Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Gave swap, super auto, na lang wachten hoop ik dat de auto je na zaterdag veel snelle probleemloze DF kilometers zal bezorgen!
Michel
Michel
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx, dat zal hopelijk wel lukken.Michel P schreef:Gave swap, super auto, na lang wachten hoop ik dat de auto je na zaterdag veel snelle probleemloze DF kilometers zal bezorgen!
Michel
Blok ligt er inmiddels in :
Nog wat kleine aanpassingen komend weekend, en dan is ie af.
- Knot
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Staat mooi man die B18 erin!
- Miesjel
- Berichten: 2240
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Mooi man, zaterdag wil ik filmpjes zien 

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Dikke swap!
Zo te zien is het nog een erg jong of zeker low-mileage blokje. Was het importeren vanuit japan moeilijk? Naar mijn weten gaat dat alleen met half-cuts he?
Straks als je je eerste ritje met het nieuwe blok gaat maken, leef ik met je mee. Wat een gevoel je dan krijgt, je kent je eigen auto die je al zo lang hebt niet meer terug, echt super
V-tec is leuk, en zeker zo'n B18 monstertje in een sleeper-look civic! Have fun!
Zo te zien is het nog een erg jong of zeker low-mileage blokje. Was het importeren vanuit japan moeilijk? Naar mijn weten gaat dat alleen met half-cuts he?
Straks als je je eerste ritje met het nieuwe blok gaat maken, leef ik met je mee. Wat een gevoel je dan krijgt, je kent je eigen auto die je al zo lang hebt niet meer terug, echt super

V-tec is leuk, en zeker zo'n B18 monstertje in een sleeper-look civic! Have fun!

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Tnx voor de reacties !
@ Dennis : blokje heeft ongeveer 60.000 km gelopen, en ziet er nog heel netjes uit. Importeren was niet zo moeilijk (idd complete front cut word upgestuurd), alleen het duurde best lang, en ze hadden de eerste keer een verkeerd blok verstuurd. Hoop dat het allemaal het lange wachten waard is, maar dat zal vast wel.
Zodra die rijd zal ik meer fotos en een filmpje posten.
@ Dennis : blokje heeft ongeveer 60.000 km gelopen, en ziet er nog heel netjes uit. Importeren was niet zo moeilijk (idd complete front cut word upgestuurd), alleen het duurde best lang, en ze hadden de eerste keer een verkeerd blok verstuurd. Hoop dat het allemaal het lange wachten waard is, maar dat zal vast wel.
Zodra die rijd zal ik meer fotos en een filmpje posten.
-
Online
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Heel erg leuk die engine swab ,maar zijn die motoren niet in nederland te krijgen?
Ik weet wat voor vermogens uit die honda motoren kunnen komen,vooral als er een
turbo op zit .Dat heb ik dit jaar wel gezien in Drachten ,die gasten van peuteren er gewoon dik 600 pk uit !
Ik weet wat voor vermogens uit die honda motoren kunnen komen,vooral als er een
turbo op zit .Dat heb ik dit jaar wel gezien in Drachten ,die gasten van peuteren er gewoon dik 600 pk uit !
- Knot
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Naja, uit japan zijn ze wat beter verkrijgbaar vermoed ik, rijden er wat meer.
Dit is gewoon een B18C met 200pk toch? Voorlopig voldoende en een upgrade van 40pk op het huidige blok. We moeten ook nog met een snelle gasreactie de bocht om ipv alleen turbocharged rechtuit
Dit is gewoon een B18C met 200pk toch? Voorlopig voldoende en een upgrade van 40pk op het huidige blok. We moeten ook nog met een snelle gasreactie de bocht om ipv alleen turbocharged rechtuit

- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
is dat de 190 pk uit de integra type R? Leuk blok, dat moet met een lichtere auto erg leuk zijn.
Maar "mooi staan"? Zoals in een hoop engels en japans spul is de motorruimte af fabriek een harrewar aan kabels en slangen, mooi is niet wat in me op komt. Maar het gaat erom wat het doet als de kap dicht zit en jezelf achter het stuur.
Maar "mooi staan"? Zoals in een hoop engels en japans spul is de motorruimte af fabriek een harrewar aan kabels en slangen, mooi is niet wat in me op komt. Maar het gaat erom wat het doet als de kap dicht zit en jezelf achter het stuur.
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Deze blokken zijn NIET in europa te krijgen, want zijn alleen geleverd in Japan. Dit is niet het blok wat in de Europese Integra Type R zit, want dat is een B18c6 blok met 190 pk. Dit is een B18C blok met 200 pk. Dus 10 pk meer als de europese versie. En de civic weegt ook wat minder als de Integra dus driving fun gegarandeerd.
Blokjes zijn idd supersterk en betrouwbaar, en kunnen standaard al heel wat boost verdragen. Alleen wil ik zelf gewoon NA blijven. Vind ik toch het leukste voor op het circuit.
Ook leuk bij dit blok is de LSD versnellingsbak. Die zit er standaard bij.
Blokjes zijn idd supersterk en betrouwbaar, en kunnen standaard al heel wat boost verdragen. Alleen wil ik zelf gewoon NA blijven. Vind ik toch het leukste voor op het circuit.
Ook leuk bij dit blok is de LSD versnellingsbak. Die zit er standaard bij.
-
Online
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Ok duidelijk VLA ,snap alleen niet de context met iemand anders die zonodig antwoord moet geven...
Ik hou persoonlijk ook wat meer van atmo power, en ben altijd zwaar onder de indruk van wat er uit
die honda,s te halen valt .Kom je misschien nog wel tegen op het circuit in 2009
Ik hou persoonlijk ook wat meer van atmo power, en ben altijd zwaar onder de indruk van wat er uit
die honda,s te halen valt .Kom je misschien nog wel tegen op het circuit in 2009

- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Vla welke ecu gebruik je eigenlijk?
Orginele gaat niet zo hard he?
Orginele gaat niet zo hard he?

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Nee klopt, 180 kmpu, maar ik ga wel met stock ecu rijden aangezien er andere nokken in komen, en ik anders 2 keer moet betalen om het te chippen.Marsnel schreef:Vla welke ecu gebruik je eigenlijk?
Orginele gaat niet zo hard he?
Maar ik ga met een P28 rijden.
- Knot
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Voor gebruik op de openbare weg (tijdelijk) om wat te testen is doorhalen naar 180 toch prima?
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Eindelijk, gefeliciteerd!
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
oeh ja das juist, die japspec dingen hebben LSD... niiiiiice!
v-tec boosten? dat heb ik nooit gesnapt... Je kan rechtdoor wel sneller zijn, maar het leuke karakter dat een v-tec motor zo onderscheid van de rest is dan naar de kloten. Super throttle respons kan je vergeten...
Maar wat ik me afvraag, waarom maar 1 gasklep?
Bestaat er geen 4-gasklep systeem voor deze blokken? Lijkt me dat je dan echt een ongelofelijk gretig blokje hebt. Super aan het gas hangen en nog wat beter ademen in de hoge toeren... Om van de sound icm een carbon airbox/4 piper-x filters nog maar te zwijgen
Fuck drukvoeding, this is the way to go! 4 gaskleppen, carbon airbox/ piper x, standalone management = rrrrrrrr
dit ding wordt een screamer! keep us posted...
v-tec boosten? dat heb ik nooit gesnapt... Je kan rechtdoor wel sneller zijn, maar het leuke karakter dat een v-tec motor zo onderscheid van de rest is dan naar de kloten. Super throttle respons kan je vergeten...
Maar wat ik me afvraag, waarom maar 1 gasklep?
Bestaat er geen 4-gasklep systeem voor deze blokken? Lijkt me dat je dan echt een ongelofelijk gretig blokje hebt. Super aan het gas hangen en nog wat beter ademen in de hoge toeren... Om van de sound icm een carbon airbox/4 piper-x filters nog maar te zwijgen

Fuck drukvoeding, this is the way to go! 4 gaskleppen, carbon airbox/ piper x, standalone management = rrrrrrrr

dit ding wordt een screamer! keep us posted...
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Kan wel een gaskleppenhuis van Dbilas op 

- Knot
- Berichten: 40216
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Dennis,
Dan krijg je dit soort geluidjes en acceleraties:
http://nl.youtube.com/watch?v=XkAFTYoyK2U" onclick="window.open(this.href);return false;

Dan krijg je dit soort geluidjes en acceleraties:
http://nl.youtube.com/watch?v=XkAFTYoyK2U" onclick="window.open(this.href);return false;

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Ja klopt, tijdelijk ga ik gewoon met de standaard ecu rijden, voor openbare weg is 180 kmpu meer dan voldoende, dat rijd ik toch nooit. Maar wil het er wel in het voorjaar eraf hebben als ik weer op zandvoort en de nurburgring ga rijden.Knot schreef:Voor gebruik op de openbare weg (tijdelijk) om wat te testen is doorhalen naar 180 toch prima?
Haahaa ja je kunt wel zo'n systeem bouwen maar maakt echt mega lawaai joh. Standaard maakt zo een vtec al behoorlijk wat lawaai, en wil niet van het circuit gestuurd worden ivm geluids eisen.Dennis Schroyen schreef:oeh ja das juist, die japspec dingen hebben LSD... niiiiiice!
v-tec boosten? dat heb ik nooit gesnapt... Je kan rechtdoor wel sneller zijn, maar het leuke karakter dat een v-tec motor zo onderscheid van de rest is dan naar de kloten. Super throttle respons kan je vergeten...
Maar wat ik me afvraag, waarom maar 1 gasklep?
Bestaat er geen 4-gasklep systeem voor deze blokken? Lijkt me dat je dan echt een ongelofelijk gretig blokje hebt. Super aan het gas hangen en nog wat beter ademen in de hoge toeren... Om van de sound icm een carbon airbox/4 piper-x filters nog maar te zwijgen![]()
Fuck drukvoeding, this is the way to go! 4 gaskleppen, carbon airbox/ piper x, standalone management = rrrrrrrr![]()
dit ding wordt een screamer! keep us posted...
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
ach kerel, maakt toch allemaal niet uit joh!
Als ie teveel lawaai maakt, dan moet je even met GTRene praten, die heeft heel creatieve oplossingen voor geluidsproblemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ie teveel lawaai maakt, dan moet je even met GTRene praten, die heeft heel creatieve oplossingen voor geluidsproblemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
CSL heeft toch ook toelating op alles dus waarom zo'n V-tec niet?
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Nou even een klein tegenvallertje, de ECU van de B18C past niet op de kabelboom van mijn EK, omdat ik een facelift (1999-2000) civic heb. De ECU van de B18 is ODB2A en die van mijn Civic is ODB2B. Dus dat betekend dat ik zoiezo een conversie harnass moet kopen, maar in dat geval kan ik beter gelijk een andere P28 ECU erbij kopen die chipbaar is, dan kan ik gelijk van die 180 kmpu limiet af, en dan kan ik in de toekomst ook de auto laten afstellen met de toekomstige nokkennassen. Kosten worden nu wel weer omhooggeschroefd met 500 euries, maar dat boeit me nog niet eens zo.
Ergste is dat ik nu weer een paar dagen (week?) moet wachten aangezien zo een conversie harnass waarschijnlijk besteld moet worden uit de states. P28 ECU heb ik toevallig 2e hands kunnen regelen. Maandag op zoek naar een harnass.
Ergste is dat ik nu weer een paar dagen (week?) moet wachten aangezien zo een conversie harnass waarschijnlijk besteld moet worden uit de states. P28 ECU heb ik toevallig 2e hands kunnen regelen. Maandag op zoek naar een harnass.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Om van de 180km/h limiter af te komen in mijn stock ECU (Toyota 4A-GE 20V) heb ik een HKS SLD gemonteerd.
Gaat dat niet werken met jouw ECU of wil je persé een vrij programmeerbaar EMS?
Dat laatste is wel ultiem natuurlijk!
Gaat dat niet werken met jouw ECU of wil je persé een vrij programmeerbaar EMS?
Dat laatste is wel ultiem natuurlijk!

- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg
Zou misschien wel werken, maar een andere ECU bied ook voordelen want die is gewoon met een laptopje + software geheel aan te passen, dus mocht ik een upgrade hebben kan ik hem gelijk laten Retunen.Stefan van Elst schreef:Om van de 180km/h limiter af te komen in mijn stock ECU (Toyota 4A-GE 20V) heb ik een HKS SLD gemonteerd.
Gaat dat niet werken met jouw ECU of wil je persé een vrij programmeerbaar EMS?
Dat laatste is wel ultiem natuurlijk!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Arstey, beske, Bing [Bot], Bob Gervais, Dimitri, EricT, Joost H., Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, mark123, Sidney, SvB en 7 gasten