun 2008, 11:19

Ik handhaaf mijn standpunt dat je voor deze auto best 20k kunt vragen MITS hij in superstaat is.

Als je hem dan voor 12-15k kunt meenemen zou ik geen seconde twijfelen. Geen seconde.

Paul

Bericht door Paul » 25 jun 2008, 12:20

Jeroen schreef:Tja...geluidsbeleving is heel persoonlijk. Een standaard M3 klinkt verre van verkeerd, maar een M3 met airbox is natuurlijk nóg lekkerder. Maar het is maar net of je er dat voor over hebt. Ik niet iig, want je verbruikt echt fors meer. Ik zou zeggen: sloop die airbox eraf, en omlaag met die prijs :wink:

Hahaha 1 keer rijden in een M3 met airbox en je wilt nooit meer anders en neem je verbruik voor lief.. auto is compleet anders met airbox(alphaN).. niet alleen de sound.. veel aggressiever op het gas, transformeerd de auto compleet! dus lekker laten zitten....

doen dat ding.... super stoer ding!!!!!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 25 jun 2008, 12:38

Macboy schreef:Ik handhaaf mijn standpunt dat je voor deze auto best 20k kunt vragen MITS hij in superstaat is.

Als je hem dan voor 12-15k kunt meenemen zou ik geen seconde twijfelen. Geen seconde.
yep, zo zie ik dat ook, immers laat een mooie touring maar eens zo ombouwen...dus als je hem voor een leuke prijs kopen kan...doen man 8)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 jun 2008, 23:00

Ik denk dat ik dat ding dan maar voor 12K koop, en voor 15K aan Macboy verkoop, en als ik het leer oppoets, kan ik er nog meer voor vragen. Mooi dat soort mensen, daar verdien je snel geld mee :wink:

Plaats reactie