Keuze e91 325i, vs 330i vs 335i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Starred

Bericht door Starred » 19 jun 2008, 08:04

Als het dan toch een station moet zijn, dan deze. Met een 2.0TFSI rap genoeg als daily

[img:1024:682]http://www.motivemagazine.com/emAlbum/a ... _large.jpg[/img]

Daniel

Bericht door Daniel » 19 jun 2008, 08:23

Die A4 Avant is zeker een vette bak (ook letterlijk, en op die gekke kerstslingers in de koplampen na) maar hij mist toch zeker het rijgevoel dat een 325i wel biedt. Met FWD is het al helemaal niks voor Rico en als quattro is hij weer te foolproof. Je kunt er onwijs hard mee, maar je kunt er niet mee spelen.
Zo'n Octavia zorgt voor driving fun in de portemonee, niet op de weg. En mijn pa heeft er eentje besteld...dus dat lijkt me niks voor Rico. En meerdere auto's...op zich is het ook een oplossing - voor 20k een dikke station met een ton op de klok halen en met de rest een 130i - maar dan zul je net zien dat je altijd als je met die familiecontainer onderweg bent een mooi weggetje tegenkomt waarop je denkt 'damn, nu had ik die andere kar bij me moeten hebben'. Schiet ook niet op.

325i moet het dus worden :) nouja, dan zit er niks anders op dan te wachten tot de HE weer besteld kan worden of je moet de mazzel hebben dat er ergens in den lande nog een mooie demo staat die precies comform spec is. Maar ja, dan is het prijsverschil over het algemeen dermate gering dat je net zo goed een nieuwe kan halen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jun 2008, 09:40

Mooie gefaceliftte E91 Rico doen. Het motorenverhaal:Ja een 325i is vlot zat. Ik denk wél dat je qua kracht spijt zal krijgen in de praktijk als je toch ff alleen in die auto zit. Vandaar een jonge 130i ofzo erbij lijkt mij. Je was een M3 gewend he.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jun 2008, 09:43

Robin schreef:Mooie gefaceliftte E91 Rico doen. Het motorenverhaal:Ja een 325i is vlot zat. Ik denk wél dat je qua kracht spijt zal krijgen in de praktijk als je toch ff alleen in die auto zit. Vandaar een jonge 130i ofzo erbij lijkt mij. Je was een M3 gewend he.
+1

Hoe dan ook ga je vergelijken ( idd, een M3 gewend), en das toch een niet misselijke meetlat IMHO

Martijn

Bericht door Martijn » 19 jun 2008, 09:46

Rico, heeft de dealer je al wat meer verteld over de facelift?? Vind dat BMW er lang over doet om hem definitief te presenteren. Verwacht voor het einde van deze maand eigenlijk wel een persbericht.

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2008, 09:51

Rico is dat financieel mogelijk, een E91 325i nieuw met de opties die je wilt en een gebruikte 130i? If so, dan doen natuurlijk! :)

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2008, 10:41

Martijn schreef:Rico, heeft de dealer je al wat meer verteld over de facelift?? Vind dat BMW er lang over doet om hem definitief te presenteren. Verwacht voor het einde van deze maand eigenlijk wel een persbericht.
Mijn dealer zei mij eergisteren nog dat ie dezelfde afgeplakte auto's als ik op 't net tegenkwam, dus nnb :lol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 jun 2008, 10:44

Grappig dat RWD alle zinnige alternatieven überruled!
Laatst gewijzigd door RutgerK op 19 jun 2008, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 11:03

Klopt Daniel, met de familie auto wil ik wel wat plezier hebben. En dat zit hem niet gelijk in het snoeihard nemen van bochten waarbij het hele gezin door de wagen heen vliegt, maar gewoon het lekker zetten van bochten, vanuit de kont de auto voelen duwen. Geen hoelahoep gestuur zoals in 95% van de FWD in deze klasse. Arthur heeft dan een mooie Ford Mondeo station voor zijn werk en als familie auto, maar dat is het ook niet in de praktijk. Een dikke station met een ton op de klok, nee is het ook niet, dan had ik netzo goed de e46 325i kunnen houden.

Ik ben wel een M3 gewend, maar ik zoek geen alternatief meer voor een M3. Ook niet qua power/kracht. Dan had ik op voorhand de M3 niet weggedaan.
Tom een 325i nieuw en een 130i naast mekaar is wel mogelijk, maar dan ga ik weer voorbij aan mijn oorspronkelijke uitgangspunt en dat was nou ook weer juist de reden om de M3 weg te doen. Een eigen bedrijf, 3 kindjes straks dat vreet (leuke) tijd, en de werkelijke tijd voor DF, zal slinken tot erg weinig. Kom ik weer terug op Arthur (sorry Arthur) die heeft ook een 130i thuis staan en komt er ook niet aan toe om er mee te rijden, in een paar maanden tijd slecht 2000 km ofzo, zelfs minder. Dat is de afweging waar ik steeds mee te maken heb. Blik is mooi maar je moet het ook kunnen gebruiken. Voor de mooi ga ik natuurlijk geen 130i kopen.

Martijn BMW laat nog niks los, omdat ze eerst de oude productie willen laten uitlopen.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 jun 2008, 11:07

Volgens mij heb ik de beste oplossing tot nu bedacht, waar niemand aan gedacht heeft, zelfs Rico niet.

Vergeet 2 auto´s ! Waarom 2 auto´s ? Waarom een family car en óók nog een auto woon/werk verkeer ? Waarom niet gewoon beide combineren ???

Koop een auto die je zowel zakelijk als voor de fun kunt rijden. Dat is toch de beste optie? Met een 3-serie kun je ook ontzettend veel fun hebben hoor ? Robin rijdt toch ook driftend als een idioot door elke bocht in zijn 3-serie?

Wat ik wil zeggen is dat je geen 1-serie moet hebben voor de fun. Bovendien heb jij in een E46 je fun gehaald. Das ook een grote zware logge auto eigenlijk.

En als je een auto wilt met ongeveer gelijke prestaties dan heb ik hier de oplossing voor jou:

Koop een nieuwe E91 B3 Alpina (335i) of jong gebruikte helemaal naar jouw wens. Dan heb je dus een gechipte 335i die sneller is dan je E46 die je dus ook als funauto kunt gebruiken en bovendien kun je de kinderzitjes erin kwijt dus ook gezinsauto.

Scheelt ook met afschrijving behoorlijk veel, omdat je dit allemaal zakelijk doet.

Mocht je niet voor Alpina willen gaan, kun je natuurlijk ook gewoon voor een BMW 335i gaan. Daar geldt hetzelfde voor.

Waarom niet één 335i met alle fun van de wereld, desnoods met chip (maar standaard sterk genoeg).

Dan heb je toch geen andere funauto nodig ? En de kosten die je bespaart maken het mogelijk om dan meer te betalen dan 50-55k.

Ben benieuwd naar je reactie.

PS Eventueel de D3 Alpina (of 335d) indien veel kilometer omdat zakelijk en fun/familie gemengd wordt

PPS Als 2 auto´s noodzakelijk zijn kun je ook gewoon een mooie goedkope 2e auto voor je vrouw kopen, oudere Clio of zo voor 6k.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 jun 2008, 11:20

Tuurlijk, ik had het kunnen weten...................................een Alpina hehehe :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 19 jun 2008, 11:21

Hoeft niet per se Alpina. Gewoon 335i zeg ik toch ook?

Mijn punt is nu. Waarom niet één auto? Een 335i voldoet dan toch prima voor fun en zakelijk en family car ???

En als je het écht goed wilt doen, heb je dus de B3 Alpina.

Het ging mij niet om Alpina, het gaat mij om het idee voor één auto.

Tristan

Bericht door Tristan » 19 jun 2008, 11:25

Macboy heeft een goed punt. Ben ook voor deze optie gegaan zakelijk+fun met 1 auto (wel diesel maar oke).

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2008, 11:29

Volgens mij moet Rico wel twee auto's hebben omdat z'n vrouw anders alles op de fiets moet doen met 3 kinderstoeltjes erop gemonteerd ;)

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 11:34

RutgerK schreef:Grappig dat RWD alle zinnige alte natieven überruled!
Ik lijk inderdaad erg Pro RWD. Maar dat gaat vooral op voor het type auto..In een kleine sportieve klasse is FWD hele dikke prima natuurlijk.

Martijn

Bericht door Martijn » 19 jun 2008, 11:36

Vergeet die 130i als WW-hok. Teveel van hetzelfde. Als het dan persé die .30i moet zijn: haal een 330i Touring, nieuw en een jaar of 5 mee rijden.

[langspeelplaat]
WW-hok: Clio RS CUP, nieuw voor net geen 25k, kun je een tijd mee vooruit.
[/langspeelplaat]

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 11:38

Wel weer mooi dat je meedenkt Macboy :wink:

Robin

Bericht door Robin » 19 jun 2008, 11:50

RutgerK schreef:Grappig dat RWD alle zinnige alternatieven überruled!
Euh:)
RutgerK schreef:Hier even de minnen van de 3-serie ten opzichte van de A4 Avant volgens de marketing boys van Audi.

Weaknesses:
– restricted ride comfort, partly due to the run-flat tyres
fitted as standard
– rear side airbags not even available as an option
– cockpit and centre console no longer oriented towards
the driver (as they were on predecessor)
– i-Drive operation cannot be learned intuitively
– i-Drive operating system only available in conjunction
with navigation system
– limited headroom and insufficient space in the rear
– narrow luggage compartment opening
– no guarantee (only basic warranty)
Dit noem ik geen argumentatie om dan NIET voor een Dreier te kiezen:)

LET WEL! PAS OP!

Ik vind de NIEUWE A4(AVANT) gewoon mooier in alles dan de E90/91 Dreier HOOR!!! En net als bij de nieuwe C Klasse denk ik vaak sterk om die kant uit te gaan bij de volgende auto. Maar die Dreiers rijden zo verdomde lekker:)

romo

Bericht door romo » 19 jun 2008, 11:56

Macboy schreef:Hoeft niet per se Alpina. Gewoon 335i zeg ik toch ook?

Mijn punt is nu. Waarom niet één auto? Een 335i voldoet dan toch prima voor fun en zakelijk en family car ???

En als je het écht goed wilt doen, heb je dus de B3 Alpina.

Het ging mij niet om Alpina, het gaat mij om het idee voor één auto.
Grapje............................( beetje stangen moet kunnen niet dan?) :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 19 jun 2008, 12:15

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 jun 2008, 12:53

Robin schreef:
RutgerK schreef:Grappig dat RWD alle zinnige alternatieven überruled!
Euh:)
RutgerK schreef:Hier even de minnen van de 3-serie ten opzichte van de A4 Avant volgens de marketing boys van Audi.

Weaknesses:
– restricted ride comfort, partly due to the run-flat tyres
fitted as standard
– rear side airbags not even available as an option
– cockpit and centre console no longer oriented towards
the driver (as they were on predecessor)
– i-Drive operation cannot be learned intuitively
– i-Drive operating system only available in conjunction
with navigation system
– limited headroom and insufficient space in the rear
– narrow luggage compartment opening
– no guarantee (only basic warranty)
Dit noem ik geen argumentatie om dan NIET voor een Dreier te kiezen:)

LET WEL! PAS OP!

Ik vind de NIEUWE A4(AVANT) gewoon mooier in alles dan de E90/91 Dreier HOOR!!! En net als bij de nieuwe C Klasse denk ik vaak sterk om die kant uit te gaan bij de volgende auto. Maar die Dreiers rijden zo verdomde lekker:)
Deze teksten komen uit de officiele informatiefolder van Audi.

Rico, zou je een 330iX laten staan voor een 330i? Ik heb ongeveer 15.000km gereden met RWD in het dagelijks verkeer maar kan niet zeggen dat het beter beviel dan FWD. HEt zetten in een bocht was leuk, maar voor mij meer omdat ik nog nooit RWD had gereden en geen 2e auto met RWD had staan. Met drie kinderen zou ik serieus meer naar de praktische kant van een auto kijken.
Met drie kinderen op de achterbank, een achterbak vol met buggy's, achterramen volgeplakt met Dora-stickers en kleurpotloden rondslingerende op de lederen achterbank zou het zetten van de auto in een bocht niet mijn eerste zorg zijn in de auto. :wink:

Will F.

Bericht door Will F. » 19 jun 2008, 13:09

Rico v Velzen schreef: WANT de BMW.nl site is weer eens niet duidelijk, leuk dat ze een high ex paket doen voor 1940 euro. Maar ALLEEN op de voorraad auto's in NL (allemaal automaten en een handbak in de verkeerde samenstelling)
Advies:
Ga eens rijden met een 3.0 automaat. Ik weet zeker dat je vrouw na een paar maanden niets anders meer wil. Bij zo'n familiekar past het waarschijnlijk nog beter dan een handbak, het daadwerkelijke rijplezier dat je van deze auto wil hebben en wat je hierboven beschrijft kan je ook met die automaat hebben. Snelheid en manier van reageren op rijstijl en gaspedaalinput zijn bij die moderne bmw automaten zó ontzettend goed voor elkaar. Enig nadeel wat rest is het iets hogere verbruik en de meerprijs, maar als je dat laatste middels een superdeal kunt minimaliseren zou ik zeggen: doen. Krijg je geen spijt van. Ik zou danook wachten tot de facelift info er is, komt je onderhandelingpositie alleen maar ten goede.
Laatst gewijzigd door Will F. op 19 jun 2008, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 13:11

Klopt maar er is ook nog zoiets als de feell good factor. Het verschil tussen bv de e46 325i en de M3 qua power was te groot ik ergerde me aan het tekort aan vermogen. Met de e90 werd dat gemis weer ingelost. De feell good factor klopte weer. Idem dito gaat op voor fwd, ik ga rwd gewoon missen. En ook al lijkt de familieauto een verplichting ik wil wel rijplezier.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 jun 2008, 13:18

Rico v Velzen schreef:Klopt maar er is ook nog zoiets als de feell good factor. Het verschil tussen bv de e46 325i en de M3 qua power was te groot ik ergerde me aan het tekort aan vermogen. Met de e90 werd dat gemis weer ingelost. De feell good factor klopte weer. Idem dito gaat op voor fwd, ik ga rwd gewoon missen. En ook al lijkt de familieauto een verplichting ik wil wel rijplezier.
Ik vind de 3 Touring trouwens een erg mooie auto! Sportonderstel, goede velgen en een donkere kleur doen het hem wel.

Andre

Bericht door Andre » 19 jun 2008, 13:53

2 of 3 kinderen je laat je DF daar toch niet door beinvloeden. Alleen je vrouw krijgt het iets drukker:)

Als jij elke dag naar je werk rijdt moet je dat gewoon doen met een leuk sturende 1 serie punt. 130i of 123d whatever.

Als familiebak nooooooooooooooooit nieuw kopen. Een station bmw is niks en wordt ook niks qua fun factor in vergelijk tot een sedan of hatch of je moet een m5 station halen:). Dus ga daar nou geen idioot geld voor uitgeven. Mooie 2e hands 325i touring of evt een 330i als de prijs goed is.

Kan je wel fwd sportief hatchje kopen maar ik weet zeker dat jij je daar vroeg of laat mee gaat vervelen.

Als arthur dan niet veel rijdt met die 130i koop je die toch over voor weinug.:)

Plaats reactie