Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Michel P » 02 dec 2008, 14:35

Gave swap, super auto, na lang wachten hoop ik dat de auto je na zaterdag veel snelle probleemloze DF kilometers zal bezorgen!

Michel

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 04 dec 2008, 10:40

Michel P schreef:Gave swap, super auto, na lang wachten hoop ik dat de auto je na zaterdag veel snelle probleemloze DF kilometers zal bezorgen!

Michel
Tnx, dat zal hopelijk wel lukken.

Blok ligt er inmiddels in :

Afbeelding

Nog wat kleine aanpassingen komend weekend, en dan is ie af.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Knot » 04 dec 2008, 11:31

Staat mooi man die B18 erin!

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Miesjel » 04 dec 2008, 14:03

Mooi man, zaterdag wil ik filmpjes zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Downforce Dennis » 04 dec 2008, 14:21

Dikke swap!

Zo te zien is het nog een erg jong of zeker low-mileage blokje. Was het importeren vanuit japan moeilijk? Naar mijn weten gaat dat alleen met half-cuts he?

Straks als je je eerste ritje met het nieuwe blok gaat maken, leef ik met je mee. Wat een gevoel je dan krijgt, je kent je eigen auto die je al zo lang hebt niet meer terug, echt super :lol:

V-tec is leuk, en zeker zo'n B18 monstertje in een sleeper-look civic! Have fun! :df:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 04 dec 2008, 14:43

Tnx voor de reacties !

@ Dennis : blokje heeft ongeveer 60.000 km gelopen, en ziet er nog heel netjes uit. Importeren was niet zo moeilijk (idd complete front cut word upgestuurd), alleen het duurde best lang, en ze hadden de eerste keer een verkeerd blok verstuurd. Hoop dat het allemaal het lange wachten waard is, maar dat zal vast wel.

Zodra die rijd zal ik meer fotos en een filmpje posten.

Online
EricT
Berichten: 138
Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door EricT » 04 dec 2008, 17:15

Heel erg leuk die engine swab ,maar zijn die motoren niet in nederland te krijgen?
Ik weet wat voor vermogens uit die honda motoren kunnen komen,vooral als er een
turbo op zit .Dat heb ik dit jaar wel gezien in Drachten ,die gasten van peuteren er gewoon dik 600 pk uit !

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Knot » 04 dec 2008, 17:37

Naja, uit japan zijn ze wat beter verkrijgbaar vermoed ik, rijden er wat meer.

Dit is gewoon een B18C met 200pk toch? Voorlopig voldoende en een upgrade van 40pk op het huidige blok. We moeten ook nog met een snelle gasreactie de bocht om ipv alleen turbocharged rechtuit ;)

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Tommy » 04 dec 2008, 17:58

is dat de 190 pk uit de integra type R? Leuk blok, dat moet met een lichtere auto erg leuk zijn.

Maar "mooi staan"? Zoals in een hoop engels en japans spul is de motorruimte af fabriek een harrewar aan kabels en slangen, mooi is niet wat in me op komt. Maar het gaat erom wat het doet als de kap dicht zit en jezelf achter het stuur.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 04 dec 2008, 18:27

Deze blokken zijn NIET in europa te krijgen, want zijn alleen geleverd in Japan. Dit is niet het blok wat in de Europese Integra Type R zit, want dat is een B18c6 blok met 190 pk. Dit is een B18C blok met 200 pk. Dus 10 pk meer als de europese versie. En de civic weegt ook wat minder als de Integra dus driving fun gegarandeerd.

Blokjes zijn idd supersterk en betrouwbaar, en kunnen standaard al heel wat boost verdragen. Alleen wil ik zelf gewoon NA blijven. Vind ik toch het leukste voor op het circuit.

Ook leuk bij dit blok is de LSD versnellingsbak. Die zit er standaard bij.

Online
EricT
Berichten: 138
Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door EricT » 04 dec 2008, 21:02

Ok duidelijk VLA ,snap alleen niet de context met iemand anders die zonodig antwoord moet geven...
Ik hou persoonlijk ook wat meer van atmo power, en ben altijd zwaar onder de indruk van wat er uit
die honda,s te halen valt .Kom je misschien nog wel tegen op het circuit in 2009 :wink:

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Marsnel » 04 dec 2008, 22:14

Vla welke ecu gebruik je eigenlijk?
Orginele gaat niet zo hard he? :wink:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 04 dec 2008, 22:38

Marsnel schreef:Vla welke ecu gebruik je eigenlijk?
Orginele gaat niet zo hard he? :wink:
Nee klopt, 180 kmpu, maar ik ga wel met stock ecu rijden aangezien er andere nokken in komen, en ik anders 2 keer moet betalen om het te chippen.

Maar ik ga met een P28 rijden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Knot » 05 dec 2008, 07:44

Voor gebruik op de openbare weg (tijdelijk) om wat te testen is doorhalen naar 180 toch prima?

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door RobS » 05 dec 2008, 08:09

Eindelijk, gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door frank de jonge » 05 dec 2008, 08:24

Echt Nice :D :df:

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Downforce Dennis » 05 dec 2008, 10:03

oeh ja das juist, die japspec dingen hebben LSD... niiiiiice!

v-tec boosten? dat heb ik nooit gesnapt... Je kan rechtdoor wel sneller zijn, maar het leuke karakter dat een v-tec motor zo onderscheid van de rest is dan naar de kloten. Super throttle respons kan je vergeten...
Maar wat ik me afvraag, waarom maar 1 gasklep?
Bestaat er geen 4-gasklep systeem voor deze blokken? Lijkt me dat je dan echt een ongelofelijk gretig blokje hebt. Super aan het gas hangen en nog wat beter ademen in de hoge toeren... Om van de sound icm een carbon airbox/4 piper-x filters nog maar te zwijgen :love:
Fuck drukvoeding, this is the way to go! 4 gaskleppen, carbon airbox/ piper x, standalone management = rrrrrrrr :lol:

dit ding wordt een screamer! keep us posted...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door frank de jonge » 05 dec 2008, 10:49

Kan wel een gaskleppenhuis van Dbilas op ;)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Knot » 05 dec 2008, 12:15

Dennis,

Dan krijg je dit soort geluidjes en acceleraties:

http://nl.youtube.com/watch?v=XkAFTYoyK2U" onclick="window.open(this.href);return false;

:hosanna:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 05 dec 2008, 13:19

Knot schreef:Voor gebruik op de openbare weg (tijdelijk) om wat te testen is doorhalen naar 180 toch prima?
Ja klopt, tijdelijk ga ik gewoon met de standaard ecu rijden, voor openbare weg is 180 kmpu meer dan voldoende, dat rijd ik toch nooit. Maar wil het er wel in het voorjaar eraf hebben als ik weer op zandvoort en de nurburgring ga rijden.
Dennis Schroyen schreef:oeh ja das juist, die japspec dingen hebben LSD... niiiiiice!

v-tec boosten? dat heb ik nooit gesnapt... Je kan rechtdoor wel sneller zijn, maar het leuke karakter dat een v-tec motor zo onderscheid van de rest is dan naar de kloten. Super throttle respons kan je vergeten...
Maar wat ik me afvraag, waarom maar 1 gasklep?
Bestaat er geen 4-gasklep systeem voor deze blokken? Lijkt me dat je dan echt een ongelofelijk gretig blokje hebt. Super aan het gas hangen en nog wat beter ademen in de hoge toeren... Om van de sound icm een carbon airbox/4 piper-x filters nog maar te zwijgen :love:
Fuck drukvoeding, this is the way to go! 4 gaskleppen, carbon airbox/ piper x, standalone management = rrrrrrrr :lol:

dit ding wordt een screamer! keep us posted...
Haahaa ja je kunt wel zo'n systeem bouwen maar maakt echt mega lawaai joh. Standaard maakt zo een vtec al behoorlijk wat lawaai, en wil niet van het circuit gestuurd worden ivm geluids eisen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Downforce Dennis » 05 dec 2008, 13:39

ach kerel, maakt toch allemaal niet uit joh!

Als ie teveel lawaai maakt, dan moet je even met GTRene praten, die heeft heel creatieve oplossingen voor geluidsproblemen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 58&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;


:roflol:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door frank de jonge » 05 dec 2008, 14:12

CSL heeft toch ook toelating op alles dus waarom zo'n V-tec niet?

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 07 dec 2008, 10:20

Nou even een klein tegenvallertje, de ECU van de B18C past niet op de kabelboom van mijn EK, omdat ik een facelift (1999-2000) civic heb. De ECU van de B18 is ODB2A en die van mijn Civic is ODB2B. Dus dat betekend dat ik zoiezo een conversie harnass moet kopen, maar in dat geval kan ik beter gelijk een andere P28 ECU erbij kopen die chipbaar is, dan kan ik gelijk van die 180 kmpu limiet af, en dan kan ik in de toekomst ook de auto laten afstellen met de toekomstige nokkennassen. Kosten worden nu wel weer omhooggeschroefd met 500 euries, maar dat boeit me nog niet eens zo.

Ergste is dat ik nu weer een paar dagen (week?) moet wachten aangezien zo een conversie harnass waarschijnlijk besteld moet worden uit de states. P28 ECU heb ik toevallig 2e hands kunnen regelen. Maandag op zoek naar een harnass.

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door Stefan van Elst » 07 dec 2008, 10:27

Om van de 180km/h limiter af te komen in mijn stock ECU (Toyota 4A-GE 20V) heb ik een HKS SLD gemonteerd.
Gaat dat niet werken met jouw ECU of wil je persé een vrij programmeerbaar EMS?
Dat laatste is wel ultiem natuurlijk! :D

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Honda Civic VTI (EK4) 220pk / 1000 kg

Bericht door VLA » 07 dec 2008, 11:39

Stefan van Elst schreef:Om van de 180km/h limiter af te komen in mijn stock ECU (Toyota 4A-GE 20V) heb ik een HKS SLD gemonteerd.
Gaat dat niet werken met jouw ECU of wil je persé een vrij programmeerbaar EMS?
Dat laatste is wel ultiem natuurlijk! :D
Zou misschien wel werken, maar een andere ECU bied ook voordelen want die is gewoon met een laptopje + software geheel aan te passen, dus mocht ik een upgrade hebben kan ik hem gelijk laten Retunen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bartje325i, Berry1000RR, Geertmans, Mark, MHJVS, Reihen 6, Zed240 en 8 gasten