"Hogere boetes onzin"

Dit is ons algemene autoforum.
E60 M5

Bericht door E60 M5 » 02 jun 2008, 14:27

Geelhoed schreef:Muts moet niet zeiken, geen gordel was geen 30 euro in 2003, is al 45 euro sinds tenminste 2000.

Telegraafbericht zeker? feitchecken? Ben je mal? :roll:

Vanaf 1 jan 2002 40 euro! Daarvoor was het 90 gulden.

http://persbericht.nl/inp/2001/12/12/L036.htm

"Voor het niet dragen van een autogordel betaalde men in 2003 30 euro, nu wordt dat 90. Het bedrag is verdrievoudigd, maar de verkeersveiligheid verdrievoudigt hierdoor niet" , aldus een agente, die stelt dat de verhoging het soms moeilijker maakt om de boete 'te verkopen' aan de overtreder.
Is slechts één citaat.

Neemt niet weg dat:
Politiemensen vinden dat de verhoogde verkeersboetes alleen de staatskas spekken en zeker niet leiden tot een grotere verkeersveiligheid.

En:
De leiding van het Rotterdamse politiekorps zegt in een reactie dat het 'niet verwonderlijk' is dat zo veel politiemensen het eens zijn met de stelling in de interne poll. "Immers, de overheid heeft zelf bij de begrotingsbehandeling de relatie aangebracht tussen de verhoging van de boetes en de financiering van de schoolboeken. Daar hebben we tijdens de uitvoering van ons politievak alleen maar last van in het contact met de burger."

De gevoelens weergeven van een deel van de politiemensen.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 jun 2008, 14:29

Wouter81 schreef:Jongens jullie snappen er niets van, stelletje sukkels. :) Ik zal in Geelhoed-stijl zijn gelijk aantonen:

[img:840:427]http://img504.imageshack.us/img504/2151/grafiekjb9.jpg[/img]
:lol: :lol: :lol: paint roeleert :lol:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 02 jun 2008, 14:41

Wat met zoveel woorden wordt gezegd is dat het boetebeleid (de hoogte en de hoeveelheid) al lang geen instrument van de politie meer is om de veiligheid in de samenleving te handhaven.
Het boetebeleid is in handen van de technostructuur gekomen en het doel is verschoven richting financieringsbron van andere beleidsterreinen en bekostiging van de bureacratie rond de uitvoering van het boetebeleid.

De agente geeft misschien de 'feitjes' niet helemaal goed maar dat is nu ook niet de essentie van het politiewerk op straat. Hogere boetes maken haar werk moeilijker ipv makkelijker. Hogere boetes verharden de relatie tussen burger en politie.

Niet zo lang geleden heeft onderzoek aangetoond dat de invoering van de prestatiecontracten niet tot perverse effecten heeft geleid. Ik vrees dat de focus hier echter lag op de uitvoering. Het sturen op cijfers lijkt aan de beleidsmatige kant namlijk wel tot perverse effecten te leiden.

Thommy

Bericht door Thommy » 02 jun 2008, 16:19

Dennis Cavallino schreef:Wat is er mis met dwarsliggen op dit forum? :wink:

niet dwarzlichen op het vorum... maar op het sirqwie in de bogten dwarslichen, daar is niets miz mee... :lol:

ps: heb net niet de OLO* af kunnen maken zoals je kan zien aan mijn taalgebruik...
@geelhoed: ZUCHT.............

*(ontiegelijk laag onderwijs)

voor de rest eens met hans...

Cupra R

Bericht door Cupra R » 02 jun 2008, 16:52

Kijk kijk Arend heeft dit forum ook gevonden onder de naam Geelhoed.
Heeft ie weer zijn portie negatieve aandacht nodig door op alle slakken zout te leggen.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 jun 2008, 16:56

Cupra R schreef:Kijk kijk Arend heeft dit forum ook gevonden onder de naam Geelhoed.
Heeft ie weer zijn portie negatieve aandacht nodig door op alle slakken zout te leggen.
Geen borstvoedig gehad zekers :wink:

Roy

Bericht door Roy » 02 jun 2008, 17:19

Doe eens een beetje rustig hier. Tijdens de volgende vrijrijden dag rijdt ie ons er wel even helemaal uit!

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 02 jun 2008, 17:25

Gaat dit over hogere boetes?
Volgens mij zit ik in een verkeerd draadje :wink:

allen

Bericht door allen » 02 jun 2008, 17:31

Arthur schreef:Gaat dit over hogere boetes?
Sommige mensen zijn zooooooooooooooooooo dom...

:lol:

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 02 jun 2008, 17:32

:mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 02 jun 2008, 17:38

Beste Mona,

Ik heb slechts de MAVO gedaan. En een domme MBO opleiding waarvoor ik mij schaam.
Wat moet ik nu? Op internet nemen ze mij niet serieus. Is dit terecht?

Liefs,

Tom

:mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 02 jun 2008, 17:41

Arthur schreef:Gaat dit over hogere boetes?
Gaat over dat de politie claimt dat ze geen hogere boetes kunnen "verkopen".

Populair worden ze met "geen tijd" en dit soort meldingen:

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?ne ... &tijdlijn=

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2008, 17:56

oei...das slordig :?

het zijn ook maar mensen natuurlijk die ook fouten maken...

wjn

Bericht door wjn » 02 jun 2008, 18:09

Klopt, fouten maken we allemaal, alleen in sommige beroepen moet het eigenlijk voorkomen worden.

Over hoge boetes onzin, ik denk eerder dat mensen zich (zoals ook hier) afreageren omdat ze weten, dat als er een inbraak is geweest de politie meestal niet meer komt kijken ("er niets aan doet") etc. en wel "tijd" hebben voor zaken als controle op autogordels.

Als ze (= politie) verstandig zijn komen ze maar eens met cijfers waaraan de meeste tijd besteed wordt, om aan te tonen dat verkeersboetes slechts een onderdeel zijn van het werk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 jun 2008, 19:24

Ow toen er bij ons werd ingebroken (met geweld) kwamen ze met 2 auto's en 2 motoren. Mij hoor je niet klagen. :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 jun 2008, 20:13

Echt, ik word droevig en geïrriteerd door mensen die zich verheven voelen boven de rest of in ieder geval de indruk wekken dat te zijn om, ja, om wat eigenlijk :?

Get a life zeg :?

Shakes

Bericht door Shakes » 02 jun 2008, 21:08

Tja,

volgens mij heeft hij niet eens een BMW. Snap het niet :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 jun 2008, 22:51

PeterB schreef:Ik heb ook nog wat diploma's en iets van een universiteit thuis liggen.

Maar ja, ik heb uiteindelijk gekozen voor een lekker leven.

Geen verkeerde keuze gebleken 8)
Haha ik heb alleen mn basisschool-, zwem- en veter diploma. Van begin af aan al geen zin in school gehad en rij inmiddels toch een leuke auto :) Een vriend van me heeft net zn nieuwe R32 geleverd gekregen. Ook alleen basisschool.

Tsjah.. zegt geen opleiding ook meteen dat je dom bent? Of kan je ook gewoon totaal geen zin hebben gehad? :)

Trouwens, ff over de politie die geen zak te doen heeft. Waargebeurd recentelijk verhaal (vandaag). Een andere collegahoster is soort van bedreigd met de dood. Tenminste, een rouwboeket laten opsturen en een begrafenisondernemer langssturen zijn toch duidelijke signalen. Daarnaast had hij een getaped telefoongesprek waarin de "gesprekspartner" toegaf geen problemen te hebben met de opname. Ook hier zijn dreigementen in geuit.

Het slachtoffer met de hele zut naar de politie en wat krijgtie te horen? Kan geen aangifte doen want er is geen agent bij geweest die het strafbare feit heeft geconstateerd. Daar is het gat van de deur en een goede middag verder nog.

Ik had al geen hoge pet op van die lui, maar met dit soort zaken zakt de moed je toch wel in de schoenen. Tijd om het heft maar in eigen handen te nemen en de dader eens voor een kopje koffie te gaan bezoeken.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 jun 2008, 23:33

Ja Maurice, daarvoor zitten ze niet bij de politie, dat is eng, dus liever bonnen scoren.

Onbegrijpelijk dat dit in NL kan, en dan willen ze nog respect hebben ook.......... :lol:

Michel

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 jun 2008, 23:37

Bizar, je zou op z'n minst eens wat onderzoek op kunnen starten, in plaats van meteen al de boel af te wijzen :?

RVV

Bericht door RVV » 02 jun 2008, 23:57

partyondude schreef:Bizar, je zou op z'n minst eens wat onderzoek op kunnen starten, in plaats van meteen al de boel af te wijzen :?

tuttut hoho..Collegahoster heeft gewoon een bekeuring gehad voor het dubbelparkeren voor het bureau hoor :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jun 2008, 09:17

@Maurice: Zwaar klote, maar ik heb dat afgelopen maanden ook gemerkt. Wij hebben wat criminelen (drugs/wapenbezit) in panden die wij beheren. Mijn idee was dat de politie niets deed met mijn informatie. Maar intussen hebben ze wel invallen gedaan. Ze zeggen niet altijd tegen de burgers dat ze iets gaan doen, omdat we het wellicht niet voor ons kunnen houden... of om ons tegen onszelf in bescherming te nemen. Ik heb inmiddels het idee dat er dus wel degelijk wat gedaan wordt met mijn informatie, alleen zul je 't uit de krant moeten halen, want ze gaan je echt niet bellen met de mededeling: zo bedankt heej, dankzij jouw tip is het ons gelukt.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 jun 2008, 09:21

Rico v Velzen schreef:
partyondude schreef:Bizar, je zou op z'n minst eens wat onderzoek op kunnen starten, in plaats van meteen al de boel af te wijzen :?

tuttut hoho..Collegahoster heeft gewoon een bekeuring gehad voor het dubbelparkeren voor het bureau hoor :wink:
Zoals het hoort uiteraard :lol: :wink:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 03 jun 2008, 11:39

Dennis Cavallino schreef:@Maurice: Zwaar klote, maar ik heb dat afgelopen maanden ook gemerkt. Wij hebben wat criminelen (drugs/wapenbezit) in panden die wij beheren. Mijn idee was dat de politie niets deed met mijn informatie. Maar intussen hebben ze wel invallen gedaan. Ze zeggen niet altijd tegen de burgers dat ze iets gaan doen, omdat we het wellicht niet voor ons kunnen houden... of om ons tegen onszelf in bescherming te nemen. Ik heb inmiddels het idee dat er dus wel degelijk wat gedaan wordt met mijn informatie, alleen zul je 't uit de krant moeten halen, want ze gaan je echt niet bellen met de mededeling: zo bedankt heej, dankzij jouw tip is het ons gelukt.
een inval zegt nog niet zoveel, er moet flink wat gebeuren voor ze zo'n kerel oppakken..Kennis van me is al een jaar of 6 bezig met een wiethandel boven zijn winkel, waarvan iedereen weet dat hij er zit inclusief politie. maar er wat aan doen? ho maar, zit daar goed volgens de politie...

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 03 jun 2008, 12:33

Dat is hier net zo. De hele gemeenschap weet exact wie er in coke handeld, met welke boten het binnenkomt en in welke cafe's ze altijd zitten. Zou je ook zeggen hoe kan het dat iedereen dat weet behalve de politie zelf.

Plaats reactie